Nekünk 2 gépünk van de a nejem is a 20 éves ( szeptemberben lesz! ) Hajdúsági Energomat ot szereti.A kerekeit Pom-ból O gyűrűvel gumizva már lecseréltem , az ajtónyitás gátlót kiheréltem . ( nem vagyunk gyerekek ) Teszi a dolgát ( van tartalék csapágyházam . szimeringem , dobom ,stb és még egy keveset futott komplett gép is bevethető )
Nekem is ilyen mosógépem van tartaléknak, -ha a Whirpol- beadná az unalmast...
"Szerinte gyakran vizesen hagyta a ruhát illetve megállt centrifugázás nélkül.. "
- Akkor szokott ilyet csinálni, ha a programkapcsoló a 'centrifugálás' előtt megakad.. - Vagy eltömődött a szűrő, és a szivattyúnak nincs elég "ideje" hogy eltávolítsa az összes vizet az üstből, és a "félig/valameddig" vízben álló dobot a motor nem bírja a nagyobb fordulaton felpörgetni.. - Én jártam úgy hogy egy kettétört inggomb, vagymi.. átment a szűrőn, és a szivattyú részlegesen megszorult. (értsd:forgott, de lecsökkent a szállítása..)
"... amikor továbbtekerve a kapcsolót akkor kicentrifugált."
Tehát amikor eltávozott az összes "álló"víz az üstből, akkor a motor képes elindulni/forogni még a lecsökkent kapacitású kondival is..
Hagyd azt a kondit egyenlőre, inkább ellenőrizd a szűrőt, ill. a szivattyút.
Megvan már vagy 25 éve.. Ezalatt egy szivattyút bontottam a méh telepen hozzá, és a hőmérsékletszabályzó reléjét cseréltem többször, végül meguntam és vagy öt éve egy szilárdtest relé került bele, az már örök darab.
Két tekercselésű asszinkron motor lehet abban és mechanikus kapcsolómű szinkronmotorral . Most egy hasonló jó régit használok ,de újszerű állapotban volt .
Ahogy írtam: energomat (thermál) Tudom vannak csilivili új gépek, de ezt jobban szeretem, ezt még tartósra tervezték, még a tervezett elévülés előtti időkben.
Kíváncsi vagyok, milyen mosógéped van. Tudnál küldeni linket, vagy a nevét? Manapság ugye a legtöbb alacsony-középkategóriás mosógép szénkefés (univerzális), hosszbordás szíjjal, tirrisztoros teljesítmény szabályzóval, a motor végén pedig valamilyen fordulatszám visszajelzővel.
Ugyanez a tünete egyébként a mi mosógépünknek is . Másodszorra csak centrifuga programon jó . Van újabb szénkefés motoros de az csapágyas lett , csere volt egyszerű ,persze hosszútávon ez több vizet használ .
Sajna megmértem a 25uF kondikat azok nem kapac szegények. No nem baj hétfőn veszek belevalót.
Fura tüneteket produkált, amiket én nem láttam de elmondta a nejem. Szerinte gyakran vizesen hagyta a ruhát illetve megállt centrifugázás nélkül amikor továbbtekerve a kapcsolót akkor kicentrifugált. Itt gondolom a vizes ruhával nem tudott felpörögni, de a szivattyú kivitte a víz nagyját, ezután amikor továbbtekerték a következő centrifugáló programra akkor már általában felpörgött mert könnyebb volt a dob.
pbalazs | 629
2018-03-03 17:18:06
[20315]
Mérd meg a 25uF-ot, lehet, hogy épp 16uF lesz Ha túl nagy a kondi, akkor morgós lesz a motor hangja. Mit jelent, hogy ramatyul? Nem pörög fel?
Hasonlót tapasztaltam a kazánom szivattyújánál . Évek alatt lecsökkent a kondi kapacitása De ezek metálpapír kondik amik ugye nem száradnak . Vagy évek alatt át át ütnek és öngyógyulnak de ezáltal csökken a hasznos fegyverzet nagysága ? ( minthogy elpárolog az átütéskor a fém ) Ha így van akkor miért nem olyan feszültségű kondit tesznek bele ami abs biztosan nem üt át ? Nincs otthon annyi elektronikai kondid ( C213 stb ) amivel ki tudnád egészíteni ??
Gyakorlottabb villanyászoktól kérdezném: Egy energomat mosógép üzemi motorkondija a felirat szerint 16uF mérve már csak 10uF Ez indokolhatja hogy ramatyul centrifugál? Gondolom nem tud felpörögni. Körbenézve a dobozaim 25uF kondit találtam, azt használhatom, vagy a kialakuló nagyobb áram nem egészséges ezért inkább vegyek a jövő héten belevalót?
Közben egy PLCC-32 IC-nek csináltam adaptert, most maródik, 512kB adatot bele tudok rakni pl. és egy Arduino innen olvashatja pl. a G kódot vagy egyéb adatot, amit fixen beégethetek ebbe pl..
Ilyen játékszert én is készítettem már valamikor régen. (Lassan lehet be kellene fogni egy kis hótologatásra. ) Az én tömegemet kényelmesen mozgatja. Ez egy univerzális fejlesztési alaptestnek indult valamikor.
Közben csak sikerült más útopn módon telepítve elindítni Ubuntu alatt ezt a 3D nyomtató vezérlőt, bár még valami hibát kiír, de attól már megy azért, azt még rá kell kereseni a mi az oka, ez a Linux se egy leányálom ...
Adnék egy tippet a NYÁK daraboláshoz. (Készíts egy kemény anyagból egy hegyes karctűt.) Majd a vágás vonalát vonalzó mellett erősen karcold be mindkét oldalon. Utána asztalra leszorítod úgy hogy a törés helye az asztal szélére essen. Egy sík cuccal leszorítod és a szélétől indulva letöröd. (Ha jól karcoltad, akkor szépen egyenletesen eltörik.) Utána pedig köszörűvel, csiszolóvásszonnal, snicerrel párszor meghúzod a szélét és szép is lesz. (Leírva sokkal tovább tart, mint megcsinálni.)
Mindeközben telepíteni próbálom a Pronterface-t a lézerezéshez, lassan megvan az is, egy Fujitsu -Siemens Esprimo gépet állítok be a feladatra, P4 gép, hagyományos LPT portja is van, ezen a Linux CNC is pengetne ?
Neves, vegyipari gép gyártó, saját vezérlőszekrényében láttam. (nem is oly rég) Rozsdamentes szekrény, ugyanúgy, bent a szerelőlap is. A TS35-ös sínek úgyszintén. És, láss csodát... Ponthegesztett kötésekkel a lapon a sínek.
No persze, azt a szekrényt soha, senki nem fogja "átbütykölni". Pl. HobbyCNC vezérlőszekrénynek.
Egy dolog számomra nem egyértelmű. Ha lencsefejű metrukis csavarral csinálom, akkor fúrjak menetet a szerelőlapon, vagy rögzítsem a másik oldalról anyával?
Menetvágás időbe telik. Anyával szórakozni sem egy kellemes dolog, ráadásul a másik oldalon kiszakadt lemezt anya esetén még talán sorjátlanítani is kell. Vagy nem?
szf | 4409
2018-02-23 17:57:15
[20290]
Szerintem meg erre az a megoldás, hogy minden sínt bekötünk az EPH-ba.
Jó választás lehet a TS35-höz az Opel csavar. Gyors szerelés, lapos fej, mindenhol elfér a szerelvény(ek) alatt.
De... Ha sorkapocs is kerül a sínre, kicsit más a helyzet. Sorkapocs meg...elvileg, szekrényen belül bármelyik sínre, bárhova,és bármilyen kerülhet. Akár utólagos bővítés/átrendezés alkalmával is.
Sokan letudják a problémát azzal,(ha letudják?) hogy az Opel csavar feje alá, odabiggyesztenek egy-egy 4-es, 5-ös körmös alátétet.
Pedig, legalább az egyik, kitüntetett csavarnak, metrikus menetűnek kellene lenni, előírás, vagy ajánlások szerint elrendezett alátétekkel.
Szerintem olyan csavart kell használni aminek a feje minél lapossab , hogy minél kevésbé álljon ki a sínből. Mert, ha túl magas a fej akkor lehet , hogy nem megy fel rá a szerelvény. De gondolni kell arra is mi van, ha át kell szerelni? Rövid idő áll rendelkezésre? No akkor az átmenő anyás csavarral rögzített jó édes........
svejk | 32953
2018-02-23 17:03:00
[20287]
Igazad van a Rittal tényleg elég szívós, a mixvill-es közel sem.
Igazából csak azért írtam, hogy lágy mert ugye nem damaszkuszi acél.
Nehéz ezen a fórumon helyesen megfogalmazni azt amit máshol csak úgy mondnak hogy vaslemez...
Ez a legjobb megoldás egyoldalrol szerelhetö ez birja a vibrácios környezetet is (gépen kötö doboz)pl mert a metrikus önzáros szenvedés szerelni pláne (kis) helyen szegecs meg el nyirodik ha cibálják mozgatják...
Nem tudom milyen szekrényeket/szerelőlapokat használsz... Én azt mondanám, nem "bilibádogból" vannak a ma használatos, horganyzott(festett, már nemigen van)szerelőlapok. Talán pont azért, hogy használja a "kuncsaft" bátran a menetfúrót...ha kell.
Ugyan nem Te mondtad/írtad, de én pl. sosem használok átmenő, anyás csavaros rögzítést szerelőlapon. Sajnos, sokan nem így gondolják.:( Persze, egyértelműen könnyebb/gyorsabb a műhelyasztalon anyás csavarokkal feldíszíteni a szerelőlapot, felrakni rá a kacatokat. Meg még, faszább is, meeer... -"nem szakad ki" a menet a lapból. De, miért is szakadna ki!
Hát mert a valóság, többször láttam/tapasztaltam "idegen" gyártású szekrényeknél... Az ötös menetfúróhoz pl. 4,5-4,8-as fúrót társít a "kolléga".
Értem én, rohanó világ, meg...ma minden perc kötelezően forintra váltódik. A menetfúró meg...kurva drága! Az ugye mégse járja, vagy kész ráfizetés, hogy pl. egy átlagos beépítésű, 800x1200-as szerelőlap feldíszítéséhez "elfogyjon" minden használatos méretből, 2-5db.
Leszaladtam az alagsorba, és megnéztem egy másik dobozt. Ott valaki süllyesztett M4 vagy M5 csavarral és a csavar feje alá tett alátéttel csavarozta fel a kalapsínt.
svejk | 32953
2018-02-23 15:05:21
[20281]
Régen ugye a szerelőlapok 3 de inkább 4 mm vastag alulemezből voltak, abbana az M4 menet tökéletes volt.
Ma max 1,5 mm-es lágy acéllemez. Ha normál magasságú sín akkor az Opel szerintem is tökéletes, ha magasított akkor elfér a hatlapfejű önmetsző is, de biztos nem a 19 mm hosszú, mert akkor flexelni kell a hátoldalt.
Egy csavarkötésnél a megfelelő súrlódóerőnek kell létrejönnie, tehát nem feltétlen kell pontosan passzolnia a sín nútjába a kötőelemnek.
Itt egy skicc oldalnézetben, hogy mire gondolok. Ha M5-ös csavart teszek, akkor hátulról anyával és rugós vagy körmös alátéttel kell rögzíteni. Ha valaki így csinálja, akkor milyen típusú csavart használ?