Igen. Azt nevezem így, amikor vagy az alacsony hőmérséklet (nem olvad meg eléggé a filament) vagy a rossz asztal szintezés miatt (a fúvóka és az asztal között nincs elég nagy rés) az extruder motor tolni próbálja a filamentet de nem tudja. Mivel bowdenes gépem van, nem egyszerűen ledarálja a tológörgő a filamentet, hanem megfeszül a tefloncső/filament kombó, majd a súrlódást legyőzve megcsúszik a tológörgő a szálon. Utána ez ismétlődik. Ennek elél ronda hangja kattogás-szerű hangja van.
Nem hiszem , hogy megromlik. Vízzel megszívja magát bár ezt én még nem tapasztaltam. Elkezdtem nyomtatni ugyanilyen filamentel a tekercs felénél előjött ugyanez a probléma. Visszavettem a sebességet és rögtön jobb lett. Ha magas a hőmérséklet akkor a végtermék rideggé válik. Pld Herz petg-vel nyomtatva nem ismerem ezeket a problémákat.
Hello, Nem, semmi hibaüzenet nem volt. A firmware is összeáltt, a rearm át is nevezi .cur -ra, de a kijelző nem megy. Úgy látszik ami fordítasz, abban benne van az U8glib. Ma megnézem hova települ, ha hozzá van adva. Kösz, JG
60 mm/sec-el nyomtatok. 240°C-nál már időnként "kattog" az extruder motor, mert nem olvad meg elég gyorsan a filament. És ezzel a szállal már sokat nyomtattam gond nélkül. Igaz, van vagy másfél éves ez a spulni mert szürkét ritkán használok. Meg tud "romolni" a PETG?
Sziasztok! Ma reggel nekiálltam egy hosszabb lélegzetű nyomtatásnak Gembird PETG-ből. Már az alapréteg sem az igazi és nem tudom miért (többször használtam ezt a szálat gond nélkül). 250/70°C-on nyomtatok, és mint a fotón látható "szőrös" lett a felület. Mi okozhatja ezt? Van ötletetek?
Törölt felhasználó
2020-05-16 13:00:47
[26898]
keri: „ 100 résztvevő? Tömegverekedésbe keveredtél? ” Nem bírósági tárgyalás , nemzetközi konferencia (meeting)... tudod... Eurocontrol, SDM, SITA, ARINC, Indra, Airbus, Boeing, EASA, ESA, MUAC... stb. Még tőletek is volt résztvevő.
keri: „ Jó sok... ” Rosszul emlékeztem rá, megmértem, még videót is csináltam róla amíg egy tárgyaláson ültem több mint száz részvevővel együtt itthon. A Covid-19 előnye... Tegnap volt tárgyalás első napja, akkor nyomtattam mellettem.
Ezt az alaplapot használom. Mikor megvettem még dual-x konfigurációban gondolkodtam, közben megtetszett a toolchanger. A hardver elkészült, mozog teszi a dolgát. A tool rögzítés stepperrel van megoldva, mint utóbb kiderült jelenleg a MARLIN 2.0 nem tudja. Szervóra van a jelenlegi verzió elkészítve. Az általam elgondolt megoldást a DUET tudja. Megoldható Marlinnal is de kicsit komplikált, ha tudnám vezérelni az E2 drivert közvetlenül sokat egyszerűsödne.
Na ez nem biztos hogy jó. A PINS.h file-ban vannak az hogy melyik lábra küldi ki az egyes tengelyeket, de van egy gyanúm hogy az XYZ esetén csak klónozza a mozgást, nem lehet függetlenül kezelni.
Csak az extruderrel kell megoldani. Abból van sok.
Szeretném az E2 steppert hasznáni de nem extruder céljára. Alaphelyzetben csak úgy tudom elérni ha extrudernek konfigurálom és T2 paranccsal aktivá teszem. Van erre más mód? Ne keljen extrudernek beállítani és elérjem sima G kóddal.
ivanovp | 219
2020-05-15 08:09:52
[26887]
Szia! A fordítás sikerült? Nem volt a hibaüzenet? Nekem MKS SBASE működik 2.0-s Marlinnal, grafikus kijelzővel. Az MKS SBASE szintén LPC1768 alapú. Ha valami beállításra vagy kíváncsi, itt megnézheted: https://github.com/ivanovp/Marlin_UncoreXY
Előzmény: Jordan Gabor, 2020-05-14 17:20:32 [26885]
Sziasztok, ReARM boardot próbálok installálni, RAMPS 1.5-el és RepRapDiscount Full Graphic Smart Controller-el, de kevés sikerrel. Visual Studio alatt telepítettem a platformio-t, megnyitottam a merlin forrást, átállítottam a motherboardot
beállítottam ezt a platformio.ini-ben: default_envs = LPC1768
ezeket a configuration.h-ban : #define MOTHERBOARD BOARD_RAMPS_14_RE_ARM_EFB #define REPRAP_DISCOUNT_FULL_GRAPHIC_SMART_CONTROLLER
A háttérvilágítás van, de semmi egyéb. configuration.h-ban olvastam, hogy : // IMPORTANT: The U8glib library is required for Graphical Display! // https://github.com/olikraus/U8glib_Arduino , de csak arduino verziót találok, LPC1768-ra nem
Tudtok segíteni?
Köszönöm! JG
Törölt felhasználó
2020-05-14 12:58:53
[26884]
Írtam hogy nem baj az nekem, rá érek. Én 24V-al hajtom az asztalt, de fejet 12V-al. A fej 1-2 perc után eléri 205C fokot. Nekem ez jó, akkor is ha sok mindenikek nem.
"kb. 15 perc kell mire felmelegíti az üveg felső részét "
Jó sok. Nekem a régebbi nyomtatómnál üvegszálas NYÁK fűtőlap van 3mm üveggel, és 8mm parafa hőszigeteléssel alatta. Ez 2perc alatt fűt fel 17-ről 60fokra. 24V-ra van bedrótozva az asztal és 32-ről hajtom. Ugyan ennek a feje 12V-ról 4perc mire felfűt.
Az újabb nyomtatómnál alu fűtőlap, 1perc 40másodperc az asztal felfűtése. 12V-os beállítással 24V-ról hajtva, PWM-el visszakorlátozva mert a táp nem bírná el direktbe. A 600W-os szünetmentes így is be szokott csipogni ha a fejjel együtt fűtöm fel Ha már meleg akkor megnövekszik az ellenállása olyankor nincs ilyen gondja. Ennek a feje 70másodperc alatt fűt fel, szintén 12V-os fej, 24V-ról.
Ahogy mondtad. Kisebb munkáknál nagyon jó hogy gyorsan felfűt.
„Nagy előnye az üveglappal együtt, hogy relatív vékony, hajlékony” Szerintem ez hátrány mert sokkal könnyebben hajlik a hőtől is, deformálódik, egyenetlen lesz és az meg nem jó. De ha neked működik akkor jó. „többen írták, hogy egy jól sikerült nyomtatásnál akár az üveg felületéből is kitépődik egy darab” Ez szerintem csak a türelmetlenek problémája. Legalább is PLA anyaggal ez soha nem történik ha meg várod hogy lehűl kb. 40 fokra az asztal mert akkor magától lepattan és könnyű levenni. De ha türelmetlen vagy, nem vársz, inkább spaklit használsz, vagy ragasztót is, akkor az problémákat okozhat. Én csak egy vizzel nedves papírtörlővel letörlöm amikor az üveg kb. 40 fokos, jól leszárad mire a nyomtatás kezd, ragad nyomtatás alatt és lepattan magától amikor kész. Ha nem pattan akkor pedig kb. 35 fokig várok, utána leszedem elég könnyen, spakli nélkül. „Ráadásul pillanatok alatt átmelegszik nem úgy mint az üveg.” Nekem az üveglap alatt alumínium melegítő lemez van, kb. 15 perc kell mire felmelegíti az üveg felső részét a nyomtatás kezdésre. Nem vagyok türelmetlen, csak kis munkáknál tartom ezt az időt soknak.
Ha hajlítani akarod az üveglapot nem csoda hogy eltörik
Komolyan nem írtam le még ezerszer hogy működik? Nem szakad ki semmi, csak ha feszegeted. Szépen lepattan magától kihűlés után, vagy besegíthetsz vizes alkohollal, ami aztán a tisztára törlésben is segít rögtön utána.
ABS-hez oké, oda kell a trükközés hogy tapadjon, de PLA, PETG esetén mindig csodálkozok ezeken a varázslatokon.
@keri: Üveglapom soha nem volt, a nyomtatóval kapott üvegszálas lemezt használom mióta megvan. Az első időben kiválóan tette a dolgát mndenféle "okosság" nélkül. Nagy előnye az üveglappal együtt, hogy relatív vékony, hajlékony, így a nagyobb tárgyakat sem kell lefeszegetni róla (többen írták, hogy egy jól sikerült nyomtatásnál akár az üveg felületéből is kitépődik egy darab). Nekem elég ha kicsit meghajlítom a lemezt és lepattan róla a tárgy. Ráadásul pillanatok alatt átmelegszik nem úgy mint az üveg. Egy gyakran használt műanyag tálca is megkarcolódik idővel, így természetesnek tartom, hogy 2 év alatt ez is vesztett újszerűségéből. Ki lehetne cserélni, nem is vészesen drága, de a ragasztóstift sokkal olcsóbb.
Én még mindig az eredeti üveglapra nyomtatok több mint két éve probléma nélkül, ragasztó nélkül. Nyomtatás előtt vizes papírral törlöm szárazra. Mást nem csinálok vele.
Majd kiderül. Ha kibírja 2 évig, akkor nem dőlök a kardomba, ha venni kell rá egy másik lemezt. De jó, hogy szólsz, mert majd mindig máshová nyomtatok, nem középre. Gondolom, ezzel is lehet húzni az időt.
Sajnos fel kell készülnöd rá, hogy a most még kiválóan tapadó asztal egy idő után már csak segédanyagokkal (nekem az iskolai ragasztó stift vált be) fog ragadni. Igaz, lassan két éve van meg a nyomtató, de az asztal közepe már tükör sima, rég lekopott róla a gyári érdesítés/"rücsi".
A természet férfiak elleni packázása, hogy a nőknek elől van a melle. Ha hátul lenne a lapockájukon, mennyivel szívesebben "lassúztunk" volna a házibulikon...
Nem szeretnék akadékoskodni, de a harmadik képen (bal profil) a bal hóna alól a gerincéig mintha látni vélném azt a csíkot...
Engem érdekel a miértje. Nálam is előfordul. Csináltam egy provizorikus áthételes extrudert avval nincs ilyen hiba. Majd készítek egyet normálisan felszerelem fixre és letolok vele 5kg anyagot akkor meglátom a különbséget.
Próbálok mindig úgy fotózni, hogy a lehető legkevesebb hiba kerüljön az optika elé. Most is gondolkodtam azon a képen...mutassam-e? Aztán úgy döntöttem mehet...hátha észereveszi valaki és rákérdez.
Nem körbefutó csík. Itt a kezemben a nyomat, pont annyi a vonal hossza a valóságban is, mint amennyi a képen látszik. A jobb hóna alól indul -ahol a kar találkozik a testtel- és a bimbó fölött vége is van. Nagyítóval nézve, azon a kb. 15 mm-es szakaszon egyértelműen "csökkenő anyaghiány" van.
Megoldás lehet a problémára...
Egymellű nőt kell nyomtatni, olyat, akinek csak...bal melle van.
Jelentem: beálltam a sorba. A géphez mellékelt darabka filamenttel a képeken látható teszt-eb életem első 3D-nyomása egy frissen kicsomagolt Ender 3-mal. Elég jól sikerült elsőre belőni az asztalt: úgy kellett lerobbantani róla, tapadt szépen, nem csíkosabb a kelleténél, nem mintás, csak a legteteje (a füleken és a feje tetején) lett kicsit szöszös. Érdekes, hogy a farka végén nem, azt valahogy jobban megoldotta.
Mivel Te nagy gyakorlattal és tapasztalattal rendelkezel, szerinted mitől van a mellbimbó felett látható és körbefutó "csík"? Az én nyomataimnál is sokszor előfordul és nem jöttem rá mitől van. Próbáltam, hogy ugyanazokkal a beállításokkal még 1x kinyomtatok valamit és pontosan ugyanott jelentkezett a hiba. Talán a szeletelő hibázik? Nem hinném, hogy a nyomtató pont ugyanott vesztene egy lépést, vagy pont ugyanakkor kapcsolna be/ki az asztal vagy extruder fűtés.