Érdekes játék az ilyesmi, szóval megértem hogy kipróbáltad, de soha nem lesz igazán jó egy ilyen. Nyomtass közönséges siklócsapágyat. Az nyomtatva is kellően precíz tud lenni, és ahogy írtad Z-n túl gyors mozgás sincs, szóval tökéletesen alkalmas a feladatra.
ABS nekem nem vált be csapágyanyagnak. Ha van PA-d (nejlon) az tökéletes, de a PLA, PETG sem viselkedik rosszul. Nekem már évek óta egy nyomtatott PLA anya dolgozik probléma nélkül a Z orsón. Tengelyekre vettem inkább kínai golyós perselyt. Olcsó. Ki kell mosni, esetleg a golyókat ki lehet cserélni ha nagyon vacakot raktak bele, és nincs azokkal gond.
M190 R50 parancsot célszerű hűtéskor használni. Már nem emlékszem de asszem nekem is ezzel volt megoldva. Elküldtem a fejet egy olyan pozícióba a nyomtatás végén ahol az egész tárgyat érte a hűtő ventilátor szele, felnyomtam maximumra és benyomtam ezt a parancsot (csak én 30 fokkal). Amikor lehűlt akkor küldtem el parkolni. Most már nem érdekel. Egyből megy parkolni, aztán ha le akarom szedni lefújom alkohol-desztvíz 1:1 arányú keverékével és pattan is le hőmérséklettől függetlenül.
Minek bonyolítjátok az életeteket? Teflonlappal meg pláne. Az mégis minek? Üveg, alá egy ilyen alu fűtőlap, az alá hőszigetelés. Kaptonszalaggal összeragasztod, az üveget binder csipesszel felrakod és kész.
Ha meg eltérő méret kell, főleg nagyobb akkor van ilyen szilikon fűtőlap is. Alu lap aljára egy ilyen szilikon lap, az alé a parafa hőszigetelés, és erre az egészre mehet a tetszőleges bevonat...üveg szerintem 30centire már nem olyan praktikus.
Igazából teljesen mindegy hogy réz vagy kantál huzal. Minden vezetőnek van ellenállása és azon esik feszültség, amitől teljesítmény is. Megfelelő illesztéssel a rézdrót pont olyan jó fűtőtest mint a cekasz.
A magas nikkel, króm tartalmú huzalok előnye annyi hogy nem ég el, nem olvad el olyan könnyen, vörös izzásig vígan mehet szabad levegőn.
Réz esetén nagyobb áram és alacsonyabb feszültség kell. Itt a felfűtés sebességének növeléséhez nagyobb áram kéne vagy vékonyabb, esetleg hosszabb huzal.
A hivatalos fűtött asztalokban is sima réz van. Nyomtatott áramkörből kialakítva, ami abból a szempontból előnyös hogy nagyobb a réz felülete, így jobban leadja a hőt.
Abban egyetértek hogy az 5perces felfűtés elég harmatos, 250W-os táppal egy negyed akkora felületen mint amit használni szoktunk, illetve feleslegesen nagy macera manapság ilyennel szórakozni, amikor bevett megoldások vannak.
Elakadtam egy kicsit. Azt szeretném, ha a fej hőmérséklete nyomtatás után lehűl 50C alá akkor az X tengelyen elmozdulás legyen . Azaz , ha a gcode soraiba beírom M109 S50 csak akkor megy tovább a progi , ha elérte az 50c-ot. Csak mire stabilizálja magát kihullik a maradék hajam. Van ennek valami egyszerűbb módja amit be tudok írni a gcode végére?
...közben gyorsan rákerestem a neten... Már értem, a nyákos verziónál nem a kanthal fűt, hanem a kimart maradék réz. A kérdés mégakkor is maradt, hogy történik a hőmérés?
Igen, 24V-re tervezek mindent, de ez a nyákos dolog (sok más mellett) nekem még új. Ezek szerint az is bírja a hőfokot? Én a teflon lapba akartam belamarni a kanthal helyét, és azt kiönteni-kikenni a hőálló kémény-izével. A nyákkal nekem csak annyi (rossz) tapasztalatom van, hogy mikor ki akartam marni a készülő tapintóhoz az érintkező lapot, kis távolságokon belül is tizedes eltérő vastagsági méreteket tapasztaltam... de lehet, hogy csak épp kifogtam egy sz@r szériát... Ezzel szemben, a teflont tudnám síkba marni ragasztás után. A nyákos megoldásnál hova kerül a hőérzékelő? A vastagsága miatt csak szélre, vagy a hátuljára kerülhet, jól gondolom?
Egy kicsit Kínai minőséget sikerült nyomtatni elsőre,de kapott a golyó nútja egy vékony hajlított lemezt,így jobb lett. Nyomtató 14-es lineáris Ztengelyre lesz. Ott nem kell nagy sebesség,és a feszessége is beállítható.
pixel66 | 423
2020-04-24 19:19:40
[26646]
Idáig nem használtam asztalfűtést. De majd valahogy kigazdálkodom azt a tíz percet,hogy a többi hobby-ra is jusson még egy kis időm. Dolgoznom úgysem kell!!! Vagy este felfűtöm,hogy másnapra jó legyen. Neked mások az igényeid.
Nem tudom milyen feszültségszintben gondolkodsz az asztalfűtésnél. De ha 12-24-42V AC/DC akkor szerintem a nyák-os a legegyszerűbb. Még akár "home" változatban is. Géped is van kifaragni, de jószerivel egy...bicska is elég hozzá.
Köszi tippet, és a linket! Elkezdtem összeszedni a nyomigához való kacatokat, de pont az asztal fűtésénél gondolkodtam a kanthalos fűtéssel való megvalósításon. A téli, kütyaólfűtési projektem kapcsán már szereztem némi tapasztalatot, most már csak megfelelő nagyságú teflon lapot kell beszerezni valahonnan...
Nem tudom, hogy a konkrét nyomtató hol tartja számon, de a legtöbbnél ha kinyomtatsz egy "belső" teszoldalt (nem a Windows-ból, hanem amit a nyomtató magától tud), ott kiírják a fekete-fehér és a színes oldalak számát is. Az én nyomtatómnál (Epsopn L365) pl. nyomva kell tartani a "Stop" gombot és megnyomni a bekapcsoló gombot. Ilyet nyomtat:
Nekem a nyomtató advanced menüjében, van egy usage maüpont és ott az üzemidőt a nyomtatási össz. időt és az összesen nyomtatott filament mennyiséget mutatja. Persze az utolső firmware módosítás óta.
Ahogy elnézem, ez a kartusos ragasztó, amit én is használtam már kéménycső tömítésnél. Én a Mester kályha és kéménytömítőt vettem, 1200Ft körül volt. Ugyanígy néz ki. Egy-két nap után keményre szárad.
Jobb lett volna valami ellenállás (kanthal) huzallal megoldani. Lehet, hogy neked van időd kivárni az 5-10 percet (Petg-nél és ABS-nél karcsú az 50°C, inkább a 80-90°C környéke kell). Nekem az az 1 perc is sok, amíg az Ender felfűti magát 60°C-ra (PLA-nál ennyire szoktam állítani).
Sziasztok! Készítettem egy 110x120-as fűthető asztalt. Az üvegre pillanatragasztóval rögzítettem a 0.6-os zománcozott rézvezetéket,majd kéményekhez használható 1100-fokot bíró ragasztóval kentem be. mint látható 50 fok felett ,250W-ot táp 5V-ról ment. Ami 5 V-on 26A tud. Áramfelvétel 8.6 körüli. Idő az 50 fokig kb. 5perc.
sanyi | 1910
2020-04-23 16:16:35
[26630]
Nem rossz, de a nyomtató is számon tartja mennyit nyomtatott
Persze lehet különbség. Az Ultimaker meg ezt rögzíti is az adott szálhoz, így csere esetén is tudja, hogy mennyit használt és még kb mennyi van a tekercsen.
Milyen módon használnád fel a mért adatot? ráírod a tekercsre, hogy éppen mennyit használtál?
Akkor inkább egy pontos mérleg kellene és a tekercs tömegét kellene mérni...
Sehol. A munka asztal méretét tudod megadni. A X0,Y0 pontot veszi a munkatér bal alsó sarkának. A Marline konfigurációjában lehet beállítani ha ettől negatív távolságra vannak a végállás kapcsolók,így lehet egy offszetet állítani ezekhez képest. Nekem is így van.
Persze amit Csaba írt, a start G kódnál is lehet új értékeket rendelni az aktuális koordinátára. Vagyis elküldöd az asztal sarkára, ahova a nullát akarod, és kiadod hogy G92 X0 Y0 Vagy G28 autó home Majd G92 X-30 Y-15
Amúgy most jut eszembe hogy a nyomtató beállítások alatt módosítható a kezdő g-code... szóval oda elvileg akármit is beírhatsz... mondjuk egy x vagy y eltolást... nem vagyok nagy g-code mágus így ezt most fejből nem vágom, de szerintem vannak itt a fórumon olyan okosak akik hamar megmondják hogy kell egy ilyet belerakni a kezdő g-code ba hogy utána már az eltolt értékkel menjen a program
Igazad van... az tényleg nem a fej eltolását hanem a kilógó dolgokat állíthatja ahogy írtad.. .akkor viszont nincs más mint a gépen kell a 0,0,0 át máshova tenni...szerintem kell legyen ilyen funkció a gép menüjében... x vagy y vagy Z offset néven keresném... Amúgy nekem azért volt a kép alján csúszka mert egy g-code ot nyitottam meg a cura ban és nem stl file-t...
Sziasztok! Tudna valaki tanácsot adni, hogy sd kártyáról, hogy tudom frissíteni a firmwert a vezérlő kártyán. Most a win10 úgy döntött a frissétés után nem kommunikál a nyomigával és nem tudom a változtatásokat átküldeni. A Marlinben meg nem találom, hogy hol van.
sanyi | 1910
2020-04-22 22:35:38
[26624]
Nekem sem megy sem a 4.5-ben sem a 4.6-ban nem látható a csúszka és a kiválasztásnál sem látszik az e legördülő beviteli mező. Nekem helyette a compatibility mode jelenik csak meg. Igaz csak egy öreg Lenovo T400, Win10 64 bites verzióval. Az ATI Radeon 4300 sorozatra nincs már rendes support a Win 10-ben. Lehet, hogy ez az oka és ezért bizonyos funkciók nem mennek. Na mindjárt megnézem másik gépeken is...
Köszi a dolgokat, de nekem nem is így jeleníti meg. Hiányzik az alsó csúszka valamiért. Ja nekem is a 4.5.0 van fent.
A másik kép amit fel raktál az a curában nem azt a lehetőséget engedi amit kérdeztem. Ott a nozzle körül kilógó tárgyakat lehet beírni. Pl. ventik, érzékelők stb.
A szerszámpálya meg preview mode ban a Color schema alatt becsekkolható neve Travels (elvileg ez az út amit a fej bejár) csináltam egy képet amiben csak ez van bekapcsolva így jobban látszik a dolog... biztos át is lehet állítani a színét, de azzal még nem próbálkoztam.
nem vagyok nagy expert, de ahogy nézem a nyomtatónál lehet. Printers - kiválasztod a nyomtatód - Machine Settings gomb jobb oldalon és ott van egy Printhead Settings dolog amivel elvileg ezt lehet beállítani. Cura 4.5.0 ban néztem.
Érdekelne ez a dolog, hogy a curában ezt a távolságot amit pirossal jelöltem és a repetierben A távolság, hogyan tudom megadni. Ugyanis már jártam úgy, hogy ez miatt a gép asztalon kívül kezdte a szoknya nyomtatást. A repetier tudja ,de a cura hol veszi figyelembe ezt a távolságot. Már párszor kérdeztem, hogy a szerszám pályát, hogy tudom megjeleníteni. Attila videóit végig nézve abból sem derül ki, hogy hol kapcsolja be ezt a funkciót. Esetleg alapból hozza, mert ha igen, akkor nálam mért nem jeleníti meg.
roland7 | 632
2020-04-22 00:18:45
[26618]
ABS nyomtatásnál az első réteg lehet PLA? Összetapad a kétféle anyag?
roland7 | 632
2020-04-22 00:17:34
[26617]
Értem már, köszönöm. Azt hittem, hogy úgy kell tartani, mint a számszeríjat.
Ez komoly. A Tesla Model Y-ban FDM nyomtatóval készített alkatrészek vannak
kiralyc | 69
2020-04-21 15:40:53
[26614]
Az első képen a jobb oldali kar a fogantyúja.. igazából használat közben lent helyezkedik el és azért vastagabb mert ott fogjuk meg a bal kezünkkel... a gyorstöltő meg csak egy előre betárazható dolog amiből a nyilakat könnyebb a tárba ejteni mint egyesével rakosgatni... itt van 2 videó a működésről:
Sziasztok, Jó rég jártam erre... Szóval kicsit nyomtattam (vagy 70órát összesen ). Nekem tetszik, leginkább azért mert jól működik sőt mára lett hozzá speedloader is...