Az első kaland Tool Changerrel. Egy csomó ősz hajszál után csak elindult.
xsugix | 206
2020-05-25 06:25:26
[26955]
Azt elfelejtette Motion, hogy Marlin 2.0.x-et használ. Érdekes, hogy nekem ugyanaz a konfigom van, (MEGA+RAMPS) viszont nálam nem jelentkezik azóta a probléma (RRD átírva 1X-re).
A 2.0.x-ben így néz ki átírva:
// RepRap Discount Full Graphics Smart Controller
#if DISABLED(SDSUPPORT) && (LCD_PINS_D4 == SCK_PIN) && (LCD_PINS_ENABLE == MOSI_PIN) #define U8G_CLASS U8GLIB_ST7920_128X64_4X_HAL // 2 stripes, HW SPI (Shared with SD card. Non-standard LCD adapter on AVR.) #define U8G_PARAM LCD_PINS_RS #else #if ENABLED(ALTERNATIVE_LCD) #define U8G_CLASS U8GLIB_ST7920_128X64_4X // 2 stripes, SW SPI (Original u8glib device) #else #define U8G_CLASS U8GLIB_ST7920_128X64_1X // Adjust stripes with PAGE_HEIGHT in ultralcd_st7920_u8glib_rrd.h #endif #define U8G_PARAM LCD_PINS_D4, LCD_PINS_ENABLE, LCD_PINS_RS // AVR version ignores these pin settings // HAL version uses these pin settings #endif
Tudom, itt a PIN-eket jelöli zárójelben, de az a RAMPS.h-ban már definiálva van.
Sziasztok, Nekem is működik már egy ideje a saját készítésű nyomtatóm. Sok infót szedtem össze hozzá innen is, meg egy cimbim segített még jó sokat... Szépen nyomtat PLA-t, most nyomtattam vele PETG-t, szerencsére semmi gondom vele, kivéve hogy a kijelző random-szerűen szétesik időben és pozícióban is. Próbáltam még az elején vagy 2-3 féle firmware hekkelést, de egyik sem segített. Eddig annyira nem érdekelt, de most újra kell majd írnom a firmware-t, mert menet közben jött még egy-két igényem és szeretném valahogy ezt a hibát is kijavítani egy bajjal.
Máskülönben inkább FDM-el, 0.2mm-es fúvókával nyomtatnám, mert a gyantás nyomtató nem olyan jó az ilyenekben. Ott 0.45modul ami kezd jó lenni, 0.4 esetén a fog árok kezd összegyógyulni, tervekben rá kell korrigálni, szóval célszerűbb lenne ha a méreteket mondanád meg és én majd igényeimhez hozzá igazítom.
Lehetséges, hogy már valaki nyomtatott ilyen fogaskereket? Ebben van benne Drift climbing king 15x7 Gyantás nyomtattóval le tudná valaki ezt nekem gyártani? Köszönöm!
eduard | 254
2020-05-23 23:41:55
[26938]
Kedves István, nálunk van néhány SLA nyomtató, ha elküldi a fájlt, tudok rá árat kalkulálni.
hello@eduardsik.com
Üdvözlettel, Eduárd
Előzmény: Rinth István, 2020-05-23 21:14:23 [26937]
Rinth István | 19
2020-05-23 21:14:23
[26937]
Szép napot mindenkinek érdeklődnék hogy valaki rendelkezik SLA nyomtatóval Budapesten és esetleg vállana kisméretű alkatrész nyomtatást persze nem ingyen? Kis méret kis mennyiség.
Csak kedvcsinálónak : rúdtáncos ceruzatartó , de lehet tollat és egyebet is beledugni ami belefér. 2 részes kb.180 mm magas stílusos derékvédővel. Valamint az unokák kívánsságára összepattintható teknős.
kaqkk007 | 1563
2020-05-22 05:36:36
[26933]
Akinek nem jó az asztalfűtése , gondolod jó az égetőkemencéje ?
Szenvedtek itt a vázamód, meg asztalfűtéssel meg nem tudom mivel...
szf | 4416
2020-05-20 23:09:10
[26931]
Freecad programban szeretnék egy egyszerű feladatot elvégezni. Behívok egy STL fájlt, meg is jelenik a forma ehhez hozzárajzolok egy testet és szeretném őket egyesíteni. De nem akarják egymást, nem tudom őket összeadni. Mi lehet a probléma?
PETG Ma elővettem kb 1 éves Gemberid PETG. 240 fokon kellet nyomatni, 245-nél már szálazott. Tárgyhűtés nem volt.
kiralyc | 69
2020-05-20 13:48:45
[26926]
Azt olvastam több oldalon is, hogy 60°C max 65°C ami ajánlott a PETG szárításra és 2-4 órára szokták rakni... vigyázni kell mert általában 80°C nál már kezd a PETG kilágyulni és afölött már torzulhat a geometria. Amúgy fura egy jószág ez a PETG... próbálgattam kicsit a szálazás dolgot... vagyis azt próbáltam hogy ne szálazzon.. nem egyszerű... levittem a hőmérsékletet 230°C és a hűtést feltekertem 100% ra.. na ennek eredményeként nem szálazott (illetve csak nagyon kicsit az is ilyen vattacukornál vékonyabb szálak voltak elvétve) cserébe a korábban kézzel törhetetlen oszlopot simán eltörtem... szóval visszaraktam 245°C ra és 60% os hűtésre és meglassítottam a default 50mm/s ről 30ra és a retraction próbáltam kicsit játszani... már egész jó az eredmény erős és megint épp csak szálaz picikét, de még játszok vele egy kicsit... szerintem a végére elég sok profile om lesz már a CURA ban
A filamentek a dolgozószobàmban szekrénybe zárva pihennek. A gyári zacsijukban és dobozukban. De ettől még pára érheti őket. Lehetőségem lenne kiszárítani, de hány fokon?
Életem első PETG nyomtatása. A korábban már emlegetett Gembird PETG vel... nekem tetszik a dolog...szép is és erős is (0.6 os fúvóka és 0.2 es réteg) én 245 fokon toltam... Amúgy azt olvastam a PETG érzékeny a levegő páratartalmára, lehet RJancsi amiatt volt gondod a régi PETG vel...
dtb | 1914
2020-05-19 09:57:54
[26923]
A facebook csoportban láttam, hátha mást is érdekel. Az itt bemutatott megoldások szerintem más nyomigánál is használhatók: Prusa Mk3 Taurus upgrade
B.Zoltán | 1720
2020-05-18 20:18:07
[26922]
Devil Design Petg 230 fok, a Spektrum Petg 255 fokig kellett emelni, mert a rétegek alatta szétváltak, pedig én 50mm/s max-al nyomtatok. Azért fogaskerék, vagy bordás keréknél már nem jó, ha széthullik lapjaira.
Gembird PETG-t nem tudtam sehogy sem normálisan nyomtatni. Mindig felkenődött az anyag a nozzle-re és egyéb gondok is voltak. Minden problémám megszűnt, mióta Azure PETG-t használok. Ugyanolyan beállításokkal, mint a Gembird-nél, gyönyörűen nyomtat.
ivanovp | 219
2020-05-18 09:12:39
[26916]
Én a gembird PET-G-t 265 Celsius fokon nyomtatom! Alacsonyabb hőmérsékleten szétváltak a rétegek, ledarálta az extruder, vagy előbb-utóbb beszorult szál.
A motor miatt ne aggódj, bírja az. A motorvezérlő korlátozza az áramot, ezért nem tud túlmelegedni. Motor szempontjából gyakorlatban mindegy forog e vagy le van e fogva.
Az ilyen túlmelegedés a szabályozatlan kefés motoroknál volt gond, mert azt úgy méretezték, hogy az üzemi fordulaton beálljon a névleges áram és feszültség. De ha lefogtad, a feszültség leesett, az áram meg végtelenbe konvergált.
Én már régen megszüntettem a rugót. Egy csavarral szorítom rá a továbbító görgőt a szálra érzés alapján. Eddig még nem volt példa arra, hogy megcsússzon, vagy kattogjon. Kb. három éve így megy.
A kerék kattog, mert a bowdenen is látszik, hogy "rángatózik. Nem hiszem, hogy az erősebb rugó jó ötlet lenne, inkább csússzon meg a görgő (figyelmeztető hangjelzést adva), mintsem lefogja a motort. Nem tudom, az Ender 3 gyári vezérlőjében van-e valami motorvédelem vagy füstölésig erőltetné a dolgot.
A fej eredetileg néhány réteg kapton szalaggal volt szigetelve, amire saját ötlettől vezérelve rátekertem jó pár réteg teflon szalagot. Kicsit túlzásba is vittem, mert fúvóka cserénél elég nehéz megtalálni a "lukat" azaz belekapatni a fúvókát a menetbe. Mivel fúvókát meleg fejnél szoktam cserélni amikor még csak keresgélem a menet elejét rendszerint meg is égetem az ujjbegyeimet. Tudom, őseink feltalálták a dugókulcsot, de azért ki kellene mennem a garázsba.
Szerintem ha az extruder motor kattog az az oka hogy túl gyorsan van hajtva. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Ha túl gyorsan olvasztod akkor magától is folyik az meg nem jó.
És a motor kattog le, vagy a recés kerék. Nekem is volt ilyen gondom, de egy erősebb rugó meg a saját gyártású nagyon jól kapaszkodó recés kerék megoldott minden ilyen gondot. Most simán olyan nagy a nyomás hogy 0 hézagnál eltolja az asztalt az olvadt műanyag nyomása, de akkor is kijön. Ha ez lekattog akkor az már tényleg el van dugulva rendesen., pedig az újabb nyomtatómon nekem is NEMA17-es motor van nem a 4.2Nm-es Nema23 mint a régin
Én 30-40el szoktam nyomtatni. Nagyon gyengék a PETG rétegek ha gyorsabban nyomtatom. Eldugulni nem szokott, de nem is megyek 230-240fok fölé, még ABS-el sem.
Lehet a nyomtatófejed hőátadó képességét kéne növelni inkább hogy ne kelljen annyira felfűteni, mert nem tesz jót az anyagnak, és akkor elképzelhető hogy tudnál gyorsabban nyomtatni.
Nekem drasztikusan javultak ezek a képességek a fej hőszigetelésétől (ha nem lenne nálad) Illetve nekem az is feltűnő javulást okozott, hogy a fúvókát tövig becsavartam,hogy az is átvegye a blokk hőmérsékletét, nem hagytam légrést a karima alatt. A teflon cső sem nyúlik bele nekem a fúvókába, a csak a heatbreak csőben van, de szorosan, kicsit túlnyúlva azon, hogy ne maradjon hézag, mert az is okozott akadást.
Esetleg az autotemp funkciót érdemes lenne kipróbálni, ami az extrudálás sebességével arányosan korrigálja a fej hőmérsékletét.
Nem. Mint írtam, az szokott a gond lenni, ha nem elég meleg a fej és nem olvad meg a filament. Egyszer forult elő, hogy a szeletelő valamit elbaltázott, és "homeolás" után az asztal szintje alá küldte a fejet. A kattogásról vettem észre, hogy baj van, a fúvóka csúnyát bele is szántott a gyári műanyag asztalborítóba.