"csak az volt a fura hogy ment aztán egyik pillanatról a másikra halt be"
Így kerül hozzám az egyik(a fiatalabb) K40-es gépem. 4-4,5mA-nél jobban, nem tudta a gazdája a csövet kihajtani. A tápra, a cső helyett műterhelést akasztva, a teljes áramtartományban(22mA-ig)tudtam szabályozni az anódáramot. E szerint, csőhiba...
Aztán a másik, működő K40-esem tápját átrakva, teljes tartományban vezérelhető a műterhelés szerint rossznak ítélt cső.
Azóta a rossz, csak 4-4,5mA-t tudó tápban nagyfesz trafót cseréltem...helyreállt a rend. Most, mindkét gép úgy működik, ahogy kell.
Szia nekem két k40 es csöve csinálta ugyanezt bár lehet rásegített a hideg 5és 7fok volt a víz is csak az volt a fura hogy ment aztán egyik pillanatról a másikra halt be , pedig szerintem az erőnek kellett volna csökkennie de nem már csak gravíroz a cső arra jó
nekem a csövem menet közben produkált hasonló hibát. szépen vágta a darabot, és egyik pillanatról a másikra, már épp hogy csak rajzolt a fára valamit. csak tápegységet tudtam cserélni, de másik táppal ugyan ezt a nem vágok semmit produkálta. tettem be később új csövet és jó lett. tehát a cső rossz ?!. és így egyik pillanatról a másikra megdöglik??
Köszönöm a válaszodat és segítségedet! Egyébként most azon filózom,hogy mintha a legelején lilás lett volna de az csak pár napig utána biztos,hogy sárgás-fehéres lett a színe. Azért nem nagyon értem,mert ha a vezérlőn a "PULSE" gombot 3-4 másodpercig nyomom akkor egy kis pontban átégeti a fát. Egyébként is éget bele egy kis mélyedést 65W-nál, de nem égeti át. Viszont most több oldalt is megnézve nekem a lencsém nem annyira "sárgás" és van a szélénél 2-3 fekete pont... Igaz ez a legeleje óta ott van és eddig vágott vele a gép...
Amúgy nem akartalak megijeszteni , dehogy is ! én úgy szürném ki hogy leválasztanám a vezérlő elektronikát és bekötném a potit a táphoz meg a miliampermérőt tesztgombot stb ahogy kell , és a cső legelső tükre elé tennék egy db rétegelt lemezt azt mehet a tűzzzz gomb ezzel kiszüröd az elektronika hibát vagy a tükrökét is ha így sem jó akkor valahonnan szereznék kölcsön egy tápot és megpróübálnám azzal , ha azzal sem jó na akkor a cső
Nekem sárgás volt a legelején is. Lehet sérült volt a csövem, vagy gyári hibás... A hűtő kijelzőjén is max 20-23°C volt a legmagasabb hőmérséklet így szerintem a cső sem károsodhatott. Még van egy lehetőség : Esetleg színvak vagyok...
Szia tuti hogy fehéren világított újonnan ? vagy csak annyira nem figyelted itt is lilás https://www.youtube.com/watch?v=03u-r1KW2LA de bármelyik videon mindegyiken lila
Rico | 85
2018-04-25 12:51:48
[15015]
Szia! Köszönöm a válaszodat! Most kicsit megijesztettél, mert mintha fehéresen világítana a sugár, de nekem eddig sem lila volt. Új Reci cső van benn és alig van benne üzemóra... A tápon nem tudom van-e azt még meg kell majd néznem.
Hát nekem ez fura a feszültség megvan a miliamper megvan , vizhűtés okés , akkor mi lehet a gáz gondolom a cső szép lilásan világít nem ? mert akkor működnie kéne ha ezek megvannak , nekem is volt ilyen de sajna a cső fehéresen világít annak kampó
Szia! Kicsit össze zavarodtam a fordított dolgokban (nem tudok angolul ). Most már látom , hogy a 14-nek villognia kell alap esetben is és van ahol a 15.is folyamatosan világít. Írt a kínai gyártó , de ő is csak a lencsék, tükrök tisztaságát és az asztal beállítást ajánlja. A megosztott videó elvileg "megoldást kínálhat rá" de azt meg nem értem mit kellene tenni Külföldön is több mindenkinek van ilyen problémája mint látom és amennyire sikerült lefordítani. Kisebb teljesítményű gépeknél is gyakori hiba.
Közben találtam ezt a videót és mint látom mások is úgy jártak mint én. Sajnos nem sikerült normálisan lefordítanom a bekötés folyamatát. Biztonsági vezeték hiba, vagy probléma amit pótolni kellene.
A 14-15 pont ha jól látom a hűtés vagy cső hibajele. Hűtésem pedig van rendesen, működik a vízhűtő. Lehet a víz romlott meg nekem is? Ioncserélt víz van benne...
Szia! Nagyon szépen köszönöm a válaszodat és segítségedet! 60-65W-nál 20-25mA között mozog a teljesítménye. Nem vágja át a fát. Máskor a "PULSE" gomb megnyomásával 1 pillanat alatt átégette, most 3-4 másodpercig lenyomva tartva sikerül neki épphogy átégetnie. Viszont a vezérlőn (Ruida) most két led pirosan világít a 14 és 15-ös...
Bocsánat,amiért ismét segítséget kérek. Szerettem volna gravírozni egy kis táblát. Pénteken használtam a lézert és akkor elvileg rendben volt minden. Tegnap este próbáltam volna vágni és gravírozni, de nem vágja át a 3mm-es rétegelt lemezt és a körben lévő kis vékony vonalat sem vágja bele a felületbe a lézer. A papírszalagot (maszkoló) is éppen hogy elvágja 20W 90m/s sebességgel. Ilyen teljesítménynél máskor szépen bele égeti a felületbe ugyanezt a vonalat. Próbáltam több lépcsőben elvégezni a vágást, de úgy sem sikerült.Pedig 70W-ra "tekertem" a teljesítményt és 15m/s vettem a sebességet. A lencse tiszta. Próbáltam a lemez több részén is a vágást,de semmi... A gép 100W 900X600cm gyári kínai. Még féléves sincs és csak hajnalonként (mikor időm van rá) használom, így üzemóra sem sok van a csőben... Létezik, hogy valami vezérlő ment tönkre benne?
Giulio | 3
2018-04-23 05:36:16
[15002]
sziasztok szeretnék tanácsot kérni 0.30-as nikkel lemezeket szeretnék vágni milyen teljesítményű lézer vágja köszönöm a segítséget
rolandver | 29
2018-04-22 21:01:53
[15001]
Sziasztok,
Használható megoldás lehet a Laser Cut 5.3 Sw és MPC 6536 vagy 6585 hardver együtt? Ti mit használtok? Köszönöm és elnézést a kérdésekért.
De a hobby CNC vezérlő szoftverek is ki lettek már okosítva a gyors lézerkezelésre egy un. gyors kimenettel, amit egy M kóddal tudod kapcsolgatni. Az egyiknél pl. M10/M11 a kód neve.
Ott akadtam el elméletben, hogy mi az a modul, ami a lézer tápnak a trigger jelet adja (5V). ez bármilyen cnc vezérlő tudja, vagy erre speciálisan van lézer vezérlő modul? Köszönöm a válaszokat.
rolandver | 29
2018-04-21 14:04:33
[14998]
A mechanikus része teljesen világos, de számomra az egy nagy kérdés, hogy mi adja a trigger jelet és kinek, amikor a lézer ki és bekapcsol. Valaki eltudná magyarázni?
rolandver | 29
2018-04-21 10:56:21
[14997]
Köszönöm a választ. Az SPT és RECI közt van érzékelhető különbség? Megbízhatóság, gáztöltett, élettartam stb. tekintetében.
Hobbi használatban az olcsó, fix töltésű csövek az elterjedtek. Meghatározott gázok, meghatározott %-ú keveréke a töltet. Ezek, üzemórára gyártott csövek. Újratöltésük a gázkeverék összetételének pontos ismerete nélkül zsákbamacska. Az olcsó kínai csöveknél, a csőbe épített tükrök is elhasználódnak az üzemóra végére. Cseréjük a ragasztott kivitel miatt, megint csak macerás...
Hobbiban ritka, de előfordul az átfolyós cső is. Van fórumtárs, aki épített,és használ(t?)átfolyós csövet. A cső üzemeltetése folyamatos gázáramlást, vákuumszivattyút, stb. igényel.
"Z" mozgásra hobbiban is, mindkét megoldás használatos. A fejjel, vagy inkább a fókuszlencse emelésével/süllyesztésével, korrekten, pár tíz mm mozgás érhető el. Az asztal emeléssel/süllyesztéssel, tágabbak a lehetőségek a "Z" mozgásra.
A Co2 csövek előre töltöttek, vagy folyamatos gáz ellátás kell nekik értem ez alatt palackos táplálás. kicsit összevagyok zavarodva, mert amiket láttam videókat ott nem láttam palackot. Illetve, mi az általánosan be vett mód a magasság (z irányú) korrekcióra, ha mondjuk egy 2mm es és egy 5mm es anyagot vágtok, asztalt emelitek, vagy a lézerfejet? Köszönöm
Giulio | 3
2018-04-21 00:10:32
[14993]
sziasztok szeretnék tanácsot kérni 0.30-as nikkel lemezeket szeretnék vágni milyen teljesítményű lézer vágja köszönöm a segítséget
Sziasztok. Tudnátok ajánlani nekem valakit, aki 190 x 190 mm-es 3-as víztiszta plexilapokból 176 x 176-os lekerekített sarkú darabokat tudna vágni? Egyenlőre egy árra lenne szükségem. 120-150 db teljesen egyformákat kellene elkövetni.
Köszönettel
T.
PSoft | 18618
2018-04-20 09:52:23
[14987]
Nem tudom, nincs ilyen irányú információm.:( De biztos megmondja valaki, akinek van,és használja.
De, nem is kell, hogy nyomtatott műanyag legyen.:) Ezen a ponton, a súly se nagyon számít... Viszonylag könnyen kivitelezhető, pl. aluból is a szerkezet.