HobbyCNC fórum  
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


SMD beültetés házilagosan

Kézi és gépi smd alkatrészek beültetése

 

Időrend:
Oldal 8 / 15 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   4  5  6  7  8  9  10  11  12   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

keri | 14045    2010-10-15 19:39:00 [386]

Infra elég.
Laser az a verébre ágyúval eset lenne.

Ajtó nyitás érzékelőt csináltam néhány alkatrészből az ide is jó lenne.
7mm széles 40mm hosszú a komplett áramkör, természetesen SMD
kb. 5mm távolságból szinte bármilyen felületet képes detektálni, megbízhatóan, a napfény csak akkor zavarja ha közvetlenül bele világít.
Ja és kb. 100forintnyi alkatrész csupán.

Előzmény: elektron, 2010-10-15 18:40:00 [382]


elektron | 15859    2010-10-15 19:31:00 [385]

Ez gyári fejcucc, acélból van igencsak.

Előzmény: keri, 2010-10-15 19:30:00 [384]


keri | 14045    2010-10-15 19:30:00 [384]

Milyen fejet használsz? Gumiból van?
Én vastagabb acél fecskendőtűt csiszoltam le síkra, és vákuummal szépen fel lehet venni és el is engedi amint megszűnik a levegő áramlás.

Előzmény: elektron, 2010-10-15 18:37:00 [381]


elektron | 15859    2010-10-15 18:44:00 [383]

Ha valakinek kell SMD-t beültetni szóljon, mostanában akarom tesztelni a gépet, 0805-ig tudok ültetni elvileg.


elektron | 15859    2010-10-15 18:40:00 [382]

Ja még az jut eszembe, hoyg pl. olyan ellenőrzést csinálni, hogy rajta van e a fejen az alkatrész, ahhoz meg valami lézer lenne jó ? Vagy infra led érzékelés, habár lézer csak jobb, mert egész kicsi alkatrészt is tudna érzékelni.

elektron | 15859    2010-10-15 18:37:00 [381]

Ha odaragad, csak azt hiszem azt már néztem, hogy kézzel legalábbis letéve, nem akart leesni a fejről, jobb ha kicsit ragad valamitől.

Előzmény: keri, 2010-10-15 18:36:00 [380]


keri | 14045    2010-10-15 18:36:00 [380]

Mondom, ha csak az elhelyezés érdekes, akkor szárazon is lerakhatod. Én is azt csináltam.
Nem kell gyanta, mert úgy sem ér semmit.

Előzmény: elektron, 2010-10-15 18:34:00 [377]


elektron | 15859    2010-10-15 18:35:00 [379]

Valami ragasztós spray-ről is olvastam, de ilyenekre nem akarnék köteni, ha másképp is meg tudom oldani.


keri | 14045    2010-10-15 18:34:00 [378]

Én kvarccsöves grill csöveiből csináltam SMD sütőt, de a sima ónpaszta mire megolvad addigra hólyagosra égeti a nyákot.
Én is mértem a hőmérsékletet, közvetlenül a NYÁK felületén. Nekem 200fok felett kezdődött a probléma.

Ha megvan a működő technika engem is nagyon érdekelne.

Előzmény: elektron, 2010-02-03 17:35:00 [362]


elektron | 15859    2010-10-15 18:34:00 [377]

De azért tesztre elég lesz nem ?

Előzmény: keri, 2010-10-15 18:31:00 [376]


keri | 14045    2010-10-15 18:31:00 [376]

Próbáltam, nem igazán ragad bele.
Illetve beleragad, de száradás után egy lehelettől is leesik, forrasztáskor meg frankón az ón elhúzza, a felületi feszültségtől.

Ha csak tesztelni akarod az elhelyezést akkor szárazon is lerakhatod, ha vízszintes a nyák akkor ottmarad.

Előzmény: elektron, 2010-10-15 17:31:00 [375]


elektron | 15859    2010-10-15 17:31:00 [375]

Meg akarnám tesztelni az SMD beültetést, és hogy ne pazaroljam a pasztát rá, előbb meg kéne nézni, hogy hova pakolja le, és hogy az jó lesz e úgy, ezért olyanra gondoltam, hogy alkoholban feloldott gyantával bekenném a panelt, arra ragadna, utána látnám, hogy milyen pontos a beültetés, stb. Meg az utána könnyen letörölhető is.


n/a (inaktív)    2010-03-11 09:50:00 [374]

Jobb lennne valahogy úgy, hogy pl. egy bowden végén van a fecskendő, hogy lehessen kézzel is pasztázni.

Előzmény: elektron, 2010-03-11 03:31:00 [373]


elektron | 15859    2010-03-11 03:31:00 [373]

Valami ilyesmit már én is elképzeltem megcsinálni, de még nem tudtam rá időt szakítani.


SquirrelTech | 788    2010-03-11 01:07:00 [372]

Az imént találkoztam ezzel "homebrew paste / glue applicator" néven:

elektron | 15859    2010-03-08 22:37:00 [371]

Ott van jól megbarnulva a melegtől...

Előzmény: Teaway, 2010-03-08 22:12:00 [370]


Teaway | 667    2010-03-08 22:12:00 [370]

Az első képen mit kéne látni?

Előzmény: elektron, 2010-03-08 18:44:00 [368]


elektron | 15859    2010-03-08 18:45:00 [369]

Olyan, mint egy jól átsült cipó, most viccesen mondom, de tegnap este, mikor láttam hogy mi lesz belőle majdnem elsírtam magam.

Előzmény: elektron, 2010-03-08 18:44:00 [368]


elektron | 15859    2010-03-08 18:44:00 [368]

Nem mindegy milyen a nyákanyag, úgy néz ki ez nem szereti a sütést, ez nem üvegszálas nyákanyag, hanem a cellulóz erősítésű, ez úgy nézem csak kézi forrasztáshoz jó, ha nem tévedek, az eredmény láttán legalábbis.




elektron | 15859    2010-02-13 18:11:00 [367]

Sütőbe tettem, érdekes, hogy egy PT100-al ellenőriztem közben, az mit mutat, de nem sok köze volt az egészhez, mert mire átvette volna a hőmérsékletet, a paszta már régen megolvadt, a mérés szerint még 100 C fok körül volt csak, , kb. 3-4 perc alatt megvan egy ilyen akció. Csak egy 400W-os cekász van alul benne, felette vagy 6-7 cm-re a panel egy rácson, ahogy mértem, a maximális hőmérséklet is nem nagyon emelkedik 220-230 fok felé, csak nagyon soká. Ez pont a PT100 erősítő áramköre, amit egy ATmega processzor fog kiolvasni és szabályozni az alapján, meg PC-n ábrázolja is a dolgot, most, ha ez össze lesz rakva, jön pár teszt, de úgy néz ki így is megy semmi mérés nélkül, nem is kell túl bonyolítani a dolgot.

Előzmény: n/a (inaktív), 2010-02-13 17:55:00 [366]


n/a (inaktív)    2010-02-13 17:55:00 [366]

Jó lett. Sütőbe tetted, vagy hőlégfúvóztad?


elektron | 15859    2010-02-13 02:12:00 [365]

Elsőre nem rossz, ha még működni is fog...


elektron | 15859    2010-02-07 21:20:00 [364]

Látom ötlet van ezerrel...

Előzmény: elektron, 2010-02-06 19:14:00 [363]


elektron | 15859    2010-02-06 19:14:00 [363]

Az Eagle nyáktervezőből a paszta stencillel való felviteléhez és egy olyan megoldással a stencilt megcsinálni, hogy fúrva pl. annak valami ulp programot lehet valamerre találni, találkoztatok már ilyesmivel esetleg ? Vagy valami kis átmérőjű maróval a padok helyét kimarni körbe a körvonalán.

Egyet találtam egy dose-pro.up-t, ez valami diszpenzer félékhez állít elő adatokat, de egyelőre nem látom, hogy azt hogy lehetne használni, azt is ki lehetne próbálni, ha rájönnék, mi lenne az. Valami koordinátákat állít elő, ha betöltöm Mach-ba látszik, hogy valami csíkokat húz a pad-ok felett, de mintha egy egyenes lenne az egész, egy pad esetén.


elektron | 15859    2010-02-03 17:35:00 [362]

Pl. itt egy oldal, amire gondoltam.

SMD beforrasztás kenyérpirítóval

elektron | 15859    2010-02-03 17:32:00 [361]

Biztos nem örök életű, saválló belsővel lehet többet bírna. Azt a néhány panelt kibírja, amennyit ezzel fogok csinálni, amolyan prototípust készíteni jó lesz gondolom.

Előzmény: zolllee, 2010-02-03 16:24:00 [360]


zolllee | 7    2010-02-03 16:24:00 [360]

Még arra leszek kíváncsi, hogy hány ciklust fog majd kibírni a cekászod, mert a pasztában található flux nagyon agresszív. Amikor teszteltuk az elso reflow-t 5 nap alatt 8 órás muszak mellett a kemence belso nerez borítása sárgás-barnára változott, valamint egy hónap után az egész belso csupa ragadós kulimász lett. Persze a mieink nem nagyon torodnek a tisztítással, de ilyen igénybevétel mellet egy kemence kb. 3 év alatt leamortizálódik.


elektron | 15859    2010-02-03 15:08:00 [359]

Tényleg nem kell sok teljesítmény sem, kisebb paneleknek, pl. 100x160-as is belefér talán egy pirítós méretűbe és 500W-tal szépen elboldogul. A kisebb sütőfélébe most teszek szigetelést is, megnézem az is mit produkál úgy, sőt azt is még csak a rosszul mérő érzékelőmmel néztem, már a fele cekász hiányzott. A féllel is olyan meleg volt benne igencsak, hogy annál is megolvadt volna. Meg is nézem.

Előzmény: zolllee, 2010-02-03 14:52:00 [358]


zolllee | 7    2010-02-03 14:52:00 [358]

Hát szerintem is minnél kisebb annál jobb. Amíg csak ilyen egyszeru nyákokat forrasztol és csak pár drb-t, addig ez a modszer is megfelel. Én is régtol mondom a fonoknek hogy készitsunk kemencét a hobbysoknak is, de nem akar bele menni, mert akkor ki venné az ipari kozépszeriát? Tehát most itt tartunk: kamra méret 250x460x460 - 4,8 kW - max. nyák méret: 420x320. Most amit fejlesztek 250x460x680 - 5,8 kW max nyák méret: 420x550. brrrr, nem tetszik nekem sem, de viszik (sajnos az én otletem megvalósítására nincs idom, pedig szerintem ezek a nyákméreteket fele akkora teljesítménnyel is lehetne forrasztani!

Előzmény: elektron, 2010-02-03 13:43:00 [357]


elektron | 15859    2010-02-03 13:43:00 [357]

Ezek mind figyelembe vannak véve, a szigetelés, az ajtó, igaz amiben csináltam arról nincs is kép, egy mikrohullámú, amiben grillfunkció van, olyannal, fejjel lefordítva, és a cekász felett eyg centire egy fémlap, azon van az érzékelő is, a panel mellett, közvetlenül, a PT100-al eléggé egyező adatot mutatott, ahogy néztem annyi hőfoknál olvadt is meg, ahol kb. kellett.

Még tegnap láttam egy kenyérpirítós módszert, abba pont befér egy panel, még nagyobb is, azt is lehet szabályozni, az még lehet jobb is lenne, majd azt is kipróbálom. Ennek nagy a belseje, még a kisebbet is megnézem, amiről régebben volt itt egy kép is, d minek fűtsön feleslegesen akkora teret, elég, egy panel is, nincs annyi energia fogyasztás sem, és nagyobb az energia leadó tartaléka, így is vagy 400W-tal melegítettem már csak, amikor jó is lett aránylag.

Előzmény: zolllee, 2010-02-03 13:04:00 [356]


zolllee | 7    2010-02-03 13:04:00 [356]

Huuhh, ezt picit megkapta. Hát a diodas hoérzékelés helyett ajánlanám K tipusú hoelemet, ami nem nyeli el annyira a hot. Persze kalibrálni azt is kellesz. Már csak egy jó helyet kell találni a kemencébe az érzékelonek, mert akár hová is fogod tenni, sosem fogja azt a homérsékletet mutatni ami a nyákon lesz (általában + 20 C, de mondom ez még a helyzettol is fugg). A másik dolog a kemencéden irtó nagy uvegfelulet van ami szintén rengeteg hot von el, általában a kemence ajtaja és hátsó fala kozt a kulonbség akár 55 - 65 C is lehet. Próbáld hoszigetelni szigetelni a kemence-kamrát és az ajtót is. Még egy dolog jut eszembe, általában elomelegíteni is szokták a nyákot, hogy az alkatrészek ne kapjanak sokkot és aktiválodjon a flux - ez méret és alkatrészfuggo - általában 90mp 150 C, a reflow meg kb. 20mp 220-240 C (olmos vagy olommentes?). Nincs sok idom de bátran kérdezz, majd válaszolok.


elektron | 15859    2010-02-03 03:41:00 [355]

Holnap megpróbálok egy nagyobb panelt is megcsinálni, ha lesz annyi időm.

Előzmény: elektron, 2010-02-03 03:40:00 [354]


elektron | 15859    2010-02-03 03:40:00 [354]

Megcsináltam, ez még nem volt szabályozva sem, csak úgy simán, ahogy sikerült, el se nagyon lehet rontani már így sem, különben is, ha egyszer egy jó teljesítményt ugyanolyan körülmények közt beállítok, akkor az eredmény is hasonló lesz nyilván.



Ez már szebben sikerült, nem égett oda nagyon.

Előzmény: elektron, 2010-02-03 03:03:00 [353]


elektron | 15859    2010-02-03 03:03:00 [353]

Meg lett az első smd reflow technika kipróbálása, kissé csúnya lett az eredmény, de a tanulságokat levontam.

Ez az első eredmény és a hátoldala:






No, de sebaj, PID ide PID oda, nem számít semmit rájöttem, vagy legalábbis nem azon múlt a dolog.

A hőérzékelés kissé sántított, ugyanis, az 1N4148 diódás érzékelő hiába volt előtte kalibrálva, és ahogy a lemezre rátettem még úgyis csak 130 fokot mutatott, miután közben már pedig megolvadt a forraszanyag is, persze ez utólag derült ki, miután már szegény próbapanel meg is sült, mert gyanús volt, hogy a festék is füstöl már a mikróban, és hogy hogy csak 100 foktól alig van több.

A diódás érzékelőnek a lábaihoz egy elég vastag vezeték van hozzáfogva, ami így igencsak szépen elvezeti a hőt, így nem igazán azt érzékelte, amit kellett volna, hiába volt a test része a panelhez érintve, de lehet a kalibrálást is elnéztem, holnap még megtesztelem egy 100 fokos forró vízzel valahogy, lehet egy kettes szorzó hiányzik az érzékelő programjából talán.

A lényeg a lényeg, hogy aztán ha az 1000W-os cekász felé van helyezve egy vékony vaslap, és fele időben adom neki a tápot, tehát vagy fele körül kap teljesítményt, úgy éppen felmelegszik olyan hőfokra, és annyi idő alatt kb. hogy megfolyik és kész. Most még eme harmadik képen szereplő, már kézi pákával beforrasztgatott panelt beteszem és újra megfolyatom ezzel a módszerrel, megnézzük úgy mi lesz az eredmény, várhatóan jó lesz, legalábbis remélem.

Ez a jelölt:




Ha még lesz erőm, kedvem az eredményt ezután rögtön felrakom.

Mellesleg, ahhoz hogy egy ilyen tapasztalat kiderüljön, teljesen felesleges elvégezni egyetemet, meg ilyesmit, ugyanúgy egy eszterga hajtásakor is kiderül, hogy bírja e a 250W-os kis motor, vagy kell oda a 1.5kW-os ugye ?


zolllee | 7    2010-01-20 11:51:00 [352]

A mi kínálatunkban is szerepelnek kulonbozo dispenzerek - foleg pneumatikus. Esetleg ha valaki árak után szeretne érdeklodni, van a cégnek e-shopja is: http://www.spajkovanie.sk/shop/index.php?page=0
igaz szlovákul de ha valaki tobbet szeretne tudni szívesen lefordítok bármit. Gondolom kis klikkelés után rá lehet jonni mi micsoda

elektron | 15859    2010-01-20 01:08:00 [351]

Köszönöm az ötletadást. Ezt nem látszik túl bonyolultnak megcsinálni.

Előzmény: zolllee, 2010-01-20 01:01:00 [350]


zolllee | 7    2010-01-20 01:01:00 [350]

Legolcsóbb megoldás a sablonkészítésre a fúrás. Mi is ezt használjuk, ha prototipusokat készítunk. Alapanyag általában piros színu átlátszó vastag (0,2-0,25 mm) muanyag folia.Ha van egy CNC gravírozód, akkor semmi perc az egész. Ha nincs akkor tuvel kipontozod a padokat és a pontokat átfúrod a megfelelo átméroju fúróval.

Előzmény: elektron, 2010-01-15 19:17:00 [348]


zolllee | 7    2010-01-20 00:44:00 [349]

Udv mindenkinek! Még új vagyok itt, de szívesen segítenék bárkinek. Egy szlovák cégben konstruktor-technologus vagyok, SMT vel foglalkozunk és rengeteg tapasztalatom van ilyen téren. Az oldalon található videon kis bemutató van az általunk gyártott berendezésekrol. kézi smt beulteto, fiokos reflow kemence, stencil nyomtató, statikus hullámforrasztó, nyákszeparátor. Bármiben segítek ha tudok. http://elpro-ke.sk/?page=81&lang=EN


elektron | 15859    2010-01-15 19:17:00 [348]

Persze, azért is kérdeztem a legelején, hogy hol lehet megcsináltatni, kapni esetleg. Köszönöm a tippeket, ötleteket.

Előzmény: Motoros, 2010-01-15 19:14:00 [347]


Motoros | 5077    2010-01-15 19:14:00 [347]

Egyébként a nyákgyártók vállalják az elkészítését (Satronik) lehet hogy nem éri meg vele molyolni.

Előzmény: elektron, 2010-01-15 19:09:00 [343]


Motoros | 5077    2010-01-15 19:13:00 [346]

Nem rossz ötlet, de miféle műanyag kapható ebben a méretben?

Előzmény: elektron, 2010-01-15 19:09:00 [344]


Motoros | 5077    2010-01-15 19:11:00 [345]

0.15 mm bronzlemez az anyaga. Bronzkernél kapható.

Előzmény: elektron, 2010-01-15 19:09:00 [343]


elektron | 15859    2010-01-15 19:09:00 [344]

Vagy 1 tizedes műanyagból lézerrel kiszedni ?


elektron | 15859    2010-01-15 19:09:00 [343]

Peroxiddal ? Végül is, ha 0.1 es lemezből van , és a 35 mikronost lemarja secc perc alatt, akkor ez is menne, csak az vörösréz anyag ez meg sárga, vagy miből szokott lenni?


Motoros | 5077    2010-01-15 18:57:00 [342]

Vegyi úton igen, kimarható. De gravírozni igen necces, persze ha eltekintesz a sarkos (téglalap) kialakítástól és kör alakú pasztapacnikat viszel fel akkor talán...sőt.

Előzmény: elektron, 2010-01-15 15:33:00 [341]

elektron | 15859    2010-01-15 15:33:00 [341]

Stencilt kimarni házilag megoldható ? Vagy hol lehet ilyesmit készíttetni, meg levilágító fóliát, tudtok valami címet, linket ?


Motoros | 5077    2010-01-15 05:47:00 [340]

A csavarorsós adagolás a legprofibb de egy vagyon. A pneumatikust nem kellene elvetni, a kézi pasztaadagolómnál nekem bevált, lábkapcsoló működteti, és tetszőleges kis egyforma pöttyök is adhatók. megbízható és jó pasztaválasztás esetén sosem szárad be.
A pasztatubusra egyébként a hagyományos patikai inj. tű is ráberhelhető.


Törölt felhasználó    2010-01-14 23:42:00 [339]

Volt még kézi dispenser is amin az időt és a levegő nyomását lehetett álitani.
Az is szép egyforma pöttyöket rakott.
Ezt is hasonló modon oldották meg mint a ragasztó modulban.


elektron | 15859    2010-01-14 23:36:00 [338]

Az lenne a legjobb, ha egyszerű lenne, megbízható és jól működne.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2010-01-14 23:31:00 [337]


Törölt felhasználó    2010-01-14 23:31:00 [337]

Esetleg találok valami jobb orvosi eszközt erre a célra akkor szólok.
Amikor smd beültető gépen melóztam ott süritett levegővel nyomták ki a ragasztó pasztát.
Csak a levegős megoldásnál a 3/2 szelepnek minnél közelebb kell lenni a tubushoz a gyors levegő leürités miatt.
Kell még egy kis egyirányú folytó szelep is.

Előzmény: elektron, 2010-01-14 23:23:00 [335]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 8 / 15 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   4  5  6  7  8  9  10  11  12   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.8714 ]