HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Hagyományos forgácsológépek

Minden ami forgácsolás de nem CNC és nem eszterga

 

Időrend:
Oldal 73 / 131 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   69  70  71  72  73  74  75  76  77   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Kopirnyák | 2652    2016-02-01 23:40:00 [2958]

Az árat holnap megkérdezem. Ez neked távol van, Szabolcs megye.


Kristály Árpád | 3080    2016-02-01 17:44:00 [2957]

Halihó Kopirnyák!

Címet és árat tudsz adni?

Üdv.:Árpi

Előzmény: Kopirnyák, 2016-01-31 22:40:00 [2955]


feles | 24    2016-02-01 07:58:00 [2956]

Én is már több törött vagy repedt satut hegesztettem meg, van amelyiket öntvénypálcával vagy átmeneti pálcával.

Úgy tudom hogy "szakszerűen" úgy kell hegeszteni elektródánál hogy csak 1-2 cm-es varratot húzunk egyszerre és utána kalapáccsal ütjük a feszültségmentesítés és a varrat zömítése miatt . Nekem ez a technika bevált.

Mostanában sokszor rozsdamentes CO drótot és corgon gázt használok, azzal meghegesztve is bírja az öntvény.


Kopirnyák | 2652    2016-01-31 22:40:00 [2955]

Én két helyen szoktam elektródát vásárolni, mivel kilós ára van, így darabra is lehet venni, aztán osztanak-szoroznak.... ha nem kapsz darabra, én szívesen veszek neked és elküldöm.

Előzmény: hostya, 2016-01-31 21:50:00 [2951]


bobak.denes | 211    2016-01-31 22:34:00 [2954]

http://www.lincolnelectric.com/assets/global/Products/ConsumableEU_StickElectrodes-Limarosta-Limarosta304L/LIMAROSTA304L-eng.pdf

szerintem a legjobb ...

Előzmény: hostya, 2016-01-31 20:27:00 [2947]

PSoft | 18592    2016-01-31 22:20:00 [2953]


Pedig, a régi hegesztő szakik azt mondták...

Savállóval, mindenki tud hegeszteni.:)
Savállóval savállót meg...depláne.:))

Én, könnyű helyzetben voltam 'anno.
Fűzfő, a vegyipar egyik fellegvára...
Tele "minőségi" savállóval,és a hozzá való minőségi bevonatos elektródával.
Sokat láttam, tapasztaltam akkoriban, e téren is.

A 63.30-as esab, tényleg jó választás, de akkoriban még...nem így hívták.
(talán KO-xxx valami lehetett 'anno)

Épp hogy ellenkezőleg, nem kell nagy áram a saválló bevonatos elektródás hegesztéshez.
A szerkezeti acéloknál szokásos áramokkal, hamar felizzik a saválló elektróda, kisebb áramokkal is beéri.

Ritkán hegesztek savállót, vagy savállóval, de mindig szép, egyenletes a varrat, mint ahogy Kopirnyák kolléga is írja.
Még salakolni sem kell, ahogy hűl a varrat, pattogva dobja le magáról a salakot.

Előzmény: hostya, 2016-01-31 20:27:00 [2947]


KoLa | 7585    2016-01-31 22:05:00 [2952]

Nekem is van még a 20.század-ból, két satum ami totálkárosként került hozzám az egyik egy kicsi 40-es ezt én simán co-val több sorral körbehegesztettem a gyök után, megnövelve a tömeget és a felületet.
Az udvari satum is egy javított méhtelepi, 140-es.
Az egyik prizmát felszakították félig,tettem bele egy M10 bkny-t és ennek már vagy 20éve!még bírja!A két satu nagyjából egyszerre került javítás alá de ez látszik is rajtuk!
képek

Előzmény: PSoft, 2016-01-31 13:51:00 [2945]


hostya | 3097    2016-01-31 21:50:00 [2951]

Lehet darabra is venni?
Nem csak "dobozos" kiszerelésben..?

Előzmény: Kopirnyák, 2016-01-31 21:41:00 [2950]


Kopirnyák | 2652    2016-01-31 21:41:00 [2950]

Én mindig azt a 10-20db-ot vettem amire éppen szükség volt.

Előzmény: hostya, 2016-01-31 21:28:00 [2949]


hostya | 3097    2016-01-31 21:28:00 [2949]

Húú basszus...:)

Nézegettem az árait a 63.30 esab elektródának.
Hát nem olcsó, mindenesetre köszi a segítséget.

Előzmény: Kopirnyák, 2016-01-31 20:57:00 [2948]


Kopirnyák | 2652    2016-01-31 20:57:00 [2948]

A Hetra 160-as trafó úgy tudom AC. Én azzal 63.30 esab elektródával tudtam nagyon szépen is hegeszteni. Ha sarokvarratnál az elején az a nyomorult bevonat nem szorult be a varratba, ott is gyönyörű varratot lehetett vele csinálni.

Előzmény: hostya, 2016-01-31 20:27:00 [2947]


hostya | 3097    2016-01-31 20:27:00 [2947]

Nagyon jó lett!

Nekem még soha nem sikerült trafóval(AC)+ saválló elektródával hegeszteni.
Biztos az elektróda választásban van a megoldás, de nem tudom milyen elektróda lenne alkalmas...
Esetleg valaki tudna mondani valami használható típust amit lehet használni trafóval(AC)?

Gondolom jó nagy áram kell hozzá, de az nem lenne gond, mert van olyan trafóm is amivel 4-es pálcával folyamatosan hegesztettem anno a lemez kazánokat.
Ritkán lenne rá szükség, de akkor nagyon..

Előzmény: PSoft, 2016-01-31 13:51:00 [2945]


Csuhás | 6724    2016-01-31 16:20:00 [2946]

A függőleges hatos szeg ide nem jó mert ez szinte ideális nyírási helyzet ha a lehúzó csavarok csak egy picit is lazulnak vagy akár csak féloldalasan befogva valamit jobban meghúzzák a satut az a pilincka retesz már el is van vágva. A fektetett retesz jóval nagyobb keresztmetszetére van itt szükség.

Előzmény: Kopirnyák, 2016-01-31 12:58:00 [2942]


PSoft | 18592    2016-01-31 13:51:00 [2945]


Olvasom itt a gépész urakat, tegnap reggel kilenc óta satu javítás ügyben.:)

Alaposan/tudományosan, minden oldalról körbe jártátok ezt a témát!
(és, még nincs vége):)
Persze, ez nem baj, sőt...
Így tanul az ember!

Igaz,hogy nem precíziós gépsatu, de...
Van nekem egy magyar, asztali 120-as satum.
Évekkel ezelőtt került hozzám, leszakadt fejjel.
Tudományosan, csak úgy villanyász módjára:) átgondoltam a javítását,és akkor, a következőkre jutottam.
A törés mentén "kigyököltem" az öntvényt.
A helyére illesztettem a törött fejet,és trafóval, saválló elektródával körbe-körbe, több lépésben kitöltöttem a gyökölést.
Utána, 5mm-es acéllemezből vágtam két foltot, a foltokat az előzőleg síkba flexelt hegesztésre illesztettem,és szintén saválló elektródával, szintén több rétegben, alaposan körbevarrtam őket.

Ennek már közel tíz éve.
A satu "udvari satuként" funkcionál azóta is, elég mostoha körülmények között.
Ha úgy alakul, szorítok is vele rendesen.

Ha enyém lenne az a gépsatu, tegnap dél körül/ebéd után, már biztos,hogy dolgoztam volna vele, mintha mi sem történt volna.:)

Pár kép az én javított 120-as asztali satumról.


Kopirnyák | 2652    2016-01-31 13:38:00 [2944]

Viszont ha a forgácsolás közben keletkező erők, elkezdik "mocorogtatni" az anyagot, mert mondjuk a satu pofája engedni képes, akkor ami sérülhet (mdb, szerszám) sérül is.

Előzmény: Robika37, 2016-01-31 13:14:00 [2943]

Robika37 | 726    2016-01-31 13:14:00 [2943]

A fényképet jobban megnézve Csuhás által említett extrám esetbe került a satu. Valószínű a felfogó csavarok fölött kezdődött a törés utána már a retesz sem tudta megtartani a pofát sőt ártalmára vállt mivel nem tudott tőle megcsúszni ezáltal eltört az egész. Még egyszer végiggondolva az oldalról befúrt hengeres "retesz" lenne a legjobb megoldás. Ha törik a csavar akkor egyszerűen szétesik és új csavarral működőképes nem károsodik tovább. Eredeti megoldással újból így járhat, függőleges befúrt tájolócsap vagy kitörik az anyagból vagy beletörik ha kemény az anyaga mindegyik eshetőség probléma..

Előzmény: Kopirnyák, 2016-01-31 12:58:00 [2942]


Kopirnyák | 2652    2016-01-31 12:58:00 [2942]

Én meg nem osztom a te véleményed, a csavarral rögzített felület igenis elmozdul(hat), ezért kell a retesz, én mondjuk nem így keresztben raknék, hanem függőlegesen egy D6mm H7furat két oldalt, illesztőszeg, csavarral lehúzat és sosem mozdul el. A vízszintes retesz helyett, az öntvény kímélése céljából jobb a hengeres, de nem célravezető ebben az esetben. Szerintem.

Előzmény: Csuhás, 2016-01-31 11:44:00 [2939]


TROMF22 | 1487    2016-01-31 12:10:00 [2941]

Nem hagytam ki a számításból a felvetésed, de itt nyilvánvalóan a reteszhorony elhelyezése lett a gyenge pont.
A pofa felső tartományába eső terhelés felvételére tekintettel írtam, az utolsó sort:
-szélesebb retesz
-középen rögzítő csavar
-ami értelemszerűen közelebb kerülve a pofa szorítósíkhoz a billentőnyomatékot is hatásosabban ellensúlyozná

Előzmény: Robika37, 2016-01-31 11:18:00 [2938]


Robika37 | 726    2016-01-31 11:50:00 [2940]

OK
De gondolom abban egyetértesz, hogy a csavarokat a pofához közelebbi felületbe kell fúrni és abban is , hogy a csavarok szakadása vagy lazulása okozta a szóban forgó problémát..

Előzmény: Csuhás, 2016-01-31 11:44:00 [2939]


Csuhás | 6724    2016-01-31 11:44:00 [2939]

Nem osztom a véleményed, a retesz gyakorlatilag csak nyíró igénybevételnek van kitéve. Rendeltetésszerű használat esetén a csavarral összehúzott felület nem mozdul el egymáson, túlterhelés hatására pedig elcsúszik és nyírni igyekszik a reteszt. Extrém esetben viselkedhet emelőként amikor már a csavar nyúlik vagy szakad De ilyen esetben a szögletes retesz lerepeszti az öntvényt míg a hengeres hagyja elfordulni.

Előzmény: Robika37, 2016-01-31 11:18:00 [2938]


Robika37 | 726    2016-01-31 11:18:00 [2938]

Üdv !
Úgy gondolom a gyártó abban gondolkodott,hogy ha olyan munkadarabot kell megfogni a satuval ami nincs teljesen leengedve a csúszófelületre (vékonyabb alkatrészek alátétezve , kör keresztmetszetű munkadarabok stb.) akkor nem csak nyírásra lesz igénybe véve a blokk hanem csavarásra is. A forgásponthoz lehetőség szerint minél messzebb rögzítve stabilabb a rendszer . Kör keresztmetszetű "retesz" nem csak nyírásra veszi fel az erőt hanem hajlamos emelőként is viselkedni, oldalirányú erő hatására "fel akar mászni" egyik felület a másikon ez öntvénynél lazuláshoz kiverődéshez vezethet. VÉLeményem szerint

Előzmény: TROMF22, 2016-01-31 10:21:00 [2936]


Durkonorbi | 712    2016-01-31 10:43:00 [2937]

Köszi neked is! Igen, ez valóban logikusnak hangzik (retesz - furat csere) meg is tudom szerintem csinálni... bár meg kell nézni, hogy a forgótalpas résznél elfér-e fizikailag a dolog, de szerintem el fog!

Ami még eszembe jutott úgy általában: a retesz amúgy sima reteszacél legyen köszörültetve. ha a régi esetleg nem lenne jó?

Előzmény: TROMF22, 2016-01-31 10:21:00 [2936]


TROMF22 | 1487    2016-01-31 10:21:00 [2936]

"Az elülső pofa tartó blokk alulról van megcsavarozva két átmenővel"
Nem értem a gyártót. A pofatartó blokk alulról van csavarozva + mellette a retesz szerű hasáb a nyíróerők felvételére. A csavarok miatt a retesz aszimmetrikus elrendezésű a blokk talpán.
De miért a retesz van az öntvény test sarkához közelebb. Hogy könnyebben letörjön?
Ha rövidítve átalakítod a satut, szerintem fordítsd meg a retesz és a csavarok elrendezését. Az alaptest végéhez közeli átmenő furatok kevésbé lesznek egy újabb repedés elindítói. Annál is inkább mert mert a retesz már előbb felveszi a terhelést.
De a legjobb egy szélesebb retesz lenne, és annak középvonalában elhelyezni a lehúzó csavarokat.
Persze ez nagyobb gépi munka.....

Előzmény: Durkonorbi, 2016-01-31 08:18:00 [2935]


Durkonorbi | 712    2016-01-31 08:18:00 [2935]

Az elülső pofa tartó blokk alulról van megcsavarozva két átmenővel a "szánban lévő" két függőleges furaton keresztül - plusz a retesz "támasztja"... természetesen ha arrébb kerül akkor új furat, új horony (és új tömb is, mivel az is repedt).

Előzmény: sufnituning, 2016-01-30 22:46:00 [2934]


sufnituning | 3465    2016-01-30 22:46:00 [2934]

Nem értem a képen nem látom, hogy a pofát,hogy mi tartja a helyén , ahol a retesz és reteszhorony van?
csak az a retesz tartja meg a pofát,??
Mert én nem hegesztgetném, lemarnám a sérült részt, felülről 2- 2 csavarral raknék egy magasabb pofarészt.

Előzmény: Durkonorbi, 2016-01-30 08:54:00 [2925]

Bicska | 967    2016-01-30 22:15:00 [2933]

Én próbálam már gépsatukat meghegeszt(ett)eni, de nem sikerült, pár hét után megadta magát. Pedig volt ötvénypálca stb. Sajnos nekem szarabb helyen volt törve, ráadásul nem is békebeli satuk voltak.. De egy próbát megér!!

Előzmény: Durkonorbi, 2016-01-30 11:35:00 [2929]


Durkonorbi | 712    2016-01-30 12:51:00 [2932]

Köszi! Meglátjuk, lehet nekiesek! A kérdés, tudja-e a hobbygépem átfogni majd a dolgokat - kiderül! Köszi!

Előzmény: Csuhás, 2016-01-30 12:38:00 [2930]


Kristály Árpád | 3080    2016-01-30 12:46:00 [2931]

Halihó!
Lehet kapni Önvény pálcát darabra....

Én váltó árammal hegesztettem meg
az Ocra kályha zsanérját!!!

Több éve tartja az a böszme ajtót.

Zsanér talán 20x15 milliméter keresztmetszetű!!!

Üdv.: Árpi

Előzmény: guliver83, 2016-01-30 09:00:00 [2926]


Csuhás | 6724    2016-01-30 12:38:00 [2930]

Nagyjából olyan legyen mint a eredeti retesz átlója. Szemre a képed alapján 6..8 körüli. Horizontális gép az pont jó. Felfogod a satut, rácsavarozod a pofa tartót ( beállítgatod ) majd a maróorsóba fúrót fogva egyszerre átfúrod a két anyagot a találkozási vonal mentén. Nem árt dörzsárazni, majd lesorjázva már használhatod is. Esetleg összefogáskor tehetsz egy réteg cigaretta papírt az elemek közé így a végén a retesz papír nélkül szoros lesz, és nem hagyod el.

Előzmény: Durkonorbi, 2016-01-30 11:35:00 [2929]


Durkonorbi | 712    2016-01-30 11:35:00 [2929]

Köszi Csuhás! A retesz az általad említett esetben milyen átmérő lenne? Illetve azt hogyan tudom "otthon csak egy horizontális" marógéppel megcsinálni (a szögletes az ugye egyszerű)?

Előzmény: Csuhás, 2016-01-30 10:33:00 [2928]


Csuhás | 6724    2016-01-30 10:33:00 [2928]

Jó lesz. Marásnál a minimumot mard le lehetőleg a repedést követve, ferdén. Reteszhoronynál megfontolnám az oldalról befúrt hengeres reteszt mert úgy nem képződne új repedés kiindulását segítő éles sarok. A reteszt is pár milliméterrel beljebb vinném az öntvény végétől mint ahogy eredetileg volt.

Előzmény: Durkonorbi, 2016-01-30 08:54:00 [2925]


Durkonorbi | 712    2016-01-30 09:27:00 [2927]

Sajnos nincs rá megfelelő felszereltségem (öntvény hegesztés), és nem is merném megkockáztatni, hogy elrontom azzal... Ezért oldanám meg anélkül - ha lehet (!) ... Hegesztés után úgyis újra kellene munkálni mindent rajta, hogy pontos legyen...

Előzmény: guliver83, 2016-01-30 09:00:00 [2926]


guliver83 | 3234    2016-01-30 09:00:00 [2926]

Apósomnak is van egy ilyen ami szintén ugyan így eltört és fogta aztán meghegesztette.
És azóta nincs vele semmi gond.
Lehetséges, hogy hülyeség de működik!

Előzmény: Durkonorbi, 2016-01-30 08:54:00 [2925]


Durkonorbi | 712    2016-01-30 08:54:00 [2925]

Sziasztok,

volna egy érdekes kérdésem... adva vagyon egy törött végű gépsatu (kb. szimmetrikusan mindkét oldalon), az öntvény "lerepedt".

Kép a saturól

Nem nálam történt, de megcsinálnám, mert ha kicsit veszítek is a befogható méretből, nekem elég úgy is - nekem tök jó lesz a kis hobby gépre . A kérdés, jó elgondolás-e a következő javítási terv:

- 1, amit kell leszerelni, a törött részt az öntvényből a retesz mögött lemarni (esztétikai okból elsősorban)

- új reteszhornyot marni, furatot tenni az öntvénybe a pofa mögötti blokknak, és összerakni egy új, köszörült pofa mögötti blokkal

Mit gondoltok?


tomtoled | 418    2015-12-31 21:31:00 [2924]

Akkor hagyjam úgy , ahogy mondtad? Lehet , hogy igazad van,majd meglátjuk , csak sajnálom a 3 db 3fázisú léptetőket , nem beépíteni.

Előzmény: svejk, 2015-12-31 21:19:00 [2923]

svejk | 33042    2015-12-31 21:19:00 [2923]

Én nem ajánlom.
Lesz neked még majd olyan géped mely lesz olyan merev mint a BF25.

Alapvetően nem a pontosság miatt van gond a holtjátékkal hanem hogy adott esetben elmozdítja a szánokat a maró.

Előzmény: tomtoled, 2015-12-31 21:04:00 [2922]


tomtoled | 418    2015-12-31 21:04:00 [2922]

Sziasztok !
Az lenne a kérdésem , hogy van HBM BF 25L-es marógépem, és lehet -e pontos a meglévő trapézmenetes orsón CNC-steni ,úgy , hogy a mach3-ban megadnám a holtjátékot?Csak hobby célra használnám , de akkor olyan előtolással , amit kézzel is szoktam .Illetve csak a golyósorsós megoldás jöhet-e szóba?Válaszokat előre is köszönöm.
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK !


remrendes | 4153    2015-12-19 06:05:00 [2921]

Koszonom szepen, en is ettol tartok.

Előzmény: hostya, 2015-12-18 18:18:00 [2920]


hostya | 3097    2015-12-18 18:18:00 [2920]

Évekig dolgoztam TOS FN20-on, mindent tud(ott) ami egy ipari felhasználásra szánt géptől elvárható.. (ipari felhasználás mellett..)

A Kami FKM 538-at "csak láttam dolgozni, (hobbi körülmények között..)"

A Kami FKM 538 (látszólag) jobb felszereltségűnek látszott.. (útmérők az X,Y (Z) tengelyeken.. stb.., de, a látszat néha nagyon csalóka lehet...

Az egyik gépet IPARI felhasználásra tervezték/gyártották -huszon+ éve- (TOS FN20), míg a másikat (Kami FKM 538), lehet használni (kis)ipari, vagy hobbi területen... (szerintem)

A gépek ára(i) tükrözik a minőséget is... (szerintem)

Előzmény: remrendes, 2015-12-18 14:33:00 [2919]


remrendes | 4153    2015-12-18 14:33:00 [2919]

Nezegetem a hasznalt gep piacot, nem sok sikerrel. Sajnos lehet, hogy surgosen kell majd egy marogep. Mennyire erdemes pl egy Kami FKM 538 -ban gondolkozni? Lenyegesen olcsobb, mint pl a TOS FN20.
Ugyan ez a helyzet a DKM 300-360 -as esztergaval. Igaz, ez dragabb, mint egy ketes allapotu E3N.


Csuhás | 6724    2015-11-24 19:54:00 [2918]

Nem nem a tengelyt akarom bolygatni, hanem a műanyag fogaskerékbe akarok beszúrni egy hornyot a homlokfelületbe, egy axiális tömítésnek. A többi nem kilógó tengelyt pedig zárólappal lefedem.

Előzmény: zoli0302, 2015-11-24 19:49:00 [2917]


zoli0302 | 380    2015-11-24 19:49:00 [2917]

Az nem kis mutatvány lesz,szinte biztos, hogy edzett a tengely, így köszörülni kell az O gyűrű fészkét.
Talán ha a gépváz és a szivattyú közé raknál egy tömítést, a külső oldalra egy lezárólapot tömítéssel és a fogaskerék tengelyét a lezárólap hornyába illesztett O gyűrűvel tömíthetnéd

Előzmény: Csuhás, 2015-11-24 18:41:00 [2913]


n/a (inaktív)    2015-11-24 19:04:00 [2916]

LEhet hülye ötlet: kétfokozatú olaj használata?
A te problémád ugyanaz, mint az autóban.
5W40 vagy 10W40 olaj?

Előzmény: Csuhás, 2015-11-24 17:30:00 [2911]


Csuhás | 6724    2015-11-24 18:58:00 [2915]

Gondoltam rá, de a cső tömítve átmegy az öntvény vázon elég keserves dolog volna vastagabbra cserélni. A képen a felső cső a szívó ág, az eleve jóval vastagabb. Végignéztem hátha dugulás van a rendszerben, de levegővel átfújva mind a szűrő, a cső, és a talpszelep is rendben volt. Összerakva, fecskendővel megszívva mégis csak lassan jött az olaj. No majd a hétvégén kísérletezem egy kicsit.

Előzmény: Dakota25, 2015-11-24 18:44:00 [2914]


Dakota25 | 622    2015-11-24 18:44:00 [2914]

Nagyobb keresztmetszetű szívóoldali cső nem segítene?

Csuhás | 6724    2015-11-24 18:41:00 [2913]

Nincs egyik tengelyvégen sem szimering (Mind a 4 vég szabadon van). Oda akarok a műanyag kerékbe egy beszúrást készíteni egy O gyűrűnek

Előzmény: zoli0302, 2015-11-24 18:14:00 [2912]


zoli0302 | 380    2015-11-24 18:14:00 [2912]

Szia !
A műanyag fogaskerék alatti /ha van/szimeringet nézd meg, a sűrűbb olaj miatt a tengely mentén levegőt szív a szivattyú.

Előzmény: Csuhás, 2015-11-24 15:53:00 [2909]


Csuhás | 6724    2015-11-24 17:30:00 [2911]

Az előző tulaj által hagyott (tiszta) olaj van benne, talán lehetne hígítani rajta, ez is egy lehetőség. Fűteni nem fogom mert nagyon körülményesnek gondolom. Áramfelvétel biztosan nagyobb hiszen a kost is jobban fogja az olaj de az egész gép 750W nem vészes ha ez megemelkedik 10..20%-al. Az olaj eljut így is mindenhova, egyszerű ez a gép remekül látszik az összes olajzási hely. Most egyébként arra gondolok hogy a három lapból álló szivattyú kap még két zárólemezt ami a négy külvilág felé nyitott tengelycsapágyból hármat lezárna.


Dakota25 | 622    2015-11-24 16:50:00 [2910]

Évszaknak (hőmérsékletnek) megfelelő (viszkozitású) olaj használata? Esetleg petróval hígítva beállítani?
Olaj fűtése?
A nem megfelelő viszkozitású olaj megfelelően eljut-e a kenési helyekre? Mennyivel zabál több áramot a gép így? Lehet, hogy olcsóbb lecserélni? (Előbb-utóbb a fogak is elfogyhatnak a kerékről.
---
Az egyik esztergám előző gazdája a főorsó szimeringjénél elfolyó olaj miatt megfúrta a szimmeringházat, gumicsővel visszavezette a motorolajat(!) a szivattyúházba, de üzem közben így is kiürült az olajtartály pillanatok alatt, az olaj megrekedt az orsóházban.
A megfelelő E5 olaj betöltésével minden helyrejött, a buher tákolások eltávolítása után semmi olajat nem ereszt ugyanaz a szimering.

Előzmény: Csuhás, 2015-11-24 15:53:00 [2909]


Csuhás | 6724    2015-11-24 15:53:00 [2909]

Tanácsot kérnék. Van egy gyalugépem aminek a kenését egy kis fogaskerék szivattyú végzi. Most hogy lehűlt az idő a szivattyú az eddigi olaj helyett olaj levegő habot kezdett nyomni ahogy az az olajnéző ablakon látszik. Átnéztem mindent és úgy néz ki hogy a hideg sűrűbb olajnak annyival nagyobb az áramlási ellenállása hogy a fogaskerék szivattyú a tengely mellett fals levegőt is beszív. Kérdés okoz-e ez hosszabb távon gondot a gép működésében, illetve hogyan kellene orvosolni a hibát? Mellékelek egy képet a szivattyúról, ami három összecsavarozott lapból áll ahol a középsőben van a fogaskerekek fészke és az szolgál a nyomóoldali elosztóként is. A két fedlapban a kerekek besajtolt bronz csapágyban futnak, jelentéktelen kotyogással.


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 73 / 131 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   69  70  71  72  73  74  75  76  77   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊