Kb 2 óra hegesztés után most kb 80 bar van a 130 cm magas 13cm átmérőjű co2 palackomban. Én bent 5l/percre állitom. Így a nagyobbik tekercs 0.8-as huzal kb 2/3-ához volt elég egy palack.
Nem akarok tolakodni a már többször leírt módszeremmel, de én már csak a konkrét megmért liternek hiszek.
Az 3000Ft-ér vett áramlás mérőmben is csalódtam. Behitelesítem egy zacskós méréssel a reduktoron a nyomásmérőt és utána nincs meglepetés a fogyasztásban.
Fel kell fogni zacskóban a gázt és egyértelmű, hogy mennyi jön mondjuk 20mp alatt.
Nálunk ipari körülmények relatív hosszú hegesztési idők és sok trehányság mellett nem volt bizonyítható a hatása, de lehet a sok pötyögtetésnél hatásos.
De a 150 bár az nagyon túlzó A CO2 az cseppfolyós állapotban van a palackban Normális esetben a palack belső nyomása megegyezik a cseppfolyósításhoz szükséges nyomással az adott hőmérsékleten . No szobahőmérsékleten az úgy 45-50 bár körül van Ha nő a gázpárna nyomása akkor (fázisátalakulással ) cseppfolyósodik a gáz aminek cseppfolyós állapotban SOKKAL kisebb a térfogata , lecsökken a gázfázis térfogata ami a gáztörvény szerint csökkenti a párna nyomását Vagyis egy egyensúlyi állapot alakul ki . Vagyis a nyomás az mindig konstans amíg van cseppfolyós fázis . Ha a használattal azt is elfogyasztod ( még mindíg 45-50 bar lesz a nyomás) akkor utána DRASZTIKUSAN fog a nyomás esni ( hisz már csak annyi gázod van amennyi a palack térfogat szorozva a nyomással ( izotermikus esetben.)
Vagyis menni kell cserélni mert a vasárnapot már nem fogja kibírni
Jani nagyon helyesen a súlymérést teszi előtérbe mert az szignifikáns ( AVOGADRÓ bácsi esete )
Az adott hegesztési eljáráshoz liter/percben van megadva. (átlag 15 l/perccel számolhatsz hobbyban)
Az újabb feszmérős reduktorok is így vannak skálázva attól függetlenül, hogy valójában nyomást mér az óra. A gáz ugye egy kalibrált furaton keresztül áramlik, így átszámolható. A még újabbakon két skála van egy az argonnak, egy a CO2-nek.
Élőszóban akartam megválaszolni ( persze egy kicsit dumáltam is volna ) de szomorúan tapasztalom hogy "nem kapcsolható " Gyanítom hogy tel számot váltottál . Ha publikus küldd el magánban
Széndioxid palack pillanatnyi nyomása nem releváns érték . Max a környezeti hőmérsékletre lehet következtetni belőle . Mérd meg a súlyát ! 50 BÁR AZ MÉG TELI IS LEHET . Liter per óra átfolyást szoktak állítani ,nem nyomást ,hegesztésnél .
Lenne még pár kérdésem. Kb. mekkora CO2 nyomással illik hegeszteni szabadtéren illetve zárt térben? (én 3-6 bár között szoktam.) Illetve a 170cm magas CO2 palack (talán 50kg-os?) mennyi 0,8-as huzal hegesztéséhez elegendő kb? Mivel amikor megvettem akkor 150bár körül volt a palackban, most pedig 50bár felett van nemsokkal. (Kb. 5kg 0,8-as huzalt használtam el eddig.) Illetve mekkora maradék nyomással kell visszaadni? Nemsokára szerintem veszek új acélhuzalt és lehet beruházok alura is. (Ott akkor kell Argon palack, hozzávaló reduktor, más hegesztőanyag és görgő is, ha jól tudom.)
jani300 | 12257
2018-05-31 16:17:21
[698]
Megnéznék egy régi popszegecselt autót azért . Én még nem találkoztam ezzel autón . Persze ez sem igaz mert ma is láttam egy poppolást ,de azt át kellett hegeszteni ...
Nem szép de stabil. tekintsünk el a felfordulástól 30-as szögvas 15x15-ös zártszelvény és 3 mm-es lemez. egy laza délután elkészült. természetesen hulladék anyagból.
Én személy szerint nem szívlelem a vékony lemezből hajlított, préselt dolgokat. (Egy picit nem figyel oda az ember és rozsda miatt pikk-pakk lecsökken a tartóssága, plusz rezonanciától is elrepedhet.) Én az orosz módszer híve vagyok. Vastag anyagból egy életre tervezek. (Még akkor is ha csak rövidebb ideig akarom használni.) A szalagfűrészem is ilyen lemezekből van összerakva. (Nem nyerte el a tetszésem.) Konkrétan a C alakot, lehet kézzel deformálni. A lábai alá kellett merevítést készítenem. Az elszívóm szintúgy ilyen problémákkal küzd. (Szóval ezek a lemezes vackok is a tervezett elavulás miatt vannak, meg hogy minél kevesebb alapanyag kelljen.)
Tippek: - Legyen alacsonyan a súlypontja, mert különben egyenetlen úton eldől - Minél távolabban vannak a kerekek, annál stabilabb, sajnos ezzel nő a helyigény és a súly - A linkelt képen lévő kocsi hajlított lemezből van, mert az a legkönnyebb anyag, a hajlítás egyben erős tartóelem
- Egyébként: Régen az autókat és ma a repülőket popszegecsel rögzítik, mert az erősen tart és könnyű, a lemezeken meg hajtások, domborulatok vannak, hogy stabilabb legyen
Sziasztok. Most hétvégén szerintem készítek egy kis hegesztőkocsit. Már van elképzelésem, de szeretném ha ti is javasolnátok különbözőeket. Melyik miért jó. (Jelen elképzelés szerint CO2-es géphez, dupla nagy kerekek, hátul palacktartó, láncos rögzítés, gép felett pedig egy kis tárolóasztalka, kb. 60*30cm) Ilyesmiben gondolkodom, csak jobb anyagokból: Iweld hegesztőkocsi
remrendes | 4150
2018-05-28 06:42:54
[693]
En kiszednem. Nem biztos, hogy a nyilt lang jo otlet a motorterben. Rendesen be is kellene gyokolni, mint ahogy irtak. En a ket veget meg is furnam.
Folytatva a hegesztő asztal témát (mert mostanában jobban érdekel engem is) - nekem ez a stílus jön be csak úgy , hogy az asztallapnak 100-150 mm-el kell szélesebbnek lennie a lábak szélesség méretétől körben mivel úgy kényelmes a lábnak és a testhelyzetnek . Az a jó ha a kerekek forgók de fékezhetőek mert helyben meg lehet akkor fordítani az asztalt .Alul a lábakat összekötő hosszanti zártszelvény meg jó ha középen van .
Csikarc | 5045
2018-05-28 00:30:56
[691]
Pontosan ahogyan írod - szerintem is gépek , szerszámok nem valók a hegesztő asztal alá . Én is gondolkodtam anno amikor készítettem az asztalt , hogy két fiókot aláfabrikálok de aztán gyorsan elvetettem az ötletet mert fontosabb számomra a gép ill. a hegesztendő munkadarabhoz alulról is kényelmesen hozzáférjek . Persze azért tervezem mostanában egy teli lemezes hegesztő asztal összedobását is de persze még legalább egy hónapot várat magára a megvalósulás .
Nem személyeskedésnek szántam ,csak kiakadtam kicsit . Nagyobb melónál minden tiszta köszörűpor . Ez a csapos ütköztetés első ránézésre tetszik , De egyenesnek kell lennie az anyagnak hogy ne csaljon . Egy derékszög sablon már sokszor kellett volna .Tavaly vettem , bontottam egy gépalapot ,asztal alapnak ,de kicsinek bizonyult . Csak 2,5 x 1 méter . 80X80 a keret ,100x100 lábak , szétszedhető ,jól kivitelezett . El kéne adnom ,anyagnak sajnálom elhasználni , hely meg nagyon nincsen . Majd egy évig készült egy több funkciósnak szánt huzatópad alap ,az 3,5x1,8 méter most . 90X90 es zártszelvény dupla keret (hosszában már is tripla lett ) A felálló rámpát nagyobbítottam rajta ,ez volt az egyetlen melója . El volt cseszve a rámpa a viszonylagos síkon kiderült . Nem bírtam igazítani semmit sem rajta kétkilós kalapáccsal sem . Pillanatszorítókkal lefogatva a huzatópadhoz ,viszont oda nyomtam hidraulikával .ahova csak akartam . Azért megdöbbentő látni a különbséget . A régi módszer : két vasbak vízszintezve ,és hozzá hosszabb egyenes gerendák . Ezen is mindent megcsináltak . De nekem is tetszenek azért a mostani hegesztő asztalok ! Öreg vagyok ,fecsegek
Tudom hogy pancser vagyok , de sosem tennék hegesztőgépet a hegesztés alá . Igyekszem mindig minél távolabb tenni a hegesztéstől . Ha csiszolok ki is kapcsolom ,ne szívja be a ventilátor a köszörűport . Elnézést ha valakit bántana a hozzászólás ,de nem értem ezeket a dolgokat .
Kellene csinálnom egy hegesztő asztalt... Főleg zártszelvény állványokhoz, könnyebb szerkezetek összeállításához. Kalapálni, egyengetni nem akarok rajta.
Az alábbi videón levő fazon tetszik. El tudnám képzelni mondjuk az asztalának harmada vastaglemez, a többi része ilyen téglalap-zártszelvény, amihez jól lehet pillanatszorítózni.
Csinált már valaki hasonlót? Igazából még nem tudom pontosan, mit akarok, inkább ötleteket gyűjtök.
Szempontok, első ötletek: - szakaszos felület a leszorításhoz - kb legyen sík, amennyire a hegesztéshez szükséges - férjen be alá a gép (Formig 175), szerszámok - a lapja kb 80x100 cm - az oldaláról vízszintesbe felhajtható egy kb ekkora, hasonló szakaszos szerkezetű lap - ?
Ha eljössz Diósdra adok UTP8 pálcát. Nem úszod meg a levételt szerintem, mert be kell gyökölni, hogy jó legyen. Vagy turbómaró ha oda lehet férni. Van AWI is ha gondolod. Telszám az adatlapomon.
Köszi a segítő készségedet. Ez egy Mitshubisi Lancer 1.3-as autó. A kipufogó csonkja van megrepedve majdnem ott ahol az 1-2 es és a 3-4-es kiömlő után összetalálkozik az csonk annak a részével, amire mád a csövet kell összekötni. Elsőnek azt hittem, hogy a cső és a csonk között lévő tömítés sérűlt volna, de ahogy a hőterelő lemezt levettem, hogy tömítést cseréljek, akkor láttam, hogy megrepedt. Van co hegesztőm is és villany ívhegesztőm is, de olyan elektródám amivel ezt meglehetne hegeszteni, már nincs. Szerencsére a motoron rajta is meglehet hegeszteni, így nem kell a hegesztés után síkba köszörülni. "gondolom én ". Ha eladnál nekem pár szál ilyen elektródád, vennék tőled. Sajnos bontóban nincs ilyen csonk, így kénytelen vagyok a hegesztéshez folyamodni. Az is jó lenne, ha megtudnád te is hegeszteni, de sajnos nem tudom te merre vagy. Én Bp 03.- kerület.
UTP 8 átmeneti elektróda , jó de igen drága . Ismerni kell a technológiát is ,hogy jó legyen . Próbáld AWI val meghegesztetni az modernebb eljárás . Esetleg bontó .
Segítségetek kellene. Az autómnak a kipufogó csonkja ketté tört, és ezt szeretném meghegeszteni, de sajnos nem tudom milyen elektróda kellene hozzá, mert öntvényből van. Azért ebben a fórumba írom ezt, mert ha valaki ebben tudna segíteni és lenne neki ilyen pálcája, vennék pár szálat tőle. Köszönöm a segítségeteket.
Problémát nem fog okozni,a rutilossal összevetve csak előnyére válik a hegesztett szerkezetnek. Húsiparnál dolgoztam a hetvenes években, ott a TMK-ban túlnyomórészt rozsdamentes anyagokból készült állványok, tartályok,kézikocsik készültek, illetve kerültek felújításra,és sokszor kényszerültünk anyaghiány miatt normál szerkezeti acélból készült darabokat is beépíteni alárendelt halyekre. Tartós megoldásnak bizonyult.
Van egy bugyuta kérdésem . Lett néhány száll FOX SAS 2 bázikus elektródám . Saválló . Mekkora szentségtörés evvel szerkezeti acélt hegeszteni ? Szerintem szilárdsági problémát nem okoz , de azért kíváncsi vagyok . Mellényúltam elfogyott a rutilos és volt ott pár száll bázikus és avval is hegesztettem párat a húzatópadon este . Másnap kiderült hogy túl fényes a varrat .
Metattila | 94
2018-05-20 17:40:41
[677]
Üdv! Varga égőszárhoz keresek a képen látható fuvokákat. Mi a pontos neve ennek a fuvokának? Lehet kapni újat?
remrendes | 4150
2018-05-13 06:46:11
[676]
Nem olyan mely a penetracio, viszont szilardsagialag jobb lesz es szebb a varrat felulete. De nem biztos, hogy megeri egy kertkapuhoz.
Ha rozsdamentes akarsz hegeszteni ahoz kell egy ARGON palack is... Corgon mix cunder nagy kevés lesz/fröcskölés.. szebb varat argon többsége miat ezért kevesen használnak csak co mert idöigényes takaritani utána is..
De most tényleg, két hegesztős projektet is beterveztem a hétvégére, reggel a vastelepen kezdtem, délelőtt egy csomó cuccot leszabtam, előkészítettem, összeállítottam. És 3 perc után elkezdett habzani a varrat
De végül is jól bírta, 7 éve vettem a gépet, azóta most fogyott ki a palack.
Ha holnap mégis erre vetődsz, van egy kb 70 centis darab kalapsinem...
Nem egy brutális, de teszi a dolgát úgy ahogy kell.A gyorsbefűző gombbal teker mint az őrült.Majd előkerítem,elvileg lenni kell itthon hegesztőgépből söntnek, analóg műszernek és akkor rámérek.
Most került sor a szétszedésre,fotózásra.Beépítettem az időzítést,pontozáshoz.Előtte megkínoztam kicsit(0,8huzallal),mert így ha lett volna is garancia, az már felejtős.Minden maximumra tekerve a kijelzője 260A mutat "rövid íven" Co2-vel.Külön műszerrel most nem tudtam mérni,de a 25A kismegszakító így is bírta.Tehát valószínű a 150-200 Amper között lesz a valós áramerősség. A varratok is erre engednek következtetni.A két utolsó kép már az átalakítás utáni.