HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


NYÁK készítés

Nyomtatott áramkörök készítése

 

Időrend:
Oldal 49 / 103 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   45  46  47  48  49  50  51  52  53   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Gyárfás Attila | 585    2013-06-22 17:20:00 [2760]

(a fórumtag kérésére törölve)


guliver83 | 3234    2013-06-22 16:41:00 [2759]

És milyen formátumban konvertálsz a Sprint-ből, mert nekem soha, nem sikerült a Lazycammal.

Előzmény: Lovi, 2013-06-22 16:09:00 [2757]


Kulcsar Zoltan | 4197    2013-06-22 16:41:00 [2758]

Szia

Egyedül az IC lábainál lehet jelentösége de ott is csak akkor ha jo sok van belöle .
Ic-nél a 254 lenne a jo és a többi alkatrész már nem olyan fontos hogy 4 tizedesig stimmeljen a" HPGL unit"( ott is mehet a 254 ) de ha az IC lábaknak kb 0.1mm-el nagyobb a furatuk akkor nem lesz belöle feszülés és akkor mehet a 250-es is .

Előzmény: Lovi, 2013-06-22 16:09:00 [2757]


Lovi | 732    2013-06-22 16:09:00 [2757]

Lazycammal csinálom, ezt a programot még nem ismerem. Épp most tesztelem, egyszerű nagyon. Kipróbálom, köszönöm a tippet.

Előzmény: guliver83, 2013-06-22 15:54:00 [2756]


guliver83 | 3234    2013-06-22 15:54:00 [2756]

HPGL konvertert a Mach1 filtert használod?

Előzmény: Lovi, 2013-06-22 15:46:00 [2755]

Lovi | 732    2013-06-22 15:46:00 [2755]

Kipróbáltam és valamelyikkel egy 28 lábú IC utolsó lábát már alig tudtam a lyukba erőszakolni. Sajnos nem jegyeztem meg melyik volt az mert kis méretekben tényleg nincs jelentősége. Letesztelem az a legegyszerűbb és megírom nektek is a választ.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-06-22 15:01:00 [2753]


guliver83 | 3234    2013-06-22 15:12:00 [2754]

A Sprint-ből exportálsz két HPGL fájt, ami majd HPGL konverter segítségével G kódot csinálsz belőle, egy maró és egy fúró fájlt.

Előzmény: Lovi, 2013-06-22 13:57:00 [2752]


n/a (inaktív)    2013-06-22 15:01:00 [2753]

Nem próbáltad ki mind a kettőt?
Észre veszel valami különbséget?
Szerintem nincs nagy jelentősége, csak annyi, hogy metrikus rendszerben jobban kijönnek a méretek.

Előzmény: Lovi, 2013-06-22 13:57:00 [2752]


Lovi | 732    2013-06-22 13:57:00 [2752]

Szia Tibor! Az előzőben kicsit macerásabb volt a marást elindítani, ment azzal is, de itt 5 kattintás az egész. Egyébként úgy emlékszem, hogy abban is benne volt ez a beállítás!

Előzmény: guliver83, 2013-06-22 13:36:00 [2751]


guliver83 | 3234    2013-06-22 13:36:00 [2751]

Használd az előtte lévő verziót abban tudok segíteni. Egészen másabb a felület ennek az újnak.

Előzmény: Lovi, 2013-06-22 11:50:00 [2750]


Lovi | 732    2013-06-22 11:50:00 [2750]

Sziasztok!
Kellene egy kis segítség. Sprint Layout 6-ban Export -> Isolation milling (HPGL *.plt) meg lehet adni 2 méret opciót és nem tudom melyik a jó. Scale:
1 HPGL unit = 0.0254 mm (1 mil)
1 HPGL unit = 0.025 mm (1/40 mm)
Szóval mit állítsak be?


lazi | 1489    2013-06-21 19:33:00 [2749]

Üdv
Meg is táplálod valamivel, vagy csak a réz-design a lényeg?

Előzmény: Rab Zoli, 2013-06-21 13:49:00 [2747]


thotib | 593    2013-06-21 13:55:00 [2748]

Írtam emailt.

Előzmény: Rab Zoli, 2013-06-21 13:49:00 [2747]


Rab Zoli | 91    2013-06-21 13:49:00 [2747]

Üdv. Gyártót keresek egy ilyen nyák gyártására. 100x100mm a mérete. 20db kellene. g[/img]


keri | 14033    2013-05-18 19:37:00 [2746]

Nem, én fényérzékeny ragasztóhoz való UV-t használok. Bár ahogy látom időben nincs nagy különbség

Előzmény: elektron, 2013-05-17 13:32:00 [2744]

fa_kukac | 1223    2013-05-18 10:37:00 [2745]

Köszönök minden segítséget, rárepülök!


elektron | 15859    2013-05-17 13:32:00 [2744]

Nálam is pofaszolárium van.

Előzmény: keri, 2013-05-17 13:02:00 [2743]


keri | 14033    2013-05-17 13:02:00 [2743]

Én is UV csövet használok.

Előzmény: thotib, 2013-05-17 10:06:00 [2737]


lazi | 1489    2013-05-17 12:47:00 [2742]

www.octamex.de

Keresőbe "dry". Találaton örömködik, megrendel, pénzt átutal, és 1 héten belül csenget a futár. A kapudnál közelebbit nem fogsz találni.
Próbáltam, működik, gond nélkül küldik. Van zöld lakk fólia is, korrektül üzemel.
Már csak az ónozást kell házilag megoldani, oszt "gyári" minőséget lehet a sufniban előállítani. Kémiai ónozás nem jó, annál ragaszkodóbb kell. Lehet, hogy összedobok egy hullámot, azon csak át kell tolni.

Előzmény: fa_kukac, 2013-05-17 11:26:00 [2739]


thotib | 593    2013-05-17 11:33:00 [2741]

Ez egy jó leírás, de bármiben segítek, ha tudok.
Vagyunk itt (is) néhányan, akik használjuk, több-kevesebb rendszerességgel (istvan58, gulasoft, és még sokan mások

Előzmény: fa_kukac, 2013-05-17 11:26:00 [2739]


fa_kukac | 1223    2013-05-17 11:28:00 [2740]

Még annyi, hogy én lefejezett higanygőz lámpával ( kvarclámpa) világítom 30 cm-ről, elektronikus időkapcsolóval.


fa_kukac | 1223    2013-05-17 11:26:00 [2739]

Sziasztok! Én is P20-assal csinálom sok éve, Érdekel ez a dry fólia, annyian dicsérik. Bocs ha valahol szerepel, de hol lehet beszerezni és hogyért? Budapest környéke jó lenne. Na meg valami technológiai leírás van e valahol írott vagy video formában? Üdv


istvan58 | 1913    2013-05-17 10:25:00 [2738]

a leddeket 390nm-esnek árulták, a dryfilm itt már az árzékenységi görbe kb 50%-anal van. De nekem nem gond az a 2 perc....:)
Ja és kb 20cm-röl világitom meg a panelt.


thotib | 593    2013-05-17 10:06:00 [2737]

Tudom, hogy nem kell sötét, de az említett vizes-sütős kivitelezésnél foltos lett a nyák, és ez túlvilágításból adódott. Az pedig lehetséges, hogy sokat volt napfényen, még ha nem is direktbe kapta.
Anyagilag mindegy, hogy 1db 75W nátrium világít, vagy 2db 40W fénycső, az ablak kap egy hullámpapír darabot addig, és kész is a "sötétkamra"
Levilágítót arcszoláriumból scanner házba építettem, ez 4db 15W csöves. Laminálót egy motor hibás Leitzből csináltam, szintén kicsit felreszelve a szerkezetet, így gond nélkül át tudja ereszteni a nyákot. Igaz, a hibás lamináló ingyé vót, de már a második motort vettem bele, ennyiért már kaptam volna akár Tescosat is.

Viszont a 2 perc levilágítási időt nálad soknak tartom, lehetséges, hogy a ledek 400nm körüliek? A dry fólia 360-370nm-en érzékeny leginkább, a TL29D16/09 Philips csövek ideálisnak mondhatók (ezeket használják általában Philips arcszoláriumban)
Írtam is erről jó egy éve és kicsit később még itt.

Előzmény: istvan58, 2013-05-17 08:53:00 [2736]


istvan58 | 1913    2013-05-17 08:53:00 [2736]

Szia,

en is kb 10 év kihagyás után kezdtem ujra
Mivel annak idején elég sok nyákot gyártottam a Wolf Kft-töl vettem literes kiszerelésben fotolakot és mini festékszóróval vittem fel a panelre.

Most már csak hobby szinten fedeztem fel a dry fóliát, elsőre tökéletes panelt csináltam.
És ajánlom amit a fiad is mondot, egy tál vizben, viz allat felhuzod a fóliát majd kiveszed és egy kis tapétázó gumihengerel kinyomod a vizet. Utána én egy sima Tesco-s laminátoron átengedem vagy kétszer. A laminator kicsit át lett alakitva,megnöveltem a tengelytávolságot hogy a panel könnyen menjen át.
Amugy nem kell sötát hozzá, én egy sima 40w-os lámpafénynél dolgozok vele. Csak UV-re érzékeny.
Majd megvilágitás 48 darab 1W-os UV leddel ami egy alulapra van szerelve, kb 2 percig.

Amugy próbáltam használni a Dry soldermaskot is, az kissé macerásabb de jól sikerült az is.

thotib | 593    2013-05-17 08:26:00 [2735]

Hehe. Mire én elő készülök, Te már kimarattad
Míg elpakolok, kipakolok, besötétítek, az van annyi idő, mint amit leírtál. Igaz, legalább teljes fénnyel világít addigra a nátrium Ellenben vasklorid legalább 20 éve nem volt a közelemben. Amit a P20-hoz mellékeltek leírást annó, azon található marató összetételt használom azóta. Könnyen beszerezhető és relatív olcsó. 2*3 ilyen panelt, amit a korábbi hozzászólásomban mutattam, 4dl víz, 1dl sósav és 15ml hidrogén peroxid keverékével kb. 10-15 perc alatt maratok le. Igaz, ez meg is döglik ennyitől, de ez van.
Ellenben a levilágítással nyerek 1:40-et hozzád képest Az nálam 15-20mp. Lehet 10 is elég lenne, de nyomdai filmnél mindegy.
Régebben én is P20-szal fotóztam, aztán bő 10 év kimaradt, és az újra kezdés új technológiával indult. Nekem bejött a dry fólia.
Nátronlúgot maratás után, a dry lemarásához használok, de már kevés tabim van, ha elfogy, asszem próbálom a tízszeres töménységű szóda oldatot.

@istvan58
Először én is vizesen csináltam, utána 65-70 fokos sütöben 5-10 perc; ez így jó is volt. Csak nehezen tudom megoldani sötétben, vagy legalább valamilyen elsötétítés mellett.
A laminálás pedig pormentes helyet igényel, ami egy másik gond, bár ez számomra könnyebben biztosítható. Fiam is mondta, hogy először víz alatt rakjam fel, utána hengereljem, majd lamináljam, de még nem próbáltam. Majd legközelebb

Előzmény: keri, 2013-05-16 21:08:00 [2728]


elektron | 15859    2013-05-16 22:27:00 [2734]

nem a gyári lakk volt rossz, hanem az előhívó kiderült, maga a gyári pamnel mindig jó votl

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-05-16 22:14:00 [2732]


istvan58 | 1913    2013-05-16 22:23:00 [2733]

Hali,
Sok módszerrel csináltam nyákot az évek során, p20, technion fotó lack spray és literes kiszerelésben de végül nekem is a legjobban a dry film jött be....vizesen ráhengerelve majd laminátoron áteresztve.


n/a (inaktív)    2013-05-16 22:14:00 [2732]

a gyári lakozot nyák még mindig szivat?

Előzmény: elektron, 2013-05-16 21:10:00 [2729]


keri | 14033    2013-05-16 21:14:00 [2731]

A másik, hogy a frissen szárított P20 valahogy kontrasztosabb lesz mint amit rendesen kiszárítok.

Ilyenkor jön jól hogy régebben magamnak hívtam elő a fényképeket

Előzmény: elektron, 2013-05-16 21:10:00 [2729]


keri | 14033    2013-05-16 21:11:00 [2730]

Annyira vékony, hogy nem is látszik, de pont ez a jó, mert így sokkal jobb lesz a részletesség mint vastagabb réteggel.
Egyébként direkt azért is közvetlenül a levilágítás előtt csinálom, mert amúgy nagyon sérülékeny a vékony réteg, így nem lehet előre dolgozni.

Előzmény: elektron, 2013-05-16 21:10:00 [2729]


elektron | 15859    2013-05-16 21:10:00 [2729]

Mert jól megpörgeted centrifuga motorral és egész vékony réteg lesz mi ?

Előzmény: keri, 2013-05-16 21:08:00 [2728]


keri | 14033    2013-05-16 21:08:00 [2728]

Ha elő van véve a felszerelés akkor kinyomtatom a filmet, 5-7perc a lakkozás szárítás, 2perc a bevilágítás, 1-2perc a hívás, és onnantól már csak a vaskloridom múlik hogy mikor van kész.

Én magam lakkozom Pozitív20-al a lemezt, így ha el is rontom nem megy kárba, csak újra kell lakkozni.
Általában a nátronlúg töménységét nem szoktam eltalálni elsőre, minden más már ki van találva.

Előzmény: thotib, 2013-05-16 15:08:00 [2727]


thotib | 593    2013-05-16 15:08:00 [2727]

Én is többet készítettem, egyik topictársunknak is csináltam néhányat. De gyorsan csak akarni lehet. Persze gyakorlattól függ, de jó munkához idő kell (meg a lassúhoz is...) Biztos megy ez gyorsabban is, annak aki napi szinten foglalkozik vele. Nekem a műhelyt is kicsit át kell rendeznem a fotózáshoz, az is idő.
3 hete volt kis időm, akkor 7 darabnak álltam neki. Gyorsan akartam, elszúrtam az előhívást. A hétből 6 ment a kukába...

Előzmény: elektron, 2013-05-16 14:16:00 [2724]


elektron | 15859    2013-05-16 14:43:00 [2726]

Ez Sprint Layouttal lett csinálva. Nem igen ismerik egymás formátumát.

Előzmény: batesz, 2013-05-16 14:30:00 [2725]

batesz | 325    2013-05-16 14:30:00 [2725]

Szia!

A nyákterv brd formátumban elérhető valahol?
(csak lay kiterjesztést találtam, amit az Eagle nem olvas)

Előzmény: thotib, 2013-05-15 15:34:00 [2717]


elektron | 15859    2013-05-16 14:16:00 [2724]

Én is CNC vel fúrt╬m. Mindig gyorsan akarom, de nekem is eltelik pár óra , mire megvan ...

Meg most hogy G kód is előállt mér, nem kell csak alátenni és mehet a fúrás. Még csinálni akarok párat majd én is.

Nekem se melegszik azokkal a motorokkal amire lesz használva,. nem kell borda rá.

Előzmény: thotib, 2013-05-16 10:26:00 [2721]


LittleSV | 841    2013-05-16 10:48:00 [2723]

Üdv,
Tanácsot kérnék, lazycamben megvalósítható, hogy a nem szükséges rézfelület is eltávolításra kerüljön (ne csak a vezetősáv legyen körbegravírozva)?
Vagy ha lazyben nem lehet, akkor milyen használható programot tudtok ajánlani? Phcnc jó lenne, de nem másolható ki a gkód. Coppercam-et én nem tudtam működésre bírni.


Törölt felhasználó    2013-05-16 10:36:00 [2722]


Lehet hogy az én hülyeségem, de az ilyen megoldások annyira kézenfekvőek mint másnak a levegővétel.
De mint tudjuk a szaktudás és a tapasztalat egyenesen arányos a szétszedett és tönkretett berendezések számával.
És ha jól tévedek akkor több százezer ezek száma.

Előzmény: thotib, 2013-05-16 10:26:00 [2721]


thotib | 593    2013-05-16 10:26:00 [2721]

0.65, 0.75, 0.85, 0.95 és 1.25 fúróval A kontúrt meg a 3 és feles lyukakat 2-es kukorica maróval. A fórumhoz illően cnc-vel
A 0.65 és 0.75 fúrókat ki lehetne hagyni, a 0.95-öt sajnos nem, az UF4001-nek ilyen vastag lába van... De nekem ez a hobbi, a szerszám csere bőven bele fért Köszönet Csewe topictársnak a Mach3 bűvészkedésben nyújtott segítségéért.
Hármat fotózok-fúrok-marok egyszerre, a neki veselkedéstől a képen látható állapotig 3 óra telt el. Hobbinál ez bőven jó. Nekem legalábbis

Ha esetleg a fúró és maró fájlt szeretnéd, szívesen, csak van egy bökkenő: bár elsőre úgy néz ki, de Te nem ezt a nyákot gyártottad... Apró eltérések vannak a Kozo-féle tervhez képest, jó néhány vonalat és alkatrészt a könnyebb fotózás okán átméreteztem, odébb raktam. Nem nagyon, de van kb. 15-20 lyuk, ahol pont mellé trafálna a fúró.

@Pál
Teljesen igazad van, főleg, ha már bele nyúltam a tervbe. Lehet, meg is csinálom, de most nem nagyon van időm tervezni.
Egyetlen érv, amiért mégis jó ez: nem melegszenek a fetek. Vagyis azokkal a motorokkal, amivel használni szeretném, nem. Üzemi max. 3A, 10 Amperes csúcsokkal. Igaz, a puding próbája az evés, majd ha ráterhelek.
Ettől függetlenül nem bonyolult a hűtés megoldása, de tény, ha a nyák szélén sorakoznának a fetek, egyszerűbb lenne.

Előzmény: elektron, 2013-05-15 17:02:00 [2718]


elektron | 15859    2013-05-15 21:47:00 [2720]

A te SMC-d hogy néz ki muti csak .

Előzmény: Törölt felhasználó, 2013-05-15 18:37:00 [2719]


Törölt felhasználó    2013-05-15 18:37:00 [2719]


Szép lett, csak egyet nem tudok megérteni.
Miért jó ez a FET elrendezés, hogy egymással szemben vagy háttal állnak a panelben ?
Egy sorban elhelyezve a hűtőbordára rögzítése is nagyságrenddel egyszerűbb lenne.

Előzmény: thotib, 2013-05-15 15:34:00 [2717]


elektron | 15859    2013-05-15 17:02:00 [2718]

Mivel fúrtad, én is pont ilyet csináltam tegnap.

Előzmény: thotib, 2013-05-15 15:34:00 [2717]


thotib | 593    2013-05-15 15:34:00 [2717]

Ha van egy kis időm (tegnap este volt) készülődnek a DC szervó vezérlők:



A nyák fotózással, dry fóliával készült. Kattintásra nagyobb kép.


kanegér | 219    2013-05-06 19:24:00 [2716]

Urak!
Egy kis segítség:

A jó tapadás eléréséhez elengedhetetlen a TISZTA nyák lap. Tisztaság alatt nem a szemmel látható kosz értendő hanem a teljes mechanikai tisztaság. A sorrend: 1: Víz alatt szappanos víz. 2: Szárítás. 3: 600 vagy finomabb csiszolópapír, vagy surolópor(szer). 4: gyenge ( <4%) sósav/peroxidos vagy vaskloridos lemosás. Szárítás. Első mosás után csak cérna vagy gumikesztyűvel tapogatjuk. Ezek után lehet nekiesni a vasalóval. (ami kizárőlag telitalpú és nem gőzös.) Ezzel a technikával tuti a siker. Ha olyat mondtam ami uncsi akkor bocs...De én 10 éve így gyártom a lemezeket szinte hiba nélkül.
Sok sikert.

svejk | 33043    2013-05-04 23:09:00 [2715]

Lapos fémtálba önts 2-3 mm vastagon mezei nitrohigítót, ebbe tedd bele fejjel lefelé a vasalt nyákot.
Kb. 1 perc után szinte magától leválik a festék.

Előzmény: n/a (inaktív), 2013-05-04 21:40:00 [2714]


n/a (inaktív)    2013-05-04 21:40:00 [2714]

Hello!
A panelomat samsung 2160 laser nyomtatóval csináltam 90g műnyomó papírra.Vasalás nem tartott 5 percnél tovább.Az ásztatás is kb öt perc volt.
az előkészület ciffel mosogatás,majd szárazra törlés.Marás sósav-hidrogénperoxid keverék.Az is kb 5 perc.A tinta lemosása tartott talán legtovább.Elég sok aceton elfogyott.

Előzmény: sipos8, 2013-04-29 04:52:00 [2708]


zotykó | 302    2013-05-04 18:59:00 [2713]

Olyannal is találkoztam már, hogy az utántöltő toner por nem volt olyan jó és egyszerűen nem lehetett használni nyákhoz. Ha nem tapad át a nyákra, akkor általában a hőfok nem elegendő. Próbáld meg a nyomtatód beállításait módosítani. Nekem akkor jó, ha a nyomtatót vastag papírra állítom. Ez típusoktól függően más név is lehet. A fő az, hogy lehet módosítani. Lehet be van kapcsolva a festék takarékos üzemmód. Ezeket nézd át.
(Hozzá teszem nem szeretem a vasalásos technikát, mert a végeredmény sokszor nem biztonságos. A fotózás nálam sokkal jobban bevált.)

Előzmény: sipos8, 2013-04-29 04:52:00 [2708]


pisti73 | 530    2013-05-04 18:54:00 [2712]

Szia!

Nem voltam néhány napig gépközelben és így nem néztem a leveleim. Szóval SL-ból gerberbe filet készítek, utána pedig Coppercam-mal készítem el a filekat. Van a Youtube-on egy jó bemutató videó, azt használom "mankóként", mert fejből még nem megy.

Előzmény: LittleSV, 2013-05-04 18:29:00 [2711]


LittleSV | 841    2013-05-04 18:29:00 [2711]

Szia,
Írtam az adatlapodon lévő emailre, megkaptad vagy mást használsz?

Előzmény: pisti73, 2013-02-17 12:03:00 [2683]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 49 / 103 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   45  46  47  48  49  50  51  52  53   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.5326 ]