HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Elektronika

Léptetőmotorok, vezérlőbeállítások

 

Időrend:
Oldal 48 / 492 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   44  45  46  47  48  49  50  51  52   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

bankimajki | 2827    2019-11-27 16:13:02 [22326]

Most hogy jobban nézem ezt a képet felmerült bennem a gyanú hogy az a kapcsolóüzemű táp nagyobb teljesítményű lehet, mit amit igényel a vezérlés. És a motor csatlakoztatása is úgy tűnik mintha valamiféle DC tápot kapna.
Szóval kérhetünk egy fotót a motorról, annak az adattáblájáról és esetlegesen egy multiméteres motor ellenállás mérést csak hogy ne teljesen a sötétben tapogatózzunk. Az sincs kizárva hogy egy DC táp kell neki és ahhoz is vannak fillérekért mindenféle motorvezérlők. (Persze a megbízhatóak nem filléres tételek.)

Előzmény: bankimajki, 2019-11-27 15:58:57 [22325]


bankimajki | 2827    2019-11-27 15:58:57 [22325]

Szerintem a kezelője nélkül veszett ügy lesz.
Mivel biztosan volt benne mindenféle állítási lehetőség és a kezelőfelület szinte biztosan valamilyen digitális kommunikációval mondta meg a motorvezérlőnek hogy ennyivel kell forgatni a motort. Szóval sima H vagy L szintre húzással több mint valószínű hogy nem fogsz sokmindent elérni.
De én nem is foglalkoznék vele. Vegyél a motorhoz egy triakos fázishasításos szabályozót (3000Ft körül mozog) és használd azzal. (Gondolom 180-300V közötti univerzáslis soros motorról lehet szó.)
(Ha kell egy ilyen szabályzó, szólj és leboltoljuk, talán még akad vagy 2db-om. De elég könnyű elkészíteni is. Pár alkatrészes történet.)

Előzmény: stojka, 2019-11-26 18:10:02 [22318]


bankimajki | 2827    2019-11-27 15:54:12 [22324]

A legtöbb DC-DC konverter jó hatásfokkal csupán 2X-es arányban tud működni. (Ettől eltérve sokat romlik a hatásfok.) pl. Vin: 20V Vout: 40V vagy Vin:20V Vout: 10V
Van megoldás a problémádra: kínai step-up konverterek között keress olyat, ami tud 80V-ig működni.

Vagy ha nem spéci az a LED-es motyó, akkor inkább próbálj más LED-es lámpát, ami kisebb feszültségrő üzemele, lehetőleg ne pont 16-21V körül, mivel akkor buck-boost konverter kell és még áramgenerátor is.
Szóval vagy 12V-osat keress vagy 24-35V közöttit.
Esetleg ezt a LED-es motyót nem lehet belül átkötni (párhuzamosan hajtani 2 LED sort benne.)
Az áramgenerátoros meghajtást viszont nem fogod megúszni, mivel a LED-eknek is -2mV/°C a nyitófeszültségük és használat közben melegszenek, ami azt jelenti hogy csökken a nyitófeszültség és ha feszültséggenerátorról hajtod (a legtöbb DC-DC konverter ilyen üzemmódban dolgozik), akkor azzal szépen lassan tönkreteszed a LED-eket. (Bár valószínűleg van bennük soros ellenállás hogy ezt a jelenséget némileg kompenzálja.
Én is készítettem ilyet magamnak több verziót is. Én Milwaukee 18V-os akkuhoz készítettem LED reflektorokat.
Van boost DC-DC verzióm és van buck DC-DC verzióm is.
A buck verzió szerintem jobb hatásfokkal üzemel. (Ott kici-kínai áramgenerátorok vannak és CREE U2-es LED-ek (2 db sorbakapcsolva.)
A boost verzió 35V-ra dolgozik és 50W-os COG LED-ek vannak 30W-tal hajtva.

Előzmény: Playaz, 2019-11-26 17:35:40 [22317]


stojka | 628    2019-11-27 15:24:24 [22323]

Sziasztok

Pár kép a vezérlőről.

        


Thowra | 267    2019-11-27 08:48:24 [22322]

Üdv!
Csak az az egy csati ment a vezérlő felé?
Úgy látom a lábakhoz van írva funkció de nem látni rendesen.
Amivel találkoztam ott ment a panelra 1 vagy 2 reed kapcsoló a fordulatszám méréshez (motortól és a tengelytől is), elesés figyelő (vészkapcsoló) meg a vezérlőhöz pár szál. Annál valamilyen kommunikáció volt, nem csak analog jelet várt. A csatik törnyékéről pár kép segíthet talán (mindkét oldalról.

Előzmény: stojka, 2019-11-26 18:10:02 [22318]

pbalazs | 629    2019-11-26 21:28:14 [22321]

Nem áll össze a kép.
A 4 drótból 3 nem optocsatolóra megy? Vagy mit jelent, hogy "a 4-2 táp"?

Esetleg meg lehet próbálni a típusszámod alapján megtalálni a gépet, és keresni valamelyik apróhirdetős honlapon valami roncsot.

Előzmény: stojka, 2019-11-26 20:41:17 [22320]


stojka | 628    2019-11-26 20:41:17 [22320]

Szia
kösz. típus szám ami a hűtőbordán van,igen a 4-2 táp...a másik kettő ami a kezelőpanel...sok funkcióját biztosítja.

Előzmény: pbalazs, 2019-11-26 19:52:29 [22319]


pbalazs | 629    2019-11-26 19:52:29 [22319]

Van bármi típusszámod akár a futópadról, akár erről a panelről?
Közelről nem láttam még futópadot, de nem nyomógombos szokott lenni mindenféle beállítás?

Csak hogy mondjak is valami hasznosat :
Az a 3 fekete kocka ott középen optocsatoló, és arra tippelek, hogy a 4 drótból 3 ezekre megy, a 4. pedig közös föld, vagy táp.
Próbáld ezt ellenőrizni, és próbálgatni.

Előzmény: stojka, 2019-11-26 18:10:02 [22318]


stojka | 628    2019-11-26 18:10:02 [22318]

Sziasztok
Olyan sok okos ember van itt,hátha tud valaki valami megoldást.
Futópad motort szereztem,a vezérlő elektronikával együtt..persze kezelő panel nélkül.
Hogy lehetne forgásra bírni így a motort?

Ez a panel..220-be----motor+...motor-...és négy vékony szál a kezelő panelhez ment.

Egy potival szeretném szabályozni a motort.

  


Playaz | 381    2019-11-26 17:35:40 [22317]

Hát olyan 20mAh korul
Igazából egy makita aksi ami 18-20v azzal szeretnék meghajtani egy 70vdc igénylő ledes lámpát!

Előzmény: elektron, 2019-11-25 17:03:31 [22316]


elektron | 15859    2019-11-25 17:03:31 [22316]

Mekkora teljesítményre, milyen frekivel, AC, DC kimenet ?

Előzmény: Playaz, 2019-11-25 15:54:29 [22315]


Playaz | 381    2019-11-25 15:54:29 [22315]

Sziasztok
Dc-dc konvertel kellene nekem.
18-20vdc-> 70vdc
Vannak gyári megoldások 13.000ft ért de nekem az sok:)

Esetleg valakinek ötlete, rajza?


elektron | 15859    2019-11-23 09:47:40 [22314]

Aha, főleg az elektronikáját, mivel abban a topicban vagyunk. bocs.:)

Előzmény: Szalai György, 2019-11-23 09:22:40 [22313]


Szalai György | 9490    2019-11-23 09:22:40 [22313]

Fogalmam nincs. Majd megkérdezem. Fotózzam is?

Előzmény: elektron, 2019-11-23 09:13:16 [22312]


elektron | 15859    2019-11-23 09:13:16 [22312]

Mekkora, paraméterei ? Csak mert én is nézem az eget néha.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-23 09:12:28 [22311]

Szalai György | 9490    2019-11-23 09:12:28 [22311]

Megvan. Használatban van.

Előzmény: elektron, 2019-11-23 08:42:16 [22308]


PSoft | 18591    2019-11-23 09:02:32 [22310]

Nálam, a kb 40m2-en, a már lentebb említett 4db 3x40W-os ppbk lámpatest adja az általános világítást, ma már LED-es csövekkel.

Persze ezek mellé, nálam is vannak még "helyi" fényforrások itt-ott, szintén LED-es kivitelben.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-23 07:51:51 [22305]


PSoft | 18591    2019-11-23 08:51:55 [22309]

Igen, jól érted.

Amolyan, "Józsibácsibarát" verzió.
Aki a nem hozzáértése okán, felvállalja azt a csekély veszteséget.

Megjegyzem, én is bent hagytam A ppbk-340lámpatestjeimben az előtéteket.
Nem volt kedvem drótozni, semmit.

Nem vagyok benne biztos, csak gondolom...
Talán, a bent hagyott soros előtét még előnyös is lehet a LED-es csövek élettartamára nézve.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-23 08:40:48 [22307]


elektron | 15859    2019-11-23 08:42:16 [22308]

Az a csillagász távcső megvan még ?

Nálam is 2x36W cső van a szerelő asztalom felett, az úgy kb. elég fényt is ad, nem kell vaklálni.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-23 07:51:51 [22305]


Szalai György | 9490    2019-11-23 08:40:48 [22307]

Azt jól értem az előző hozzászólásokból, hogy a hagyományos, fojtótekercses armatúrába rakott Led fénycső áramkorlátozó ellenállásként használja a fojtótekercset?
Tehát hiába Led a fénycső, marad a fojtó vesztessége?

Előzmény: PSoft, 2019-11-23 07:57:04 [22306]


PSoft | 18591    2019-11-23 07:57:04 [22306]

„A hagyományos (ősrégi) môdon hajtott fénycsövek nálam sokkal jobban világitanak az elektronikus hajtåsúhoz képest,viszont azok ténylegesen annyit fogyasztanak amennyi rá van irva a csőre,viszont a régi trafós gyujtós kb 40% al többet.”

Erről, eszembe jut...
Még emlékszem a kb. 40-45 évvel ezelőtti 3x40W-os fénycsöves lámpatestekre.
Koporsó szerű lemez ház, üveglappal lezárva.
A 40W-os előtétek, -vagy ahogy ti hívjátok trafó- fizikai méretei, kb. 6-8 szorosa volt a mostanság "divatos"-nak.
Egy TUNGSRAM lógóval fémjelzett fekete bakelit ház, bent az előtét, a doboz kátránnyal kiöntve.
Bármilyen hihetetlen, de ezeknek a lámpatesteknek, még saját adattáblája is volt, minden rá vonatkozó és a felhasználó számára fontos információval.

Többek között, az is a lámpatest adattáblán volt olvasható, hogy:

"Össz fogyasztás 144W"

Előzmény: laacika, 2019-11-22 20:20:04 [22303]


Szalai György | 9490    2019-11-23 07:51:51 [22305]

Fényből sosem elég. Pakolj fel mindent, amit találsz.
Nekem a műhelyben, pincei 3x8m-nyi területen, munka alapfénynek, most a plafonra szerelt 3db 2x36w PPB hagyományos fénycsövek vannak, elektronikus előtéttel. Meg vagyok vele elégedve, pedig alacsony a belmagasság.
Ez az általános, nagyjából homogén (inkább olyan amilyen) alapfény.
Szerintem, majd csak akkor lesz lecserélve, ha betapétázhatom a plafont OLed fóliával.

Ezen kívül vannak a helyi megvilágítások, mozgatható karon, az Led filament lámpa.
Van még a plafonon 3db állítható irányú fémhalogén HgMIS higanylámpa fotózáshoz.
És van két pucér 40w villanykörte, azokra az esetekre, amikor csak beszaladok valamiért.

Mióta nem fiatalodom, többször megfordult a fejemben, hogy a nóniuszokra szögletes nagyítót és helyi kis Led fényeket kéne szerelnem.
Sárgaréz keretben nagyon esztétikus lehetne, az alapötlet a szögmérőmről származik.

Édesapám tett nagyítókat és kicsi, halvány, piros Led-eket a saját készítésű csillagász távcsövének a kezelőszerveire. Nem vakítják éjjel, de mégis látja, mit csinál.
Mielőtt valaki megkérdezné: Nem akarok éjszaka esztergálni, csak romlik a szemem.

Előzmény: laacika, 2019-11-22 20:20:04 [22303]


szf | 4418    2019-11-22 20:37:15 [22304]

Használ T5-ös fénycsövet, persze lámpatestet is. Vagy jobb minőségű LED-es lámpatestet. Ezek az alsó kategóriás "világítótestek" nem való semmire.

Előzmény: laacika, 2019-11-22 20:20:04 [22303]


laacika | 3145    2019-11-22 20:20:04 [22303]

Olvasgatog világitás téren de érdekes a téma,igy nem tudom mi lenne a helyes megoldás.
A hagyományos (ősrégi) môdon hajtott fénycsövek nálam sokkal jobban világitanak az elektronikus hajtåsúhoz képest,viszont azok ténylegesen annyit fogyasztanak amennyi rá van irva a csőre,viszont a régi trafós gyujtós kb 40% al többet.
Oké hogy van előnye mert ha minden igaz az eletronikus hajtással majd megduplázódik a fénycső élettartama,rögtön gyujt stb de nálam nagyon nem éri el azt a fényerőt mint a trafósan hajtott.(közel sem)
Csövet cserélek újra nem tudom lehetne e jobb.

A ledes armatúráknál van rögtön két csoport.
Van ugye ahol mintha egy ledszalag lenne a lámpatestbe és az elektronika,ezek ha elromlanak akkor kuka az egész.
A másik pedig a ledes fénycső,itt cserélhető a fénycső de én úgy vélem hogy költséges lenne annyi armatúrát (jóbb minőségűt) megvenni hogy kitegyen annyi fényerőt mint a trafóval hajtott csövek.


PSoft | 18591    2019-11-22 19:30:54 [22302]

Ezeket a csöveket ajánlják a klasszikus(nem elektronikus gyújtású) fénycsövek 1:1 kiváltására, a lámpatest átkötése, belső áthuzalozása nélkül.

Ezek azok a LED-es csövek, amelyeknek egyik vége kéri a tápot,(230V)a másik végén a két csap, a csövön belül át van hidalva.
A Tápot kérő vége jelölve van a csőnek a csapoknál.(L-N)
A másik végén, egy áthidalás(I_I) jelölés is szokott lenni.
A kiegészítő, gyakorlatilag szintén egy áthidalás, általában egy 1A körüli biztosíték formájában, ezt teszed a klasszikus fénycsőgyújtó helyére.
Valóban nem kell átkötni semmit, a klasszikus fénycsőelőtét is maradhat a rendszerben.
Ha a klasszikus kapcsolású lámpatestbe teszed ezt a csövet a hozzá adott patronnal, mindegy hogy teszed be a csövet, működni fog.

De ha ugyanez a cső olyan, gyárilag LED-esre huzalozott lámpatestbe kerül ahol az egyik foglalatra megy a táp,(230V) a másik foglalat csak a cső tartására szolgál, vezetékek nélkül, akkor ügyelni kell arra, hogy ne a cső áthidalt vége kerüljön a tápolt foglalatba.
Az ilyen lámpatestekbe az a cső való, amelyiknek az egyik vége a táp, a másik vége nyitott, nincs rövidzár a két csapon.
Ha nem figyelsz a cső berakásánál, fordított helyzetben a cső nem világít.

Előzmény: harima, 2019-11-22 18:13:02 [22301]

harima | 148    2019-11-22 18:13:02 [22301]

Nem kell átkötni semmit.
A ledes fénycsőhöz adnak egy kiegészítőt, amit a fénycső gyújtó helyére kell berakni és működik.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2019-11-22 00:42:52 [22296]


Törölt felhasználó    2019-11-22 15:11:18 [22300]

Rövid hurkoknál menyire lehet érzékeny a figyelt oldalon ha zárod a védet nullát és a földet mert ezt is figyeli...

Előzmény: svejk, 2019-11-22 13:29:49 [22299]


svejk | 33038    2019-11-22 13:29:49 [22299]

No, csak rendeltem ebből az RX3-as sorozatú Legrandból.
Valóban nincs rajta nevesítve a fázis-nulla és engedi a fordított irányt is.

  

Előzmény: svejk, 2019-11-15 16:20:08 [22263]


Törölt felhasználó    2019-11-22 11:35:34 [22298]

akhlak nyelven is irhatom ugy jobb a kiejtésem...

Előzmény: Csikarc, 2019-11-22 01:11:00 [22297]


Csikarc | 5045    2019-11-22 01:11:00 [22297]

"almaturát"..te virtuálisan selypítesz?

Előzmény: Törölt felhasználó, 2019-11-22 00:42:52 [22296]


Törölt felhasználó    2019-11-22 00:42:52 [22296]

lemarat!
Ledes csöveknek át kell kötni direktbe az almaturát ha fénycsöves meghajtást el kel hagyni ha marad benne!
De van már ledes csönek is előkészitet almatura ha kompleten cseréled!

Előzmény: laacika, 2019-11-21 18:07:39 [22284]


Törölt felhasználó    2019-11-22 00:33:02 [22295]

tükrös almatuta 360 fokba világitást használja ki az az fénycsö ilyen!
Ledes csö hátra nem világit azt ne feled ebbe az almaturába zéró lesz..!

Előzmény: laacika, 2019-11-21 18:07:39 [22284]


laacika | 3145    2019-11-21 23:50:08 [22294]

Köszi szépen.

Igy már azért könnyebb mert nem tudtam hogy mégis mennyi lumen a szūkséges egy műhelybe /mm2.
Igen minden képp 4000 K körülit gondoltam mert ez alatt és fölött sem jó.
1-2 leirást is találtam közbe igy már könnyebb lesz.
Köszi.

Előzmény: bankimajki, 2019-11-21 20:38:08 [22286]


zozo | 5519    2019-11-21 22:46:53 [22293]

Az 50 Hz az 6000 rpm-nél lenne szinkronban...-nem?
Annyit meg nem pörög az eszterga
Bár mondjuk a 3 tokmánypofa az már leosztja 2000-re, na az már zavaró lehet


Geszti Sándor | 1139    2019-11-21 21:38:27 [22292]

A LED-et egyenről kell hajtani, de az áramgenerátor kimeneti szűrőkondija és a LED közzé kapcsolót nem szabad tenni.

PSoft | 18591    2019-11-21 21:11:04 [22291]

A Strigon fölé, később került egy ugyanilyen lámpatest.
Az meg hama...hama... egy fázisra kötődött.
Az se forgott sose visszafelé.

No de tudom, "titok"-ban...igazad van!

Ma már LED-es csövek vannak mindenütt, ugyanazokban a lámpatestekben.

No de ha már elektronika a topik címe...

Amíg a klasszikus fénycsövek -előtét, +gyújtók- voltak...
Sokszor előfordult, hogy vil. kapcsoláskor megállt az épp dolgozó 3D nyomigám, aztán...sehova tovább.

Mióta LED-esre cseréltem a csöveket...egyszer sem fordult elő.

Előzmény: svejk, 2019-11-21 20:56:53 [22288]


Szalai György | 9490    2019-11-21 21:00:28 [22290]

Talán nem is volna haszontalan egy forgásszinkron, de fázisban eltolható LED stroboszkópot szerelni az eszterga fölé.

Előzmény: Szalai György, 2019-11-21 20:57:48 [22289]


Szalai György | 9490    2019-11-21 20:57:48 [22289]

Akkor a Led lámpát három fázisról hajtva szintén jó lesz.
És ez nem is vicc.
Persze egy szűrt, vagy kapcsolóüzemű tápról is ugyan úgy jó lesz.

Ha az eszterga 3f motorja is, meg a 3f fénycső armatúra is ugyanarról a három fázisról mennek, akkor mindég szinkronban vannak?

Előzmény: PSoft, 2019-11-21 20:52:53 [22287]


svejk | 33038    2019-11-21 20:56:53 [22288]

Utolsó mondatodban a titok.

Előzmény: PSoft, 2019-11-21 20:52:53 [22287]


PSoft | 18591    2019-11-21 20:52:53 [22287]

„...az se lenne gond ha nem vibrálna 50-100Hz-cel. (Mint tudjuk forgó gépekhez ez nem ideális.)”

Vagy húsz évig volt az esztergapadom fölött egy 3x40W-os klasszikus gyújtású fénycső armatúra, helyi világításnak.

Soha, egyetlen fordulatszám tartományban sem tapasztaltam, hogy megállt, vagy netán...visszafele forgott volna a főorsóm.
Mondjuk az is igaz, hogy 3f-ról ment a lámpatest.

Előzmény: bankimajki, 2019-11-21 20:38:08 [22286]


bankimajki | 2827    2019-11-21 20:38:08 [22286]

Szia. Én máshogy közelíteném meg a dolgot.
Jó megvilágításhoz legalább 100-150 lumen/m2-es fényáram kellene.
Mekkora területet szeretnél bevilágítani?
Ezen felül a mostani LED szalagok és izzók kb. 100lumen/1W fényárammal rendelkeznek.
A többit szerintem ki tudod számolni.
Amire figyelni kell még, az a sugárzás szöge illetve a színhőmérséklete. (Műhelybe a 4000K körülit javaslom 3500-4500K között mindenképpen.)
Ezen felül az se lenne gond ha nem vibrálna 50-100Hz-cel. (Mint tudjuk forgó gépekhez ez nem ideális.)
Én pont a fentebbi kritériumok miatt készítettem magamnak megfelelőeket. (Nincs is velük gond. Remélhetőleg tényleg örök élet plusz 2 napig fognak működni, 50W-os Tridonic 3550K-s LED-eket tettem viszonylag nagy hűtőbordára és 25-30W-tal hajtom maximum őket. Philips Xitanium áramgenerátotokkal.)
Ilyeneket akár te magad is készíthetsz. (Viszont biztosan drágább lesz, mint a bolti vackok.)
Ha mindenféleképpen bolti terméket szeretnél akkor javaslom a V-tac hungary cuccait. (Kínai, de jól bírják, főleg a filamentes izzóik, a reflektoraik nem jók sajnos.)

Előzmény: laacika, 2019-11-21 18:07:39 [22284]


Törölt felhasználó    2019-11-21 19:54:39 [22285]

lora modul aes titkositás 2 irányu 2..3$ 800...900mhz dolgozik!
wifi erösités nélkül megbizhatatlan...

Előzmény: dtb, 2019-11-18 20:46:05 [22274]


laacika | 3145    2019-11-21 18:07:39 [22284]

Talán itt lesg a legjobb helye a kérdésemnek,van valakinek tapaaztalata led es armatúrákkal kapcsolatban?
A kis műhelyem világitását szeretném korszerűbbre cserélni,most nagyon kevés a fény,2x40w os armatúra van fent középen egy 5x6m es részen.
Ez mellé vettem még régebben 2db tükrös armatúrát de szinte adtam a szarnak egy pofont mert a szôrási szõge elég keskeny,plusz a belmagasság is relatív kicsi.
Szóval most ezt mindet levenném és ki szeretném váltani 4db ledes armatúrával.
ilyennel
Ha valakinek van tapaaztalata ezzel kapcsolatban kérem irjon hogy mégis hány w-os Led kellen ahhoz hogy a hagyományos armatúra fényerejét kitegye.
Köszönöm.

  


Szalai György | 9490    2019-11-19 19:07:56 [22283]

Hogy megbízhatóan működjön is egy felügyelt (bonyolult) „Amit csak lehet, szeretném automatizálni” megoldás, ahhoz valószínűleg nem is elégséges egyirányú kommunikáció a rendelkező szervek és a végrehajtók között.
Kellenek állás visszajelzések is, érzékelők is.
Drótpárti vagyok. Az a legolcsóbb és legegyszerűbb.
Minden más csak bonyolítja, és ha nem ipari megoldás, hanem valami háztartási hitványság, akkor még megbízhatatlan is lesz.
Szerintem.

Előzmény: dtb, 2019-11-19 08:22:18 [22282]


dtb | 1914    2019-11-19 08:22:18 [22282]

Még nem csináltam ilyet. Amit csak lehet, szeretném automatizálni, afféle paraszt-okosházat készíteni, hogy pl. csökkentsem a csatornadíjat... Ha ennél a példánál maradunk, akkor a víz elvétel vezérlése az épületen belülről történne "promt" jelleggel, tehát nem a hidrofor nyomáskapcsolója lesz az egyedüli vezérlő elem ebben az esetben. Még ugyanennél a példánál maradva, ~8m mély a kút, és kb. szintén 8-9m lesz a felső víztároló. Ez, a felső nem lehet nagy térfogatú a súlyterhelés miatt, tehát sűrűbben kell feltölteni, mint a locsolásra szánt 1m3-es tartályt. Ezt az emelési magasságot egy normál kerti szivattyúval nem tudom feltölteni, ha meg erősebbet teszek, esélyes hogy valamelyik 2-es személyi számúnál el fog csattanni a tömlő... tehát egyenlőre agyalok a jó megoldáson. Ugyanakkor, például, ha locsolni akarok, (akár éjjel automata, akár manuál módban) akkor egy vezérelt szeleppel a házhoz menő ágat le kell választani valahogy...

Rengeteg féle variációval meg lehet gondolom oldani, épp ezért keresem azt a megoldást, amit el is tudok készíteni, vagy vásárolni (i love aliexpress) és a pénztárcám is kibírja
Az RF vezérléstől idegenkedek, de lehet, hogy végül azt lesz a legegyszerűbb elkészíteni...

Előzmény: svejk, 2019-11-19 07:31:30 [22281]

svejk | 33038    2019-11-19 07:31:30 [22281]

A szóban forgó kútig, hidroforig, locsolóig miegymásig úgy is kimegy a vezeték.
Miért nem lehet azt egy közös helyről kapcsolgatni, táplálni?

Előzmény: dtb, 2019-11-18 20:10:38 [22272]


jani300 | 12257    2019-11-18 23:41:03 [22280]

átvivőcséve
(vonaltranszformátor). A vonal és a berendezés vagy a kábel és a légvezeték közé iktatott transzformátor. Egyik feladata illesztés az összekötendő áramkörök között. Másik feladata lehet, hogy a berendezést a vonaltól galvanikusan elválassza, s ezáltal védje a berendezést és a kezelőket a vonalon esetleg fellépő nagyfeszültség ellen. Fantomképzésre is felhasználható, ha a vonaloldali tekercselés villamos középpontjában leágazása van.

Semmi köze a kérdéshez ,de ha már megemlítettem ennyit találtam róla .
78 ban még vezetékes híradó tananyag volt ...


dtb | 1914    2019-11-18 22:04:18 [22279]

Mint írtam, nagyon régen olvastam erről, de a konkrét fizikai megvalósításra már nem emlékszek, lehet, hogy pont az volt, amit te is írtál, de akárhogy keresgéltem is a neten, nem találtam ilyen eszközöket. (vagy csak nem láttam, hogy az az ) Ha ez csak hobby kategória akkor sajnos felejtős, mert ez a terület nagyon ködfoltos számomra , de ha mint kész termék is megvásárolható, akkor szívesen megnézném. Egyébként itt is felmerül kérdésként, hogy a frekiváltó nem fog bekavarni?

Előzmény: Szalai György, 2019-11-18 21:20:02 [22277]


dtb | 1914    2019-11-18 21:53:52 [22278]

A power line használható megoldás lenne, de az pár dolgot megbonyolítana. (így fejben végig gondolva) Perpill még nem annyira olcsó, és nem tudom, hogy a közös hálózaton levő frekiváltók mennyire zavarnák?

"Egyébként én azon gondolkodtam hogy ha ki van húzva a vezeték a szivattyúig mondjuk, akkor miért nem jó az hogy ezen mindig kint csücsül a 230V és ott egy címezhető periféria kapcsolja ki vagy be a szivattyút?"
Eddig OK, ezt én is így értettem, de a címezhető perifériát hogyan működteted? Mi ennek a pontosabb neve? (hogy utána olvassak)
RF "D" elemmel - 10 év? Ez komoly? Nincs ezekben (RF) tapasztalatom! Ahogy nézegettem már korábban, ebből lehetne talán legolcsóbban megoldani, csak én idegenkedek az RF használatától, nekem a fizikai vezeték az "adat kapcsolat"
Mindenesetre, köszi a segítséget!

Előzmény: bankimajki, 2019-11-18 21:16:47 [22276]


Szalai György | 9490    2019-11-18 21:20:02 [22277]

Szerintem minden elektronikus megoldásnak táp kell. Mindegy, hogy min kommunikál, ezt nem lehet megúszni.
Gondolom, amire gondolsz, az a hangfrekvencián kódolt jelátvitel.
Az adó oldalon fognak egy törpefeszültségű, konstans hangfrekvenciás szinuszt és meghatározott számú impulzusból álló csomagot kapcsolnak ki belőle, majd a csomagot rácsatolják a kisfeszültségű energiaátviteli vezetékre.
Az meg eljut rajta, ahova tud.
A vevő oldalon egy frekvenciaszelektív áramkör leválasztja a szinusz csomagot az energiaátvitelről és megszámolja a csomagban lévő impulzusokat, értelmezi és reagál, vagy nem.
Az energiaátviteli hálózat, nagyobb távolságon, természetesen csillapítja és torzítja a jelcsomagot, tehát azt a vevőben kondicionálni kell.
Minél közelebb van a jelcsomag alapfrekvenciája az erőátvitel frekvenciájához, annál kisebb a csillapítás, de annál nehezebb a be és kicsatolása.
Az áramszolgáltató mégis kénytelen az 50Hz-hoz nagyon közeli jel alapfrekvenciát használni, mert a jelet a középfeszültségű hálózat segítségével osztja szét. A nagyobb frekvenciás jel a közép/kisfeszültségű transzformátorokon nagyon nagy csillapítást szenvedne.
Rövid távon, amatőr megoldásban, úgy emlékszem a pár kHz nagyságrendű alapfrekvenciát használták.

Volt egy sokkal egyszerűbb amatőr megoldás is, ahol a változó alapfrekvencia hordozta a kódot. Ezt a vevő oldalon frekvenciaszelektív relékkel dekódolták.

Előzmény: dtb, 2019-11-18 20:10:38 [22272]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 48 / 492 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   44  45  46  47  48  49  50  51  52   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊