HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


LED világítás

Több fény kevesebb fogyasztással...

 

Időrend:
Oldal 33 / 70 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   29  30  31  32  33  34  35  36  37   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Kicsa | 1245    2010-12-08 18:50:00 [1924]

Közben találtam egy kis tesztet is :
Itt lehet megtekinteni

Előzmény: Kicsa, 2010-12-08 18:32:00 [1923]


Kicsa | 1245    2010-12-08 18:32:00 [1923]

Újabb kérdés merült fel bennem : Valaki hazsnált már ilyen led vezérlőt? Sajnos nem találok hozzá adatlapot sehol sem,azt írják hogy rendeléssel küldenek hozzá. Egész sok mindent tud és a mostani Ft árfolyammal számolva 3e Ft körülre jön ki az ára postával. Szerintem nem vészes a dolog...plána ha jó. Találkoztatok ilyennel már személyesen?


Kicsa | 1245    2010-12-06 17:06:00 [1922]

Hát igen,az lenne a legjobb : nagyon jó hatásfokú,eszméletlen fényű ledeket használni... :D
Egyébként a melegfehér power ledeknek tényleg szép sárgás a fénye? Nekem eddig hidegfehérrel volt csak dolgom (pl Varsa féle 1 w-os ) ,kívánci lennék a melegfehérekre is : Viszont addig nem szeretnék rendelni nagyobb mennyiséget amíg nincs tapasztalat vele.

Előzmény: n/a (inaktív), 2010-12-06 16:37:00 [1921]


n/a (inaktív)    2010-12-06 16:37:00 [1921]

én ezért nem is kötök powerledet párhuzamosan ép az ilyen problémákért!
drága a powerled kisérletezni!
azért kel jo hatásfoku ledeket használni amiböl kevés kell és nagy fénye van "cree"!
vagy marad a step-up converter ha kicsi a fesz!

Előzmény: Sir-Nyeteg, 2010-12-06 04:59:00 [1919]


Kicsa | 1245    2010-12-06 13:32:00 [1920]

Én is úgy tudom hogy árammérési célokat szolgált az ellenállás.
Akkor a hétvégén talán ki is tudom próbálni majd,remélem lesz rá idő.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

Előzmény: Sir-Nyeteg, 2010-12-06 04:59:00 [1919]

Sir-Nyeteg | 1319    2010-12-06 04:59:00 [1919]

Korán van még, de...
Ha a Varsa féle áramgenerátoros táplálásról van szó, akkor a munkaellenállás nem ér semmit a párhuzamos ágakban. Ha 300mA-es az áramgenerátor, és 3 ágban oszlik meg, akkor az áganként 100mA. Ha az egyik ág meghal, megszakad, akkor a maradék két ágra 150-150mA jut, munkaellenállástól függetlenül.
Ha két ág hal meg, akkor egy ágra jut 300mA, akár van munkaellenállás, akár nem!
A munkaellenállás csakis feszültséggenerátoros üzemmódban lényeges, mert az állítja be az áramot.
Varsa azért használt ellenállást, ami 1ohm körüli, hogy első beüzemeléskor meg tudja mérni rajta az ágankénti áramot, és ha nagyon eltér, akkor cseréli a ledeket, azaz párba válogatja.
Más értelme nincs neki. Akár ki is hagyható ezután.

Előzmény: n/a (inaktív), 2010-12-06 00:03:00 [1918]


n/a (inaktív)    2010-12-06 00:03:00 [1918]

igy van ha több ledet pakolsz sorba amit a meghajon lévö feszültség ki jön nem nyitnak ki a ledek 3v nyit a fehér led ez általába minden fehér lednél ekora nyitofeszt produkál!
probléma inkább hogy tulhevül power ledeknél ez az elsö jelenség!
azt azért csináld meg hogy led körönkét raksz külön munka elenálást be!
mert a párhuzamos kötésnek is meg van a maga veszélye power ledeknél!
ha egykör elszál vagy megszakad az áram meg ugrik ezért kell körönként külön munka elenálás!
néz vissza mirölis beszélek több kör öszekötése esetén varsa féle rajz!


Kicsa | 1245    2010-12-05 22:18:00 [1917]

Azt hiszem,mostmár értem a dolgot.
Viszont nem tudtam azt hogy a meghajtó milyen feszültséget biztosít a kimenetén.
Tehát ledenként 100 mA...szóval biztosan 3 db sort kötök párhuzamosan majd. Csak az egy sorban levő ledek számával nem voltam tisztában.
Első körben megnézem a 3*3-as kialakítást,és ha a meghajtó nem melegszik és szépen megy,megpróbálkozom 3*4-es kialakítással is. Ha jól sejtem akkor nagy baj nem történik : ha átlépem a kimeneti feszültséget,amit a meghajtó biztosít,akkor egyszerűen nem világítanak a ledek. Már baj történhet szerintetek?

Előzmény: n/a (inaktív), 2010-12-05 19:48:00 [1916]


n/a (inaktív)    2010-12-05 19:48:00 [1916]

nagyon egyszerü a ledek kötése!
ha sorosan kötöd öket a nyito feszültség adodik ösze az áram nem változik! áram az a munka elenálásal van be álitva!
ha párhuzamosan kötöd akor az áram adodik össze!

Előzmény: Kicsa, 2010-12-05 15:50:00 [1914]


Kádár Ferenc | 134    2010-12-05 16:19:00 [1915]

Igen értem. Módosítás nélkül 3x3db tutira működik. Ennél többet csak az ellenállások megváltoztatásával tud.


Kicsa | 1245    2010-12-05 15:50:00 [1914]

Én nem 1 W-os ledet szeretnék hajtani róla.
Kb 3V/100 mA 'tudású' ledeket szeretnék üzemeltetni,csak sajnos nem tudom a feszültséget,mit 'szeret' az áramgenerátor.
Ebből a ledből X darabot sorbakötnék (feszültség miatt) és 3 db ilyen sort párhuzamosan. Így megfelelő lenne a 300 mA is,iletve a feszültség is.
Csak azt kellene tudnom,hány led mehet sorba...
Ahogy mondtad,a kondi a végén 16 Vos,tehát maximum 12 V körüli érték lehet. Ezért kérdeztem,4 led egy sorba-3 ilyen sor párhuzamosan.
Ez közvetlenül menne a kimenetre...kipróbálhattam volna már,csak féltem a ledeket! Ezért kérdezősködöm...

Előzmény: Kádár Ferenc, 2010-12-05 15:46:00 [1913]


Kádár Ferenc | 134    2010-12-05 15:46:00 [1913]

Nem egy egyszerű áramgenerátor amire bármilyen terhelést rá lehet kötni. A trafó tekercselése meghatározza a maximális kimenő áramot és feszültséget. Egyébként rövidzár és szakadás ellen is védve van az áramkör. Tehát csak a beállításoknak megfelelő áram és feszültség értékek közelében működik. Alapból 2 vagy 3 LED-del jó, de 4db rákötését már szakadásnak tekinti, 1db esetén meg zárlatnak.


Kicsa | 1245    2010-12-05 15:35:00 [1912]

Nem tudom mitől,de nagyon melegedett. )0 fok körüli értékre...egymástól függetlenül két darab is!
Lehet hogy valami hibás benne...
És ha egyszerűen átalakítás nélkül rákötök 3*6-os kialakításban 18 ledet?
Elméletileg akkor soronként 100 mA nekem megfelelő,a feszültség is oké...szóval ez így működne? Nem nagyon szeretném túlhajtani a ledkeet,meg a hálózati feszültség...ezért nem szeretnék csak úgy kísérletezni vele.

(Ez úgy működik hogy feszültséget addig emeli a kimeneten,amíg a 300 mA-t el nem éri a felvett áram? Tehát ha például egy db ledet kötnék rá párhuzamosan előtét-ellenállás nélkül,akkor is működne a dolog? Mert akkor ugyan úgy 100 mA folyna át rajtuk egyesével..és akkor összegezve az megint 300 mA lenne?)

Előzmény: Kádár Ferenc, 2010-12-03 17:09:00 [1911]


Kádár Ferenc | 134    2010-12-03 17:09:00 [1911]

Amennyiben 3x1W meghajtására használod, nem tudom mitől melegedne annyira ami miatt aggódni kellene. A félvezetőknél 40-50 fok nem kritikus érték. Egyedül az elkó amit hosszútávon esetleg megviselhet a hő, de 50 fokot annak is ki kell birnia.
Egyébként a legtöbb kínai elkó néhány év alatt amúgy is kiszárad.

Gyárilag 300mA a beállított érték, amit nekem átalakítással csak csökkenteni sikerült.
Ha 12db 100mA-es LED-et akarsz vele meghajtani, akkor mindenképp 2x6 -os kialakítást ajánlom és így 200mA-es áramot kell beállítanod. De azt hogy ebben az esetben mekkora ellenállások kellenek, azt nem tudom. Erre mondtam, hogy ki kell kísérletezni. A 2 ellenállás helyére potikat kell bekötni és azokkal finoman beállítani a kívánt értékeket.

Előzmény: Kicsa, 2010-12-02 23:06:00 [1910]


Kicsa | 1245    2010-12-02 23:06:00 [1910]

Szia!
Köszönöm szépen a gyors választ!
Igazából ezeket a meghajtókat azért nem használom az egy wattos ledekhez,mert nagyon melegedtek.
Ezért szeretném felhasználni kisebb fogyasztású ledekhez,saját elképzelés alapján.
Tehát akkor azt mondom,legyen 1 meghajtóhoz 12 db led (nem 1W-os,smd power ledről van szó)
Az átalakítással a kimenő áram lesz 300 mA? Gyárilag megkora értékre van beállítva? Mert én azt hittem hogy 300.
Ahogy látom,igen,a kimeneten 16 V-os kondi van.

Előzmény: Kádár Ferenc, 2010-12-02 21:25:00 [1909]

Kádár Ferenc | 134    2010-12-02 21:25:00 [1909]

Szia!

4db sorbakötött LED-hez az alábbi módosítás szükséges:
R3=470 Ohm
R4=34.8 kOhm
Sajnos az R3 változtatásához a trafót ki kell forrasztani, mert alatta van az alkatrész.

#1324 ben lévő lámpában 5db LED-et hajtok meg vele, de ez már határeset ennél nagyobb teljesítménynél már minden jelentősen melegszik.

Az egésznek a kapcsolási rajza pedig itt van:

230V-os driver kapcsolási rajz

Azt hiszem a kimeneten lévő kondenzátor 16V-os és nem biztos, hogy sokkal nagyobb feszültséget elviselne. Neked a 24db LED-hez sokkal magasabb kimenőfesz kellene. Kondicsere után ki kell próbálni hátha beállítható 3x8 LED-hez.

Előzmény: Kicsa, 2010-12-02 13:32:00 [1908]


Kicsa | 1245    2010-12-02 13:32:00 [1908]

Sziasztok!
A Varsányi féle 230-as led meghajtó ha jól tudom,300 mA-es. (3 db 1W-os led meghajtására való). De hány V a maximum kimeneti feszültsége?
Azért kérdezem mert én másfajta ledeket szeretnék hajtani vele,amiknek 100 mA szükséges. Tehát 3 sort fogok párhuzamosan kapcsolni,így a 300 mA 3 fele oszlik,ez így már jó is : Viszont egy sorba hány darab ledet rakhatok? Ezért lenne jó tudni a feszültséget : a ledeknek kb 2.9 V szükségeltetik a 100 mA-hez.
Összesen 24 db ledre gondoltam,ezt elbírja egy meghajtó vagy felezzem meg és két meghajtót használjak?
Köszönöm szépen!


n/a (inaktív)    2010-11-27 19:40:00 [1907]

szia!
pedig abban lesz a megoldás az allu és réz kombinácio jobb mind a full réz hütés!
a ledtöl gyorsan elvonja a vörösréz a höt és az allu gyorsaban leadja az elvont höt a rézlemeztöl számitogépben cpu rézmagos cooler hütö ilyen elven müködik jobb mind a full réz hütborda!

Előzmény: Szám Attila, 2010-11-27 16:00:00 [1906]


Szám Attila | 990    2010-11-27 16:00:00 [1906]

Elkészült a 10W LED búvárlámpám.
Azt tapasztaltam, hogy akármekkora rézlemezt teszek a PT-re, akkor is egy idő után elkezd pislákolni ( hővédelem). Már azt is próbáltam, hogy a rézlemezt egy nagy alulemezre csavarozom, de akkor is elmelegszik. Szerencsére a víz alatt nem volt gond vele, mert 9 fokos volt a víz múlt vasárnap

Előzmény: Varsányi Péter, 2010-10-28 22:03:00 [1886]


svejk | 33038    2010-11-26 21:40:00 [1905]

Keresd LZ-t!
Csak elmentem hozzá, és tényleg profin meg van csinálva.

Előzmény: lovas gyula, 2010-11-26 07:52:00 [1902]


LZ | 1538    2010-11-26 16:50:00 [1904]

Küldtem mailt.

Előzmény: lovas gyula, 2010-11-26 07:52:00 [1902]


Farkas Ádám | 1436    2010-11-26 08:15:00 [1903]

LZ-t keresd...

Előzmény: lovas gyula, 2010-11-26 07:52:00 [1902]


lovas gyula | 1874    2010-11-26 07:52:00 [1902]

Van valakinek egy komplex lakásvilágitási megoldása?


n/a (inaktív)    2010-11-22 08:43:00 [1901]

Átépítettem nagyobb hűtőbordára (olyan P3 méretű, venti nélkül). Ez a kisebb, kb. 4x4 cm méretű nem volt elegendő. Találtam szilikonzsírt, azt kapott a 10 wattos LED és a borda közti rész. Így éppenhogy langyos, stabilan üzemel.

Előzmény: Törölt felhasználó, 2010-11-12 11:13:00 [1889]


elektron | 15859    2010-11-19 19:10:00 [1900]

Igazad, van, gyorsabb, mint egy 1N4007 pl.

BA159

Reverse recovery time IF = 0.5 A through/über trr < 300 ns

A schottkyk meg valami <50ns, ha jól rémlik, sokat számít ezek szerint.

Mit lenne érdemes ide betenni szerinted, milyen típust ?

Előzmény: tomahawk, 2010-11-19 19:04:00 [1899]

tomahawk | 491    2010-11-19 19:04:00 [1899]

Bocs, az előbb elnéztem az ellenállásokat....

A BA159 nem Shottky dióda, és elég lassú is.
1 A-nél kb. 1,2 V esik rajta.

Előzmény: elektron, 2010-11-19 18:49:00 [1898]


elektron | 15859    2010-11-19 18:49:00 [1898]

Újabb fejlemény, csak visszarendeztem az eredeti állapotot, és az áramfelvétel lecsökkent 0.16A-re 12 V mellett, azaz még 0.24W-tal csökkent az IC felvétele, mert más nem változott, a BD243-at vettem ki. Most éppen csak langy meleg az IC tok, tehát a dióda lehetett a főbenjáró bűnös, köszönöm a tippeket. A BA159 nem nagyon való ilyen helyre ezek szerint, pedig az is egy aránylag gyorsabb valami, most ehhez hasonlóan pl. léptetőmotor hajtó bipoláris L298-nál is jót tehet egy ilyen fajta dióda igencsak, ha jól sejtem.

Előzmény: elektron, 2010-11-19 18:24:00 [1897]


elektron | 15859    2010-11-19 18:24:00 [1897]

Azóta csináltam egy kis mérést, a következő eredmények keletkeztek. Előtte a diódát cseréltem egy 2A-es Shottky diódára valami SMD tokozású, ettől javult a helyzet valamelyest, a BA159-cel az áramfelvétel 0.22 volt, 12 V tápfesz mellett, míg ezzel a diódával csak 0.18A:




Na most, az MC34063 disszipációja 0.64W körüli még a dióda is benne van ebben a schottky, így elvileg, ha kivenném a póttranzisztort és így maradna, az éppen a határa kb. mivel 0.625W van megadva a kis SOIC tokra.

Mivel a "Thermal Resistance Junction-ambient (*) Max 160 oC/W" értéke ennyi, ezért 160*0.62= kb. 100 fokot emelkedne a hőmérséklete, azaz 125 fok lenne, na ez kicsit meleg szerintem, inkább nem próbálom ki, még valamit faragni kellene rajta lehet.

Előzmény: elektron, 2010-11-19 13:29:00 [1893]


elektron | 15859    2010-11-19 13:51:00 [1896]

Nem, az az áram beállítása, a komparátorának bemenete 1.25V-tal hasonlítja, az erről érkező jelet, az így 3.3Ohm, ha a rajz szerintit teszem bele, így I=U=/R=1.25V/3.3Ohm= 0.378A folyik a kimenetén pl. Az be is áll, ahogy kell.

Előzmény: tomahawk, 2010-11-19 13:46:00 [1895]


tomahawk | 491    2010-11-19 13:46:00 [1895]

Az a 3 db 10 ohmos ellenállás gyanús!
Szerintem ott 1 ohmnak kellene lennie!

Előzmény: elektron, 2010-11-19 13:29:00 [1893]


elektron | 15859    2010-11-19 13:39:00 [1894]

A másik példányt, mivel 2 panelt csináltam berakom azt is alkatrésszel, aztán oszcilloszkóppal csinálok pár képet mi látható, hátha az is mond valamit, ja meg kéne egy infra kamera a hőmérsékletekről, de az sajna nincs. Csak az ujjam hegyét égeti le, ha hozzáérek.

Előzmény: elektron, 2010-11-19 13:29:00 [1893]


elektron | 15859    2010-11-19 13:29:00 [1893]

Íme a kapcsolási rajz és a nyákterv. A D2 dióda egy BA159 van benne, induktivitás 220uH 1A-es. Dióda lassú lenne ?

Tegnap már hulla voltam a beíráskor, azért nem raktam be képet a rajzról meg a nyákról. Köszi a segítséget. Már épp a FET-es végfok részen gondolkodtam közben. Az még jobb hatásfokú lenne.




Előzmény: elektron, 2010-11-19 03:43:00 [1890]


sneci | 1763    2010-11-19 06:54:00 [1892]

Három tippem van, dióda, induktivitás, elrendezés.

Előzmény: elektron, 2010-11-19 03:43:00 [1890]


Sir-Nyeteg | 1319    2010-11-19 04:59:00 [1891]

Sok ilyent csináltam. Nekem ez az egyik alap IC-m :D Ha felteszed, vagy elküldöd a kapcsolási rajzot, ránézhetek. Nem volt még vele gondom.

Előzmény: elektron, 2010-11-19 03:43:00 [1890]


elektron | 15859    2010-11-19 03:43:00 [1890]

Ezzel a LED világítással jól megszenvedtem, 2 nap rá is ment. Kitaláltam, hogy egy 1W-os 350mA-es ledet megpróbálok hatékonyan munkára fogni. Ezért megrajzoltam egy MC34063 IC-vel egy step-down konvertert, ami a gyári ajánlás, áramgenerátor kimenettel. Na most ez mind szép és jó lett, csakhogy a panel beültetése és tesztüzeme során jött a meglepetés. Nagyon melegedett, már 0.1A áramot adva is, nem értettem , hogy miért, megmértem a bemenő áramot feszültséget, mennyi a felvett teljesítmény. 12V-ról evett 0.05A-t, ami 0.6W ugyebár, mindeközben a LED 2.9V és 0.083A-t fogyasztott, ami olyan 2.4W, magyarán ez 40%/-os hatásfok, hát eléggé meglepődtem. Nem tudtam nagyobb áramot kivenni belőle, mert akkor annyira felforrósodott, hogy majdnem füstölt, na több óra kínlódás után, módisítottam az áramkört, egy külső tranzisztort berakva, nem lett valami szép de így már működik, kiadja a 350mA-t is ha kell. A hatásfok maradt a régi ezzel is. Nem tudom, hogy nincs itt még valami baki, de nem tudom mi lehet az oka, nekem úgy rémlett az adatlapok alapján, hogy azért még tranzisztorral is 75-80% hatásfoknak kellene lennie. Itt van két kép az alkotásról. Erre mondják, hogy nem jó, nem szép, de hazai...:):)






Nem tudom, hogy ez a fajta IC ilyen gyengusz, vagy csak ez a gyártó ? Esetleg valahol máshol keressem az okot ?

Hasonló árkategóriában létezik valami FET-es végfokú ?

Az adatlapban pl. van egy 0.5A 5V kapcsolás, na azt nem tudom , hogy jön ki belőle, mondjuk a DIP tokos verziója olyan 2.5-szörösét tudja elmelegíteni, de az is piszok forró lehet annyi kimenettel szerintem. Van ilyen tapasztalatotok ?

Törölt felhasználó    2010-11-12 11:13:00 [1889]

Azért a sziloplaszt helyett hővezető paszta jobban illene!

Előzmény: n/a (inaktív), 2010-11-12 09:53:00 [1888]


n/a (inaktív)    2010-11-12 09:53:00 [1888]

Kipróbáltam Péter 10 wattos LEDjét. A 0.3 ohmos ellenállatot a mellékelt 0,1 ohmosra cseréltem, majd tettem rá hűtőbordát egy nagyon kicsi sziloplaszttal és csavarral leszorítva. Lassan, percek alatt emelkedik a borda hőmérséklete, kézzel még éppen lehet tapizni. Szerintem úgy 50 fokot biztosan elér, tovább eddig nem mertem járatni. Az alábbi képeken látható borda szerintetek elég neki? Úgy lesz elhyelezve, hogy a levegő a legkönnyebben járhat a tüskék között fölfelé.




Szám Attila | 990    2010-10-28 22:06:00 [1887]

Köszi, hogy mondod, mert éppen ezen gondolkoztam. Nem méregetem, hiszek az IC-nek. Csak ismerkedtem az áramkörrel

Előzmény: Varsányi Péter, 2010-10-28 22:03:00 [1886]


Varsányi Péter | 11584    2010-10-28 22:03:00 [1886]

A 10W-os led 2mm-es furatait fel lehet firni pl. 3mm-ere...(vigyázva nehogy...)
Ha a LED-re teszel párhuzamosan egy pl. 470uF-os kondit... biztos az árammérő pontosabb értéket fog mutatni... de, hogy 950mA vagy 1050mA az már tök mindegy

Előzmény: Szám Attila, 2010-10-28 22:00:00 [1885]


Szám Attila | 990    2010-10-28 22:00:00 [1885]

Ja, tényleg. Nem is értem miért vártam, hogy annyit vegyen fel a tápról mint amennyi a LED árama. Akkor marad 0.1R. Amúgy tetszik. Hétvégén összerakom az egyik lámpát, csak az üveg lencse felfogatását kell kitalálnom valahogy. Kár, hogy ennek nincs valami foglalata mint a kicsiknél.

Előzmény: Varsányi Péter, 2010-10-28 21:50:00 [1883]


Varsányi Péter | 11584    2010-10-28 21:55:00 [1884]

Tapad... persze nem fémragasztó... Ha nem akarod, hogy tapadjon ne legyen érdes és kend be valami szilikonos olajjal...
Pl. az UVERAPID nem tapad a saját keverőlapjához... nem ragad (nem ABS amit pl. aceton old) Azaz leválasztható róla, "ki-patintható"...
... azaz olyan műanyagokhoz mint a mosó-tusoló flaskák anyagához... poliethilén? vagy hogy hívják? Amit pl. aceton nem old! (aceton teszt egy biztos pont - szerintem)
Csináld a formát pl. teflonból... na azt szerintem semmi sem ragasztja azaz fogja - ha jól tudom:) ... de csinálj egy tesztet egy tusoló flaskával = nem ragad rá.

Előzmény: celophant, 2010-10-28 18:52:00 [1881]


Varsányi Péter | 11584    2010-10-28 21:50:00 [1883]

A tápból ahogy növeled a bemeneti feszt úgy csökkenik az áramfelvétel! (azaz a a felvett telj. azaz "Watt" azaz U*I szorzata majdnem állandó)... más áram 12V-ról és más pl. 20V-ról.
A kimeneti áram egy PWM... lehet, hogy a műszert ez megzavarja...(típustól függ)... 0.1R az oké... nézd meg a PT4115-ös adatlapját és az ell. méretezését... jó az...

Előzmény: Szám Attila, 2010-10-28 13:04:00 [1878]


robroy007 | 2289    2010-10-28 20:23:00 [1882]

mindegy miből csinálod a formát csak tudd róla levenni nem legyen alakzáró rész benne vagy lehessen több darabra bontani eltávolításkor

öntés előtt legalább szilikon spayvel fújd be ne tapadjon össze és lehet fel kell készülnöd arra is, hogy (edény, fazék öntésénél)ki tudd piszkálni belőle vagy legalábbis meg tudd mozdítani kezdésnek valahogy

Előzmény: celophant, 2010-10-28 18:52:00 [1881]


celophant | 805    2010-10-28 18:52:00 [1881]

Szia, Varsa!

Ha még itthon vagy... a műgyanta rendesen tapad az aluhoz? Ha azt szeretném, hogy ne tapadjon oda, akkor formaelválasztóval befújom, és akkor lejön? Sima alura szeretném megcsinálni, egy keretbe kéne önteni... mit ajánlanál. Műanyagból marjak egy mintát, keretet (danamit stb.)?


janko | 940    2010-10-28 17:46:00 [1880]

Én ezt ugy oldom meg,hogy egy palinak készítettem
pár érintőképernyőskeretet.
Elvitte,utána hozott 3db 19colos és 4db 15colos
komplett (elektronikával) érintős cuccut.És
utána 4 hónapja eltünt.Telefonon nem érthető el.
Szoval vagy a rendörség jön vagy még várok 1-max
2 honapot,és utána piacra dobom.
Mfg.: Janko

Előzmény: DeaK Jozsef, 2010-10-28 16:34:00 [1879]

DeaK Jozsef | 985    2010-10-28 16:34:00 [1879]

Egy figyelemre méltó érdekesség.

10 év múlva elfogyhat az érintőképernyő
Pontosabban az anyag, aminek köszönhetően érinthető a képernyő.

© GizmodoAz érintőképernyő gyors, menő, vagány és a jövő technológiája, igaz? Sajnos már az évtized végére a múlté lehet, ha nem találnak ki valami újat. A nagy cégek és kutatás-fejlesztési osztályaik épp ezen dolgoznak.

De nemcsak a kijelzőink vannak veszélyben, hanem az alacsony energiaigényű LED-ek és a napelemek is. Hiszen ezek mind-mind egy indium ón-oxid nevű fémkeveréknek köszönhetik működésüket.

Az indium az ólom- és a cinkbányászat mellékterméke, azonban számos bánya nem veszi a fáradságot, hogy összekaparja az anyagot, ennek megfelelően ritka és drága. A törékeny anyag cserébe viszont vezeti az áramot és mégis átlátszó. Érthető tehát, hogy miért elengedhetetlen korunk technológiájában.

Egyes számítások szerint világszerte mintegy 16 ezer tonna indium maradt, nagy része ráadásul Kínában. A felhasználásának üteme alapján a kutatók szerint 2020-ra ez a mennyiség is elfogyhat, éppen ezért létszükség új technológiák fejlesztése.


Szám Attila | 990    2010-10-28 13:04:00 [1878]

Kipróbáltam a 10W-os ledeket. Nagyon tetszik, brutál fénye van. A PT panelt átalakítottam a kapott 0R1 Ellenállással. Érdekes módon 900mA körül vesz fel a tápegységből, de ha egy műszert bekötök a ledhez, akkor már 1030 mA-re emelkedik. Ez elég érdekes. Gondolom ez azért van, mert a led nem egyenfeszt kap, hanem impulzust.
Érdemes még pakolgatni a 0R1-re ellenállásokat, hogy elérjem az 1A-t a bemeneten, vagy hagyjam így, mert így van kitalálva?


doil | 652    2010-10-27 16:31:00 [1877]

Szia megjött a szett Szuper köszönöm
Én is küldtem tesztelni valót

Előzmény: Varsányi Péter, 2010-10-24 09:47:00 [1876]


Varsányi Péter | 11584    2010-10-24 09:47:00 [1876]

Megtesztelem őket Kíváncsi vagyok...

Előzmény: celophant, 2010-10-23 21:09:00 [1875]


celophant | 805    2010-10-23 21:09:00 [1875]

Hétfőn, küldöm a ledeket.

Előzmény: Varsányi Péter, 2010-10-23 21:01:00 [1873]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 33 / 70 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   29  30  31  32  33  34  35  36  37   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊