HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


NYÁK készítés

Nyomtatott áramkörök készítése

 

Időrend:
Oldal 31 / 103 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   27  28  29  30  31  32  33  34  35   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

Sz.József | 3148    2016-02-01 23:39:00 [3660]

Van olyan is ami nem emeli fel...
Ezt próbáld ki...

Előzmény: Ftomi, 2016-02-01 23:24:00 [3659]


Ftomi | 200    2016-02-01 23:24:00 [3659]

A CopperCam progi valóban nagyon jó kipróbáltam élesbe, de csak akkor olvastam el mit is tud a demo mikor felemelte a fúrót a gép a 25. furatnál

Előzmény: Ftomi, 2016-01-31 21:37:00 [3658]


Ftomi | 200    2016-01-31 21:37:00 [3658]

Ez nagyon jó, köszönöm! Nem ismertem a programot de szerintem teljesen jó lesz!

Előzmény: Sz.József, 2016-01-31 21:02:00 [3657]


Sz.József | 3148    2016-01-31 21:02:00 [3657]

Csak érdeklődés szinten kérdezném...
SP-ből miért nem jó a gerber és azután a CopperCAM?

HPGL-re meg nemrégen kaptam tanácsot az egyik fórumtárstól, hogy arra meg jó a Mach1 filter...

Előzmény: Ftomi, 2016-01-31 20:47:00 [3656]


Ftomi | 200    2016-01-31 20:47:00 [3656]

Üdv!
Segítséget szeretnék kérni, ki akartam próbálni a Sprintlayout-ból kinyer HPGL fájl G-kóddá alakítását. Elvileg SL2M3 progival ez menne is. Letöltöttem de nem indul. Esetleg valakinek meg lenne valamelyik előző verzió hátha azzal nagyobb sikerrel járnék. Köszönöm!

n/a (inaktív)    2016-01-21 11:02:00 [3655]

A téveszméidből nem szeretnélek megfosztani. Ezt a témát át is ugorhatjuk.

Hogy miért nem teszek fel képeket "bizonyítékul"?
Például azért, mert nem kívánok bizonyítani semmit.
Engem általában nem érdekel az emberek véleménye.
Van persze kivétel is. Néhány ember véleményére persze sokat adok.
Olyan még akad ezen a fórumon is.
Bennem az a fajta megfelelési kényszer sincsen, mint amiről az egyik fórumtárs tett említést talán tegnap. Régen nem lehetett, mert már jó ideje nem jártam erre. Valószínűleg megint nem is fogok egy ideig.
Szóval, nagyon nem akarok belebonyolódni dolgokba.

Felesleges volt támadásba átmenned, mert szerintem nem létkérdés a centrifugálás.
Csinálja mindenki úgy, ahogy gondolja.
Szerintem ez a legegyszerűbb.

Előzmény: keri, 2016-01-21 10:12:00 [3654]


keri | 14033    2016-01-21 10:12:00 [3654]

Mutathatnál már egy munkát magadtól, mert már a 4. felhasználónévvel vagy fent, de még nem láttunk semmit.
Én ilyet tudok az általam leírt módszerrel.
Meg ilyet is, ahol már a tintasugaras nyomtató felbontása a korlátozó tényező, de a technológia még mindig tudja követni.

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-21 08:55:00 [3651]


keri | 14033    2016-01-21 09:56:00 [3653]

Na ezaz, ezért kezdtem én is centrizni, mert pormentes környezetet létrehozni sokkal nehezebb.

Előzmény: fa_kukac, 2016-01-21 09:21:00 [3652]


fa_kukac | 1223    2016-01-21 09:21:00 [3652]

Üdv! Én már legalább 20 éve P20-al dolgozom, soha nem centriztem, nagyon ritka hogy nem sikerül. A lényeg a nagyon tiszta felület, és a teljes por és szöszmentesség. Nagyon ritkán ha többet fújok, akkor a szélein képződik egy keskeny vastagabb réteg, de ez nem befolyásolta még a rajzolatot. Én HP7150 tintasugarassal nyomtatok duplán transzparens fóliára, alulról világított opál plexis asztalon egymásra ragasztom a két fóliát. Ha volt problémám, az a szösznek köszönhető, ami körül elszalad a lakk, és ott átmarja a rezet. Elég bonyolult, 12 miles sűrű SMD-s paneleket is csinálok így.


n/a (inaktív)    2016-01-21 08:55:00 [3651]

Nekem a lézer nem vált be.
Nálam a tintasugaras a nyerő.
Canon iP4200 viszont eddig 100 százalék.
Biztosan sok olyan gép van még, ami megbízható. Volt egy HP -m. Nekem az nem vált be ide.
Szerintem a lényeg, hogy legyen fóliára nyomtat opció is.


tibs | 185    2016-01-21 07:53:00 [3650]

Spray flakonból úgy jön a lakk ahogy akar ezért én egy retuspisztolyba szoktam nyomni.
A nyákot a cncmaró asztalra rakom és ráfujok egy nagyoló ciklust. Igy nagyon jó egyenletes.
Viszont a nyomtatott film az meg tud szivatni mert nem egyenletes a lézer nyomat.
Akkor csinál ilyet hogy néhol leszedi máshol meg tök jó.
Nem árt ha a filmet átnézed lápával átvilágitva nagyitóval mert van amikor tök porózus és ott biztos leszedi a lakkot.


elektron | 15859    2016-01-21 00:05:00 [3649]

Legjobb, ha egy szervó motorra felrakom és a fordulatot majd úgy állítom be, hogy jó legyen.

Előzmény: keri, 2016-01-20 22:29:00 [3648]


keri | 14033    2016-01-20 22:29:00 [3648]

Én 5000el pörgetem.
Lehet hogy lassabban is jó de a winyó annyit pörgött

Kell a centrifugális erő, hogy lecsapja a felesleget, meg áramoljon a levegő.

Előzmény: elektron, 2016-01-20 19:47:00 [3646]


n/a (inaktív)    2016-01-20 21:57:00 [3647]

"Nekem csak azért nem terül szét egyenletesen, mert egy szerencsétlen vagyok és mindig valami rossz minőséget fogok ki."

A lényeg, hogy a lakk és a panel nagyjából szoba hőmérsékletű legyen és vízszintesen legyen elhelyezve.
Fújáskor mozgasd egyenletesen a palackot balról jobbra, utána egy sorral lejjebb padig vissza.
Mindaddig, amíg az egész felületet le nem fújtad.
Tegyél a panel elá egy üres dobozt, vagy bármit, ami kisebb alapterületű, mint a festendő felület, hogy ne kelljen vízszintesen tartanod a lakkos palackot, mert elszökik a hajtógáz.
A festékszórás valamivel nagyobb terület legyen, mint a festendő rész.
Ha úgy tűnik, hogy valahova egyáltalán nem jutott, ott "rájavíthatsz".
Mikor fújod, ne várd hogy szép egyenletes lesz, mert akkor végül nagyon vastagon kerül rá a lakk.
Ha lefújtad, tedd egy vízszintes felületre, fénytől védett helyre.
Nekem egy cipős doboz van erre a célra. Nagyobb legyen mint a panel, hogy véletlenül se nyúlj a festékhez.
Nekem nincsen szárítóm, így ebben a dobozban van mondjuk estétől reggelig.
Utána hajszárítóval egy kicsit szárítgatom fénytől védett helyen. Csak annyira meleggel, amennyit a kezem még elbír. Kb. 5-10 perc.
Ha sürgős a dolog, akkor a lefújás után hagyd legalább egy órahosszat szikkadni. Ez idő alatt kényelmesen elterül és megszikkad. Utána lehet szárítózni. Utána mehet a levilágítás.
A panel szélein vastagabb lesz a festék a feszültségek miatt. Éppen ezért, körbe nagyjából 5 mm -t rá kell hagyni a panelra, amit a maratás után le kell szedni. Pl. körbe marni, vagy fűrészelni. Én csináltam a panel darabolására egy cirkulát. Biztosan van jobb módszer is.
Hiába mutogatnék fényképeket, abból nem derül ki, hogy mitől olyan, amilyen.
Én meg vagyok elégedve a minőséggel.

Előzmény: elektron, 2016-01-20 19:45:00 [3645]


elektron | 15859    2016-01-20 19:47:00 [3646]

Most nézem előttem a távcső tükör csiszoló annak nem is nagy fordulata van, azon kéne megpróbálnom.

Előzmény: keri, 2016-01-20 18:11:00 [3642]

elektron | 15859    2016-01-20 19:45:00 [3645]

Mutassál egy ilyen szépen elterült nyákot.

A centrifugálásra én egy olyat gondoltam ki, hogy egy hintaszerű valamit csinálok a tengelyre és a panel síkja mindig merőleges lesz az erőre ahogy forgatom.

Csak még meg kellene építeni, nagy fordulat nm is kell, csak hogy ne csak a saját súlya terítse, hanem legyen egy kis plusz erő.

Nekem csak azért nem terül szét egyenletesen, mert egy szerencsétlen vagyok és mindig valami rossz minőséget fogok ki.

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-20 17:51:00 [3640]


sasi | 1903    2016-01-20 18:58:00 [3644]

A távoli múltban pan-paralel üvegre fotoemulziót centrifugálással vittük föl. Nagyon fontos volt az egyenletes rétegvastagság, mert színképvonalakat kellett rá rögzíteni (spektrofotometria).
A centrifuga fordulata 78 volt, azaz egy lemezjátszó. Később, mikor megjelent a P20, készítettem így nyákot is, de hamar megtanultam centrifugálás nélkül felfújni.
Régebben elégé egyenetlen volt a P20 minősége, időnként előfordult, hogy „szálasan” terült, ilyenkor hívás után csak a kaparás segített.
Rendkívül fontos a réz felület előkészítése, különös tekintettel a zsírtalanításra.


keri | 14033    2016-01-20 18:26:00 [3643]

Hát, lehet hogy úgy van ahogy mondod, de ha az Intelnek a chipek gyártásánál jó ez a technológia, akkor nekem is jó.
No meg én, veled ellentétben én már jó 15éve gyártok ezzel a módszerrel nyákokat kedves Szegelgetek

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-20 17:55:00 [3641]


keri | 14033    2016-01-20 18:11:00 [3642]

Felsőmaró hanyatvágva, rögzítve, és befogva 8-as tengellyel egy alu U profil keresztbe, abban csúszik két csavarral rögzíthető befogó, ami a nyák átlós sarkait közrefogja.
Forgás közben középről indulva kifelé húzom fújós közben a flakont.

Ha csak középre teszek akkor csillag alakban csíkos lesz.

Belegondolva, 3D nyomtatóval egyszerűbb lenne csinálni ilyet.
Két fogasléc egy fogaskerék mellé befűzve szemből. Fogaskeréken racsni, befogókon rugó. így egy mozdulattal szimmetrikusan lehet rögzíteni.

Motornak nem kell nagy teljesítmény régebben egy rossz HDD hajtotta, csak az már elromlott.
Ja és tedd egy papírdobozba, mert csapja a festéket

Előzmény: elektron, 2016-01-20 14:00:00 [3635]


n/a (inaktív)    2016-01-20 17:55:00 [3641]

Még egy apróság.
A panel minden pontján nem egyformán forog.
Tehát a festékréteg sem lehet egyenletes.


n/a (inaktív)    2016-01-20 17:51:00 [3640]

Szerintem azt évekig kell gyakorolni, hogy NE terüljön el a festék.
Nekem legalább is elsőre egyenletesen szétterült.
Ha meg nem szárad meg a festék a fólia egyszerűen bele ragad a festékbe.
A festékek már csak ilyenek.


Rabb Ferenc | 4361    2016-01-20 16:40:00 [3639]

Olvasd el © keri módszerét/javaslatát még egyszer! Forgó állapotban kell ráfújni a P20-at. Különben csíkokban fröccsen szét az egész.

Középről kezd a fújást egyenletes határozott mozdulattal. Ha elsőre nem is, de egy-két próbafújás után menni fog

Előzmény: elektron, 2016-01-20 14:07:00 [3638]


elektron | 15859    2016-01-20 14:07:00 [3638]

Arra gondoltam, még, hogy centrifuga helyett egy szervóval hirtelen felgyorsítgatva is lehet elterülne, függőlegesen megindítani párszor hirtelen, hogy az erő lapítva a panelre terítené.

Előzmény: elektron, 2016-01-20 14:06:00 [3637]


elektron | 15859    2016-01-20 14:06:00 [3637]

Egyébként, ha maga a réteg egyenletes lenne, akkor már jól le tudnám marni, az a része működik.

Előzmény: keri, 2016-01-20 10:01:00 [3633]


elektron | 15859    2016-01-20 14:04:00 [3636]

Kösz a tippet, ismerős maga a módszer, de ezt a P20-at is csak ami megvan gondoltam felhasználom, ha sikerül, azért kérdezősködök, annyira nem sok nyákot csinálok házilag, hogy belemélyedjek a laminálásba is, legalábbis egyelőre nem tervezek ilyet.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2016-01-20 06:00:00 [3632]

elektron | 15859    2016-01-20 14:00:00 [3635]

A centrifugába hogy teszed be, miféle centrifuga az ? Szét van berhelve ? Rád emlékeztem, hogy csináltál már ilyen böszmeséget.

Előzmény: keri, 2016-01-20 10:01:00 [3633]


keri | 14033    2016-01-20 10:05:00 [3634]

Ja és közönséges tintasugaras nyomtatóval nyomtatom a pozitív rajzolatot írásvetítő fóliára. Ezzel a technológiával a nyomtató teljes részletessége átkerül a NYÁK-ra.
De van akkora tolerancia a rendszerben, hogy sima fénymásoló papírra lézernyomtatóval nyomtatott rajzolatot, transzparens sprayvel átitatva is le tudok világítani tökéletes minőségben, csak itt a papír textrája is belejátszik a határvonalakba, ezért szeretem az írásvetítő fóliát.

Előzmény: keri, 2016-01-20 10:01:00 [3633]


keri | 14033    2016-01-20 10:01:00 [3633]

Ez a fújogatás nekem sem jött be. Nagyon kell érteni hozzá, hogy jó legyen.
P20-al a centrifugás módszer volt a legjobb eredményű, és a legkevesebb macera.

Letisztított nyák még úgy vizesen be a centrifugába, lepörgetem róla a vizet, így csepp és pormentesen megszárad 10másodperc alatt.
Ráfújom a P20-at pörgés közben, azonnal lehelletvékony, tökéletes egyenletességű és hibátlan réteg keletkezik. Még hajszárítóval leszárítom. Kb 5perc múlva már lehet tapogatni.
Innen közvetlenül a levilágítóba rakom, 2perc 20másodperc, időzítő beállítva. Amíg friss a lakk addig sokkal érzékenyebb és kontrasztosabb. Ha szárítom az előírt 24 órát akkor tovább kellene világítani.

Ez után rögtön megy a nátronlúgos oldatba. Fogalmam sincs milyen töménységű, tapintásra tudom hogy mi a jó, de az a 7gramm/liter kb. stimmel. Ha kicsit hígabb sincs gond.

Folyamatosan nézem lögybölés közben, mert elég gyorsan lekapja a levilágított részeket, akkor rögtön kiveszem, vizes lemosás, és már megy is a vaskloridba.

Azért csinálom egyszerre az egészet, mert egyrészt frissiben jobb a lakk viselkedése, másrészt, a centrifugálástól nagyon vékony és sérülékeny a réteg, így meg nem sok esélye van sérülni. A vékony réteg előnye a határvonalak jobb élessége. Ezért is nem szeretem simán fújni, mert ha sikerül is, akkor is jóval vastagabb lesz a réteg, ami rontja a rajzolat minőségét, illetve a kontrasztját is.

Bár komplikáltnak tűnik, de nem bonyolultabb mint laminálni a NYÁK-ot. Világos, egyszerű, jól meghatározott munkafolyamatok vannak, nagy toleranciával, szóval nehéz elrontani. Az optimális értékeket kísérletezéssel állapítottam meg.


ANTAL GÁBOR | 4645    2016-01-20 06:00:00 [3632]

Béla ! Igaz én gravírozok de van egy másik technológia aminél nincs gond a fújással A DRY filmre gondolok . Én Horváth Tibor jóvoltából kipróbáltam. A fóliát egy tál vízből vittem föl és egy jó minőségű laminátorral szárítottam , simítottam . Egy szépséghibája van a dolognak : negatív klisé kell hozzá. De ha találsz ( még ) olyan helyet ahol levilágítanak akkor film nem költség . Többen használják megelégedéssel . A dryfilm beszerzése nem gond (Németország vagy Kina )

Előzmény: elektron, 2016-01-20 01:34:00 [3631]


elektron | 15859    2016-01-20 01:34:00 [3631]

Még egy videót én is lehet csinálok majd, hogy nálam hogy néz ki, mikor ráfújom, meg ilyesmik.Majd egyszer valamikor, ha nagyon ráérek, bár olyan mostanában nincs tervezve, hogy unatkozzak.

Előzmény: elektron, 2016-01-20 01:33:00 [3630]


elektron | 15859    2016-01-20 01:33:00 [3630]

Egy videót megnéznék az egész folyamatról, a ráfújástól kezdve, a lényegi részekről, meg az is érdekes lenne, hogy hány százalékban sikerül úgy ráfújni meg kimarni is.

Ennél a mutatott panelnél a jobb felső rész nem akart lemaródni, baloldalt oldalt meg már az egész lement volna, nekem ahogy ráfújom, nem terül szét szépen, hanem csomósan marad valamilyen szinten, próbáltam rázogatni vagy hirtelen, mondom mit csináljak vele, régen is volt, hogy néha sikerült de általában az eredmény siralmas volt. Nem is használom, gyárilag bevontat veszek inkább az a pár száz forint nem sok azért, hogy mindig tökéletes legyen a panel, meg még a P20 sem ingyen van. Csak találtam egy teljes bontatlan spray flakonnal, meg egy másikban volt egy kicsi, mondom, csak kipróbálom, hátha azóta ügyesedtem, de nem nagyon változott a felállás.

Még majd azért kipróbálom, párat fújok, hátha egyszer valahogy összejön.

A maratót is 7%-osra csináltam, de az is durva már, ha egy százalékkal töményebbre meg minden lemaródik ... a gyárit ha benne hagyom a folyadékba egy óráig, akkor se marja le.

Előzmény: B.Zoltán, 2016-01-20 00:04:00 [3629]


B.Zoltán | 1720    2016-01-20 00:04:00 [3629]

Én csak ez első pár panelem fújtam .

Amikor egyszer a 80-as évekbe kezembe került egy kenőfejes P20 az adta az ötletet.
A közepére fújok 1-2 cm-ről egy adagot , amit újság papír csipkés szélével (2cm csíkkal) széthúzogatom ,és ahogy mex mondta utána szépen szétterül. A fölösleget a széléről leitatom , hajszárítóval megszárítom ,hogy ne tapadjon , vigyázva hogy 40-50 fok fölé ne menjen a hőmérséklete.
Amikor kész a ráfotózás , akkor szoktam jó becsületesen megszárítani (csak hajszárítóval), hogy a maratást bírja.

Lehet ,hogy furcsa módszer , nekem több mint 30 éve működik ,100x150-es paneloktól nagyobbat nem szoktam csinálni.
Az előhívásnál 7 gramm NaOH 1liter az jól működik.
A 8 gramm az már mindet leold.
Szerintem talán tömény a NaOH oldatod.

Nekem akkor volt ilyen foltos, amikor ki kellet venni gyorsan , hogy az egészet le ne oldja.
Az igazi ha 2 perc alatt kényelmesen oldódik le.

Előzmény: elektron, 2016-01-19 19:54:00 [3626]


mex | 1207    2016-01-19 20:12:00 [3628]

Sokat nem görcsölök vele, ilyen hideg időben is a szabadban fújom a panelt.. Fújás után egy-kettő percnyi időtartamra még kinn hagyom vízszintes felületen. A lakk a hideg hatására gyönyörűen szétterül, sokkal jobban mint egyébként. Ezt követően már szobahőmérsékleten tartom, majd következik a szárítókályha.

Előzmény: elektron, 2016-01-19 19:54:00 [3626]


elektron | 15859    2016-01-19 20:00:00 [3627]

Hogy ne így maródjon le.


elektron | 15859    2016-01-19 19:54:00 [3626]

P20-at hogy csináljátok, hogy szétterüljön egyenletesen ? Van valami cuccotok, ami jól működik a terítésre, centrifuga stb ? rázógép ?

elektron | 15859    2015-10-04 01:56:00 [3625]

Mai termés:


horcsab | 530    2015-10-02 17:00:00 [3624]

Keresek olyan programot ami Gerberből csinál G kódot, de van felhaszználó által szerkeszthető postprocesszora.
Vagy valaki adjon tanácsot, hogyan lehetne megoldani (nem kézzel), hogy a "gravírozó" gyorsátálláskor kikapcsolja a főorsót. Azért kell mert laser van a gravírtű helyett.


elektron | 15859    2015-09-11 18:41:00 [3623]

A nyák gravírozásnál nálatok meddig szokott egy tű tartani, amíg nem kezd el sorjázni ?


elektron | 15859    2015-08-21 13:46:00 [3622]

Gravírozásnál az élenkénti fogás mennyi lehet maximum, 0.02 mm vagy több is ?


elektron | 15859    2015-08-18 21:49:00 [3621]

Most fedeztem fel az OpenSCAM programot, abból a célból, hogy a generált g kódot megnézzük, amit az Eagle-ben pcbgcode.ulp-vel generálok. Erre pont jó ez.


elektron | 15859    2015-08-07 15:46:00 [3620]

Itt találtam paszta adagoláshoz ulp programot:

Paszta adagoláshoz kód itt található


elektron | 15859    2015-08-03 19:56:00 [3619]

Nem, a gép nem valami gyors, elég erős, nagy, nem ilyenre lettt kitalálva. Bár némileg lehetne fürgésíteni, ha kapna egy pár szervó motort, de azt inkább másik gépre szerelem majd, ami megvan.

Előzmény: Áts László, 2015-08-03 19:55:00 [3618]


Áts László | 1935    2015-08-03 19:55:00 [3618]

Ez lassított felvétel volt?

Előzmény: elektron, 2015-08-03 19:47:00 [3615]


elektron | 15859    2015-08-03 19:53:00 [3617]

Okostelóval lett felvéve, úgy látom egész jó minőség tud létrejönni, ha odafigyel az ember jobban.

Előzmény: elektron, 2015-08-03 19:47:00 [3615]


elektron | 15859    2015-08-03 19:52:00 [3616]

Csinálni kéne valami kamera mozgatót, hogy jobb felvételt lehessen készíteni, afféle film forgatáős szerúségre ... következő project meg is van ...

Előzmény: elektron, 2015-08-03 19:47:00 [3615]

elektron | 15859    2015-08-03 19:47:00 [3615]

Tegnap esti ER11 száras nyák fúrás próbám videón.

Videó


n/a (inaktív)    2015-07-27 19:00:00 [3614]

Köszi ezt kerestem.

Előzmény: Vernyul, 2015-07-27 10:25:00 [3613]


Vernyul | 1392    2015-07-27 10:25:00 [3613]

PCBWay - volt szerintem amit keresel.
A Pénz keresési lehetőség topikban az #5671-es hozzászólás.

Előzmény: n/a (inaktív), 2015-07-27 10:01:00 [3611]


lazi | 1489    2015-07-27 10:15:00 [3612]

Elekterv, Auter, NyákExpressz...

Gugli segít.


n/a (inaktív)    2015-07-27 10:01:00 [3611]

Itt valahol a fórumon találtam egy linket ahol online NYÁK-ot lehet rendelni, ki kell tölteni az adatokat a gerber fájlokat feltölteni és paypal lehet fizetni.
De most nem találom.


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 31 / 103 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   27  28  29  30  31  32  33  34  35   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.3878 ]