1. Vegyél vissza a motoráramból 20-30%-ot, és így már a vezérlő, motor, motortápegység is kevésbé fog melegedni. 2. Azért azt is érdemes lenne megnézni egy szkóppal, hogy amikor elkezd zajosan, lépésvesztéssel működni, a step/dir jelek rendben vannak-e.
Rabb Ferenc megoldása a jó. Azzal egészítem ki, hogy ha kúpos végű süllyesztett imbuszos csavart nasználsz akkor éppen csak a kúp mélységig készítsd el a besüllyesztést. Ha mélyebra fúrsz akkor elrontod a hernyócsavar menetét. Erre is van megoldás de fölösleges macera. A legjobb a és legegyszerűbb a lapolás. Ennek van ráadásul a legnagyobb hibatűrése. Weldon befogónak hívják ezt a megoldást az iparban.
Na ezek tényleg kicsik , fúrd meg a tengelyt a csavarok helyén , úgy szerintem jó lesz kb. 1-1.5 mm mélységben. De a tengely végét is ki lehet fúrni (tengely irányban) ha van váll a tengelyen , akkor egy M3-as bkny csavar nagy alátéttel is sokat fog.
Én a kúpos illesztést tartom a legjobbnak kb.4-fokos kúpszög, természetesen retesszel , kicsit macerás legyártani de megoldható. De van gyári megoldás is (kúpos szorító hüvely)
Egy nagyon amatőr kérdésem lenne: lineáris (kör)tengelyre hogyan tudok úgy HTD3M szíjtárcsát rögzíteni, hogy még véletlenül se tudjon a tárcsa megcsúszni? Bejelölöm az imbuszcsavarok helyét, és ott azon a területen kissé ellapolom a tengelyt egy reszelővel? Vagy van jobb, szakszerűbb megoldás?
Előre is köszönöm!
Robsy1 | 300
2024-11-25 16:46:55
[52358]
Kellene pár konkrétum is, mert erre így lehetetlen válaszolni. Pl.: Mik a motor fő adatai? Milyen vezérlő elektronika hajtja? Milyen vezérlésből érkeznek a step/dir jelek? Mekkora a max. sebesség? Mekkora a max. gyorsulás? Mekkora a step/mm adata a hajtásnak?
Olyan kérdésem van a tőlem jártasabbaktól, hogy egy bipoláris léptetőmotor adott beállításokkal tökéletesen működik, kb 2 óra használat után előbb a magasabb frekvencián jelentkezik lépéstévesztés, közben jelentkezik (az addigihoz képest) működési zaj az alacsonyabb frekvencián üzemeléskor is, de ott még pontosan teszi a dolgát. Mitől lehet ez a jelenség? A hőmérséklete ekkor kézzel bírható, kb 50Cfok.
Timár László | 247
2024-11-23 20:14:21
[52356]
Ott van egy 32 mikrofarád írva. Az a 750W-hoz megy is, gondolom.
Egy kis segítség kellene. A sógor elhozta a félig szétszedett (Bácska?) szivattyúját hogy cseréljek benne csapágyakat és kondikat. A csapágycserével boldogultam is, de a kondik beazonosítása nem sikerült. Az egyik meg van sérülve(a képen ez már nincs rajta, leszereltem), de a másikról is már lekopott a felirat. Az adattáblájáról nem derül ki számomra a kondik kapacitása. Hány mikros kondik lehetnek ezek?
Timár László | 247
2024-11-23 10:19:18
[52354]
Okos és érzékeny. Van egy Samsung erősítőm, több bemenettel. Ha kikapcsolom, utána csak egy CD reset után lehet a TV kimenetre váltani. Ezért mindig be van kapcsolva. Nem volna baj, de van benne egy ventilátor, és feszt hallom. Lehúztam a csatiját. Erre kiirja, nem is indul el, hogy le van húzva a ventilátor. Na, azanyád. Beleesett a fedele áram alatt, kiment a biztije, megpatkoltam, azóta ez van.
A töltőben valóban 100pF 2kV kondik vannak a földelés és a -DC kimenet felé is.Az inverter töltője az akku feszültségét figyeli és a beállított értékig tölti akkora árammal,ami rendelkezésére áll.Azért előbb kipróbálom egy kisebb trafós töltővel,kisebbre állítom a feszültségét,mint az inverteré és diódával elválasztom.Az 5-600 W-os töltéshez már elég nagy trafó kell(ami nincs),a veszteségről nem is beszélve,ezért gondoltam a kapcs.üzeműt.
A napelemes rendszerekkel semmi tapasztalatom, de úgy gondolom ott maga az akkumulátor egy elég érzékeny pont, nem illik himi-humi töltőkkel próbálkozni.
Azonkívül elég okosak ezek a szerkezetek meglehet észlelné a külső töltést, vagy legalábbis megzavarná a saját töltőjét.
Nekem is ezzel van gondom.Egy fázison van hibrid inverter akku pakkal,másik kettőn betáplálós,össz 10 kW napelem.Miután legtöbb gyártó elhagyta a trafós leválasztást,a napelemre,a hibridnél az akkura is kikerülhet valamilyen váltó komponens.Ez a rendszer borús időben is termel 5-600 W-t fázisonként,de ez a hibrides fázison nem elég az akku teljes feltöltéséhez.Arra gondoltam egy másik fázisról(akár mindkettőről) rásegítek egy kapcsoló üzemű töltővel,amikor azon felesleg van.Viszont a töltő DC kimenetén is jelen van 100 V körüli váltó komponens és már két különböző fázis találkozik az akkunál.Nos ilyenkor mi a helyzet,okoz-e problémát,vagy maradjak a jó öreg trafós töltőnél?
Ezer köszönet most legalább már tudom a nevét ennek a marófejnek. Sajna nekem csak 1-16 mm átmérőjü patron készletem van, colos nincs ER20-ban azt meg nem szeretnék vásárolni mert 50.980 Ft a colos patron készlet.
6 órája keresek a neten olyan marófejet ami ebben a videóban látható :
Az átmérőt sem ismerem fel a videból, csak saccolni tudom ami nagyon csalós.Ha valkinek van ilyen vagy hasonló marófeje annak megköszönném a linkeket.
svejk | 33073
2024-11-20 17:47:41
[52338]
Kérdésedben az un. "Y" kondenzátorokról van szó, azért van rájuk szükség, hogy a magas kapcsolási frekvencia miatti szivárgó áramokat levezessék. I-es érintésvédelmű készülékekben a PE. pontra, kettős szigetelásű tápegységekben jobb híján a hálózati DC kör negativ pontjára, ahogy írod is.
Enélkül állítólag több kV-ra is képes lehetne feltöltődni a szekunder kör.
A kondenzátor értéke pár nF, magas minőségű és úgy nem hibásodhat meg hogy zárlatba megy.
A kapcsoló-üzemü tápok egy egyenirányítóval kezdenek, ennek - pontját összekötik az egyenáramú kimenet - pontjával egy nagy-feszültségü kondival. Korábban, még aktív koromban, most 81.-et taposom, volt olyan műszer amelyik nem volt hajlandó addig menni vele míg ki nem csíptem ezt a kondit. Most mindenféle károm esett, ezért kiváncsiskodtam, már azért is, mert az egyenáramu kimenet csípett. Igaz akkor mezitláb voltam a köves műhelyemben. Van egy kis elemes oszcim, a műhelyemben vannak külön föld csatlakozók azok egyikét, és a kimeneteket néztem: úgy +/-70 V-ot mutatott AC-t. Utána gondolva, egy kondi tulajdonképpen ellenállás egy AC körben, így jöhetett át az a feszültség, ami azután mindenféle kárt okozott, természetesen a drágább kütyük mentek tönkre! Miért teszik be mindegyikbe? Mi lesz ha kiveszem?
Arany János | 1399
2024-11-17 21:51:38
[52336]
Kb.40-50 db. alkatrészből állna a szerkentyű. Hát ezt jól félreértettem! Akkor megpróbálok haverkodni vele! Köszönöm!
Nem tudom jól érted-e, hogy a mennyiségi korlát csak arra vonatkozik, hogy egyidejűleg 10 fájt tudsz kezelni, megnyitni, szerkeszteni. Ha ezt a tíz fájt zárolod, újabb tízet hozhatsz létre, nyithatsz meg és egy kattintással újra nyithatod/szerkesztheted a régieket, ha az újakból zárolsz egyet vagy többet... Tehát a 10-es korlát csak az egyidejűségre vonatkozik.
Előzmény: Arany János, 2024-11-17 12:05:00 [52334]
Arany János | 1399
2024-11-17 12:05:00
[52334]
Nem tudom, hogy a korlátait meg lehet-e oldani. Tíz db. alkatrésznél többet szeretnék összeállítani. A mentett dolgokat meg lehet-e nézni másik szoftverben? (Inventor, Solid Edge) Azt már látom, hogy bármelyiket választom, mindenképpen újra kell rajzolnom mindent. A mennyiségi korlát mindenképpen a FreeCad mellett szól!
Miert szivatod magad vele, amikor ott a Fusion360?
Előzmény: Arany János, 2024-11-16 21:12:18 [52332]
Arany János | 1399
2024-11-16 21:12:18
[52332]
Sziasztok! Keresnék valakit, aki járatos a FreeCad-ben. Az egyes alkatrészeket már eltudom készíteni, de összeszerelni még egyet sem sikerült! Rengeteg videót megnéztem, amikről aztán kiderült, hogy nem is azok a verziók, amiket letöltöttem! Nekem a 0.21 és az 1.0-ás van a gépen. Rám férne egy kis sikerélmény! Jó volna, ha akadna valaki, akinek megy ez a dolog! És végig vezetne ezen a baromira göröngyös úton!
sanyi | 1926
2024-11-14 17:15:48
[52331]
Köszönöm. A baj az, hogy 240km-t kell autózni előtte…
Próbálok előtte minden információt összeszedni…
Távirányítással a lányom tudna felderíteni ezt- azt…
Nem gondolnám, hogy működik, tekintve, hogy az egyes pont be sincs kötve... Egyébként meg kösd ki az egyik pontot, aztán ha valaki panaszkodik, majd rájössz :D (ja, előtte azért rá is mérhetsz testhez vagy nullához képest, de jó esélyel nem találsz semmit)
A kötődobozokat meg egy tetszőleges védőital, egy fellépő meg fél óra szabadidő társaságában lehet meglelni. Érdemes ceruzát is ragadni és megjelölni a helyszínt.
Ez a Termoreg-3 1978-ban már létezett... a lakás 1984-ben épült... lehetséges, hogy 2024-ben egy társasházban még üzemel egy ilyen?
Ha jól olvastam akkor a keresett alkatrész a lakáshőmérséklet mérő szenzor. Azt ugyan nem tudom miért a bejárati ajtó mellett /fölött van elhelyezve... bár lehet ide kellett a legkevesebb vezeték...
Előzmény: Karácsony Sándor, 2024-11-13 20:39:46 [52327]
sanyi | 1926
2024-11-13 21:07:23
[52328]
Köszönöm!
Nekem nem sikerült semmit sem előásni a netről.
Már csak az a kérdés, hogy amit a lakásban találtam az egy élő eszközhöz csatlakozik vagy csak ott maradt és bontható.
Az amúgy furcsa, hogy minden alu vezetékkel van szerelve kivéve ez az eszköz...
Előzmény: Karácsony Sándor, 2024-11-13 20:39:46 [52327]
Nem villanyszerelő vagyok. Ami panelt én újítottam, ott a kötődobozok egy része le volt glettelve, de a konnektorok felett a plafontól kb 10 centire volt doboz. Ezek pedig a bejárati ajtó környékéről voltak becsövezve. Ahol nem, ott többnyire a másik szobából hátulról jött be a vezeték. Szerencsére ebben csak a folyosó világítása van mmfal kábellel megoldva.
ismét villanyszerelésben jártas tagok segítségét kérem. A téma még mindig egy panel lakás. Találtam a lakáselosztó mellett egy Ganz gyártmányú TEND 605 felirattal rendelkező eszközt amibe két fekete vezeték van bekötve. Mi ez és milyen célt szolgál? Mellékeltem két képet.
A másik kérdés, hogy a kapcsolókból, konnektorokból a mennyezet felé indulnak a vezetékek, de nem találok kötődobozokat. Merre keressem? Van erre valamilyen szabvány a panelekben? Kaptam olyan infót, hogy a mennyezetben vannak ezek a dobozok a felszálló védőcsövek vonalában... Jó az infó? Ha igen akkor ezek a dobozok milyen mélyen vannak mi az általános megoldás ezeknek az eltakarására? A dobozon kívül van-e még valamilyen burkolat rajtuk?
Ami nekem gyanús lehet, az a szivattyú, és a hűtőláda, az összes többi ugyanis nem megy emberi jelenlét nélkül, márpedig a hibák rendszerint olyankor történtek.
A fagyasztóládát és az öntözőszivattyút lehet mérni a villásdugónál, vagy azokat is szét kell szedni?
Nagyságrendileg mekkora ellenállást kell mérnem -multiméterrel- ahhoz hogy valószínűsíteni lehessen a konkrét hibát?
Kb. mennyiért csinálja ezt meg egy villanyszerelő hozzávaló műszerrel?