HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Elektronika

Léptetőmotorok, vezérlőbeállítások

 

Időrend:
Oldal 289 / 492 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   285  286  287  288  289  290  291  292  293   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

svejk | 33043    2012-03-16 06:40:00 [10250]

Amit én kiszámolok, az fölé csak ne kússzon semmi.
Udc=(Uváltó-1,2)x gyök2
A két dióda (greatz esetén)nyitófeszültségét sokszor elfelejtik, bár ennek csak kis feszültségeknél van jelentősége.
Az IC határadatát meg nem érdekli hogy van-e terhelve a táp vagy nincs, azt semmilyen körülmények közt nem szabad átlépni, még tranziens csúcsoknak sem.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-03-16 06:10:00 [10246]


svejk | 33043    2012-03-16 06:36:00 [10249]

Ilyet ne, nincs benn védőlemez, így elnyírja a vezetéket, Esetleg érvéghüvellyel használd, ami amúgy manapság egyébként is kötelező.

Előzmény: Poolip, 2012-03-16 02:48:00 [10244]


Kulcsar Zoltan | 4197    2012-03-16 06:16:00 [10248]

Szia

A 48 volt ugy jön ki hogy a 33 körülivel tölti az 50voltos pufferjeit .

Előzmény: Sz.József, 2012-03-16 05:54:00 [10245]


Kulcsar Zoltan | 4197    2012-03-16 06:15:00 [10247]

Sorkapocsnak " csokinak" hivják , én csak a primer ( 230V~ ) oldalon használnám a többit forrasztanám .
A fene meg eszi azt a kondit amelyik melegszik , elvileg csak akkor melegszik ( és durran ) ha a feszülségét aláméretezed a rákapcsolt feszültséghez képest .

Előzmény: Poolip, 2012-03-16 02:48:00 [10244]


Kulcsar Zoltan | 4197    2012-03-16 06:10:00 [10246]

Szia

Valami nem gömbölyü ! Müszered jo ?
Minimális terhelés nélkül nem mérj tápot mert a feltöltött kondit méred csak ( tegyél rá egy izzot és ugy mérd pl : 230voltos 60W-os ) .Probáltam erre nem rég felhivni a figyelmet hogy a tul nagy kapacitás , és a feszültség különbség ( dc fesz és a kondi max feszültsége ) probléma lehet mert felkuszhat a fesz a számitott érték fölé ( 24V ~ egyenirányitva szürve nem mehet 33.84V fölé , ettöl lehet minimális eltérés ) .
A tapasztalatom az hogy az egyenirányitott feszültség még a toroid max terhelésénél sem esik a névleges váltofeszültség értéke alá ( itt most kb 24DC alá nem megy ) .Ez függhet a dioda hid terhelhetöségétöl és a kondik kapacitásátol is ( kb 1A-re 1000uf kel ) .A 48 volt még a Te 50 voltos kondiajidhoz képest is soknak tünik ( talán a müszered hülyéskedik ) .
Mire kel a 18A ? Ha jol emlkszem akkor 1.7Nm-es léptetöket használsz ezek feszültség és áram igénye fázisonként 3.2V és 2.8A ami azt jelenti hogy nem a 33 volton fogja a 2.8A-t kajálni hanem 3.2volton .Egy léptetömotor áramfelvétele forditottan arányos a fordulatával .Minél kisebb fordulaton megy annál nagyob áramot vesz fel de akkor pl 12V fesz is böven elég ahhoz a fordulathoz ha nagyobb fordulatot kel biztositani akkor több tápot adunk neki de akkor az áram igénye akár a hetedére nyolcadára is eshet ( itt most a 34V körüli tápnál ) .200W körüli táp elvileg elég ezeknek a motoroknak még akkor is ha több megy egyszerre és lassan .Nem káros a nagyobb trafo csak kidobott pénz és hely szerintem .
A 6560-ra én még 27voltnál több DC-t nem tettem , lehet birja lehet nem birja ( 35V a maximum de meg sem probáltam még ) .

Előzmény: gulasoft, 2012-03-15 23:46:00 [10243]

Sz.József | 3148    2012-03-16 05:54:00 [10245]

Sorba kötnék autó fényszóró izzót vagy halogén izzót annyit, hogy feszültségügyileg kb.jó legyen.
Mondjuk 32V-hoz hármat. Azután annyit párhuzamosa amennyit bír a trafó. Persze közben mérni az áram felvételt és kapocsfeszültséget.
Viszont ez nem "tiszta" nekem:
"Elméletileg 32V körül, (24 egyenirányítva), de így terheletlenül 48V "
Így kora reggel nem bírom összerakni ezt a 3 adatot,: 32V, 24V, 48V...(?)

Előzmény: gulasoft, 2012-03-15 23:46:00 [10243]


Poolip | 314    2012-03-16 02:48:00 [10244]

Még egy alap kérdést szeretnék kérdezni a készülődő cnc trafóm építésével kapcsolatban. Alul a képen látható alkatrészt, szintén nem tudom hogy hívják, szabad használni vagy inkább kihagyjam és forrasszak mindent?



És még egy, az elektrolit kondenzátor milyen hőmérsékletre melegszik fel? Mivel rögzíthetem az "alaplaphoz"?


gulasoft | 600    2012-03-15 23:46:00 [10243]

Hogy tudnám letesztelni a böszöm toroidomat (18A), hogy terheléssel meggyit ad le? Elméletileg 32V körül, (24 egyenirányítva), de így terheletlenül 48V


Poolip | 314    2012-03-15 11:45:00 [10242]

Köszönöm a segítségeteket!

Előzmény: svejk, 2012-03-15 10:37:00 [10241]


svejk | 33043    2012-03-15 10:37:00 [10241]

Nem üzemállapot.
Az iparban is sok utólagos barkácsolt megoldást tudnak a TMK-sok és villanyszerelők elkövetni.
160 W-os biztonsági trafó-->10A-es kismegszakító-> greatz csak a trafó sarkára biggyesztve-> puffer.
Zárlatban a trafó és egyéb belső ellenállások miatt nem is tud akkora áram kialakulni hogy a kismegszakító leoldjon, főleg ha csak U-s, (ma már C-s) volt a raktárban.
Viszont szépen a kocka kiforraszja magát.
A barkács akkutöltők dettó, de ott még kismegszakító sincs.
Tíz ilyen leforrasztós esettel már biztos találkoztam.

A lényeg hogy a kocka általában kibírja az ilyen ön leforrasztást. Ha rá is van csavarva a vezeték akkor már nem.

Előzmény: Szalai György, 2012-03-15 10:27:00 [10240]


Szalai György | 9490    2012-03-15 10:27:00 [10240]

Van valami készülékcsoport, amelyikre jellemző ez a leolvadás hiba?
Közeli, mert ezekre a kockákra max.150C fok körül szoktak megadni, a cin meg 185C körül olvad. Azért az dúrva terhelés és hitvány hűtés, ha el is éri. Sok hitványságot gyárt az ipar az biztos, de magamnak kicsit jobbra csinálnám, még ha nagyobb, szellősebb lesz is.
Szerintem a cin olvadáspontjára fűteni egy egyenirányító hidat…
Hát, ahhoz már érteni kell.

Előzmény: svejk, 2012-03-15 09:38:00 [10238]


Szalai György | 9490    2012-03-15 09:57:00 [10239]

Tervezett élettartam. Tudatosan vagy tudattalanul tervezett.

Előzmény: PSoft, 2012-03-15 09:35:00 [10237]


svejk | 33043    2012-03-15 09:38:00 [10238]

Én nem szeretném fiatalon elveszíteni a fórumtársunkat!!!

Rengeteg esettel találkoztam amikor a dióda leforrasztja magáról a vezetéket, főleg ha csak mellé van fektetve és úgy odaforrasztva.
Ennyit a dióda bőven kibír, bár személyes véleményem az hogy hosszú távon lehet nem előnyös, az ilyenektől aztán meglazul a műgyantában a kivezetés és a chip.
Tranzisztorok is ki szokták magukat forrasztani.

Előzmény: Szalai György, 2012-03-15 08:24:00 [10233]


PSoft | 18592    2012-03-15 09:35:00 [10237]

150L-es HAJDU villanyboylerem van, 2.4KW-os fűtőtesttel szerelve.
Igen-igen rosszul viseli(viselte) a tűzősaru a HAJDU által nyugodtan rábízott tekintélyes ampermennyiséget.
Kéthavi/negyedéves ciklusokban rutinszerűen cserélgettem hőfokszabályozót,biztonságit,vagy épp fűtőtestet a klágyult,felégett/elégett tűzősaruk miatt.
Aztán,megúnva az állandó boylerprojectet,meg hogy a család pénztárcáját is becsukjam az állandóan visszatérő boyler/kiadás elől változtattam a helyzeten.
Vettem egy egymodulos(talán Klöckner?)mágneskapcsolót,és egy 2A-es kisautömatát,épp befért még a kiselosztóba a boyler automatája mellé.
Azóta,kitűnően érzik magukat a tűzősaruk,hőfokszabályozó/biztonsági a pár tíz mA-es mágneskapcsoló áramával.
A fűtőtest tűzősaru nyelveibe kényelmesen elfér a négyes furat,és csavarok.
Hagyományos,forrasztott saruk,lapos,rugós/körmös alátétek között.

Úgy 4-5 éve alakítottam át a leírt szisztémával a boylert,azóta a vizkövezésen kívül még nem kellett hozzányúlnom.
Szerintem,megérte a pár óra munka és pár ezer Ft anyagi ráfordítás.

Előzmény: Szalai György, 2012-03-15 08:20:00 [10232]


svejk | 33043    2012-03-15 09:34:00 [10236]

Egészen kereken pedig Faston saru az eredeti neve.

De ugye magyarosították, mi tagadás nem is baj.
(ma már a globalozációval a magyarosítás is eltünt, lehet ez sem baj)

Ha minőségi a saru, akkor örök élet.
Nem is a bevonat hanem a rugalmasság a fontosabb.
Egy 30 éves bojler fűtőszálnál ha sarut cserél az ember az jó ha kibír 1 évet, pedig az eredeti 30-at kibírt....

Ha saruzol akkor forraszd a saruba a vezetéket, hajtsd vissza füleket, és zsugorcsövezd le.
Ha jól tudsz forrasztani közvetlen a dióda lábára is forraszthatsz, ha csak bénázol a pákával akkor lehet a diódának ártasz hosszútávon.

A készen kapható szigetelt saruk mutatósak, egészen addig amíg rá nem préseled a vezetékre.
Talán egy 30ezer Ft-os saruprés nem nagyon nyomorítja el, de gagyik igen kiábrándító formát tudnak létrehozni, melynél a zsugorcső ezerszer szebb. Ha színes zsugorcsövet használsz akkor inkább meleg levegővel zsugoríts, mert bekormolod a csövet, és szintén csúnya lesz.

Előzmény: Szalai György, 2012-03-15 08:20:00 [10232]

svejk | 33043    2012-03-15 09:21:00 [10235]

Okszi!

Előzmény: isvarga, 2012-03-15 06:48:00 [10231]


otako | 341    2012-03-15 09:07:00 [10234]

Ahogy Szalai György is írta, megette a fene azt a dióda hidat amelyikről leolvad a forrasztás.
Én is sokat szívtam ezekkel a sarukkal csak nekem nem Opelem volt, hanem egy 6V-os trabantom. Miután kidobáltam a legtöbb helyről (ahonnan csak lehetett)megtáltosodott a masina. A legjobban akkor jársz, ha géped építése közben inkább forrasztassz. Mint ahogy "Vlagyimir Gyantascin" a nagy orosz forrasztás technikus is ajánlotta, nincs jobb és tartósabb kötés az elektronikában.

Előzmény: Poolip, 2012-03-15 00:29:00 [10229]


Szalai György | 9490    2012-03-15 08:24:00 [10233]

„dióda azért melegszik és hátha a cin egyszer megadja magát”
Addig élj, míg a cin megadja magát a dióda melegedésétől.

Előzmény: Poolip, 2012-03-15 00:29:00 [10229]


Szalai György | 9490    2012-03-15 08:20:00 [10232]

Egész pontosan csúszó sarunak hívják. (Az angol persze nem sarunak hívja, hanem penge csatlakozónak.)
Nekem aranyat ér, mert előbb utóbb megnő az átmeneti ellenállása, megég, és akkor talán jó pénzt keresek rajta. Szerencsémre tele vannak vele a háztartási gépek. Volt egy öreg Opel Kadettem, az is tele volt vele, nekem meg a hócipőm. Ahányszor elkocsikáztam a Kőbányai Gyógyszergyár előtti macskaköves úton, annyiszor leállt a forgalom közepén, és mindég a csatlakozók hibája miatt. Egy nyugodt hétvégén kicsipkedtem az összes csatlakozót a motorházban és szépen megforrasztgattam mindent. Soha többet nem állt le, ha nem kértem rá.
Szóval találsz belőle jó sok félét.
Van olcsó, pucér sárgaréz. Van kicsit jobb, sárgaréz ónozva. Van még jobb ezüst bevonatú, és hát van gold-plated is, gondolom a hifistáknak. Régen volt a hőtárolós villanykályhákhoz rozsdamentes acéllemez anyagú, az volt köztük a király.
Vannak szigeteletlenek, szigetelt mandzsettájúak, és teljesen szigeteltek.
Csak forraszthatóak már nem nagyon vannak, inkább csak szerszámmal felpréselhetőek.
A préseléssel az a gond, hogy jó szerszám kell hozzá, kombinált fogóval biztos a hiba. Ja, és minden vezeték átmérőhöz megfelelő nyakméretű saru.
Aki nem akar beruházni drága présfogóra, az levágja a saru nyakáról a műanyag szigetelést és felforrasztja cinnel a drótvégére, aztán legfeljebb rá melegít egy zsugorcsövet, ha igényes.
Nekem még egy nagy bajom szokott lenni velük, hogy sohase kapok belőle derékszögűt, pedig sokszor azt volna a célszerűbb használni, mert úgy kívánja a vezetékezés.
Ha olyan készülékben dolgozok, ahol minden forrasztott, (elektronika) és kezemben a páka, akkor eszembe nem jut présfogót elővenni, és keresni egy megfelelő sarut. Ráforrasztom, mert úgy egyszerűbb, és hosszú távon szerintem megbízhatóbb is. És pont abba az irányba fordítom a vezetéket, amerre kívánatos.
Saruval látványosabb, úgy hogy szerintem rakd el a sarukat azokra az időkre, amikor másnak építesz majd, és most a sajátodat azt forraszd meg zsugorcsövezd, főleg a hálózati feszültségen lévő dolgokat.

Előzmény: Poolip, 2012-03-15 00:29:00 [10229]


isvarga | 842    2012-03-15 06:48:00 [10231]

Csak azt akartam jelezni ,ha ezen a vonalon mennénk akkor azt írtam volna(a szurkálódós stílusra gondolok) : Gabor004 nem kétes eredetű ,használt motorokat szeretne használni. De szerintem a lehetőségek széles spektrumát kellene prezentálni ,ő majd eldönti mi a "hülyeség" .
Egyébként a kiegyensúlyozást meg lehet oldani jelentős többlet súly nélkül , csak fantázia kérdése......

Előzmény: svejk, 2012-03-14 19:05:00 [10228]


elektron | 15859    2012-03-15 00:48:00 [10230]

Saru az. Jó az a saru, pont erre is való, nem véletlenül van a diódán sem ez a lehetőség, gondolom.

Előzmény: Poolip, 2012-03-15 00:29:00 [10229]


Poolip | 314    2012-03-15 00:29:00 [10229]

Egy újabb alapdolgot szeretnék megkérdezni tőletek. Készítem a cnc gépemhez a trafót és a bementei 230V kapcsolón valamint a diódahídon olyan lábak vannak amire egy rácsúszó "dugót" tudok tenni (nem jut eszembe a neve). A képen a dióda és a kapcsoló egyik lábára rászúrtam, bár nem látszik olyan jól.

Ilyen csatlakozásokat csinálhatok vagy inkább forrasztás a jobb megoldás?

Arra gondoltam, hogy a dióda azért melegszik és hátha a cin egyszer megadja magát. Meg aztán ezeket a csatlakozókat egyszerűbben, gyorsabban és szebben meg tudom csinálni.


svejk | 33043    2012-03-14 19:05:00 [10228]

Beszélgetni?
Én csak emlékeztettelek egy kritériumra, mivel a #10221-ben Gabor004 sarkalatos kérdésnek állította be a súlyt.

Előzmény: isvarga, 2012-03-14 18:59:00 [10227]


isvarga | 842    2012-03-14 18:59:00 [10227]

ez csak nézőpont kérdése mi a hordozható .
egy 1200mm-es sínes valami nem lesz 5deka .
Főleg ha függőlegesen tart majd 6kg-ot , még kitámasztás is kelleni fog neki.
Mozgatás szempontjából sem lenne rossz szerintem.
De jó volt veled beszélgetni.

Előzmény: svejk, 2012-03-14 18:49:00 [10226]


svejk | 33043    2012-03-14 18:49:00 [10226]

Hordozható! Épp a minél kisebb tömeg a lényeg.

Előzmény: isvarga, 2012-03-14 18:10:00 [10224]

svejk | 33043    2012-03-14 18:48:00 [10225]

Úgy felbosszantottál hogy előkotortam két csigás motort.
- a bal oldali ablakemlő, súlya: 0,76 kg
- a jobb oldali ülésmozgató, súlya 0,34 kg

40 euróért a jobb oldalihoz hasonló motort, úgy kb. 10-12 db-ot szerzek neked, újakat.
Ha most épp nem akkor 3-4 hét múlva.

Szóval nyitott szemmel kell járni...

Egyébként csinálj egy prototípust bármiből, aztán ha sorozatot kell csinálni majd ráérsz beszerezni a megfelelőt alkatrészeket.
Addigra már kibukik mi a gyenge láncszem.
Továbbra is kötöm az ebet a karóhoz, hogy sokkal több problémád lesz a megfelelő kezelőprogrammal, mint a mechanikával.



Előzmény: Gabor004, 2012-03-14 16:53:00 [10221]


isvarga | 842    2012-03-14 18:10:00 [10224]

Az jutott eszembe ,hogy ki lehetne "egyensúlyozni" a mozgatott terhet valamennyire (majdnem úgy mint a lifteket). Lehet így már a nem önzáró hajtómű sem lenne rossz.

Előzmény: Gabor004, 2012-03-14 16:53:00 [10221]


PSoft | 18592    2012-03-14 17:07:00 [10223]

"...sajnos a kiszemelt motornak nincs hátsó tengely-kivezetése, így az encoder rászerelés nem lehetséges,..."

Meg is lehet fúrni azt a tengelyvéget,és egy tengelytoldat beragasztásával máris van hely a jeladónak.

Ezen a motoron sem volt hátul tengelyvég,és mégis került rá enkoder.

Kép-1
Kép-2

Előzmény: Gabor004, 2012-03-14 16:53:00 [10221]


Gabor004 | 9    2012-03-14 17:00:00 [10222]

Bocsánat. Igen, egy nullával többet írtam.

Előzmény: svejk, 2012-03-14 14:48:00 [10220]


Gabor004 | 9    2012-03-14 16:53:00 [10221]

Ami azt illeti, ez nekem nem hobbi, hanem a munkámhoz kellene, mert a filmiparban dolgozom. Azért keresek olyan motort, amit még forgalmaznak, mert ha a későbbiekben több darabot szeretnék gyártani, akkor ne kelljen áttervezni az egész rendszert, pusztán a motor miatt. Illetve ha bármi baj történik a motorral, akkor cserélni tudjam.

Amúgy ezeknek a NIDEC motoroknak még egészen baráti áruk van. Konkréten amit kinéztem, az hajtóművel, Hall-szenzorral együtt 40 Euro.

Jelenleg több érvem szól a csigahajtás mellett, mert biztonság szempontjából is jobb lenne az önzáró áttétel. Viszont a súlyuk nagy gondot okoz (1.2 - 2 kg). Vannak műanyag házas hajtóművel rendelkező motorok, ezeknek a súlyuk jelentősen kisebb (0.6 - 0.8 kg körül), viszont a fordulatszámuk is.

Számolgattam és az jött ki, hogy számomra a legideálisabb motor ez lenne:
125-150 f/min és 1,5-2 Nm
VAGY
250-300 f/min és 0,75-1 Nm (ebben az esetben egy sima 2:1 áttétellel meg tudnám oldani)

Ezidáig egyetlen megfelelő motort találtam (a már említett NIDEC-nél), jött is azóta válasz tőlük és sajnos a kiszemelt motornak nincs hátsó tengely-kivezetése, így az encoder rászerelés nem lehetséges, viszont eszembe jutott az a megoldás is, hogy a hajtómű tengelyére szerelném a jeladót.

Előzmény: svejk, 2012-03-14 13:43:00 [10218]


svejk | 33043    2012-03-14 14:48:00 [10220]

Egyébként 0,05 Nm hat a motorodra a leírt áttételnél.
(1kg~10N)

Előzmény: Gabor004, 2012-03-14 12:43:00 [10217]


csewe | 2578    2012-03-14 14:11:00 [10219]

Munka, energia, hőmennyiség-nél átválthatod a newtonmétert wattórára.

Előzmény: Gabor004, 2012-03-14 12:43:00 [10217]


svejk | 33043    2012-03-14 13:43:00 [10218]

Úgy látom csak sok pénzed van a hobbidra ha ilyen cégeknél érdeklődsz, és nem guberálsz egyet a MÉH-telepen vagy az autó bontóban.

Azt kell eldöntened, hogy kell-e tudnod mozgatni tápfesz nélkül a cuccot, iiletve okoz-e kalamajkát, ha valamilyen elektromos probláma miatt megszűnik a tápellátás és szabaddá válik a hajtás.
A fenti két szempont meghatározza, hogy kell-e önzáró hajtás.

Ki lehet számolni, tudnod kell mennyi az adott motor nyomatékállandója.
Az ilyen autós motoroknál kb. 0,1 Nm/A értékkel lehet számolni.

Előzmény: Gabor004, 2012-03-14 12:43:00 [10217]


Gabor004 | 9    2012-03-14 12:43:00 [10217]

Pontosan ilyen ülésmozgató motorokat nézegetek. Jók, mert erősek és némelyik elég pörgős is. Találtam is egyet a német NIDEC cég oldalán, ami megfelelő lenne, viszont ezekkel a motorokkal az a baj, hogy egy mezei Hall-szenzoros jeladó van bennük, ami motorfordulatonként csak egy jelet ad. Persze egy ülés beállításához ez is elég, de nekem kevés.
Most azt próbálom megérdeklődni náluk, hogy milyen hátsó tengelykivezetése van a motornak, hátha lehet rá barkácsolni egy nagyobb felbontású jeladót.

Jelenleg kétféle motor közt vacilálok: A csigahajtóműves motor esetén meg lenne oldva, hogy a súlyt megtartsa, viszont ezek a motorok elég nagyok és nehezek. A bolygóműves motorok meg alacsony súlyuk és méretük miatt szimpatikusak, csak ott meg kellene valamennyi tartóáram, ami fogyasztás tekintetében nem jó.

Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy nagyságrendileg ez hogyan mutatkozna a fogyasztáson. Ha pl. 24:1-es bolygóműves motort veszek alapul, ami egy 40 mm-es szíjtárcsán keresztül hajtja a kocsit, amin maximális teher (6 kg) van függőlegesen akkor -ha jól számolom- a motorra visszaható forgatónyomaték: 0,005 Nm. (Persze van egy mértékű súrlódási erő is, de azt most nem vettem figyelembe.) Egy 30 W-os motor esetében ehhez mekkora tartóáramra lenne szükség? Ki lehet ezt valahogy számolni?

Előzmény: Áts László, 2012-03-11 19:24:00 [10211]


Áts László | 1935    2012-03-11 21:46:00 [10216]

Mármint a mozgatót.

Előzmény: Áts László, 2012-03-11 21:45:00 [10215]

Áts László | 1935    2012-03-11 21:45:00 [10215]

Sok volt mostanába itt is az adok-veszekben pár ezerért.Vannak rendszeres eladók. A programozása az gáz,legalább is nekem,de biztos találni itt valakit aki képes rá. Egyébbként jó ötletnek tartom,mert nehéz/költséges/ másolni.

Előzmény: svejk, 2012-03-11 21:32:00 [10214]


svejk | 33043    2012-03-11 21:32:00 [10214]

Egy kis PLC jó ötlet, bár lényegesen többet fogyaszt mint egy mikrokontrolleres cucc.
No meg az ár...egy valamire való PLC normális kijelzővel 40 alatt nincs és még ahhoz is kell szaki aki megírja rá a progit.

Előzmény: Áts László, 2012-03-11 20:16:00 [10213]


Áts László | 1935    2012-03-11 20:16:00 [10213]

Igen,de szerintem neki pont ilyen kell egy plc-vel mondjuk.

Előzmény: svejk, 2012-03-11 19:27:00 [10212]


svejk | 33043    2012-03-11 19:27:00 [10212]

Általában csak egyszerű jeladó, esetleg pár lépéses inkrementális, hogy irányérzékeny legyen.

Előzmény: Áts László, 2012-03-11 19:24:00 [10211]


Áts László | 1935    2012-03-11 19:24:00 [10211]

A Renault memóriás ülésmozgatóján van valami encoder féle,mert számolja merre hányat forgott és úgy állítja vissza a vezérlője a memorizált pozícióba.És ráadásul mind a 4 tengelyt követi.

Előzmény: Gabor004, 2012-03-11 15:03:00 [10206]


svejk | 33043    2012-03-11 19:10:00 [10210]

Nem probléma, csak kell keresni olyan embert aki a szád íze szerint megírja szoftot a mikrokontrollerre.
Itt a fórumon 3-4 embert tudnék ajánlani, de majd ők biztos jelentkeznek.

Előzmény: Gabor004, 2012-03-11 19:00:00 [10209]


Gabor004 | 9    2012-03-11 19:00:00 [10209]

Milyen problémákra gondolsz? Már ami a szoftveres részét érinti.

Előzmény: svejk, 2012-03-11 15:49:00 [10207]


Kulcsar Zoltan | 4197    2012-03-11 16:56:00 [10208]

Igy van , nekem is az ülés állito jutott eszembe .BMW525-böl nagyon jo és lapos kis motort lehet berhelni és csigás is ( persze nem a katalogusbol hanem a régebbiekböl , bontoban ) .

Előzmény: svejk, 2012-03-11 15:49:00 [10207]


svejk | 33043    2012-03-11 15:49:00 [10207]

Van nagyon sokféle csigás DC motor.
Amik kicsik de erősek, pl. az ablakemelő, vagy ülésállító motorok. Persze encoder nincs rajtuk, de ez ezen barkács fórumon nem szokott gondot okozni, pillanatok alatt applikálnak rá az emberkék egyet.

Sokkal több problémád lesz majd szerintem a szoftverrel...

Előzmény: Gabor004, 2012-03-11 15:03:00 [10206]


Gabor004 | 9    2012-03-11 15:03:00 [10206]

Én is egyre jobban húzok a DC motor felé. Több emberrel beszéltem és egyre többen a DC motort ajánlják. Szóval most ezt veszem kiindulási alapnak.
"Pörgősebb" csigahajtóműves motort ("ablaktörlő motor") is kerestem, mert akkor meg lenne oldva a súlymegtartás problémája, de amiket találtam azok méretben és súlyban nagyon nagyok. És a legtöbb nem enkóderes.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-03-11 12:57:00 [10205]

Kulcsar Zoltan | 4197    2012-03-11 12:57:00 [10205]


Mert nem döntötted el még hogy mevel is szertnéd a hajtást .Léptetö vagy DC vagy DC szervo ?Amit linkelté motort az is DC motor hajtomüvel ezért gondoltuk hogy ilyet szeretnél .
A Svejk is Dc motort ajánlott és én is .
Keress itt akkor szervot .Amiket megtudsz venni a boltban azok árban és méretben is nagyok lesznek Neked .

Előzmény: Gabor004, 2012-03-11 12:12:00 [10204]


Gabor004 | 9    2012-03-11 12:12:00 [10204]

Hát én már 2 napja keresgélek motorokat, de hasonló "tudással" rendelkezőt még nem találtam olcsóbban. Ráadásul jobb lenne, ha enkóderes lenne. Bár a lent említett motorból is van enkóderes kivitel a Conrad-nál: MOTOR Kicsit húzós az ára.

Felkeresem Tibort, hátha tud olcsóbb megoldást.
Kösz a tippet!

Előzmény: svejk, 2012-03-10 18:36:00 [10201]


Kulcsar Zoltan | 4197    2012-03-11 11:07:00 [10203]

A Conrádnál is vannak egész jo és hasonlo motorok 6000ft-tol felfelé , ott van sima szabályzo is hozzá .
Érdeklödj itt is hátha valakinek van kisebb szervoja és hozzá vezérlö !Szerintem 20W körüli már jo lenne .

Előzmény: Gabor004, 2012-03-10 15:30:00 [10200]


isvarga | 842    2012-03-11 08:02:00 [10202]

Ezekhez a hajtóműves dc motorokhoz ,találsz fordulatszám szabályzót is (ahol a 28eFt motort kinézted)5-10eFt között ,itt potméterrel tudod szabályozni a sebességet , na persze lcd kijelzés az nem lenne .

Előzmény: Gabor004, 2012-03-10 15:30:00 [10200]


svejk | 33043    2012-03-10 18:36:00 [10201]

Ilyen hajtóműves motor van minden 3000 Ft-os barkács akkus csavarbehajtóban, nehogy pénzt adj ki érte.
Ha tökéletes mozgást akarsz akkor kell az encoder, vagy tacho generátor, ami lehet szintén barkács megoldás.
Magadnak sok mindent meg tudsz csinálni, ha van vénád hozzá, sok jobb-rosszabb ötletet is tudunk adni, de a fórumtól komplett megoldást ne várj.
Komplett megoldásért keresd meg Tibor45-öt, Ő már fejlesztett ilyen eszközt, ha jól csíptem el a szavait a múltkor.
(itt a fórumon a Robsy-s topic gazdája)

(a rövidrezárt DC motor valóban elmászik)

Előzmény: Gabor004, 2012-03-10 15:30:00 [10200]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 289 / 492 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   285  286  287  288  289  290  291  292  293   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 0.9570 ]