Talán ide illik leginkább a kérdésem, tud valaki olyan szervizt ahol egy samsung s6 tab (p610) kijelzőjén a front üveget ki tudja cserélni? Ugyanis jó a lcd, jó a touch csak az első üveg lett pókhálós. Elvileg javítható de valami spéci szétválasztó összerakó gép kell hozzá. Persze ha nem találok, akkor marad a komplett kijelző csere, amit magam is meg tudok csinálni.
Egy fázisból 3 fázis ,forgóátalakítóval . Ugye ez egy kedvenc témám , ha kicsit más , saját megoldást is használok . A Pityesz félénél ott voltak kétségeim az indítással ,itt az is másképpen történik . Egyértelműen látszik viszont hogy egy életképes , teljesen hibátlan dolog . És nincsen benne elpusztulni vágyó elektronika . Most találtam , van még több videója , szerintem hiánypótló , nem találtam eddig hasonló , értelmes , gyakorlatias videókat a témában .
occseb | 305
2021-08-12 12:21:12
[23446]
Köszi, egyelőre marad akkor így ahogy be van kötve, aztán majd méregetek és visszajövök az eredményekkel, hogy lehet-e érdemes-e egyszerűsíteni a helyzeten.
Ha két lépcsős transzformálás akkor le lehetne váltani egy trafóra a kettőt. Ha van valami számomra nem ismert funkciója is a második trafónak (jobb leválasztás ahogy JZoli említette [tök laikus vagyok azt sem tudom mit takarhat ez], stb) akkor azt nehezebb lesz kisilabizálni.
Bevallom, tüzetesen nem néztem a képeket, a leírásra hagyatkoztam, hogy az egyik trafó primer és szekunder kivezetései között összekötést véltél felfedezni. A kétlépcsős letranszformálás lehetséges, de célszerű lenne szétkötni a dolgokat és úgy megmérni, így kép alapján nekem nehéz egyértelmű választ adni a kérdésre, elnézést ha összezavartalak. O.
Az első trafó egy autotranszformátor, ez galvanikusan nem elválasztott primer és szekunder tekercselésekből áll. Kényszermegoldás szüleménye lehet ez ebben a formában. O.
Sajnos a motoron semmilyen tábla nincs, így azt nem tudom megmondani hogy hány Voltos. Ha azt tudnám akkor azért könnyebb volna kutakodni. Azt gondoltam én is hogy két lépcsőben lett transzformálva az áram, először 220V/42V, majd a 42V rákötve a 48/36-ra lecsökkentve 31.5V-ra. Létezik az hogy 32v-os motor van/volt, CO hegesztő előtoló motorjában?
Azt még mindig nem értem hogy hogy lehet olyan trafó aminek csak egy nullája van?
Örülnék ha meg lehetne szüntetni a két trafós megoldást valami helytakarékosabbra, de ahhoz biztosra kéne tudnom mit akartak ezzel a bekötéssel elérni.
Szerintem túl magas feszültséget adott le a eredeti embernek a trafója, és így oldotta meg a feszültségcsökkentést. Esetleg még azt is el tudom képzelni, hogy a jobb leválasztás miatt csinálta így, bár ez eléggé valószínűtlen. Neked a trafód 36 V-os kivezetése is jó lesz, bár kicsit magas lesz az egyenirányított feszültsége (50V)terheletlenül, de ha ez belefér akkor nincsen gond!
Autóiparban a sima forrasztás nem elegendő. Ott célszerű úgy összesodorni hogy forrasztás nélkül is együtt maradjon mechanikailag és érdemes ragasztós zsugorcsővel is védeni a korrózió ellen.
Még gyerekként javítgattam egy teherautót, szépen és alaposan forrasztottam, de pár év alatt a legtöbb forrasztás eltörött és sorra jöttek a kontakthibák.
Akkor megtanultam egy életre hogy olyan helyen, ahol mozog, rezeg, rázkódik sokkal több odafigyelés kell egy-egy mezei forrasztott kötésnél. (össze kell alaposan sodorni, ólmos forraszanyaggal kell dolgozni, zsugorcsövezni kell és ha van lehetőség mechanikai rögzítésre, akkor azt is célszerű.) Ha ezt mindet betartjuk, akkor tényleg megtettünk szinte mindent azért hogy jó legyen még sokáig.
Aki jártas elektronika témában kérem segítsen megfejteni az alábbi(számomra) rejtélyt.
A marógépemen az előtolást egy hegesztőgép motorja és vezérlőpanelja működteti.
A vezérlőbemenő feszültség a csatolt kép szerint megy a vezérlőbe, majd a vezérlőből kifelé a motorfelé.
Nem igazán értem hogy a második trafónak milyen szerepe van? Igazából nem is látom át hogy trafó-e egyáltalán, nem tudom elkülöníteni a primer és szekunder oldalt a bekötési pontok alapján. Körbefotóztam hátha segítség ez is.
https://csucsheg.hu/webshop/lagyforrasztas/b-sn60pb-2,0mm-forrasztoon-0,25kg-detail Ugyan ez van ,csak átmérő másfelesben . Autóhoz ezt használom ,mert nincs is más Nem tekertem össze , ha leesik visszaforrasztom , miért pont annak kéne örökké tartani amit én csinálok . Egyébként a gyári megoldása több helyen agyon van égve Nem fogom kibontani a biztosíték táblát ,szét van már buherálva több helyen . Az akusarura szemmel van kötve az nem fog lesni , a többi biztosítva van , ennek is nagyon örültek ,hogy szépen ki.be kapcsol alapjáratnál .
Autóiparban a forrasztott kötések nem az igaziak. Bár ha összesodortad és úgy forrasztottad, akkor jó lehet hosszútávon. A forrasztott kötések a rezgésektől szeretnek elengedni, pláne ha ólommentes technológia. A mai napig küzdenek (vagy inkább beletervezik) az autókba ezt a hibalehetőséget.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2021-06-13 12:15:09 [23429]
Rabb Ferenc | 4361
2021-06-13 12:15:09
[23429]
Rá is van írva, hogy Ie:125A/40°C ezért nem felelt meg a 165A-re. Ha a gyártó sem vállal többet akkor az már a felhasználó felelőssége, hogy mennyire hágja meg a biztonságos értéket.
De 165/40=4.125A átlagosan elmenő érintkezőnként. Ez azért már nem akkora hőstett... Szabályosan pedig további 1A-el még ettől is kevesebb
Érdekesség! Ez is rugós bekötő csatlakozós igaz csak az elmenő oldalon. Kb 1 hónapja egy villamos elosztó átalakítása során került hozzám. Tette a dolgát kb24 éven keresztül. Folyamatosan ment rajta 165A. Most egy felülvizsgálat során lett megállapítva, hogy "nem" megfelelő méretű.
jani300 | 12257
2021-06-13 10:47:56
[23427]
Én botor meg tegnap forrasztgattam az opel hűtőventilátor 4 négyzetmilis vezetékét . Vett 30 amperes biztit és kapott direkt tápot a relé , biztin keresztül , forrasztott kötésekkel , na ha leolvad ,megwagózom (ha nem zúzzák be előbb , vagy egyáltalán megérem )
Igen, ebben kétség kívül igazad van. A kor technikai fejlettsége akkor, annyira volt képes. Ma meg, az új anyagoknak/technológiáknak, szemléletnek köszönhetően, 32A-ra képes.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2021-06-13 06:36:29 [23425]
Rabb Ferenc | 4361
2021-06-13 06:36:29
[23425]
És folyt rajtuk 400mA érintkezőnként. Az indulás itt is egy "csoki" volt. Ez azért elég távol van egy konyhai mikró-vízforraló-kenyérpirító kombótól.
Egyébként, nem az ördögtől való ám ez a wagó. Nézz meg pld. egy 20-30 éves fénycsöves lámpatestet. Már akkoriban is használták ezt a rugós szorítású kötést. Jahhh, azok is mcu-val voltak drótozva.
Arra jók voltak a videók, hogy utánanézzek mi a kettő közt a különbség. Persze igazából a tutit nem tudtam meg.
Engem egyébként még az szokott zavarni, hogy az mcu vezetéken könnyen forgatni lehet őket. Értem én hogy rúgó, meg felület, nyomóerő, de ez valahogy ellentmond a hagyományos "biztos kötés" elvének.
Szép, és jó dolog ez a wago, tényleg kqrva jó vele dolgozni, de bennem mindig ott motoszkál a kisördög, hogy mikor kapok kézbe a megbízhatónak ítélt eredeti helyett valami utángyártott szart, ami esetleg már közveszélyes kategória...
Látványosak ezek az "X" idő után füstöt eregető, műanyagot olvasztó, másfeles/kétésfeles rézdróton 100-200 Ampert kergető marketing videók. Nyilván, életszerűek is lehetnek, mert ha nem, akkor vajon...minek is mutogatnák?
Az első videóknál se köpni se nyelni nem tudtam . Szuper az a vagó lehet el sem éri a bekötött kábel keresztmetszetét és még kontakt is van benne . A fizika törvényeit is lehet megkerüli . Az összesodort vezetékeken nálam SK 63 van a másik feléről 10 es megy a műhelybe . Hát nem tudom ,szerintem ma még azért nem csípem le ,mert ugye vagóm sincsen ...
Hűűűű... ez nagyon komoly! Mondjuk az ára sem arduino kategória, de ahogy futólag ránéztem a specifikációjára, 8 megszakítást tud kezelni, az A|B esetén még így is 4 tengely... Kell nekem egy ilyen
Igen én is csak EGY tengelyre gondoltam, már csak azért is, mert csak két megszakítást (IRQ) lehet vele programozni. Azzal viszont korrektül működik. Igazából az ST32 kompatibilis az ardu IDE felületével, tehát akár azt is lehetne használni erre a célra, és ott már nincs sebesség gond... A kommunikáción valóban gondolkodni kell még, mert ahhoz már megint egy külön modul kell, hogy pl. RS485-öt tudja kezelni...
Az elmélet nem rossz, de vannak vele problémák. Egyrészt az Arduino szerintem nem elég gyors ahhoz, hogy több tengely enkóderét figyelje. Másrészt valamire való programban nem tudod billentyűzetről bevinni a gépi koordinátákat, hiszen a gépi koordinátának pont az a lényege, hogy azt nem lehet megváltoztatni, csak referencia felvétellel. (Ezzel trükközik az általam említett megoldás is.) Tehát lennie kell egy kommunikációs vonalnak az Arduinoval.
A tápfigyelés egyébként pár passzív alkatrésszel megoldható.
Az arduino tárolja folyamatosan a poziciót, a felhasználón múlik, hogy abszolút, vagy inkrementális pzicióként használja, kikapcsolás után is megörzi, és visszatölthető. Gyakorlatilag egy mezei DRO-t kapsz. Minek nem látod értelmét?
Szóba került az encoder használata ( 'Semleges csevegő, ver: 4.0' téma, 419. hozzászólás) Ennek kapcsán én már korábban elgondolkodtam rajta, hogy hogyan lehetne ezt megoldani egy inkrementális enkoder és arduino segítségével. Az arduhoz vannak illeszthető, sokszor írható, nem felejtő memóriák (bocs, de nem találom a linkjét) Innen kezdve már csak egy olyan áramkör kellene, ami figyeli a bejövő tápfeszt, és annak megszűnése esetén még gyorsan kiírja, eltárolja az aktuális poziciókat. A visszaolvasás meg mehetne makróból inditva, szimulált billentyűzet küldéssel. Van esetleg valakinek egy egyszerű kapcsolási rajza a betáp (5V) figyelésére? Annyi elég lenne. hogy ilyen esetben egy láb állapotát megváltoztassa. A "backup tápnak" gondolom elég lenne egy alkalmas méretű kondi. Van valakinek esetleg energiája egy ilyen kütyüből pár darab elkészítésére? Mint már párszor írtam, nem vagyok otthon elektronikában, tehát ha rosszul fogalmaztam, jól értsd!
Azt láttam de az semmit sem mond. Mi fajta? A típus nélkül nem tudsz semmit sem csinálni. Na meg egy komplett 100% egyező rajz is kell mert anélkül honnan tudnád mi hová van kötve és hol vannak kimenetek / bemenetek és mi milyen fajta stb. stb... Azt is kell tudni milyen nyelvet használtak. Sok fajta van... Na meg ha mindenre tudsz válaszolni akkor is, semmi esélyed sincs mert úgy érzem nem tudsz programmozni csak azt hiszed ez egyszerű dolog. Na meg arról is van szó hogy mégha mindent tudnál akkor sem segítene téged mert nem a program fog elromolni...
Szerintem add fel. Ha az a tíz éves mosógép elromlik újat kell venni. Ha nincs pénzed akkor spórolj és addig kézzel mosogatás.