Értem hogy türelmetlen vagy... én is. De szerintem ez nem türelmetlenség mert jobb mindent próbálgatni lépésenként mert ha hiba van könnyebb megtalálni és javítani. Én ezt így látom.
Próbaképp odatettem a két 12-es lineárt, ahova való... A két kocsira megint csak próbaképp, rácsavaroztam az asztal keretet. Úgy siklik a két kocsin a keret, mint ahogy a nagykönyvben le van írva.:) Eddig...nagyon tetszik.
Egyébként, 6 mm-es plexim nem lévén,(annyi) 3 mm-esből vágtam duplán.
Aztán, gyors, pontos eszközöm nincs az alu megmunkáláshoz, lézerem meg van a plexihez.:) Még tegnap, hevenyészetten összecsavaroztam a vázat, egy-két pont van, ahol lehetne javítani a merevségén. De én még, ennyi merevséget se vártam az akriltól. (opsssz, ragasszam a két réteget egymáshoz, vagy maradjon ragasztás nélkül?)
Üdv Próbáltam összeragasztani tetrahidrofuránnal de a szálvég felületnél nagyon gyengécske, egyébként jól old és ragaszt. Láttam szálvég hegesztéses megoldást de nekem egyszerűbb odafigyelni.
Igazából elég jól működnek a 2 motoros megoldások akár egy meghajtó bélyegről is. Az ilyen keresztbe akadások általában a mechanika szorulása miatt történnek, mert azért elég harmatosak ezek a motorok, de ugye ide elegendőek...ha jó a mechanika.
Fura, eleinte nekem is volt ilyen hibám, de megszűnt. Szerintem a filament tartóm a megoldás. Egy sima vastag rúdon van, így amikor visszaengedi a szálat, akkor vissza is gördül rajta, tehát nem nagyon lazul le, hogy hurkolódjon. Vagyis annyi hogy minimálisan feszesen kell tartani a szálat, és legyen a spulnitartónak fékezése is. Ja és tegyél rá egy szál tisztítót. Nálam ez egy binder csipesszel rácsíptetett konyhai papír törlő, némi WD40-el, így lehúzza a port a szálról, meg ad egy kis fékezést neki.
Millió paraméter van, de az új kurát hagyhatod alapértelmezetten, akkor is szépen nyomtat, aztán majd finomítod.
Én az Ironing funkciót szeretem, de nem mindenhol jó. Aztán a héj nyomtatásnál a vonalak és kitöltés sorrendjével szoktam játszani. Ha a külső réteget előbb nyomtatod, akkor szebb lesz a felület, de a visszahajlásoknál problémás.
A tengelyvég csapágyazása egyértelműen megéri. Az meg alap hogy az orsó ne legyen görbe. És igen, nagyon látszik a munkadarabon. Főleg ilyen gyenge mechanikás gépeknél még alacsony fordulattal is benne van a hullám. Masszívabb gépeken kevésbé probléma.
Dupla motor érdekes hitvita. Szerintem 3D nyomtatónál Z tengelyen elfér. De jobb ha kihasználod a maradék bélyeg helyét és külön hajtod meg. Én részemről az 1 motoros meghajtás híve vagyok, mert az a korrekt. Vagy ha 2 motor, akkor is külön meghajtást és külön kalibrált végállás kapcsolókat tartom korrekt megoldásnak.
Nem értek veled egyet, mert ezek nem Interneten kitalált hülyeségek hanem fizikai dolgok.
1.) Két motort nem szabad párhuzamosan kötni mint Geeetech és más is csinálja ha szinkronos mozgáson akarod használni, még akkor sem ha legtöbbször működik és a legtöbb használója ezt nem látja be. Hogy miért azt el tudnám magyarázni, de hosszú lenne és a legtöbben úgysem értenék meg, na meg már én sem tudok olyan jól Magyarul hogy ezt Magyarul le tudnám írni. Hiszed vagy nem az nemérdekes. Semmi köze ehhez szíjnyúláshoz, az más téma. Hogy egy motor + szíj jobb-e vagy nem az attól függ milyen szíjat használsz és mennyire feszíted meg na meg na meg. Kotyogás az nem probléma, pláne a Z tengelyen. Inkább szerintem ez van túlozva Interneten. Igen, tudom hogy kell beállítani az asztalt, de az az igazság hogy ha jól van egy printer építve akkor csak egyszer kell az asztalt beállítani, amikor építed. Én nem állítottam be (mert nem kell) azóta hogy egy motorosra átépítettem. Azelőtt minden nyomtatás előtt be kellet állítani. Tudom hogy van auto leveller, nekem is van egy BL Touch de nem szereltem fel mert nem kell. Az csak elrejti a hibákat és a hanyag munkát.
2.) A csapágyazást nem is akarom tárgyalni. Természetesen ha ha precízió nem érdekel akkor nem kell. De számíts rá hogy a motorokat is sokkal gyorsabban kell kicserélni mer nagyon gyorsan fognak tönkre menni, de gondolom az sem számít neked. Az nem igaz hogy ha ki vannak a csavarok egyengetve akkor nem lobognak. Természetesen lobogna, csak attól függ megint milyen igényeid vannak. Na meg nem csak precízióról van szó hanem sebességről is. Csapágyazotton gyorsabban és könnyebben lehet forgatni, az is nagy előny.
Minél jobb minden részlete annál jobb a végeredmény. Ha a precízió nem számít meg lassan járatod a motorokat mert a géped 12V-os, könnyű, mindenhol hajlékony akkor sok értelme nincs ezeknek, de a videóm azt mutatja hogy még egy olyan gépet is át lehet építeni nagyon jóra, gyorsra, precízre és stabilra. Az én átalakításom az néhány órás munka volt de minden percet megérte. Hatalmas különbség van ha összehasonlításom eredetivel. De természetesen az épülő gépem sokkal jobb lesz...
Hiszed vagy nem hiszed... nem érdekes, mert én nem hiszem hanem tudom.
Az se rossz megoldás, bár nem kell hogy kimaradjon semmi. Nem tudom milyen géped van de nálam a nem bowdenes megoldású és abban simán utánnadugom a szálat amikor elpattan vagy végéhez ért persze oda kell figyelni hogy mikor ér véget. ( valamiért az én PLA-m spontán elpattan a hidegebb időben)
Az áttekercseléshez valami kütyüt kéne csinálni és erre a kis időre minek. Most azt csináltam hogy kimértem azt a hosszat +1 métert amit a Craftware program kiadott és a gép mellett lógattam mint egy légmagos tekercset. Maradnak méteres darabok de még mindíg job mint tizen métereket kinyomtatva kidobni.
Üdv Azt hiszen a legújabb Cura ba van az egyéb lehetőségeknél az Ironig ami szebb felületet eredményez. Próba szerencse, még nem próbáltam, de a yutubon többet tudnak róla mutatni.
Üdv Szerintem túl van ez dimenzionálva a neten. A geeetech simán ráköti a 2 mocit egy vezérlőre és semmi baj vele. Minden féle áttételek a maguk kottyanásával szíjnyulasával csak rontanak a helyzeten, egyedül a beállításnál kell figyelni amikor párhuzamosra kell állítani az Y tengelyt az asztallal, olyankor le kell fogni az egyik mocit mert az is forogna amikor az ember kézzel tekeri a menetes szárat.
A másik a Z tengely csapágyazása. 0.2 es rétegvastagságnál kb 1/6 od fordulatot tesz a moci mondjuk 10-20 másodpercenként. Tapasztalatom szerint semmi szükség a komolyabb csapágyazásra még ha lobog is kicsit a menetes szár, egyébként meg ha ki van egyengetve nem fog lobogni. Biztosan kimutatható egy komoly szilárd gép és ezek közötti minőségi különbség, de hát megéri az a sok átalakítás a szinte semmiért?
Köszönöm a hasznos infókat,és a videót is. (még, eddig nem láttam)
Épp szabad volt a mai délutánom:) valami ilyesmi lesz az akril váz. Előlegbe csak annyit, a választott teríték gond nélkül vágható, összerakható. Minden eleme pontos, oda illik, ahova tervezték. Így összecsavarozva, első blikkre én is látok rajta gyenge, merevítést kívánó pontokat.
Cura -ba miket érdemes beállítani? Beállítottam a gép paramétereit filament paramétereit. Van egyéb amitől szebb lesz a nyomtatás vagy érdemes beállítani?
Marlin be hogyan kell beállítani, hogy a ventilátor elinduljon automatikusan ? Annyit megtaláltam hogy itt van letiltva de hogyan keltem életre?
* Extruder cooling fans * * Extruder auto fans automatically turn on when their extruders' * temperatures go above EXTRUDER_AUTO_FAN_TEMPERATURE. * * Your board's pins file specifies the recommended pins. Override those here * or set to -1 to disable completely. * * Multiple extruders can be assigned to the same pin in which case * the fan will turn on when any selected extruder is above the threshold. */ #define E0_AUTO_FAN_PIN -1 #define E1_AUTO_FAN_PIN -1 #define E2_AUTO_FAN_PIN -1 #define E3_AUTO_FAN_PIN -1 #define E4_AUTO_FAN_PIN -1 #define EXTRUDER_AUTO_FAN_TEMPERATURE 50 #define EXTRUDER_AUTO_FAN_SPEED 255 // == full speed
Törölt felhasználó
2018-05-01 14:38:34
[18295]
Szia!
Jól néz ki de szerintem egy néhány dolgokon gondolkozz...
1.) 6mm akril az szerintem kicsit gyenge. az én gépem 8mm akrilból van eredetileg de meg kellett erősíteni mert az is gyenge volt az igényemre.
2.) A Z orsókat le kell rögzíteni alul is felül is csapággyal. Nem lesz jó ha csak levegőbe van mer lobogni fognak mint két zászlórúd és problémát fognak okozni. A léptető motoroknak a csapágya nem fogja kibírni a terhelést és nem jó ha a Z orsók csak a kuplungba vannak, rögzített csapágy nélkül.
3.) Szerintem a síneket alulról (Y) és hátulról (X) meg kell erősíteni. Minél jobban erősítve annál kevesebbet fog vibrálódni és jobb eredménnyel fogod tudni használni.
4.) Hány csapágy van a síneken? Úgy néz ki mintha csak egy lenne minden sínen, az szerintem nem elég.
5.) Két Z motor az nem probléma, de gondolt el hogy hogy fogod hajtani őket. Motorokat nem szabad párhuzamosan kötni és egy driverral hajtani mert az problémát okoz. Minden motornak saját driver kell legyen és a DIR, STEP, EN, GND pineket kell párhuzamoson kötni, semmi mást. Tudom hogy a legtöbb 3D printernek a Kinai gyártója erre nem gondolt, de ez egy nagy hiba és tudatlanságot bizonyít. Ezért szerintem vagy egy motorral kel két Z csavart hajtani szíjjal (én így alakítottam át a Kínai gépemet), vagy pedig külön saját driver legyen minden motornak (ezt csinálom az újan készülő gépemen). Nem tudom te hogy gondoltad, de ha Marlinnal vezérled akkor azt könnyű átalakítani hogy két driverral hajtson a két Z motorokat, de egyszerű is két drivert párhuzamosan kötni is ha inkább forrasztani akarsz, nem programozni.
Természetesen ezeket ne kritikáknak vedd, csak ötleteknek. Nem tudom hogy láttad már a videómat ami mutatja azokat az átalakításokat amiket én csináltam, de ha nem akkor nézd meg, lehet hogy onnan kapsz ötleteket is.
Ezzel most új ötletet adtál nekem is. A 2 tengelyes motor szerintem jó ötlet lehet, így lehet nem is szíjjal oldom meg, hanem fogaskerékkel. Meg is mértem, simán elfér alatta.
Ha gerjesztett egész lépésben tartott motoroknál rögzíted a szíjtárcsákat akkor még hasznos is lehet. Bár jól beállított mechanikánál és vezérlőnél nem lehet probléma a két külön motoros hajtásnál sem.
Az 1 motoros omegánál ugye 5-ször hajlik a szíj, cserébe szimmetrikus lesz a két oldal "késése/előrefutása"
Az aszimmetrikus 1 motorosnál csak 4-szer hajlik a szíj, de a túloldal mindig "késik".
Azt nem tudom számítanak-e ezek a műanyagnyomtatásnál.
Ha teljes a szinkron, akkor felesleges a két motor. Ha nem, akkor birkózás lesz a vége,és a szinkronizáló szíj nem csodaszer, van rugalmassága. A tartó, és a léptető nyomaték közt meg különbség van,a tartó javára. Aztán lehet, túllihegem az egészet...
Szia ! Én így csináltam meg ,így egyszeri beállítás után soha nem kell utólag állítani , mondjuk a váz is merev és a fűtött asztal tartó is 45-ös aluprofil.
Csak ötletelek... Mi van, ha hagyom a vázat úgy ahogy van. Lent a két "Z" motor "mindkét végén tengelyes" lenne,és az asztal alatt keresztben futna a "szinkronizáló" szíj.?
A "tervmódosítás",(de szépen hangzik):) a következő: A "Z" orsókat, hosszabbra hagyom. Fent a vázon, az orsóvégeket megfogom egy-egy csapágyházban. A két orsót összekötöm egy bordás/fogas szíjjal. Így a "Z" egyik motorja, akár el is hagyható.
Épp most készülök átalakítani a Prosa I3 klónt, hogy Z tengelyen csak egy motor legyen, felül. Állandó gondom van vele, mert az összes nyomtatásnál elmászik a szint, ez egyik motor kevesebbet megy.
Érdemes lenne építés előtt átgondolni.
Azt még nem döntöttem el én sem, hogy csak szinkronizáljam a 2 trapézorsót, például ahogy itt is van:
Első gépként...:) Azt hiszem, Ő lesz a kiválasztott. A váz, 6 mm-es akrilból lézervágva. A váz minden eleme lézervágott/csavarozott, nincs 3D nyomtatott alkatrésze.:) "X"-en, "Z"-n 9 mm-es sínek, "Y"-on 12 mm-es sínek. Kezdem vagdosni a terítéket, aztán majd... Meglátom mi lesz belőle.:)
Hozzám került egy Craftboot plus nyomtató és egy nagy problémám van vele. Nyomtatásnál ahogy húzza a szálat a spulniról akkor előfordul hogy az egyik menet rámegy a másikra és nem tudja húzni az adagoló. Egy 4-5órás nyomtatást nem szívesen ülök végig viszont az sem boldogít hogy félig se nyomja ki. Van valami bevált megoldás ennek kiküszöbölésére?
gidacska | 441
2018-04-30 18:37:30
[18282]
Működik
gidacska | 441
2018-04-30 07:24:00
[18281]
Nem próbáltam még de ha a pronterface érzékeli a kapcsolókat akkor szerintem működnie kellene