Sziasztok! Ilyen tmc2100 -as meghajtóm van. Melyik beállítás a leg jobb?
vjanos | 5559
2018-05-10 11:18:07
[18387]
Eddig nem tűnt fel kilengés, se a kijelzőjén se USB-n keresztül. Felfűtéskor sem lövi túl a beállított hőfokot, sőt az utolsó pár fokot lassabban, pár másodperc alatt teszi meg. Szerintem elég jól be vn állítva a PID-je.
Mostanában sokszor kellett volna 3D nyomtató kisebb munkákhoz. Építeni most nem volt időm, meg ismerősnél/melóhelyen meg tudtam oldani, ha nagyon kellet, de azért csak jól jött volna a saját.
Vettem végül egy Wanhao i3 minit Bencétől. Először kicsit szkeptikus voltam, de most pár nap után úgy tűnik, nagyon megérte az 50e-es akciós árat.
A munkaterület kb 120x120x100mm, 8-as rudakon szaladgál, de ezen a hosszon látszólag nincs vele gond. Ahogy a bowdenes extruderrel sem, ami a rövidebb táv miatt egész közvetlen szálmozgatást biztosít.
A gép váza 1.5mm-es lemezből van hajlítva, és valami komoly kemény fekete bevonatott kapott. Összességében masszív, minden szempontból jobbnak tűnik, mint pl az akrilból vágott i3 klón kitek, amikkel eddig találkoztam. Attól féltem, hogy nincs fűtött asztala, de egyrészt meglepően jól működik PLA-val a gyári buildtak szerű felület, másrészt utólag bele lehet építeni kis pénzből, a vezérlője kezeli.
Ezen még sosem gondolkodtam, de ha nem fűtjük alulról a nyomatot, kevésbé is kell hűteni. Azaz a gyári furcsa hűtésmegoldás, ahol egy venti hűti a fejet és a nyomatot is, igezából teljesen jól működik.
A szépen kibélelt dobozban egy csomó tartozék van: spakni, kis tekercs PLA, kézikönyv, SD memkártya, piszkálódrót, fúvóka piszkló méretű kis fúró, kábelek, tartalék asztal bevonat matrica...
Meg kell még említsem a magyar forgalmazó által készített átfogó online leírást, amit a gépek mellé ad. A 3D nyomtatás alapjaitól a gép beállításáig, hibaelhárításig mindent lefed, főleg kezdőknek lehet igen hasznos, és részletes magyar nyelvű segédlet.
Mellékelek pár képet, pl kellemesen meglepett az első tesztbéka, ami szinte hibátlannak mondható.
Törölt felhasználó
2018-05-09 21:35:44
[18384]
fémlap van lcd a hátuján! Hát egy projektorba több igénybevételt kap egy lcd lap! rapidhoz valo lcdt is szétbontják ilyenre azt is mütik fémtelenitik!
Bírja vajon egy ilyen átlagos lcd a magasabb UV sugárzást? Nincs esetleg rajta valamilyen szűrő réteg, ami rontja a hatást? Gondolom némelyikről a háttér világítását lehámozni sem egyszerű...
Én egy öreg lcd monitorra gondoltam amiből az elektronikát és a világítást kiszedve (oldalra fordítva ,és mondjuk 3db 15W os uv fénycsővel megvilágítva az A/4 tökéletesen levilágítható lenne ...
Mondjuk külön alkatrész az lcd meg az UV világítás, de a lényegen nem változtat. Nem tűnik lehetetlennek egy ilyen konstrukciót házilag megcsinálni sem
A műgyantás nyomtató UV-fényes nagy felbontású LCD-je tökéletes lenne NyÁK levilágításhoz is. A 120x200 mm-es méret épp hobbyban még elmegy. A blogot átfutva olvastam valahol, hogy sérülékeny, ergo biztos beszerezhető mint fődarab cserealkatrész...
Elnézést, ha ez nem megengedett itt, töröljétek nyugodtan. Jelenleg két akciós gépünk van: Wanhao i3 v2.1: https://3dnyomtato.shoppe.hu/discount/3DNYOMTATAS_I3_FB_2018?redirect=%2Fproducts%2Fwanhao-i3%3Fvariant%3D39786215946 Akciós ár: bruttó 99000 Ft. (a fenti linkről végigvíve a rendelést, a rendelés leadásnál vonja le a kedvezményt a webáruház) A jövőben a Wanhao i3 Plus MK2-t fogjuk ebben az ár szegmensben árusítani, és ezt is keresik nálunk, ezért a régebbi típust most nagyon kedvezményes áron adjuk. Nyomtatási minőségben nincs különbség az újabb és e "régebbi" gép között.
Amire cserélted az is 10mm-es? Mindjárt rákeresek, még 10mm-es feketével nem is találkoztam. Talán kevésbé nyúlik, mint a 6-os, bár az is megáll egy idő után...
Sima XYZ elrendezés, a szíjhossz kb. 800 mm kiterítve. Eddig is gondjaim voltak ezzel a szíjjal, igaz 6 mm-est használtam eddig. Az acél szálak eltörtek, a felületem eléggé rétegződős volt. Gondolom a rángatózás miatt.
A 3D nyomtatómon 10 mm széles acélbetétes szíj van (volt). Nyomtatás közben azt vettem észre, hogy egy hosszabb nyomtatásnál (2-3 óra), elkezdenek elcsúszni a nyomtatási felületek egymáshoz képest. Leállítottam a gépet, és kézzel kezdtem mozgatni a csúszkákat. Az egyik irányban elmozdítva ellenállásba ütköztem. Olyan érzés volt, mintha a szíj helyében egy laprugó lenne. Ez olyan erővel fogta vissza a motort, hogy az nem volt képes ezt a rugóerőt leküzdeni, és így lépést vesztett. A szíjat kicserélve egy fekete nylon betétes szíjra, megszűnt ez a hibajelenség, a felület minősége észrevehetően javult, a felületek nem csúszkáltak el.
keri | 14007
2018-05-08 07:13:46
[18364]
Régebben voltak ilyen 5mm-es PEI lapok is. Láttam én is róla YT videót, hogy rányomtat leveszi és ott küzd vele hogy meghajlítsa és lepattanjon a munkadarab.
Na akkor ezzel sem kell már foglalkoznom És még csak nem is tőlem nyúlta, teljesen más koncepció, mégis okos konstrukció, ez nekem is tetszik.
Mondjuk én simán össze közösítettem volna, nem szórakoznék ezzel a kiválasztó motorral. A száltovábbításnál nincs erő csak az extruderig kell eljutnia.
Keri, a Prusa is megcsinálta azt a multi-extrudert, aminek a rajzát mutattad a múltkor Csak megfejelték még egy motorral, ami egy hotendhez továbbítja az aktuálisan tolt szálat...
Ere van valami féle asztalszerü anyag leveszik a gépi asztalrol és megcsavarja és leválik a nyomtatot tárgy de ez 3...5mm valami vastagságu lap ez milyen anyag?!
Én BuildTak fóliát használok, a tapadás tökéletes, leszedni arról sem könnyű.
Az eddigi tapasztalatok:
Amíg új a felület, akkor lehűlés közben 40 °C körül még könnyen le lehet pattintani a nyomtatott elemet. A használt felületen nagyon jól tud tapadni, szinte lehetetlen eltávolítani a nyomtatást. Láttam egy videót, ahol alkohollal lemossák a felületet, majd egy nagyon finom dörzspapírral átcsiszolják. A kezelés után úgy nézett ki mint az eredeti felület.
Használok, de nem segít. Kiszakított egy darabot a lapból Gyakorlatilag jobban ragaszkodik az ABS ehhez a laphoz mint saját magához, akár fűtés nélkül is.
Kétségeim vannak hogy ez tényleg PEI. Nem úgy viselkedik mint a YT-s videókon. Kettőt rendeltem. Még a másikkal kipróbálom azt hogy nem ragasztom le, hogy fel lehessen szedni és akkor hajlítással talán le lehet szedni.
PLA-hoz továbbra is a tiszta zsírmentes üveglap a legjobb. ABS-hez jó lenne, de ha nem lehet felszedni normálisan, akkor adtam egy sz@rt a pofonnak.
segítsetek hogy keresem a nyomtatófejben található teflon csövet? 1.75mm filamenthez. Mk8 extruder.
keri | 14007
2018-05-05 15:08:50
[18352]
No hát ennél jobb tapadás nem kell mint a PEI tud. Iszonyat nehéz volt levakarni róla Most inkább azt kéne kitalálnom, hogy lehet kevésbé jó tapadást elérni rajta, mert késsel vakargatva hamar szétgyalázom tényleg. Mondjuk Nem gyakran nyomtatok olyat amihez kevés a tiszta üveglap tapadása, de ha mégis akkor jól jön.
Ablakcserekor tettem félre pár tábla üveget egyenlőre azt használom tapad szépen a pla ha rakok rá kapton szalagot.A 60 fokot szépen bírja még nem reped el egy sem.
B.Zoltán | 1714
2018-05-05 14:17:17
[18348]
Nekem előbb eltört az üveg,mint elkopott volna a felület. Gyanítom neked is így lesz.
Még soha nem próbáltam, pedig folyamatosan keresem a megoldást a jobb tapadásra. Most épp egy homokfúvott üvegen nyomtatok, egyenlőre meg vagyok elégedve, de ki tudja mi lesz, ha majd kopik a felület.