Mondjuk külön alkatrész az lcd meg az UV világítás, de a lényegen nem változtat. Nem tűnik lehetetlennek egy ilyen konstrukciót házilag megcsinálni sem
A műgyantás nyomtató UV-fényes nagy felbontású LCD-je tökéletes lenne NyÁK levilágításhoz is. A 120x200 mm-es méret épp hobbyban még elmegy. A blogot átfutva olvastam valahol, hogy sérülékeny, ergo biztos beszerezhető mint fődarab cserealkatrész...
Elnézést, ha ez nem megengedett itt, töröljétek nyugodtan. Jelenleg két akciós gépünk van: Wanhao i3 v2.1: https://3dnyomtato.shoppe.hu/discount/3DNYOMTATAS_I3_FB_2018?redirect=%2Fproducts%2Fwanhao-i3%3Fvariant%3D39786215946 Akciós ár: bruttó 99000 Ft. (a fenti linkről végigvíve a rendelést, a rendelés leadásnál vonja le a kedvezményt a webáruház) A jövőben a Wanhao i3 Plus MK2-t fogjuk ebben az ár szegmensben árusítani, és ezt is keresik nálunk, ezért a régebbi típust most nagyon kedvezményes áron adjuk. Nyomtatási minőségben nincs különbség az újabb és e "régebbi" gép között.
Amire cserélted az is 10mm-es? Mindjárt rákeresek, még 10mm-es feketével nem is találkoztam. Talán kevésbé nyúlik, mint a 6-os, bár az is megáll egy idő után...
Sima XYZ elrendezés, a szíjhossz kb. 800 mm kiterítve. Eddig is gondjaim voltak ezzel a szíjjal, igaz 6 mm-est használtam eddig. Az acél szálak eltörtek, a felületem eléggé rétegződős volt. Gondolom a rángatózás miatt.
A 3D nyomtatómon 10 mm széles acélbetétes szíj van (volt). Nyomtatás közben azt vettem észre, hogy egy hosszabb nyomtatásnál (2-3 óra), elkezdenek elcsúszni a nyomtatási felületek egymáshoz képest. Leállítottam a gépet, és kézzel kezdtem mozgatni a csúszkákat. Az egyik irányban elmozdítva ellenállásba ütköztem. Olyan érzés volt, mintha a szíj helyében egy laprugó lenne. Ez olyan erővel fogta vissza a motort, hogy az nem volt képes ezt a rugóerőt leküzdeni, és így lépést vesztett. A szíjat kicserélve egy fekete nylon betétes szíjra, megszűnt ez a hibajelenség, a felület minősége észrevehetően javult, a felületek nem csúszkáltak el.
keri | 14033
2018-05-08 07:13:46
[18364]
Régebben voltak ilyen 5mm-es PEI lapok is. Láttam én is róla YT videót, hogy rányomtat leveszi és ott küzd vele hogy meghajlítsa és lepattanjon a munkadarab.
Na akkor ezzel sem kell már foglalkoznom És még csak nem is tőlem nyúlta, teljesen más koncepció, mégis okos konstrukció, ez nekem is tetszik.
Mondjuk én simán össze közösítettem volna, nem szórakoznék ezzel a kiválasztó motorral. A száltovábbításnál nincs erő csak az extruderig kell eljutnia.
Keri, a Prusa is megcsinálta azt a multi-extrudert, aminek a rajzát mutattad a múltkor Csak megfejelték még egy motorral, ami egy hotendhez továbbítja az aktuálisan tolt szálat...
Ere van valami féle asztalszerü anyag leveszik a gépi asztalrol és megcsavarja és leválik a nyomtatot tárgy de ez 3...5mm valami vastagságu lap ez milyen anyag?!
Én BuildTak fóliát használok, a tapadás tökéletes, leszedni arról sem könnyű.
Az eddigi tapasztalatok:
Amíg új a felület, akkor lehűlés közben 40 °C körül még könnyen le lehet pattintani a nyomtatott elemet. A használt felületen nagyon jól tud tapadni, szinte lehetetlen eltávolítani a nyomtatást. Láttam egy videót, ahol alkohollal lemossák a felületet, majd egy nagyon finom dörzspapírral átcsiszolják. A kezelés után úgy nézett ki mint az eredeti felület.
Használok, de nem segít. Kiszakított egy darabot a lapból Gyakorlatilag jobban ragaszkodik az ABS ehhez a laphoz mint saját magához, akár fűtés nélkül is.
Kétségeim vannak hogy ez tényleg PEI. Nem úgy viselkedik mint a YT-s videókon. Kettőt rendeltem. Még a másikkal kipróbálom azt hogy nem ragasztom le, hogy fel lehessen szedni és akkor hajlítással talán le lehet szedni.
PLA-hoz továbbra is a tiszta zsírmentes üveglap a legjobb. ABS-hez jó lenne, de ha nem lehet felszedni normálisan, akkor adtam egy sz@rt a pofonnak.
segítsetek hogy keresem a nyomtatófejben található teflon csövet? 1.75mm filamenthez. Mk8 extruder.
keri | 14033
2018-05-05 15:08:50
[18352]
No hát ennél jobb tapadás nem kell mint a PEI tud. Iszonyat nehéz volt levakarni róla Most inkább azt kéne kitalálnom, hogy lehet kevésbé jó tapadást elérni rajta, mert késsel vakargatva hamar szétgyalázom tényleg. Mondjuk Nem gyakran nyomtatok olyat amihez kevés a tiszta üveglap tapadása, de ha mégis akkor jól jön.
Ablakcserekor tettem félre pár tábla üveget egyenlőre azt használom tapad szépen a pla ha rakok rá kapton szalagot.A 60 fokot szépen bírja még nem reped el egy sem.
B.Zoltán | 1720
2018-05-05 14:17:17
[18348]
Nekem előbb eltört az üveg,mint elkopott volna a felület. Gyanítom neked is így lesz.
Még soha nem próbáltam, pedig folyamatosan keresem a megoldást a jobb tapadásra. Most épp egy homokfúvott üvegen nyomtatok, egyenlőre meg vagyok elégedve, de ki tudja mi lesz, ha majd kopik a felület.
Na a PLA és az ABS jobban tapad hozzá mint saját magához. Vissza kellet melegíteni az asztalt, és csak úgy volt hajlandó lejönni róla....lehet nem is kellet volna felfűteni? Kipróbáltam a POM-ot is...na az ehhez sem tapad.
Van még HIPS meg valami más poli-izé, de azt majd legközelebb tesztelem.
Még nem probálta itt senki ahogy látom de én kifogom probálni gránit örleményböl készült taposo lap fényes lehet az is beválna (pidza sütésre) is használják jo tárolja a höt max a suly lehet gond ...
Amúgy megjött a PEI, fel is raktam üveglapra, kalibráltam hozzá a gépet. A hőszigetelés miatt aggódtam, de elég vékony. Egy 10 másodperccel le van maradva a hőmérséklet a felületen, de 5 fokon belül van, ami sima 3mm-es üveglappal is hasonlóan alakult. Nyomtatni most fogok rá.
keri | 14033
2018-05-04 16:22:06
[18332]
Mondjuk így hogy parafa van alatta jóval kevésbé púposodik, mert ugye itt az alsó rés nincs fűtve és hőszigetelés nélkül jelentős a hőkülönbség, ami okozza a görbülést.
Ja a sima panel púposodik a melegre. Az üveglapot is úgy érdemes feltenni, hogy legyen egy kis légrés, így nem nyomja fel, mert ha szorosan egymásra teszem akkor az üveget is elnyomja pár tizeddel.
Üdv Próbáltam, igaz csak pákával, kellene neki valami sablont csinálni mert sosem sikerült egy síkra összehozni, így hát maradt az odafigyelés és utántöltés.