Utólagos engedelmeddel a Te kocka G-kódodat nyomtam ki. Látom, hogy ugyan azoknál a soroknál van az elcsúszás nekem is mint Neked itt: '3D nyomtatás' téma, 20785. hozzászólás Tehát a kód lehet a hiba alapja, majd még tanulmányozom a layer-ek szerint a kódot, bár elsőre nem látok kirívó dolgot.
Még egy láma kérdést engedjetek meg. A Z0 az tényleges nulla ugye, tehát ott ténylegesen érintenie a fúvókának asztalt? A kész G-kódokat elnézve 0,4-es fúvóka esetén Z0,3- nam nyomja az első sort.
Tehát kézi szintezéskor a "hézagmérő" vastagságára fel kell állni a Z-vel.
(megjegyzem én csak szemre szinteztem)
B.Zoltán | 1722
2019-01-09 12:06:16
[20877]
Első nekifutásra ez mondhatni nagyon jó.
A Cura úgy van beállítva akkor sebességet vált a alja és a tetejénél, ott gyorsít, mert nagy a felület. Ilyenkor elszokott a méret menni, vagyis nagyobb lesz, legalábbis én ezt tapasztaltam. A kockánál én minden sebességet egyformára írtam, még azt is, amikor a automatikusan lelassít ott is ugyan az volt, mint a kinti sebességek, vagyis 20mm, talán az infil, kitöltés maradt 30mm-er. Persze az üres járás az kivétel.
Ennek nincs különösebb baja, sőt ezt szépnek mondanám. Ennyi van ebben a technológiában. Persze a végtelenségig lehet reszelgetni, javítgatni, optimalizálni, de az anyag kibuggyanhat oldalra ilyen mértékben. Hőmérséklet, sebesség, hűtés, anyagminőség, anyagmennyiség, fej haladási iránya, a külső réteg alatti réteg szerkezete, hibái okozzák.
Ha beállítod hogy a legkülső réteget nyomtassa előbb, jó erős hűtéssel, alacsony fej hőmérséklettel, vékonyabb rétegekkel, akkor jelentősen csökken ez a hiba, de akkor más problémák szoktak előjönni.
Előttem rajzolta, nem ma kezdte. Megy neki mint a karikacsapás. Kicsit néha feltartottam , hogy jobban menjen a munka. Szerintem nem tartott egy óra hosszáig a sörökkel együtt.
Egy kedves barátom minta után megrajzolta, curával felszeletelte, nekem csak el kellett indítanom a gépet. ment ment több mint másfél órát.
Ez bizony még sajnos nem "OMRON" sárga, de a célnak már megfelelhet.
110x60x26 mm 2 mm-es falvastagsággal. (Yaskawa SGDB szervo sorkapocsfedele)
B.Zoltán | 1722
2019-01-08 20:20:07
[20854]
Ezeknek a mai fiataloknak milyen nagy lehetőségük van, sajnos nem élnek vele. Én is szerettem volna egy kis gőzgépet építeni 10 éves koromban, de nem volt reális lehetőségem rá.
Sajnos (?) a hengerek be/ki ömlő nyílása és a két oszlopon levő beömlő nyílások is csak kb. 3 mm-es lukak. (Furat lenne, de hát nem fúrással készültek.) Ezért nagyon szűk az a szögtartomány, amikor legalább az egyik henger beömlési pozícióban van. Kicsi az esélye, hogy "magától" elinduljon ezért kell egy kicsit megmozdítani. De már jár az agyam, hogy tervezek/nyomtatok az egyik tengelycsonkra húzható szíjtárcsát, és akkor valamit meg lehet hajtani a masinával. Mint a régi Wilesco gőzgép makettnél ahol mindenféle makettet (szerszámgép, mezőgazdasági eszköz, komplett vidámpak) lehetett hozzá kapcsolni.
Nagy a kísértés, hogy csináljak egyet én is a fiatal korosztálynak. Nagyon jól megy, de még bejáratós, a KGST autókat is be kellett járatni, utána mentek már jól. Ez is majd ha bekopik, akkor "egy pöccre" indul
A kitöltést szívesen, máskor is. De majd megtanítalak halászni
Csak nem bírtam ki, itt látható a videó. Remélem meg tudjátok nézni! A fordulatszám szabályzás elég béna, egy sima lefújó pisztollyal próbáltam a nyomást stabilan tartani. A lényeg, hogy forog! Még egyszer köszönöm B.Zoltánnak a lendkerekek "kitöltését"! Ahogy mondani szokás, nélküle ez nem jött volna össze.
Na, elkészült a "mű". Elnézést az életlen képekért, de a telefonom lámpafénynél elég nehezen találja meg a jó fókuszt. Valahol minden kép éles, leginkább a terítőnél. Amin csodálkoztam, hogy a menetek/anyák kicsit húzósan de simán összetekerhetők voltak. Recsegés és lötyögés nélkül pont jól. A hengerek/dugattyúk felületét 200-as papírral kicsit meg kellett csiszolni, mert túl szorosan csúsztak egymásba. Csiszolás után pár csepp paraffin olajat kapott, remélem a PLA nem duzzad meg tőle... És még működik is! Holnap világosban megpróbálok videót is csinálni róla.
B.Zoltán | 1722
2019-01-08 17:25:51
[20847]
Ha jól tudom ezek fogyasztása nem kevés, nekem egy 30mm-es ventilátor hűti a bordákat, még 245 foknál sem volt gond vele.
Miért akarod túl bonyolítani? A világon több millió hobbi felhasználónak a gépén elegendő egy 40-60mm-es ventilátor. Ezek teljesítmény felvétele max 1-2W. És pont jók/elegendőek a feladatra.
A hasonló méretű Peltier egyik oldalán hűt ugyan, de a működéséhez felvesz 30-50W-ot amit a másik oldalon egy jelentős méretű hűtőbordával és a hozzá tartozó emberes ventilátorral kell elvezetned.
A kis ventik elégségesek, hogy a levegő milyen koncentráltan éri a nyomatot, ott van különbség.
Ha pont szerűen éri, olyan esetben lehet csökkenteni szerintem a ventilátor fordulatát, de ha gyorsan nyomtatunk, akkor viszont lehet, hogy kell az a hűtés.
Hogyne, még az eszterga, rúd, hossz, átmérő és egyéb topikokba is, hiszen minden szóra lehet asszociálni és lehet van olyan hülye itt, aki csak egy topicot olvas és pont ezeket keresi.
Nem kell túlhűteni sem. A PLA-nál szinte alig kell hűtés, csak az áthidalások, és a úgymond könyök részek miatt igényelnek több hűtést, hogy ne kunkorodjon fel.
Sziasztok! olvasom meg látom hogy kell hűteni a munkadarabot de mennyivel minél hidegebbel vagy amit bír a pici pc venti?
3dnyomtatoshoppe | 171
2019-01-08 15:41:17
[20839]
Nem tudom, hogy ide is beírhatom-e.
3D nyomtató alkatrészek eladók: - 24V-os 40x40-es fűthető tárgyasztal üveglappal, mágneses fóliával - 20e - Vékony és vastag rudak: -- 6db 33,5cm x 8mm -- 2db 35cm x 8mm -- 15db 26,5cm x 6mm Várok ajánlatokat a rudakra, passz mennyi lenne, mindent meghallgatok.
Dakota25 | 627
2019-01-08 14:15:53
[20838]
Nagyon szívesen! Két éve használom ezt a fajta bebugyolálást, eddig a legjobb. Én teljesen körbetekerem, az aljára és a tetejére is jut belőle szépen, csak a fej kúpja áll ki. Arra kell figyelni, hogy a vége fixen el legyen varrva, bosszantó, ha letekeredik, fityeg. Az utolsó pár centit betekerve, behúzva a coldend és a hotend közé ez nem fordul elő. Fejcserénél kissé macerás, de ritkán cserélek. Olyankor egy sniccerrel hamar leműthető. A fej lehűlésén túl kimondottan bosszant(-ott)a sok hőveszteség. Így az is jókorát csökkent.
Kis légpumpa, ami csövön és egy lyukacsos gyűrűn keresztül hűti a nyomatot.
Egy próbát talán megérne, kevesebb kábelezés, nem zörögnek a ventik a fejnél...
svejk | 33152
2019-01-08 12:49:05
[20833]
Megcsináltam a teflonszalagos bandázsolást, meg alulra még kapott 2 mm-es szilikon gumilemzt is a fúvóka köré. Faca lett!! A ventik indulásakor 205 foknál 2 fokot esik vissza de pár másorprec után vissza tud korrigálni 205-re.
Ahogy Keri is írja, ezeket kitudod nyomtatni a hagyományos hűtésekkel is.
Én is elvoltam a kétoldali ultimaker hűtéssel 2 évig, csak néha éreztem a hátrányát, pl a hidakat soha nem csinálta elfogadhatóan.
PLA-nál nem olyan vészesek a hűtések. Az illető is a Pet-g emlegeti a másik videóban is.
Én csak az mondom, hogy ez a hűtés egy jó megoldás, mert nem hűti le a környezetét fölöslegesen, ami PLA-n kívül nagyon hasznos lehet.
Ha a vizes videóra gondolsz, az is benne van a linkelt filékben, vagy írd meg pontosabban melyikre gondolsz.
Én most egy ilyen típusú hűtőt nyomtattam, amit az illető 9:10-nél rak fel a nyomtatójára. Ennek a vizes tesztje is ugyan olyan kis pontban nyomja a levegőt.