Gondold el. Hosszabb utat kell megtennie, tehát több a súrlódási veszteség. Ezen felül a léptető fordulatszáma is limitált. Szóval igaz hogy kisebb erőt tud elvileg kifejteni a nagyobb menetemelkedés, de az adott alkalmazásban ez vált be jobban.
Ismétlem, nekem 2mm-ás orsóm van, meg volt 1mm-es is. Havernak 8mm-essel csináltuk és ez a legjobb.
Tapasztalat hogy a 8*8mm-es trapézzel a leghatékonyabb a 3D nyomtató. Kisebb menetemelkedésnél a súrlódás nagy, azért lesz lassabb. Erő meg nincs rajta. Asztalt elbírja. Kézzel tudom tologatni, tehát nem önzáró, de a pici léptetőnek is van akkora tartónyomatéka kikapcsolva is, hogy ne essen le az asztal.
nyomtatáshoz szinte a Z dolgozik a legkevesebbet se gyorsulás nagyok kevés nyomaték is elég 2...5mm max amit használnak meg 16 lekisebb felbontás amit használnak (cnc) feltételek kicsit más paraméterek vanak...
Azért én ezzel vitatkoznék: érdemes ellenőrizni, hogy adott menetemelkedéssel önzáró-e a menet. Továbbá a nagyobb menetemelkedés miatt nagyobb nyomatékot kell a motoroknak leadnia. Én a kisebb menetemelkedésre szavazok (a Z tengelynél). Volt egy gép amihez eredetileg 20 mm-es menetemelkedésű golyósorsót tervezett az eredeti tervező: a léptetőmotorok meg sem bírták mozdítani az asztalt, ami nagy, kb. 500x500 mm-es alapterületű volt. Ha kézzel felemeltem az asztalt és elengedtem, visszazuhant. Végül Tr12x3-as orsókat kapott gép (ez részlegesen önzáró).
Vettem egy ferrolapot, amit ráragasztottam az alu asztalra (öntapadó). Ezután vettem egy mágneslapot, amire elvileg bármit ragaszthatsz, amire nyomtatni lehet (én BuldTak lemezt használok)
Valamelyiknél írja, hogy 80 fok fölé nem szabad menni, így nem alkalmas ABS-hez. De ha az a fólia van rajta, amit most teszteltem, ahhoz a 80 fok már sok is lenne.
Most tesztelgetem ezt a lent látható asztal fóliát. Hasonlít az Ender fóliához, de finomabb a felülete. Műbőrszerű, homokszórt felület. Nagyon jól tapad rá a PLA, PET-G, és az ABS. PLA-nal 55-60 fok a fólia, PET-G-nél 62-65 között van a hőmérséklete.
ABS-nél 70-72 fok fölé nem ajánlatos menni, mert kegyetlenül rá tud tapadni. 90 fokon úgy rátapadt, hogy majdnem el kellett dobni az egészet, alig tudtam finoman leoldani róla. Aceton nagyon oldja, ezért 8:3 arányú szesz-aceton keverékkel viszont le lehet tisztítani a nyomtatási maradékokat, ami esetleg rajta marad. Ez a keverési arány már nem oldja az asztal anyagát, csak a rajta maradt ABS-t.
(Az Ender fóliát az aceton nem oldja, vagy alig oldja, ezért javasolják is hogy időnként acetonnal át kell törölni, hogy megújuljon a felülete, de még nem próbáltam.)
Magától nem válik fel a nyomtatás, de egy picit alányúlva vékony spatulával, én egy tompa borotvapengét használok, arra már szépen felválik, de legjobb megoldás, ha egy hajlékony műanyagra vagy fémlapra van ragasztva a fólia, és azt egy kicsit meghajlítjuk, mint az Ender nyomtatónál van, és felpattan a nyomat a fóliáról. Ennek van előnye, hogy nem válik fel az asztalról, mert ha áramszünet van, akkor lehet folytatni a nyomtatást. De üveglapnál nagy valószínűség szerint nem lehet.
Mégegy előnye, hogy az ABS-nél nem kell 100-110 fokos asztalt csinálni, akinek esetleg az asztalfűtése nem bírná ezt a magasabb hőfokot, az is tud nyomtatni ABS-t.
Megbízhatóan működik a nyomtattó hiba nélkül több óra használat után is! Ha egy érzékelő hibás vagy bármi történik leáll a nyomtatás, de az lényeg lenne ha ilyen van tudjak róla.
„...én még nem láttam embert aki félbeszakadt nyomtatást folytatott.” Bizonyára igaz amit írsz, de mentségedre legyen, hogy...nem ismerhetsz mindenkit.
Rendellenes működéskor (ha a szenzorok nem azt mérik ami a vezérlésből adódnak bizonyos tűréssel) a Marlin azonnal letiltja a fűtést és megszakítja a program futását. Pozíció ilyenkor veszik, de Elektront leszmítva én még nem láttam embert aki félbeszakadt nyomtatást folytatott.
Annyira nem kell faragni. Az M81-es kód a Marlin-ban direkt a tápegység lekapcsolására van. Nem néztem még utána mit csinál pontosan, de ATX táppal összekötve tudom hogy működik a kikapcsolás. A táp persze ilyenkor készenlétben marad a számítógépekhez hasonlóan, de a géptől elveszi az áramot.
Törölt felhasználó
2019-02-21 18:15:48
[21608]
Drágább nyomtatok már tudják: standby power kis 5v forrás jó ha szünetmentes 1..2 cellás powerbank (benne van töltö /dcdc) eről a vezérlő állandóan mehet szünet mentesen pl igy megoldható hálózati áram kimaradáskor a pozíció mentés is sdre mert a vezérlő nem kapcsol ki csak a 12...24 v hálózati nagy táp de a nyomat nem megy veszendőbe sem meg nem kell nagy akkus rendszer sem (puffer) hálózati szünetkor kialakítani sem ...
sanyi | 1926
2019-02-21 17:47:50
[21607]
Most a rendellenes működést akarod kizárni vagy csak energiát akarsz spórolni? Az előbbihez szerintem a szoftverben kell kicsit faragni és egy kicsit az elektronikán is. PL a Crafboot minden nagy fogyasztók lekapcsol és standby állapotba meg (motorok, asztal, fejfűtés lekapcsolva) ha jól emlékszem. Az Ultimakert meg elveszi egy relén keresztül a villanyt a motorokról és a fűtésekről. A táp természetesen aktív marad. Persze el sem indul ha valamelyik PTC vagy a végálláskapcsoló nem OK. Azt nem tudom, hogy menet közben megáll-e ha valamelyik szenzor által adott jel a normál üzemi tartományon kívül esik.
Most itt érvényes lenne a mechanikus megoldásod az megbizhatobb (kontakt relé) ssr szivárgó veszélye van (biztonsági okokbol) is! 100W kapcsi táp 25A kinai ssr 2x indulásra hazavágta aztán átvezetet az ssr! hiába PTC lágyinditás k-tápokban kezdet:(
Eddig csak arról volt szó, hogy a nyomtatás végeztével kapcsoljon ki.
Arra a kódból kiadott PIN váltás tökéletes. Egy öntartó mágneskapcsoló, öntartó körét meg lehet szakítani egy optocsatolón keresztül. Vagy csinálhatsz ugyan így működő triakos kapcsolást, ha nem akarsz mechanikus kapcsolót.
Ha esetleg a beállított hőmérséklet nagyon felmegy vagy leesik ! Például ha a fej vagy az ágy főfokát nézem és ha kikapcsol bármelyik akkor egy bizonyos idő után kapcsoljon ki a gép és értesít esetleg.
G/M kodbol is lehet pl egy pin inaktiv lesz ha vége a nyomtatásnak azal már tudsz vezéreni bármit relé stb...! Szeletelőbe a finis scripnél beleteszed az aktiváló m/g kodot és mindig bele irodik a nyomat kodjába!.. Vezérlő / firmware , szeletelő?
Milyen megoldások vannak egy több órás nyomtatás után, hogy a gép automatikusan kikapcsoljon, ha végez ? Gondolok a teljes hálózat táp elvételre is!
Törölt felhasználó
2019-02-19 19:13:54
[21600]
2 állapot van (félvezető) teljesen átvezet (mosfet ,dioda..pl)ha tönkre megy ritkább a szakadás elhalálozáskor ezt jó észben tartani ... clone félvezetőknél igencsak elterjedt szokás alul méretezési okok miat...
Nekem megdöglött a laptopom alaplapja amikor próbálgattam az első nyomtatómat. Hogy mi jutott vissza annak nincs jelentősége. Azóta én is leválasztót használok, főleg azért mint előttem is írták semmilyen leválasztás nincs.
kimenet usb max 100mA terhelhető dcdc ennyit tud ami rajta van(kis négyzet) de a leválasztás a lényeg ha nyomtató részről kijutna a teljes tápfesz a pc felé usbn valami hiba okán..
Sziasztok! Annyi kérdésem lenne hogy nyomtatóhoz Z tengelyhez mekkora menetemelkedésű trapéz orsó ajánlatos?
keri | 14085
2019-02-13 13:47:15
[21591]
Egyrészt 130fok az abszolúte maximum amit bírnia kell. Másik hogy kényelmesen bírja az üvegszálas NYÁK lemez. Sokan használunk ilyet, bár én nem fárasztanám magam a gyártással. A boltban olyan sok van hogy még el is adnak belőle
Másik hogy a nyáklemez púposodik a fűtéstől. Ezért manapság alulemezből van nem üvegszálasból a fűtött asztal. Az sokkal alkalmasabb erre a célra.
Kedves 3D tagok! Velemeny erdekelne, otthon gyartott futott targyasztal keszitesben. Tobb megvalositast lattam NYAK lapra mart huzalos futoszalat. Van e valakinek tapasztalata tartossagban, milyen csikszelesseggel erdemes milyen hosszban, kialakitani? Tobb parhuzamos savot vagy egy hosszu szalat erdemes kialakitani? Kb egy 300x200mm meretu NYAK lap 1500ft. es otthon elkesziteni sem lenne problema.