Valaki ismeri ezt és mennyire használható? Nekem annyira nem megy az angol. https://youtu.be/HOryknQnOd4
nyarfa | 971
2019-07-08 21:37:28
[22693]
Vannak még kérdések bőven:
1.) Ez nem .Gcode kiterjesztést eszik, hanem .x3g-t belenéztem, de lövésem nincs hogyan értelmezzem a gépi kódot így első látásra. Biztos át tudnám fordítani értelmes nyelvezetre, de írtó nagy meló lenne. Adtak hozzá egy RepricatorG programot ami elvileg kommunikál a géppel, de nem tudom ezzel se vezérelni. Beolvas pár dolgot, de csak ennyi.
2.) A firmware ennél nem olyan könnyen állítható. Nem találkoztam olyan menü ponttal ahol a pontosság megadható. Mivel nem kezeli egyik program sem, félő ez csak ennyit tud. Persze ha ezek annyira egységesek akár rá is ültethető egy másik progi is, de erről kell tapasztalt kolléga segítsége. Van ISP-m szóval nem gáz az új tartalom feltöltése sem.
3.) Azt a kék szalagot már én tettem rá de ha találok egy üvegest ebben a nagy városban végre, akkor teszek én is.
Ja és ezek csak az első sikeres nyomtatás után jöttek fel kérdésként mi lesz itt az évvégére?
keri | 14033
2019-07-08 07:59:19
[22692]
Na mára még egy utolsó okoskodás azt lépek, mert toronycsapágyat cserélek a kocsimban
Ha elfogyott az a kék ragasztószalag, szerezzél be egy (meg még néhány tartalékot) 3mm-es üveglapot, ami pontosan fedi a fűtött asztal fűtött részét. 5-8mm-es parafával szigeteld le az asztal alját is, mert jelentősen javítja a hatékonyságát a fűtésnek.
ha nincs fűtött asztalod, akkor már kezdheted is rendelni
Az 55-65fok körüli nagyon tiszta üveglapra a PLA iszonyat jól tapad, és ha lehűt, akkor egyszerűen leugrik magától. Sokkal szebb a nyomat alja, és kevesebb a macera mint ezzel a ragasztószalaggal. Alkohol-víz 1:1-es keverékével megspriccelve is gyorsan lejön. Feszegeti nem érdemes, mert annyira erősen tapad, hogy képes kitépni az üveg felületéből.
Az üveget binder csipesszel, vagy kapton szalaggal szoktuk rögzíteni (hőálló ragasztószalag)
Amúgy én tömör kockát szoktam alapul venni, ilyen 10-15%-os kitöltéssel. 2-3 réteg fallal. Az kisebb kihívás.
Hőmérséklet, anyagmennyiség, sebesség finom beállításra meg ilyen üres kockát nyomtatok egyetlen fal vastagsággal, általában átírom a g-codot, hogy 5mm-enként változzon a keresett paraméter, és látom melyik rétegnél a legjobb.
Illetve az is egy jó teszt amikor két 10mm négyzet oszlopot nyomtatok szimpla fal vastagsággal szintén. Ezzel a retrakt(szál visszahúzás) utáni extra anyagot tudom belőni, illetve a retrakt helyes értékét, hogy ne szálazzon, de ne is hagyjon ki az újrainduláskor.
Bár a tieden direkt extruder van, ez jelentősen csökkenti ezt a problémát.
Mindig mondom, Nem az a hülye aki nem tud valamit, hanem aki nem is veszi a fáradságot hogy megismerje.
Előző kérdésedre a válasz. Igen ez sokáig fog még tartani, de előbb utóbb azért kiismered és elfogadható szintre redukálódnak a hülyeségek
A 3D nyomtatók vezérlése egy viszonylag egységes és hasonló rendszer. CTC csak átvette, szóval még csak nem is a kínaiakat kell ezekért okolni, legfeljebb azért hogy nem állították be neked előre, de ugye ezt mondtuk az elején, hogy neked kell befejezni a gyártást.
Viszont ha már ennyire nyilvánvalóan nincs beállítva, én azzal kezdeném hogy beállítom az elmozdulás hosszmértékét a lépésszámhoz. A mozgatásokat általában a mechanika paramétereiből érdemes visszaszámolni és azt beírni, de tolómérővel is szoktam ellenőrizni az XY mozgást, mert a szíjak ha nagyon feszesek az is torzíthatja a méreteket, mert ezek a gagyik nyúlnak. (gondolom GT2 van ezen is) Majd később veszel rá valami jobb minőségűt.
Aztán ami még fontos, hogy amikor kiadsz 100mm filament extrudálás parancsot, akkor tényleg pontosan 100mm menjen le. (ekkora hosszon kijön minden paraméterezési hiba elég látványosan)
Nekem külső extruderem van, így egy fokkal könnyebb volt, mert csak kihúztam a fejből a bowdent, de ha leveszed a fúvókát, vagy az extrudert egyes típusoknál és nem fűtöd fel akkor neked sem kell ehhez filamentet pazarolni. Én alkoholos filccel megjelöltem.
Persze ahhoz hogy felfűtés nélkül menjen, le kell tiltani a firmware configjában ezt a védelmet, mert hideg fejjel nem hajlandó elindulni az extrúder.
De képes vagyok tanulni is köszi a segítséget most már menni fog, és ajánlom mindenkinek ezt a típust, így elsőre totál sötéten sikerült az első nyomtatás még majdnem méret helyesen is. Mindössze fél milliméter az eltérés az összes axisban egy 30x30x30-as kockánál.
Elsőre nem rossz.
Törölt felhasználó
2019-07-07 12:31:38
[22688]
Ismerkedj a gépbeálitási paraméterekkel szeletelőben mert nélküle még rögösebb lesz na meg azokat más szeletelőbe is könnyebb lesz betlitani ha váltasz mert ezek is máskép dolgoznak jobbak is a meglevőnél! Egyszerü és gyors kezelni pl Repetier-Host aztán mehet cura is a végtelen beállításai is...
fat32 sd kártya formázás! soros portrol nyüg lesz felmásolni 1..2Mb fájlt is ezek ilyenek (8bit) mcu vezérlők! sd kártyát mozgatod pc és nyomtató közöt ha másolni akarsz rá! win 8 alat rendszer van driver akadás?
Ma megint megtanultam, hogy olcsó húsnak híg a leve teljesen használhatatlan a CTC nyomtató. Eleve nem hajlandó win10 alatt futni, így a sufni alsó polcáról egy Lenovo thikpad lett elővéve amin 8,1 fut. A programok csont-nélkül felmentek, a ReplicatorG látja, de nem vezérli, és még ki is írja, ez egy "unverified MakerBot". Az SD kártyát észre veszi ha nincs benne, de ha beleteszem akkor nem olvassa, vagy valami olyan dolgot vár ami miatt csak egy "exit menu" lehetőségem van. Elsőre csak a gyökérbe tettem három változatot, majd egy könyvtárba de ez sem segített. Elvileg felül tudom írni a tartalmat, csak kérdés mivel lenne érdemes?
Valakinek valami tapasztalat?
Addig is ütöm az eladót a pénzemért.
Törölt felhasználó
2019-07-06 17:29:37
[22678]
Igen lényeg legalább 1 menet legalább legyen rajta anélkül csak diszként funkciónál ..
optos akor nincs szükség árenyékolt vezetékre step/dir... végálások ha kapcsolok azokra kel 10K (hidegités) ha logikai szenzorok akor nem pl (induktiv,hall)...
Egy kb. 40 cm hosszú szalagkábelt használok. Eszembe jutott az, hogy esetleg túl nagy az áram, amit az optocsatolóban levő LED meghajtásához kell, de 12 mA-t vesz fel az EN, CW, CLK bemeneten 5V-ról. Ez szerintem nem sok. De lehet az is, hogy a kábelen van egy-két nem használt vezeték, ami bemenetnek van konfigurálva és lehet hogy azokon keresztül jut be valami zaj és attól reset-elődik a mikrokontroller! Ezt mindjárt megnézem.
Elsöre igy próbáltam és jó is lett videó (mást beállítást nem) próbáltam mert elfogyott szálanyag! asztal 60c fuv 0.4 220c réteg 0.2 sebesség 1500mm/min igy vizsgázott az exruder is probléma nélkül vite a legpuhább szál anyagot is..
Megint kérdés: aki TB6560-as vezérlőt használ, tapasztalt-e olyat, hogy a mikrokontroller véletlenszerű idő elteltével újraindul? Természetesen nyomtatás közben történik ez. A léptetőmotor-vezérlő optocsatolóval le van választva és külön 24V-os tápról megy a két db. TB6560-as vezérlő. Amíg csak DRV8825-öt, TMC21xx-t vagy az Allegro A4988-t használtam, addig ilyen nem volt. Marlin 1.1.9-es firmware-t használok, MKS Gen V1.4-el (~= RAMPS 1.4).
Törölt felhasználó
2019-07-05 20:56:29
[22668]
Tpe teszt..
PSoft | 18592
2019-07-05 09:50:09
[22667]
Na basszus, csak...lejjebb kellett volna görgetnem!
Náluk szoktam venni. Árban alapból is elég jók, a feltüntetett árak már tartalmazzák az Áfát is!
Viszont személyes vásárlásnál van náluk turkáló, ott lehet válogatni, ami féláron van a listaárhoz képest. 60x60, 80x60, 120x40 és hasonló méretek mindig vannak a turkálóban.
Nem csak plexi, hanem alumínium darabok is vannak, valamint poliamid rudak, lemezek, textilbakelit lemezek is, stb.
Le a kalappal, mit hozott össze. Érdemes végignézni. Ami nagyon megfogta a figyelmemet: saját maguk által gyártott filamentnél a vásárló online tudja ellenőrizni a gyártást.
keri | 14033
2019-07-03 15:32:12
[22655]
Lexán=polikarbonát. Plexi viszonylag olcsó, de egy teljes tábla alu vagy vaslemez sem drága. Rétegelt lemezt is vettem már pénzért, nem jutottam csődbe Amúgy a vaslemez és rétegelt lemez kb. egy árban van, ha a terhelhetőséget és felületet nézem. Amikor csináltam polcot akkor számolgattam hogy éri meg, végül rétegelt lemez lett, mert az egyszerűbb.
Te találtál valami olcsó burkoló lemeznek való alap anyagot? plexit,sik lexan, polikarbonát lemez horor áron van kamrás polikarbonát nem anyira dizájnos nekem legalábbis de megfizethető legalább!
Szép, szép de mi a jelentősége annak, ha egy magas keret a 0,3-0,5 mm-t eltér? Miért nem abban a síkban mért ahol az a hatalmas nyomtatófej mozog? Ott szerintem tizedeket miért volna a szelvények közepén. Ha meg a sarka is mozog akkor az azt jelenti, hogy az egész kóceráj mozog beleértve az asztalt is amire nyomtat. Ebben az esetben szépen elköltött egy csomó pénzt a semmire. Ez így teljesen felesleges volt.
Engem sokkal jobban érdekelt volna, ha azt mutatja meg, hogy mennyit nyúlik vagy leng a fej ezen a mechanikán. Mer ugyan jó a corexy mert kisebb a mozgó tömeg, na de itt van egy jó nehéz fej ahol +1 motor nem sokat számít ellenben a több méter hosszú szíj problémás. Sajnos nem látsuik, hogy milyen a Z kialakítása, de még ott is lehetnek bajok...
Kétség kívül nagyon látványos, már-már, horrorisztikus kis videó, az ide-oda cikázó mutatókkal. De... Nem nagyon értem, mi ezzel a probléma? Nem az egyik szár lötyög, a másik meg nem. Együtt, egy egységként mozog asztal, váz, "tőkesúly"...minden.