Úgy tervezem a golyós orsó helyére köszöltetek egy tengelyt amit beszerelek , de csak egy-két mérés erelyéig. A 4-es fedlap tetelyére rést vágok ezen keresztűl ki tudom órázni a a köszörült tengelyt ( ami ugye a golyós orsót helyettesiti ) ha ez oké , rögzitem a csapágy házakat , plusz teszek bele illesztö szegeket , ez vonatkozik a lineáris sinekre is ( vidia fúróval ki lehet furni ) Na de ez csk az én véleményem.
Nálam is készűl valami hasonló. Én ezt alu lapos idommal oldottam meg , igy emeltem ki a kocsikat. ( mert ez méretpontos és könnyű , egy hordozható próba pad lesz )
Szerintem ami nagyon fontos , a két lineáris sin tökéletesen párhuzamos legyen ( 1-2-3 század belefér ) nem elég oldal irányban magasságban is , aztán ha ez megvan a golyós orsónak is úgyan igy kell futnia.
Ahogy a képeken látható kezdeti fázisban vagyok , a tetelyén lévő 4.0-es lemez ne tévesszen meg senkit ez csak azért van ideiglenesen , hogy tudjak próbálni mérni ellenörizni a végleges fedlap egy T-hornyokkal tüzdelt lemez lesz.
Tehát ami lényeges a sinek párhuzamosak legyenek a golyós orsó szintén , ( nem lehet görbe az orsó ) az orsón lévő végmenmunkálás nem üthet. Ha mindez megvan túl nagy hiba nem lehet.
Alga76 | 190
2023-10-06 08:50:31
[15]
Jobb megoldás, mert a sín alatt végig fekszik nem olyan toronyszerű. Köszi.
Lineális sin kocsi szerelése 17 oldaltól. A PDF tartalmazza a csavarok meghúzási nyomatékát is. Nem használatos sülyesztett csavar lineális sin, kocsi szereléséhez.
Szia! Jobb ha a sín alá teszel egy darabban magasítást, pl.: https://www.profilvasker.hu/Laposacel-25x8 A BROZKER is tart szerintem ilyet, méretre vágják... Üdv, István
Ha van rá lehetőséged, akkor síkköszörültesd egyforma vastagságúra és lapjára párhuzamosra a lemezeket - megéri, mert összecsavarozva a síktorzulás miatt ugyan így be tud majd feszülni.
Megosztom tapasztalatom a kocsikra való lemez felcsavarozásával kapcsolatban. Elképzelésem volt, hogy 90-fokos süllyesztett fejű belső kulcsnyílású csavarral rögzítem a 8 mm acéllemezt a kocsikra. Ez a csavarozás majd pozicionálja is.
Csavarok meghúzásakor a kocsik befeszültek. Feltételeztem, hogy a lemezben lévő ívesség okozza csak. A lemezen a kocsik felfekvő felületének csiszolása, hézagolása javított valamennyit, de nem hozott könnyed járást. Aztán megvilágosodtam a meghúzott csavarok okozzák! Nincs állítási lehetőség, mert a kúp behúzza a lemezt a fúrási pontosságnak megfelelő pozícióba. Megoldás lesz remélem a csavarcsere és egyenes süllyesztés!
Alga76 | 190
2023-09-30 20:31:58
[5]
Köszönöm.
Egy kicsit haladtam. A fotókon a X kocsik alatti 8 mm magasító alátét készítése. Ezzel emelkedik meg az szán annyira, hogy a golyós orsó anya befogó elférjen.
Igen kiterített a keresztszánon pár darab. A maró az más konfig lenne. Egyik elképzelésben fix ponton az eszterga Z tengely felénél Y irányú mozgással. (Sok zárójelben a második gondolatom, hogy forgatós eszterga főorsó hajtás, a maró Z ekkor a keresztszánon. )
Üdv a csapatban! Sok sikert kívánok a projekthez! Szerszámozás kiterített? Az eszterga és a maró funkció két különböző konfigurálással lesz megvalósítva?
Elképzelésem, hogy építek egy kicsi CNC esztergagépet ami majd kapna maró kiegészítést.
Az gépágy egy kicsi esztergagépé volt kb.: 300 mm csúcstávú lehetett. Ez csupasz. A hossz szán 600 mm HIWIN HGW20CC sin és 4 darab HGH20CC kocsi. Kereszt szán 410 mm THK SRG15 kocsi. Mozgatás X-Z 1204 kínai golyósorsó. Emelkedés 4mm. A léptető motorok ehhez 55,8*55,8 *53 mm Sanyo (103H7123-1745) 4A és Minebea (23KM-K038-05V). Nem találtam róluk pontosabb adatot. Az orsókat 2:1 (felező) bordásszíjjal áttétellel hajtom meg.