Nem akar ő társalogni, elmondja a magáét úgyis. Engem egyszer már helyretett, a rajza hanyagsága okán meg mertem szólalni. (mivel feldobta a magas labdát nem tudom kihagyni) Ezen topik 3. hozzászólásából -saját tollából idézek- " Az asszony kapacitált is, hogy szereljek le és helyezkedjek el az Audinál vagy az Airbus-nál valami himi-humi mérnöki pozicióba..." Valóban valami himi-humi mérnök lehet, de legalább a felesége felnéz rá..... az biztos hogy nem dolgoznék szívesen ott ahol ő.
PSoft | 18591
2019-05-29 17:22:27
[25]
Így, nem lesz "bőbeszédű" a topik.:( Előbb-utóbb...saját magaddal fogsz társalogni.
Azt, hogy kinek mire szokás odafigyelni, azt midenki maga dönti el. Te ékezet nélkül gépeltél, pedig azt sem illik.
Ismered a mondást, ugye? "Más szemében a szálkát is meglátja, a magáéban a gerendát sem."
Szerintem felesleges egymást kioktatni; az nem vezet sehova. A tudás ingyenes megosztása viszont előreviszi a világot. Ez a téma viszont a HobbyAlkalamzottFilozofia.hu-ra tartozik...
Mert Kínából minden olcsóbb; de majd az Audi gyárból kidobott alkatrészekből is beépítek párat. Ez lesz az első eszterga Audi R8 V10-es 610 lóerős motorral
Az lehetetelen, hogy ilyen sületlenséget kérdezzen, hiszen elmondtam a videóban, hogy pontosságot, csak 2 furat igényel. De persze az is lehet, hogy én nem fogalmazok rendesen. Azért csak megvárom, mire kiváncsi, mielőtt megtanulok gondolatot olvasni
Ha végeztem az egésszel, letisztázom a rajzokat és posztolom a CAD modellt. Addig viszont semmi értelme, még az sem biztos, hogy működni fog...
Az attól függ, hogy mit értesz "érdekes" alatt? Az a baj, hogy 2 tizedes pontossággal vannak jelölve a rajzon vagy szerinted nem passzol valami valahova, esetleg valami másra gondolsz?
Első nekifutásra én is maradok az 1:1 áttételnél szerintem, ha nem tetszik, később átépítem. A 2 motort 1 táppal, vagy 2 táppal hajtod meg?( láttam már mindkettőre példát)
Az 1700 as orsó hosszabb, mint a műhelyem teljes szélessége. Elhiszem, hogy ekkora gépen jól jön egy ilyen gyorsjárati sebesség.
Teljesen dilettáns vagyok a témában, ezért jobban aggódok a motor "felbontása" miatt, mint a sebesség miatt. Mármint, hogy 1.8 fokos elfordulásnál 5mm-es menetemelkedésnél mennyi az elmozdulás.
Nálad van valmilyen áttétel és dupla akkora menetemelkedés. Ez mennyire hidalható át mikrolépésekkel?
Ismerem a motorokat, azért írtam. Ha már ekkorákat vettél erdemes úgy áttételezni hogy gyors legyem a gép. Nekem a 8Nm-es 1700mm hosszú 1610-es orsót forgat, gyorsjáratban 11m/perc.
Még csak most vágtam bele, az egészbe de úgy néz ki, hogy egy kis szerencsére is szükség van ahhoz, hogy megérkezzen minden, amit rendeltem. Tegnap a golyósorsó csapágya helyett érkezett egy Omron fotocella. Az Ebay-ról rendelt mikrométer eladjóa meg törölte magát, miután megrendeltem a terméket. Ha így haladok több idő lesz összevadászni az alkatrészeket, mint maga az építés...
Két eszterga kevés is . Egyszer kell egy kiseszterga , mondjuk E2N . Akkor egy E400 méretű , és még legalább egy amit nem sajnál az ember ütni vágni . Egynél sokat kell tokmányt cserélni , egyebek . Ha sokrétű a munka ,akkor csak átmész arra ami éppen a munkához való ,ahhoz van felszerelve . És szerintem Gábornak nem csak két esztergája van Sok sikert kívánok az építéshez !
Megpróbálok mindent angolul tanulni, hogy meg tudjak szólalni az adott témában, ha szóbakerül. A hüvelygombákról még nincs szókincsem, de több más területen elég jól állok. Az asszony kapacitált is, hogy szereljek le és helyezkedjek el az Audinál vagy az Airbus-nál valami himi-humi mérnöki pozicióba...
Tudom, hogy kettő mindig jobb, mint egy, de minek kell valakinek 2 eszterga?
Az ajánlatom még mindig áll, ha esetleg kellene valmi Idekintről. Ajánlom a Dold mechatronik-ot is. Nem túl nagy a választékuk, de nagyon korrekt cég. https://www.dold-mechatronik.de/Mechanik
Aki Ingolstadtban él az miért angolul tanulja az esztergályos kifejezéseket ? Beteszed a futterba a darabot , megtámasztod a reistockal . majd bekapcsolod az űberzeccungot és egy hammerral kiállítod a darabot . Ha hosszú a darab akkor lünettát használsz ( ilyenkor nem kell a reistock). Trükkösebb esetben csinálsz egy forrichtungot A viccet félretéve : nekem 2 esztergám is CNC TOS ill Emco star ( igaz UCCNC vel dolgozok , a mozgásvezérlő UC400 ETH )
Két okból jöttem ide. Egyrészt a nálam okosabbak tudását összeharácsolni, másrészt az eszterga átalakítás után referenciát nyújtani az utókornak. Lehet, hogy itt, vagy akár egy YouTube video sorozat formájában.
A végcél egy kis CNC eszterga építése, Centroid Acorn vezérléssel.
Majdnem minden, amit az esztergálásról tudok, azt angolul tanultam. Akit zavar, hogy (még) nem ismerem a vonatkozó terminológiát és szakzsargont magyarul, az jobban jár, ha előre letilt. (Vagy ellazul, vagy megtanul angolul...)
Az alapgép egy gyakorlatilag vadonatúj Optimum TU2004V.
Próba képpen már felraktam egy Shars szerszámtartót és beszereztem 2db NEMA 34 léptetőmotort. Egy 8Nm-es és egy 4Nm-est. Lehet kicsit erősebbekk a kelleténél egy ilyen kis gépre, de úgy gondoltam, hogy ha gyorsjáratban ütközik, legalább azt is rendesen csinálja .
Az X tengelyre SFU 1605-3 golyósorsót terveztem, de a Z-tengelyen úgy néz ki, hogy bent hagyom a gyári trapézmenetes orsót.
A motor fordulatszám szabályzáson még agyalok. Nem feltétlenül akarok költeni egy 3 fázisu motorra és inverterre.
Előre is köszönök minden segítséget a témában! HCS