„Ez nem ide tartozik, de mint mondtam autót, nem fűnyírót” Akkor miért keverted bele? Te említetted az autót is meg a fűnyírót is, csak a kérdésre nem válaszolsz. De mindegy, mert a szavait között értem mi a válasz...
Na látod, kb. ugyan azt mondom csak te nem érted szavaimat. Legalább is ha én nem értettelek téged félre. Ha 25mm-es a csavarod akkor azt NEHÉZ fordítgatni a súlya meg a csavar emelkedése miatt, vagy sokkal erősebb motor kell, vagy áttételes sebességcsökkentés hogy a sebességet átalakítsd erőre hogy bírja fordítását optimális sebességgel és OPTIMÀLIS gyorsítással.
„Az intenzívebb gyorsulás pedig pontosabb pályakövetést eredményez. Szerintem.” Szerintem nem. Mert szerintem semmi köze a pontossághoz, mert az mástól függ. De mindegy, az más téma.
Előzmény: Szalai György, 2021-06-11 20:25:33 [106]
Törölt felhasználó
2021-06-11 22:55:25
[111]
„Lassító áttétel nem lesz.”
Igazad van. Nekem is csak a 4. tengelyen van, mert oda kell. Azt erősíteni kell vagy nagyobb, erősebb motorral kell hajtani. A többi tengely 1605 golyós csavarokkal egyenesen, mindenfajta lassítás nélkül.
„maximum fához és aluhoz szeretném használni.”
Én is csak NYÀK-ra, müanyagra és alura használom, arra ezek a motorok elég erösek. Pláne ha golyós csavarral van ellátva. Jó komoly géped lesz, gratulálok.
Üdv mindenkinek, természetesen nem optimális ez az hajtás maráshoz. Lassító áttétel nem lesz. Szerintem sokkal egyszerűbb és jobb megoldás egy kisebb emelkedésű orsóra váltani. Majd egyszer ha úgy alakul.. Jah és igen a nyomaték is elég kevés így..
A most összeállt verziót, maximum fához és aluhoz szeretném használni.
A z- kinyúlás: valóban gyenge pontja a szerkezetnek, már óráztam feszegetés közben, van hajlás szépen.. Valószínűleg itt még alakítani fogok a nagyobb merevség eléréséért.
Időközben feldobtam próbaképpen egy 4. tengelyt is:
"lassító áttételen nem csak a sebesség lassul hanem a gyorsulás is" Ha a lassító áttételen keresztül nagyobb nyomatékot nyersz, akkor a nagyobb nyomatékot intenzívebb gyorsulásra használhatod. (Míg szét nem esik a gépváz. Az intenzívebb gyorsulás pedig pontosabb pályakövetést eredményez. Szerintem.
No de ne Tudósunk topicjába próbáljuk okítani A-Camera fórumtársunkat!
Szalai György | 9481
2021-06-11 20:19:45
[104]
De hátha nem lassítani szeretném, hanem a nyomatékot sokszorozni. A lehető legtöbb nyomatékra van szükségem, hogy a tehetetlen tömegem kisebb hibával tudja követni az elméleti szerszámpályát.
Tudom, hogy manapság már szinte minden tulajdonságot szoftverből szeretne mindenki megoldani, de ez egy 25mm emelkedésű golyós orsó vasba öntött paramétereinél azért még nehezen fog sikerülni.
„Itt a fórumon már megtanultuk, hogy a gyorsulás sokkal fontosabb mint a sebesség”
Nem itt, már azelőtt is tudtam mielőtt itt tag lettem volna... de az nem ilyen egyszerű, mert lassító áttételen nem csak a sebesség lassul hanem a gyorsulás is. Lassító áttétel erősít, más előnye nincs. Ha lassítani akarod sebességét és a gyorsulást meg akarod tartani (vagy növelni akarod) akkor azt a programon keresztül állítod be.
Az én gépen is tud sokkal gyorsabban menni, de mivel kicsi, nem akartam maximumon, így csak 7000 mm/min van beállítva. Semmi értelme "lassító" áttétele használása ha nem akarod erősíteni a tengelyt.
„Elobbinel altalaban direkt hajtja a szervo a golyosorsot, utobbinal attetelen keresztul.”
Nem szabad a világot feketén / fehéren nézni, mert ez nem igaz. Lassító áttétel nem kell minden gépre, ha lassítani akarod azt a programon keresztül kell beállítani. Lassító áttétel akkor kell ha erősíteni akarod. Ha a lassítás a cél akkor azt egyszerűbben is meg lehet oldani, nem kell áttétel. Szervókat is lehet lassabban járatni, nem kell maximumon állandóan.
Itt a fórumon már megtanultuk, hogy a gyorsulás sokkal fontosabb mint a sebesség Igaz ez a beültetőre is meg egy marógépre is... Céleszerű a gépet a legjobb gyorsítás közeli hajtásmódra optimalizálni, ha gyors és pontos működés az elvárt.
Forgácsolásnál amúgy is a megmunkálási paraméterek határozzák meg mekkora sebességgel lehet majd dolgozni.
Egy ilyen mechanikánál én is egy lassító áttételben gondolkodnék...
Ilyesmiről én soha nem hallottam... Lassító...? Mindenki gyorsítani akarja, nem lassítani. Ha lassabban akarja hajtani azt a CNC programon keresztül könnyen meg lehet oldani.
Rég volt már info az előre lépésekről. A lentebb említett gépváz helyett sikerült hozzájutnom egy, a számomra sokkal szimpatikusabb kialakítású vázhoz. A szükséges alkatrészeket a hobbi gépemen gyártottam le. Főleg bontott alkatrészekből... Néhányról készült kép is..
A kezdet:
Pár alkatrész:
Végül egy kis video:
designr | 3595
2020-08-27 22:06:30
[92]
Fekvenciaváltóim is vannak különböző teljesítményben.1 fázis betáppal. Majd küldök a frekvenciaváltóról és a szervószettekről infókat..
Igen Iso40. Acél, vas, alu, titánium, ami jön... (fa nem...) Áttételezni mindenképpen szeretném, 3000-es Max fordulathoz igazítva így első körben, váltón még nem törtem a fejem. Egy 2,2 kW motort sikerült olcsón elcsípnem, így ez is volt az eredeti ötlet, hogy megpróbálom azzal, mit tud. Ugyanitt frekiváltót keresek!! (1 fázis betáppal).
Ha fémhez és lesz mechanikus váltó váltó akkor a 3000-es főorsófordulatig elég lehet a 2,2 kW.. Váltó nélkül direktben pedig 10-12 kW-os szokott lenni egy ilyen meghajtás motorja.
Maga a főorsó fához ugye alapjában elég alkalmatlan...
Üdv, csak a lustaság és a szerencsétlenség. Használtan vásárolt lineáris sín, 4 kocsival. 1 különbözik amit az eladó sem vett észre (nem egyezik a síkja a 3 másikkal). Akkor hirtelen nem tudtam legyártani, azóta sem pótoltam...
Szépen dolgozik a géped,de megütötte a szemem, hogy a Z jobb felső kocsija nincs rögzítve,jól látható késéssel követi a - irányt. Mi az oka ennek a megoldásnak?
Akkor valószínűleg marad a rajzolgatás. Csak az alkatrész kb 50km-re van tőlem jelenleg és csak 2-3 hét múlva leszek otthon hogy foglalkozzak vele. Addig pedig jó lett volna picit előre haladni a projekttel...
Így már tisztul a kép, legolcsóbb megoldásnak ezt a kínai munkahengert találtam eddig, ami talán ki is nyitja. "Aliexpress " Első lépésnek valahogy szeretném lemérni a rugóerőt, ha ez sikerül, akkor az itt említett képlettel már könnyen megtalálhatom, hogy mire is lenne szükségem.. Szép napot!
Üdv, nekem nincs 3D modellem róla, a kis gépet csak papíron rajzolgattam.. Viszont szerintem nem egy bonyolult darab, fusionban kb egy 15 perc alatt összedobható.
Gépe válogatja a megoldást. Egyszerű marógépeken általában nem alkalmaznak hidraulikus tápegységet, így marad a tisztán pneumatikus vagy az általad említett hidropneumatikus kioldó. De pl. a HAAS kis gépein a manuális szerszámcserénél egy relatív hosszú löketű munkahenger nyomja össze a tányérrúgókat egy nagy erőkaron keresztül míg automata üzemmódban egy excenter, mely mechanikus szinkronban van a szerszámváltó karjával és a szerszámtárral. Gondolom így tudták biztonságosan elérni az 1 másodperc körüli szerszámváltást.
Esztergáknál általában van hidraulika tápegység a revolver fejhez és a tokmány zárás/nyitáshoz, de pl. régebben voltak pneumatikus működésű tokmányok is.
Kicsit OFF a téma, de egész véletlenül nincs a géped alu T nutos asztaláról egy 3d modelled? Itt a fórumon vettem annó belőle én is egyet és ha jól emlékszem valaki megrajzolta 3d-ben. Csak nekem már elkeveredett a fájl.
Ne vigyük félre, általában pneuhidraulikus táp van a cnc gépekben, valóban 120 as a cilindere a pneumatikának, de a pneu hengerrel egy rúdon van egy hidraulika henger is kiképezve, ez jóval kisebb átmérőjű. Ehhez jön egy kicsi hidraulikus munkahenger még a főotsóra, persze szuszogós olajtartály is van. Kínából, ali expressről beszerezhető. Én még nem láttam csak pneumatikust, mindegyik eddig hidropneumatikus volt.
Szia! Jól számolsz, csak ez egy speciális munkahenger. Olyan mint két munkahenger egy közös rúdon. Ezért az erő is kétszerese. Nekem is ilyen gépem van