Így van. A közértek kijáratánál a pakoló pult sarkában várták a vevőket. A tölcsér nyakánál volt egy fogazott gyűrű, azzal lehetett az őrlésfinomságot állítani. Emlékszem nagyanyám a darálás után sokáig "pengette" a zacskó tartó rugós kart (néha szolídan még ököllel is megütögette a masinát), hogy az utolsó Omnia porszemek is kihulljanak a gépből.
Minden "rendes" boltban volt legalább kettő, egyik kávé, a másik mák felirattal. De valahol talán "őrzök" is egyet ebből a kék, "kocka" típusból. Ami talán, kávé vagy mák feliratos.
Erre a célra gyártott "speciális" lézerezhető gumilap. CO2 lézerrel, de még kék 2W-os diódalézerrel is gravírozható. A gumilap nem annyira kritikus, én 'anno, "mezei" áttetsző szilikon gumilappal is jó eredményt értem el.
Sziasztok, remélem ez még elmegy itt. Van esetleg valakinek ismeret a régi ABC-ben lévő KERIPAR által gyártott dió, mák kávé daráló gépek közötti különbségről, esetleg egy fénykép vagy régi dokumentum nagy segítség volna. A főleg az őrlő fejek közötti különbség érdekelne. Csatolok egy képet melyikre gondoltam.
Jó,... de akkor meg egyáltalán nem világít ...de tanmese jó, elengedem, jó ez világítás nélkül is
Előzmény: Szalai György, 2022-04-23 16:52:15 [48700]
hostya | 3083
2022-04-23 16:55:28
[48701]
Előzmény: Szalai György, 2022-04-23 16:52:15 [48700]
Szalai György | 9458
2022-04-23 16:52:15
[48700]
„ha mozgatom”
(Úgy harmincvalahány éve, kicsi fiam elesett az udvaron, beütötte a fejét, sírva ült a földön. Néhai apósom mellé guggolva kérdezte tőle: Ha megnyomod fáj? A fiatal megnyomta a púpot, üvöltött egyet és sírva válaszolt: Fáj. Mire az apósom bölcsen: Akkor ne nyomd. A gyerek meglepve konstatálta, hogy ha nem nyomja, nem is fáj olyan nagyon. Megnyugodott és abbahagyta a bőgést.
Hát, nem álltam meg, hogy bele ne nézzek... A "rezes" oldal a fázis, és ezek szerint annak is tök mindegy, hogy melyik láb (1/2)
dtb | 1900
2022-04-23 13:52:45
[48698]
Hát én egy művészi kunkorral oldottam meg a helycserét, (3-4) de ha mindegy, akkor kivágom a pics.ba, mert így is alig van hely a dobozba... Most már csak a LED háttérvilágítás kontakt hibájával kell valamit kezdeni, hiába állítom be a LED1 módot, véletlenszerűen elalszik/kigyullad, ha mozgatom. Köszönöm a segítséget!
Előzmény: Szalai György, 2022-04-23 13:40:52 [48696]
Szerintem. A hármas és a négyes nulla kapocs a mérőn belül is közösítve van. Ezért elektromosan teljesen mindegy, hogy a betáplálás nulláját, vagy a fogyasztó készülék nulláját, a hármas vagy a négyes kapocsra kötöd. Felcserélhetők. A rend és áttekinthetőség kedvéért úgy volna illendő, hogy a betáp nullát a négyesre kössed, mert az fölött van a betáp fázisvezető. A fogyasztó nullát meg a hármasra, mert az fölött van a fogyasztó fázisvezető bekötése. Nem keresztbe kötve.
Van egy Pro2DM nevű digitális fogyasztó mérőm. Mivel a korábbi bekötés szét lett szedve, most tanácstalan vagyok. (már nem emlékszek, hogy volt bekötve) A nulla vezetéknél a leírás IN/OUT-ot ír, vagyis sorba van kötve a mérő a hálózattal, a rajz viszont közösített, "párhuzamos" bekötést mutat... Már csak azért sem egyértelmű, mert a fázisnál meg egyértelműen soros bekötés van a szöveg, és a rajz szerint is. Akkor most melyik a jó?
Link és kép. Programozni sem kell legós weboldal t adó lets control it firmware-t rátöltve könnyű. Emailt tud küldeni vagy látható a webodalukon vagy az internertől bárhonnan a thingspeak.com oldalra regisztálva.
A kütyü nek 5V táp kell akár USB töltő. Ha kell tudok segíteni feltölteni.
Kérdés, hogy hány tartályról van szó, mert a nem WiFi-s hanem RF adók 50 m hatótávolságot tudnak és csak 2240 Ft-ba kerülnek. "Cserébe" kell hozzájuk egy RF vevő ami kb. két adó árába kerül (5400 Ft) Ha sok a tartály megérheti az RF megoldás, a Wif-ben viszont előny, hogy mindegyik tartály önálló és ha egy elszáll, a többi tovább működik. RF-nél ha a vevő hal meg akkor az egész rendszer elnémul.
Köszönöm! Ez több mint megfelelő nekem, és még a dobozolással sem kell bajlódni. Most már csak a hatótáv a kérdés, ipari környezet és max. 30 m légvonalban található egy-egy router. Kipróbáljuk...
Elsőre egy WIFI-s ajtó/ablak nyitás érzékelőre gondolok. Kb. 4000 Ft-ért már lehet venni. Már csak azt kell kitalálnod, hogy mivel mozgatod meg az érzékelőjét, pl. úszóval vagy más módon.
Létezik valami pici, olcsó akkus/elemes WiFi-s eszköz ami egy kontaktus jelét felnyomná a hálózatra, aztán valahol megjelenne.
Egy üzemben elszórtan van több olyan tartály aminek a szintjét egy bizonyos szint felett jelezni kellene egy központi helyen. A WiFi elvileg mindenütt elérhető, a vezetékezés nem megoldható.
Nem feltétlen kell atombiztosnak lennie, életeket nem kockáztat a rendszermeghibásodás.
Sásdi Zoltán | 712
2022-04-21 07:07:01
[48673]
Köszönöm, már csak azt kellene tudni: azt hogy kell csinálni? No, majd kutakodok. Egyre gyakrabban kell hivatkozni a kéményseprő betegségre, a "koromra" (78). A számítógépet csak úgy használom mint egy szerszámot, azok közül persze mindegyikről tudom, hogy működik.
Vagy 30 éve vettem az Eagle-4.11-es programot, kéz alól német országba. Egész jól tudtam használni PCB gyártásra. Úgy kerültem ide, hogy csináltam egy CNC , inkább gravírozót. Nekem megfelel: kimarja a vonalakat, kifúrja, körbe marja. Csak be kell ültetni. A segítség ahhoz kellene, XP-vel működik, de a laptopomon, az asztali gépemen Win10-es van. No abba nem akar belebújni: a 411-es Eagle411.exe-vel indulna, a 10-esnek meg setup.exe kell. Csak a cnc gépemen működik, azon XP van. Rá lehet bírni a 10-est, hogy fogadja?
Rabb Ferenc | 4288
2022-04-20 08:40:27
[48669]
Valószínű a régi jelölés szerint Ko3-Ko15 közötti martenzites szerkezetű anyagok közül valamelyikből.
Mágnesezhető, hőkezelhető és agresszívebb közegekben is csak mérsékelten korrodál. Vannak ettől nemesebb anyagok is, de azok egy mezei szivattyútengelynek már nem valók - mondhatnám "úri flanc".
A Ko20 feletti austenitesek már nem mágnesezhetőek és edzeni sem lehet őket.
Elöször itt kérdezném meg ; a Digép is ,más is gyártott nagy ,több fokozatú centrifugál szivattyút pl;TTA 85,TTA 120, TTA170.Ezeknek miből lehet a tengelye? Nem rozsdásodik, a mágnes fogja .Gondolkodom egy ilyen átalakításán.
PSoft | 18471
2022-04-18 13:29:57
[48667]
Azt mondja...a kitört alu sarokdarab meg van. Állítólag valahogy...visszakerül majd a helyére.
Szerintem is jobban belóg a kelleténél, de...nem tudom. Nem én bontottam, így került hozzám. A belógó gyertya nem nyúlik a fej síkján túl. Az elektróda "sérülése" szerintem, a szakszerű szétszerelés eredménye lehet. Történt még más is a szétszerelésnél, az első képen alul jobbra látszik. De arra azt mondta, azt...megoldja.
Jó ! Igazából ez a lányom szakterülete ,soha nem szereltem robogót . De elmondtak mások szerintem mindent . Egy verzió kimaradt , de azt had ne én Látszik viszont valami nyom a gyertya elektródáján , nem lóg az nagyon be ?