Na, most hogy leírtam, be is ugrott valami, hogy a $23 - Homing dir invert, mask -ot kell birizgálni, mert alapból a pozitív irány felé homolna. Ha nálad - mint általában - a minusz irány felé vannak a kapcoslók, akkor itt invertálni kell a megfelelő tengelyek bitjeit.
Ez ír olyant, hogy a config.h-ban lehet fordítás előtt további dogokat beállítani, mint pl, hogy ne egyszerre menjen az X és Y hanem sorrendben.
Szerintem a $20 Softlimitet be kellene kapcsolni.
A tengelyeid jó irányba mennek, nincs véletlenül "kifordítva" a koordináta rendszer? Hogy az irány látszólag jó, de a motorok is fordítva forognak és a kapcsoók sem a minimum ponton vannak? Talán CoreXY-nél már belefutottál ilyenbe..
No ezt szeretem ! Határozottan és a lényegre koncentráltan , semmi mellébeszélés !Amúgy köszönöm mindenkinek a hozzászólást és a segítséget . Igen , visszafordítom a Fi relét is szabályosan mert egy Ganz KK az illető egyén és ott felül vannak a páratlan számok azaz a betáp csatlakozók. Ez egy 3 fázisú almérő alá szereltem fel magamnak ... elég faszul megkomplikálva (megkomplikáltam ). Nem titok , hogy néha túlvariálom a dolgokat és emiatt még a jót is sikerül elcsesznem de külső segítséggel azért helyrerázódik az agyam .
$130, $131, paraméterezésével lehetne beállítani az X, Y maximális elmozdulását (munka elmozdulásokat) beállítani. Ezt sehogy sem akarja figyelembe venni, mindig túlfut rajta.
Be akarok állítani a két tengelyre (X, Y) a Home végállás kapcsolókat.
felállásnál, ha az egyik végállás kapcsoló zár, akkor leállítja a motorokat, függetlenül attól, hogy még csak az egyik érte el a végállást.
Ha ezt a három beállítást variálom, akkor még rosszabb a helyzet.
simarex | 2749
2018-03-12 06:57:43
[37335]
Sorolni azért is nehéz mert egyik AVK N csatlakozása jobb oldalt van a másiké pedig balodalon.A blaról jobbra való szerelés pedig szerintem magától értetődik.Fordítva vagy sem, ez szerintem megint egyértelmő (ON-OFF, 1-0)fejjel lefele ugye kicsit furcsa olvasni.
Szalai György | 9462
2018-03-12 06:27:22
[37334]
Nem kéne, hogy ellentét legyen a szabályok és jelölések között. Pláne, ha lehet is olyat kapni, ami mindkét szempontból oda megfelelő. De lehet, hogy már több a kivétel, mint a szabály, így már a kivétel lett a szabály.
Nem jobb inkább a "szabályok" helyett a jelölések szerint maradni? A múltkor már a kismegszakítóknál is kitárgyaltuk, hogy van alsó és felső betápos. Csak kérdezem.
Előzmény: Szalai György, 2018-03-12 05:53:19 [37331]
svejk | 32803
2018-03-12 05:58:10
[37332]
Ha nincs nyíl, vannak számok. A páratlanok a betáp, a párosak az elmenőek.
Pár szabály még, hogy ne legyen egyszerű. (Azt nem tudom, hogy írott, vagy íratlan.) A betáplálás mindég a készülék alján van és lehetőleg ball oldalt. Tehát ha az avk az egész sort védi, akkor annak ball oldalt van a helye, nem a sor végén és az alsó oldala a betáp. Ennél fogva az avk-t sorolósínnel nem lehet az automata sorhoz bekötni, mert az avk felső oldaláról kell az automatasor alsó oldalához húzni a vezetéket. A kismegszakítóknak ugyancsak az alja a betáp és a teteje a fogyasztók felőli oldal. És igen, a nagyobb névleges áramú kismegszakítók vannak az avk mellett, tehát ball oldalt, a kisebbek meg jobbra.
Lényeges a dobozból kilógó, golyós végű zsinór hossza! Amikor az ÁVK elműködik, a felugró nyelve pont akkorát ránt a zsinóron, hogy a golyó koppanjon a doboz alján. Így, egyben a hangjelzést is megoldotta a kolléga! Jól hallhatóan hozta a tudomására az ÁVK a környezetének, hogy...elműködtem!:) (többször kipróbáltam, ragyogóan működik a szerkezet)
Na most erről beugrott szólt a szomszéd ,hiába nyomják fel az automatát ,nem tudnak hegeszteni . Nézem ,nézem ,lenyomtam . Na most próbáld ! Hát fejtetőre állítva szerelték fel
Ha nincs irány mutató számozás a készüléken, akkor kötheted így is, úgy is. Az "N" kapocs, mindig jelölve van. Keresztbe ne kössél.:)
" én "fejjel lefelé" tettem a c sínre a relét"
Erről, eszembe jut egy ipari környezetben szerelt, doboz szerű(nem maszkos) kiselosztó. Abban láttam fejtetőn szerelt AVK-t. Roppant leleményes volt az iparos, aki készítette a kiselosztót. A fejtetőn szerelt ÁVK billentyűje át van fúrva. Lent, a doboz feneke, szintén át van fúrva. Az ÁVK billentyű furatába kötött zsinór, kilóg a doboz alján a lyukon. A zsinór végére, gombszerű műanyag golyó kötve. (mint, egy éjjeli lámpa húzókapcsolója)
Ha legközelebb arra járok, csinálok fotókat az elmés megoldásról.
A bekötést már megcsináltam ugyan de a vezetékek miatt én "fejjel lefelé" tettem a c sínre a relét . Aztán most este meg nézegettem a neten a Fi reléket és ezt a két ellentmondásos fényképet találtam - az első képen a felső sorba kötik a bemeneti fázisokat a második képen pedig az alsó sorba .
Vizet szoktam belefagyasztani a csőbe és akkor nem roppan. Persze van egy minimális hajlítási sugár, amit jelen esetben csak próbával tudod meg. Ilyen vékony csövet kézzel ráhajlíthatod egy satuba fogott általad elképzelt rádiuszú huzalszögre.
Kíváncsi lennék a silcagel, amit a vásárolt tárgyakhoz mellékelnek kis zacsiban (hogy elnyelje a nedvességet), az vajon ellátná-e a szerepet a réz hajlításakor?
A silcagél tud olyat hogyha melegítjük, akkor vizgőzt ad le és zsugorodik, míg egyszer csak egy barna pici pont lesz. Én teletölteném a rezet, bedugóznám, elvégezném a hajlítást, majd melegítenék. A gömb kristályok alakja sajnos nem segít, de valami darálóféleségen lehetne a silcagélt picit őrölni.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-03-09 20:01:10 [37297]
jani300 | 12061
2018-03-09 23:44:34
[37310]
Netes kép , az enyém csak ez a típus . A hajtómű motorral és a hajtott kerék bizonyosan hiányzik . Levegővel emel sűlyeszt . Sajnos hosszabb szalagjaim vannak . Majd meglátom mi sül ki belőle .
Én is szívtam egyszer vele, nem jól van a feliratozása a panelnek. Egy korábbi verzió paneljára építették az újabb áramkört. Vissza lehet nézni a nyákon a driverig a fólia útvonalát, átdugni a madzagot, aztán akkor működik. Mindjárt megkeresem neked a jó megoldást, úgy emlékszem, valahová elmentettem.
Arduino Uno + CNC hield 3.0 + GRBL összeállításban a végállás kapcsolókat be lehet kötni egyáltalán?
Akár hogyan próbálkozok a végállás kapcsolók nem állítják meg a mozgást.
jani300 | 12061
2018-03-09 22:05:55
[37303]
Ezek a fűrészek megbízhatóak voltak , érdemes ilyet felújítani ,javítani ?
zozo | 5521
2018-03-09 20:17:41
[37302]
Én tudnék neked segítségül egy veszprémi fickót Úgy remeg a keze, hogy a 10 literes vödrös festéket fél perc alatt felkeveri. Nem tud vizet inni, mert mire a szájához ér a pohár, 90%-a kilötyögve. Egyedül a féldecis pohár nem remeg a kezében, fogalmam sincs, azt hogyan csinálja
Előzmény: Szalai György, 2018-03-09 20:03:18 [37298]
Csuhás | 6653
2018-03-09 20:15:06
[37300]
Igen! Köszönöm!
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-03-09 20:01:10 [37297]
zozo | 5521
2018-03-09 20:12:32
[37299]
Én 2-es rézcsövet úgy hajlítottam, hogy esztergáltam egy "kötélcsiga" szerűséget. A görgőárok belső íve (1 mm) rádiuszos és az árok szélessége pont 2mm volt. Fontos, hogy mélyebb legyen az árok, mint a cső átmérő fele. Szépen görbült bele a cső, egy próbát megérne nagyobb átmérővel is.
Hogy a belső hajlítási sugár kisebb lehessen, ahhoz többet kell nyúlni a cső falának a külső íven. Közben a csőfal a külső íven elvékonyodik, esetleg ki is szakad, vagy nem marad eléggé nyomástartó. Ezért a kanyarokhoz lehetőleg vastagabb falú rézcsövet választanék és biztos kilágyítanám a hajlításhoz igénybevett szakaszon. Hajlítás után újra keményre hőkezelném. A kicsi ívű hajlításhoz ezt a módszert szokás használni, mert az adja a legkomplexebb támogatást a csőnek.
Motor tengelyében még sincs menet, de gyorsan rákötegeltem egy darab lézervágott 10mm-es lemezt. Sajna csak 950-es fordulata van ennek a régi mocinak és ez bizony kevés. Tehát a motor kilőve, asszem ha szükséges lesz rásegíteni, akkor a rezgőcsiszoló vagy a gumikalapács lesz a megoldás. Próbatestet csinálok majd természetesen, sosem állok így neki semminek, hogy nem tudom mire számítsak.
Na, befejeztem ezt a gyantás dolgot, legközelebb az eredménnyel jövök.
Nagyon kis rádiusznál a behorpadás/kilapulás szinte elkerülhetetlen. A szükséges méretű hengeres anyagra rögzíts két alátétet a cső átmérőjének megfelelő távolságra. Ezek közé hajlítsd a csövet, így nem tud annyira deformálódni mint szabadon.
Előtte mindenképpen lágyítsd ki a hajlítandó részét. Sötét vörösre felizzítás után hideg vízbe dobod...
Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-03-09 19:43:31 [37290]
Csuhás | 6653
2018-03-09 19:43:53
[37291]
Nehéz a homokot ilyen kis belső átmérőjű csőben összetömöríteni, inkább valami gyantával kellene kiönteni a hajlítás idejére, az biztosan hézagmentesen kitöltené a csövet. Persze a buborékokat ki kell rázogatni belőle. ( Egy hogyan készült filmben hasonló esetben vizet fagyasztottak a csőbe. )
Én eddig csak rögzítésre , kiöntésre használtam . Arra gondolsz hogy absz " vízbe " állított tálcát kiöntök gyantával és így hozok létre egy ( puha) síkot ? Ha adalékolom akkor javulhat a keménység , kompenzálható a hőtágulás , a zsugor , de akkor szerintem meg kell munkálni