"Hé Tom! Semmi válasz... Hé Tóm! Semmi válasz... Kiváncsi vagyok, hol csatangol ez a gyerek!" E Mark Twain-i idézet után a kérdésem: Milyen dolgok megmunkálására akarod felhasználni a gépecskédet, Tom? Ui. annakidején, mintegy már 4 éve, én is ilyen saját kreálmányú, 3 csapágyas, lineáris tengelyekben gondolkodtam. De Letettem róla, ui. ennél a megoldásnál nem egymáson csúszó felületeken, hanem kisszámú érintkező ponton adódik át a terhelés. Szegény, azóta már meghalt, Czipa Laci barátomnak volt egy ilyen konstrukciójú, csodálatos precizitással megépített gépe. Annak a gépnek a tengelyei még a nagy súlyuk ellenére is álomszerűen könnyen jártak. Ugyanakkor viszonylag rövid idő alatt már bekopások látszottak a hengeres lineáris tengelyeken. A "Böhöncnc" nevű gépem nekem is hengeres (25-ös) lin. tengelyekkel rendelkezik, de annál én hosszú teflon csúszócsapágyakat használok évek óta problémamentesen.
tomsawyer | 153
2010-02-24 13:58:00
[10]
Lassan kész a magasítás. Egyenlőre provizor összeraktam, de elég merevnek tűnik már így is, de hátra kap még egy keresztirányú merevítést. Még némi esztétikai jellegű finomításra van szükség. Ha kész kezdhetek agyalni a Z-szánrendszeren.
tomsawyer | 153
2010-01-28 20:22:00
[9]
Na elkezdtem tervezni a mechanika átalakítását. Autocad-et használok mert valamilyen szinten tanították az egyetemen, igaz csak 2D-ben való szerkesztést, a 3D-vel ismerkedek. Megtervezem mindkét elképzelt verziót és ha kész beteszem.
tomsawyer | 153
2010-01-24 18:44:00
[8]
A hajtás egyenlőre léptetőmotoros lesz, később esetleg átalakításra kerülhet szervósra.
tomsawyer | 153
2010-01-24 18:41:00
[7]
tomsawyer | 153
2010-01-24 18:40:00
[6]
tomsawyer | 153
2010-01-24 18:40:00
[5]
tomsawyer | 153
2010-01-24 18:39:00
[4]
tomsawyer | 153
2010-01-24 18:39:00
[3]
Köszönöm a lehetőséget!
Na szóval tegnap a tettek mezejére léptem cnc-gép ügyben. Szerencsére nem a nulláról kell indulnom így bízom benne hogy belátható időn belül lesz belőle valami. Még régebben kézen-közön-keresztül sikerült szerezni egy elég komoly bontott kéttengelyes mechanikát. 270X405 a maximális elmozdulás. Kell eszközölni azért átalakítást. Meg kell emelni a hidathogy megvalósítható legyen a kb.150mm Z-irányú elmozdulás. Két variációban gondolkodom: Az egyik az lenne hogy két közdarabbal megemelem és elfordítom 90fokkal, a másik verzió szerint csak megemelésre kerülne sor, és a Z-szánrendszert egy felfogó derékszögre tenném fel. A Z-szánt minnél könnyebb aluminium konstrukcióval szándékozom megoldani, mert szerintem ez a vezetés lehajlás ellen nem túl stabil bár merevítéssel lehet hogy lehetne csökkenteni. Mindenféle észrevételt, javaslatot örömmel veszek!
geforg | 149
2010-01-24 17:59:00
[2]
Jómunkát,erőt,és egéséget kivánok a gépépítéshez
DeaK Jozsef | 985
2010-01-24 17:42:00
[1]
Hát tedd közkincsé gondolataidat. Hadd tanuljon más is jó ötleteidből. Mi mindenre kíváncsian várunk ami gépeddel kapcsolatos lesz.