HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


Épül a gépem ::: Pbalázs

*****

 

Időrend:
Oldal 1 / 1   Sorok:

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

pbalazs | 629    2013-08-18 13:34:00 [47]

Igen, igaz, azt az oldalsó alulapot kicsit elrontottam, ezért le is vettem, ahogy a #35-ös és a #37-es képeken látszik is. Nem ott van a hiba.

Előzmény: Németh Szabolcs, 2013-08-16 12:04:00 [46]


Németh Szabolcs | 673    2013-08-16 12:04:00 [46]

A #33-as oldali képeken ,a legalsó képen látszik,a z alu gerenda végein a lyukaknál ,hogy valami rendesen el lett fúrva,szerintem ott keresd a hibát......


designr | 3604    2013-08-15 16:09:00 [45]

Szerintem ha lenne egy biztosan sík felületed..ekkora egyengetőlap..stb..arra felfektetve az összehúzott aluprofil keretet az egyik oldal elhúzódna felfelé a síktól..

Előzmény: pbalazs, 2013-08-15 15:45:00 [44]


pbalazs | 629    2013-08-15 15:45:00 [44]

Leszedtem a síneket, hogy megnézzem, mennyire egyenesek.
Egymáshoz képest vizsgáltam őket: egymásra fektettem minden oldalról: bázisoldalt bázisoldalhoz, bázisoldalt nem bázisoldalhoz, tetejét a tetejéhez, és még forgattam is.
A legvékonyabb hézagmérőm 0.05mm-es, és az is csak akkor ment be a sínek közé, amikor egymás tetején voltak, és akkor is csak az utolsó 10-20mm-en.
Ha optimista (vagy laikus?) vagyok, akkor azt mondanám, hogy egyenesek a sínek, így nem kell hozzáfeszíteni egy erős referencia felülethez, inkább csak neki kell ütköztetni, hogy állandó legyen a sínek közt a távolság.
Ha pesszimista vagyok, akkor az is lehet, hogy kicsit görbék a sínek, amit a 0.05mm-es hézagmérő nem mutat, de a valóságban szorulni fog, ha nincs hozzáfeszítve a referenciához.

Mi a véleményetek?

Megvizsgáltam az alulapot is az egyenesnek gondolt sínhez képest, és bizony ott a 0.1mm-es hézagmérő is bement közé, de mégsem 1-2mm. Lehet, hogy inkább a vinklik szöghibája miatt áll az aluprofil ilyen bénán...

Előzmény: Szalai György, 2013-08-13 21:50:00 [42]


ANTAL GÁBOR | 4642    2013-08-14 09:15:00 [43]

Arra gondoltam hogy a :" a jobb oldali kocsik távolsága nem állandó a bal oldaliakhoz képest a sín mentén" Vagyis képletesen: nálad a párhuzamosak nem a végtelenben, hanem hamarabb találkoznak

Előzmény: pbalazs, 2013-08-13 20:20:00 [41]

Szalai György | 9489    2013-08-13 21:50:00 [42]

Ahogy én látom, sajnos egy 20mm-es sínpár feszegetéséhez egy 20mm vastag alulap sem elég merev.
Acél lapot csak ott használnék, ahol megengedhető (vagy szükséges) a közel háromszoros tömeg.
Szerintem az alulap hátuljára merevítő bordák kellenek, (lehet erős profil is, pl. 20mm sin, 80x80mm nehéz profil.) és ezekkel együtt kell megmunkálni. Vagyis a lap és a bordák között lehet oldhatatlan kötés is, nem kell feltétlenül rengeteg csavar. Vagy kevés ideiglenes csavar és szakaszos forrasztás. Vagy kevés bentmaradó csavar és vékony rétegű, folyamatos, merev ragasztás.

Előzmény: pbalazs, 2013-08-13 20:15:00 [40]


pbalazs | 629    2013-08-13 20:20:00 [41]

Köszönöm neked is.
Nekem is gyanús az alulap, de nem tudom megmérni...
Ez a kocsitávolságot nem értem: ha egy vonalba esnek, akkor (ez esetben) nem mindegy, hogy milyen távol vannak egymástól? Vagy a jobb oldali kocsik távolsága nem állandó a bal oldaliakhoz képest a sín mentén?
A furatokat kézzel készítettem, de elég nagyok ahhoz, hogy minden kocsit lehessen kicsit állítgatni. Most a sínek vezették meg ilyenre, nem óráztam.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2013-08-13 19:33:00 [39]


pbalazs | 629    2013-08-13 20:15:00 [40]

Köszönöm a válaszod, azt hiszem, értem.
Tudtam, hogy pontatlanok a profilok, ezért lehet is állítani a sínek távolságát, de abba az irányba pont nem, amerre kellene...
Én azt gondoltam, hogy az aluprofil elég merev, hogy hozzá lehessen feszíteni a síneket...
Ez a vastaglemez lehet alu is, vagy acél kellene legyen? Gondolom, először fel kellene szerelni a vastaglemezeket a keretre, aztán úgy egyben megmunkálni, ugye?

Előzmény: Szalai György, 2013-08-13 19:32:00 [38]


ANTAL GÁBOR | 4642    2013-08-13 19:33:00 [39]

Nekem gyanús a síkba mart alulemez ( két szempontból is .Lehet hogy nem sík ( korrektul le volt szorítva a megmunkáló asztalra és ott készült el a sík csak amikor le lett véve már nem volt sík )A másik a furatkép.A videón nekem úgy tűnik hogy azért mozog a sin mert az egy vonalban eső kocsik távolsága különböző. Olyan furatot kell az aluba munkálni hogy egy kicsit állítani lehessen a kocsikat , azután mérőórával gondosan jusztírozni az egészet . Látom Minitec profilt használsz . A sin rögzítésre van nekik a nútba befeszülő "T slot " Legalább az egyik oldalon azt használnék

Előzmény: pbalazs, 2013-08-13 17:17:00 [37]


Szalai György | 9489    2013-08-13 19:32:00 [38]

Ezeket az aluprofilokat nem készítik annyira pontosra, mint ami a sínek beépítési elvárása. Ez az egyik baj.
A másik baj meg az, hogy a sin sem annyira egyenes, mint amennyi a beépítési elvárás. Vagyis a két sínt, hozzá kell feszíteni négy darab, egymáshoz képest eléggé pontosra munkált felülethez.
Na, ehhez meg az aluprofil nem is eléggé merev, tehát lemunkálni sem érdemes.
A megoldás az lehet, hogy az aluprofilokra rászerelsz egy vastaglemezt, ami a kritikus irányokban merevebb mint az aluprofil keret, és eléggé pontos felületei vannak a sínek számára. Erre feszíted a síneket.
Szerintem.

Előzmény: pbalazs, 2013-08-13 17:17:00 [37]


pbalazs | 629    2013-08-13 17:17:00 [37]

Elkezdtem felszerelni a síneket a keretre, és egy kis problémába ütköztem, ebben kérem a segítségeteket.
Így nézne ki a tervem szerint:






Össze is csavaroztam mindent, de szorult, így szétszedtem:






A jobb oldali sín:




A bal oldali sín:




A képeken az látszik, hogy a bal oldali sín elemelkedik az aluprofiltól 1-2mm-t, ha a jobb oldali sín rögzítve van, és mind a 4 kocsi hozzácsavarozva az alulaphoz.
Olyan, mintha görbe lenne az alulap és az emelné el, de elvileg síkba lett marva. Az aluprofil meg nem csal ennyit, megmértem.
Most tanácstalan vagyok.
Talán be kellene marni a sínek helyét a profilba, és még egyszer síkba marni az alulapot?

A másik gondom, hogy ha tologatom a kocsit a rögzített sínen, akkor a szabad sín mozog oldalirányba: video1 video2
Ezt meg nem is értem...
Van ötletetek?


pbalazs | 629    2013-05-21 22:46:00 [36]

A hétvégén méregettem kicsit a léptetőmotorokat.
Úgy terveztem, ilyen motorok lesznek a gépen:






Adatlapot nem találtam hozzá, így kerestem hasonló paraméterű motorokat a nagyobb gyártóknál. Ezek alapján kb. 0,8-1Nm körülire saccoltam.
Ezután megmértem a tartónyomatékát a klasszikus módszerrel:




A mérési eredmény:




Aztán megmértem a forgatónyomatékát is: különböző fordulatszámokon mértem a vezérlő felvett áramát a motor üresjárásában, aztán egy ronggyal addig szorítottam a tengelyt, míg éppen nem esett ki a szinkronból, és ezt az áramot is felírtam. Ezekből teljesítményt számoltam, és a két teljesítmény különbségéből pedig nyomatékot.
Ezt a görbét kaptam:




A nyomaték-görbe kicsit "szőrösre" sikerült, valószínűleg mert szkóppal mértem a meghajtó frekvenciát, és nem mindig sikerült pontosan leolvasni. Ettől függetlenül látszik a lényeg.

Az eredményt tekintve kicsit csalódott vagyok, mert a hasonló motorok hasonló körülmények közt kb. 50%-kal erősebbek az adatlap szerint.
Ekkora mérési hibát nem hiszem, hogy vétettem.
Talán a mai motorok modernebbek, vagy valamit rosszul mértem volna?


pbalazs | 629    2013-04-28 23:19:00 [35]

Kicsit újragondoltam a konstrukciót, ez már (remélem) a végleges:







pbalazs | 629    2013-03-10 21:16:00 [34]

Ismét haladtam kicsit a géppel. Örömmel venném a véleményeket, kritikákat.

Mostanra állt össze minden alkatrész az X-orsó csapágyazásához, és elkészült az orsó végeinek megmunkálása.




A "szabad oldali" csapágyazás semmi extra: kínai 6000-es csapágy műanyag porvédővel. A ház AlMgSi ötvözet. Én lerajzoltam, esztergályos legyártotta:




A "hajtott oldali" csapágyazás már bonyolultabb volt (nekem): két 7201-es csapágy megy bele hézagoló lemezzel, egyelőre porvédő nélkül. A ház itt is AlMgSi ötvözet:




A csapágyakat satuval és egy megfelelő méretű dugókulccsal nyomtam bele a házba:




Itt már benne van az első csapágy:




Utána a 0,5mm-es hézagoló lemez:




Aztán a második csapágy:




Rátettem a fedelet, meghúztam, aztán mehet az orsóra. Itt még nincs a helyén, épp csak "megakadt", még a helyére kell nyomni:



https://lh4.googleusercontent.com/-hi-6rKAfCo0/UTzgQ4zIMHI/AAAAAAAAAnY/qMoSjwPrGJQ/s640/IMG_0844_small.jpg


Na itt már a helyén van. Az orsó 16-os, a furat 17-es a fedélen, azaz 0,5mm maradt, hogy a por be tudjon menni.




A csapágyak 12x1-es önzáró anyával vannak összefeszítve. Az anya alá kellett egy alátét is, mert a menet rövidebb lett, mint kellett volna. Így itt is kb. 0,5mm maradt a pornak, hogy bejusson.



Felszerelve kb. így fog kinézni:



pbalazs | 629    2013-02-24 19:20:00 [33]

Elkészült a csapágyház:



Felszereltem a helyére, csak úgy próbaképp, hogy hogy' fog kinézni:




NG | 438    2013-02-20 15:59:00 [32]

klavio (itt a fórumon is van topikja) árul ferdehatásvonalú végcsapágyazást ilyesmi áron. Én vettem egy talpast, az picit drágább, de tetszik a minősége is, csupa acél, nehéz lenne megcsinálni.

Előzmény: pbalazs, 2013-02-20 09:49:00 [28]


keri | 14030    2013-02-20 10:41:00 [31]

Ja ha nincs esztergád, akkor én is a gyárit javaslom, mert csináltatni nem olcsó.

Csapágyak közé sima lemez kell, a hullámos az a leszorításra jó, de azt ki is hagyhatod. 3 ponton szorítja a csapágyat, fedéllel egyenletesebben tudod szorítani.

Előzmény: pbalazs, 2013-02-20 09:49:00 [28]


keri | 14030    2013-02-20 10:34:00 [30]

fabory.hu boltjában vettem hézagoló lemezt. Jó lett vele, viszont anyákat borzalmas minőséget kaptam, nekem kellet után esztergálni. Bringás boltban lenne érdemes még megnézni, mert ott rendes kónuszanyákat adtak régen. Az ajánlott csapágyboltokban csak pislogtak rám bután hogy mit akarok, de onnan küldtek a fabory-hoz.

Hogy a bolti csapágyház megéri? Ja kevesebb az utánajárás, gyorsabb eredmény, de anyagilag bőven töredékéből kihozom még akkor is ha a porvédelmet nekem kell megoldani. Arról nem is beszélve hogy a bolti csapágyházhoz nekem kell alkalmazkodni az építménnyel.

Előzmény: pbalazs, 2013-02-19 21:01:00 [25]


pbalazs | 629    2013-02-20 09:52:00 [29]

Ennél a csapágyháznál még vagy sehogy, vagy kívülről valami gumigyűrűvel az orsón.
A következőnél erre is fogok gondolni, amikor már látom, hogy mit lehet, és az esztergályos nem küld el túl messzire

Na de milyen távtartó is kell a csapágyak közé? Sima, vagy hullámos?

Előzmény: svejk, 2013-02-20 06:26:00 [27]


pbalazs | 629    2013-02-20 09:49:00 [28]

Jogos az észrevétel.
Nem tudtam, hogy lehet készen csapágyházat kapni. Tudsz mondani valami boltot, vagy valami katalógust, ahol lehet ezeket nézegetni? Jellemzően minden csapágyboltban van csapágyház is?

Igazából több oka van, hogy így csinálom.
Egyrészt ez az első próbálkozásom ilyen 3D-s tervezővel, és ez egy jó apropó volt.
Másrészt sosem volt még dolgom esztergályossal: mit kell neki mondani, mit kell vinni, hogyan kell rajzolni, milyen anyag, milyen határidők, mennyibe kerül, stb. stb. Ezt is el kellett már kezdenem.
Meg hát így épp megfelelő lesz (elméletileg) a ház mérete és felfogatása. A gyárit meg, gondolom, úgyis síkba kell marni, vagy köszörülni, tehát előbb-utóbb az esztergályosnál kötök ki valószínűleg.

Sajnos semmilyen szakértelmem és gépparkom nincs, így otthon nem tudom ezeket megcsinálni.

Előzmény: NG, 2013-02-19 22:54:00 [26]


svejk | 33033    2013-02-20 06:26:00 [27]

Hogy lesz megoldva a 7201-ek porvédelme?

Előzmény: pbalazs, 2013-02-19 21:01:00 [25]


NG | 438    2013-02-19 22:54:00 [26]

Szia!

Nagyon jó, hogy ezt megtervezted, mert így kényszerűen alaposan végig lett gondolva a téma, és lám ki is bukott egy-két fontos "probléma". Ez a tárvtartó dolog valóban nagyon fontos lehet ha jó merev és hosszú élettartamú csapágyazást akarsz.

Én is egy csomót tervezgettem csapágyházakat, aztán rájöttem, hogy a boltban vásárolható kész darabok is abszolút a minimumot képviselik, mind tudásban, mind pedig árban. Azoknál olcsóbban nem hozod ki sztem (a karimás talán jó lenne neked, 16os orsóra az valami 12.000 Ft lehet talán csapágyakkal acél házzal anyával porvédővel mindennel..), hacsak nincs saját gépparkod (de egy jobbfajta köszörű is legyen benne...).

Szóval ami nem horror azt inkább érdemes megvenni, ezeken a részeken kívül is van mit tervezni bőven egy hobby cnc-n is, inkább azokba a részekbe pumpáld az energiád. Minden darabnak a modelljét gyönyörűen le lehet tölteni (cadenas , saját honlap stb.).

A többi dolog (is) pompás, hajrá!

Előzmény: pbalazs, 2013-02-19 21:01:00 [25]


pbalazs | 629    2013-02-19 21:01:00 [25]

Üdv ismét!
Tervezgetem a csapágyházat az egyik orsóhoz, így fog kinézni:





A házban két 7201-es ferde hatásvonalú csapágy lesz, amit a fedél rögzít, és az orsón lévő finommenettel lehet majd feszíteni.
Ez most úgy hangozhat, mintha értenék hozzá, pedig nem
Itt aztán kicsit megakadtam: a csapágyak külső gyűrűi közé milyen távtartó / hézagoló / kompenzáló lemez kell?
Olvastam valamelyik topikban, hogy a sima alátét nem jó, mert nem elég sík és párhuzamos a felülete.
Aztán van az a hézagoló lemez, ami olyan, mint egy vékony alátét, és elvileg párhuzamosak a síkjai.
Meg van az a kompenzáló lemez, ami olyan, mint egy hullámos alátét.

Nos, melyik mire való? Melyiket kell tennem a csapágyak külső gyűrűi közé?


pbalazs | 629    2013-02-10 23:28:00 [24]

Nem OFF, ezekből a tapasztalatokból sokat lehet tanulni, ötleteket meríteni.
Körül is nézek jobban a műhelyben, mit lehetne kézi fűrész helyett használni...

Előzmény: zotykó, 2013-02-10 23:16:00 [23]


zotykó | 302    2013-02-10 23:16:00 [23]

Köszi srácok. Ne offoljunk tovább Pbalázs oldalán

Törölt felhasználó    2013-02-10 23:06:00 [22]

Én gérvágóhoz vettem olyan tárcsát, amit aluhoz ajánlottak. Minden további nélkül vág 5ezres fordulat felett.
És a felület is jó.


sanka74 | 1557    2013-02-10 21:44:00 [21]

Szia! Én sima asztalos lapszabász körfűrészen vágtam őket, de mivel hatalmas a fordulata( fához ez kell, aluhoz nem) ezért nem lett szép a vágási felület, ezért ráhagyással vágtam, kb. 1 mm, azt pedig élcsiszológépen (fémhez való csiszolóvászon, de viszi a faipari is) derékszög vezető segítségével pontosra csiszoltam. Ennek a csiszológépnek van asztala, és függőleges helyzetű a csiszolószerszám, illetve mögötte a "tapper".

Előzmény: zotykó, 2013-02-10 19:37:00 [16]


zotykó | 302    2013-02-10 21:39:00 [20]

Tényleg. Ezt mutattad múltkor is csak kiment a fejemből..
Össze kell hoznom egy ilyet. Kéne találni egy olyan flexet, aminek a tengelye nem lóg.

Előzmény: PSoft, 2013-02-10 20:52:00 [18]


Révész Richárd | 2031    2013-02-10 21:01:00 [19]

Sima gérvágó fűrész.Mármint elektronyos.Sűrű fogú vídiás lap és megy mint kés a vajban.
Csak öltözz fel rendesen hozzá.

Előzmény: zotykó, 2013-02-10 19:37:00 [16]


PSoft | 18591    2013-02-10 20:52:00 [18]

"...de sok gépműhelyben azt mondták, hogy 1-2 tizedre sem akarják bevállalni a méretre vágását."

Ezzel az "egyszerű" technikával is bőven 1-2 tizeden belül vagyok,sőt.....
Fordulatszabályzott 'kisflex,vagy nagyflex' állványba fogva,HSS fémvágó fűrésztárcsa,fúró-üregelő spray.(de,kenés nélkül,szárazon is megy,csak lassabban).:)




Több kép a darabolásról.
És,ami az "ismétlési pontosságot" illeti.....

Előzmény: zotykó, 2013-02-10 19:37:00 [16]


pbalazs | 629    2013-02-10 20:26:00 [17]

Sima vasfűrésszel vágom, kézzel. Iszonyat nagy szívás, de csak ez van.
A profil hossza eddig még nem volt kritikus, és terveim szerint nem is fog számítani, ha nem egyformák mikronra.
Neked miért kell pontosan egyformának lenniük?

Előzmény: zotykó, 2013-02-10 19:37:00 [16]


zotykó | 302    2013-02-10 19:37:00 [16]

Szia.
Kérdezni szeretném, hogy te mivel vágod az alu profiljaidat? Mit csinálsz ha nem sikerül pontosra a vágás? Én is vettem 50X50-es darabokat, de sok gépműhelyben azt mondták, hogy 1-2 tizedre sem akarják bevállalni a méretre vágását. Ezért most pihennek míg ki nem találok valamit rá.


pbalazs | 629    2013-02-10 17:58:00 [15]

A hétvégén volt egy kis időm, tudtam kicsit haladni a géppel.
A lenti képen (10-es hozzászólás) a híd 65cm hosszú profilokból volt összerakva. Ezt kicsit hosszúnak éreztem, mert a sínek és az orsó is kb. 50cm, a hasznos mozgás pedig kb. 30cm lesz.
Így lerövidítettem a hidat 45cm-re, és megerősítettem a lábakhoz való csatlakozást.
Valahogy kevésnek éreztem a vinkliket alul és fölül, így kapott mindkét oldalra 80x10-es lapos profilt, a végekhez csavarozva. Ehhez fogom a lábakat csavarozni alul, fölül és középen, meg persze maradnak a vinklik is.
A csavarok feje természetesen be lesz süllyesztve a lábak hornyába.
Azt még nem tudom, hogy milyen magas lesz a híd, de most ezzel tudtam haladni, a többi meg kiadódik...









pbalazs | 629    2013-01-06 21:12:00 [14]

Köszönöm, hogy megmutattad, valóban hasonló.
Épp abban nem vagyok biztos, hogy kevesebb anyagból is meg lehet-e csinálni ugyanolyan jóra, és hogy egyetlen 4-5mm-es vinkli elég-e a híd rögzítésére.
Más szavakkal: és akarok túl sok anyagot feleslegesen beletenni, vagy a tiédben kevés a "vas" ugyanolyan igénybevétel mellett.

Előzmény: hostya, 2013-01-06 19:57:00 [13]


hostya | 3097    2013-01-06 19:57:00 [13]

A képből ítélve úgy látom mozgó hidas lesz.

Ha csak NYÁK-ot, előlapot (alacsony,lapos alkatrészeket) akarsz gravírozni/marni, akkor feleslegesen magas a híd.(szerintem)

Én is most készítek aluprofilból(45x90 ill. 45x45)) egy hasonló méretű gépet.
Nekem is ez lesz az első saját gépem...
Néhány kép az enyémről.












Ez a gép hasonló munkaterület mellett, kevesebb anyagból, olcsóbban kihozható.
Remélem találsz benne használható ötletet.

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 17:33:00 [9]

pbalazs | 629    2013-01-06 19:53:00 [12]

Na, ha ilyen jól sikerült a kép beillesztés, akkor folytatom:
Az alap keret oldalára kerülne a sín, és az orsó:




A sín THK HSR20-as, amihez laposacélból csináltam horonyanyát:




A híd lábát 15-ös alulappal terveztem a kocsihoz rögzíteni:




Ha a sín az aluprofil tetején volna, akkor egy "L" idommal kellene a kocsit a híd lábához rögzíteni, és azt valahogy gyengébbnek éreztem, mint ezt az alulapos megoldást. Vélemény?

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 19:22:00 [10]


elektron | 15859    2013-01-06 19:32:00 [11]

Az tetszik, hogy nem egy vékony lap a híd oldala sem, meg a többi, ad egy kis merevséget neki.

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 19:22:00 [10]


pbalazs | 629    2013-01-06 19:22:00 [10]

Megpróbálkozok még egyszer a kép beillesztéssel:


pbalazs | 629    2013-01-06 17:33:00 [9]

Nos, bemelegítésnek talán ennyi.
A kérdésem az, hogy láttok-e valami ordító hibát a vázon/konstrukción, amit így nem szabad csinálni, vagy esetleg itt-ott még meg kellene erősíteni, hogy ne csavarodjon/hajoljon el a legkisebb erőhatásra.
Ilyen anyagokból lehet egyáltalán olyan gépet építeni, ami elbír az alumíniummal?

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 17:22:00 [8]


pbalazs | 629    2013-01-06 17:22:00 [8]

Ezen kívül beszereztem már 40-50cm-es orsókat és lineáris síneket/kocsikat (THK HSR20, ill. NSK H15) is, amit alaposan kipucoltam, bezsíroztam. Képek
Léptetőmotorosra terveztem a gépet, amihez már megvannak a motorok, bár nem sikerült adatlapot találni hozzá.
Motorvezérlőt is vettem már kettőt, de az egy külön sztori. A legutóbbi fehérvári talin vettem a Klaviótól hibásan, 5000-ért a kettőt. Megjavítottam, most működik. Próbáltam kézzel lefogni, nagyon nehezen ment, szerintem jó lett, de azért gépen kelle kipróbálni. Képek

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 17:05:00 [7]


pbalazs | 629    2013-01-06 17:05:00 [7]

Az aluprofil 45x90-es, és kb. 60cm hosszú. Konkrétan ilyen és ilyen típus van.
45x90-es vinklikkel terveztem összefogatni a vázat, a hidat pedig 45x45-össel. A híd mozogna a tervem szerint.

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 16:56:00 [6]


pbalazs | 629    2013-01-06 16:56:00 [6]

Mit bénáztam el? Na mindegy, itt vannak a képek a tervezett vázról.

Előzmény: pbalazs, 2013-01-06 16:52:00 [5]


pbalazs | 629    2013-01-06 16:52:00 [5]

Nos, ilyesmi konstrukciót terveztem:


pbalazs | 629    2013-01-06 16:38:00 [4]

Köszönöm a buzdítást.

Először egy kis bemutatkozás, aztán mondom (mutatom), meddig jutottam eddig.
30 éves villamosmérnök vagyok, autóelektronikát fejlesztünk a hétköznapokban.
Bár mindig is szerettem barkácsolni, 1-2 éve tetszett meg jobban a CNC téma, kb. azóta olvasgatom rendszeresen a fórumot, járok az itt szervezett találkozókra.
Különösebb szakértelmem nincs a témában, inkább csak a józan paraszti ész, na meg az itt felszedett tudás. Fém/gépi megmunkálást sosem tanultam. Alap szerszámaim vannak, amibe nem tartozik bele a maró, eszterga, szalagfűrész, ilyemi

Építeni szeretnék egy gépet, amivel NYÁK-ot tudok gravírozni, műanyagot (előlapot, dobozt) marni, esetleg alumíniumot. Ebben kérem a segítségeteket.
Tudom, hogy nincs univerzális gép, de valahogy csak el kell indulni. Mivel nem tudok ilyen gépet tervezni, a könnyen/olcsón beszerezhető alkatrészekből terveztem építkezni, aztán majd menet közben alakul. Azaz hobby.
Most pedig keresek pár képet...


Törölt felhasználó    2013-01-06 15:45:00 [3]

Sok sikert az építéshez!

Sz.József | 3147    2013-01-06 15:25:00 [2]

Sok-sok képet kérünk, mert itt nagyon sok a vizuálist fórumozó...


n/a (inaktív)    2013-01-06 15:14:00 [1]

Sok sikert a gépedhez!


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 1   Sorok:


 ◊