Teljesen jogos, amit írsz, de a szivattyú nem a kádban lesz, hanem a pót-tartály alatt. Igaz, hogy ezek nem önfelszívók, de mivel a szivattyú majdnem a kád alsó szintjénél lesz, így a csőben mindig lesz egy 50-60 cm-nyi megrekedt víz, aminek elégnek kellene lennie ahhoz, hogy felkapja a vizet. Képzelj el egy fejreállított U betűt. Egyik szára a kád alja, a másik a szivattyú szívócsonkja. Még ha akarnám se tudnám onnan eltüntetni a vizet. Hát ez az elképzelés, aztán majd kiderül...
Előzmény: Rabb Ferenc, 2022-05-13 15:22:03 [48794]
dtb | 1922
2022-05-13 16:30:13
[48798]
Igen, én is erre gondoltam, ezt a rendszert ismerem. Ezen csak annyi változás lesz, hogy az emelő csövet, ami túlfolyó is egyben, meg kell hosszabbítani a megfeleő magasságig. ...és az eredeti, kiinduló kérdés is azért született, mert az alsó lezárást valahogy bonthatóan kell megoldani az alsó szelep miatt. Nagy valószínűséggel vágok egy peremet a belső mérethez igazítva egy 10mm-es pvc-ből, és elviszem valamelyik karosszériás/műanyaghegesztős szakihoz.
Pontosabban: ha simán megemeled a szelepet és elengeded, a akkor leüríti a teljes tartályt. Ha közben lenyomod a szelepet akkor lezár és nem folyik több víz. Azaz nem kell folymatosan húzni hogy ürítsen, elég egyszer megemelni.
Kiberhelt mosógép-szivattyúval bűvészkedni a fürdőkádban nem életbiztosítás a család egyetlen tagja számára sem! Az felszívni nem tud csak ráfolyással működik, vagy szinte az aktuális vízszinttel egy magasságba kell tenni a szívó részét.
A napi pár liter vizet megspóroló egész varázslás helyett nem volna célszerűbb egy "kis" és egy "nagy" öblítést is tudó WC tartályt felszerelni?
A Jakab-szelep a régebbi karos-úszós töltőszelep volt. De szerintem az általad elképzelt megoldás is pazarlás. Minek egy kis "pössentést" 50 liter szürke vízzel leöblíteni? Ezzel egyetlen egy öblítést tudsz megspórolni pedig többet is lehetne. Elég nehezen megvalósítható, hogy "öblítési stopos" fenékszelepet építs be és a póttartály tetejére kivezesd. Én egy átalakított Jakab-szelepet építenék be a póttartályba úgy, hogy az úszó a tartály alsó részén legyen és 6-8 liternél zárja el a hálózati vizet. Az átalakítás azért kell, hogy a szelep mindig a szürke víz felett legyen, nehogy a nyitott szelepen keresztül a szennyezett víz visszaáramoljon az ivóvíz hálózatba. Így ha megy a mosógép az feltölti a póttartályt amiből a WC tartály a megszokott módon töltődik. Ha épp nem mostok, és a póttartályban lecsökken a vízszint, a Jakab-szelep mindig enged annyi hálózati vizet a rendszerbe, hogy egy öblítésre elég legyen.
Az eredeti tartály megmarad ugyanúgy, ahogy van, abba nem engedek "koszos" vizet. A póttartály ugyanolyan túlfolyós lesz, mint az eredeti, komplett alsó szelep megy bele. A két vízkör egy egyszerű Y csatlakozóval lesz közösítve, közvetlenül a csésze bemenő részénél.
Még mindig nem egészen világos, de ez az én bajom. Minek bele jakab-szelep? Hiszen nem hálózati vízzel töltöd, a mosógépnek meg ki kell üríteni a vizét, nem teheted meg, ha megtelik a póttartály akkor lezár a szelep és bentmarad a víz a gépben. A másik, hogy a póttartálynak a túlfolyóját kellene bekötnöd a WC öblítő ágába, a tartály aljáról meg az eredeti WC tartály töltőszelepét kellene táplálni. Lehet, hogy így gondoltad, de nekem nem volt egyértelmű ahogy leírtad.
Úgy, hogy a mosógépből kijövő vizet ebbe a tartályba vezetem be, és a tartály pedig be lesz kötve a WC öblítő ágába. Alapból a víz a kádba folyik, úgyhogy onnan akár egy kis rásegítő szivattyúval(kiberhelt mosógép-szivattyú), akár kézileg, kis vödörrel átemelhető a víza a szemmagasságban levő pót-tartályba. Onnan kezdve már ugyanúgy működik, mint a wc tartály, csak ez nem 10, hanem kb. 50L
Ez csak "sima" cső, nincs muffolva (tokozva) a vége. Mivel szem előtt lesz, szivem szerint a cső belső lezárását favorizálnám, ha valahogy megoldható, hogy kívülről ne is látszódjon semmi. Egy fehér festés, meg tartókonzol. Egyébként egyszerű a történet, átlag napi két mosás megy a mosógépen, és irgalmatlan mennyiségű víz megy így veszendőbe, ennek a víznek a tárolására szolgálna ez a "tartály".
Előzmény: Rabb Ferenc, 2022-05-13 08:45:39 [48786]
Rabb Ferenc | 4387
2022-05-13 08:45:39
[48786]
Ez tokos csővéghez való. Ha dtb "csöve" nem ilyen végkialakítású, akkor azt fel kell tágítani ami 250-es átmérőnél már nem teljesen egyszerű esemény - de megoldható.
Van egy 250-es narancssárga PVC szennyvízcsövem, amit függőlegesre állítva akarok használni. Az alja be lenne fenekelve, és kerülne bele egy jakab-szelep. Az alsó résznek kb 1 méter vízoszlop nyomását kellene kibírnia, meg persze nem lehet merev, rideg. Ki milyen módszerrel zárná le a cső alját? Ragasztás? Múanyag-hegesztés? Esztergált fém záró? Egyéb?
RJancsi | 5811
2022-05-12 13:00:48
[48783]
Előző házam megvételét követően a fürdőszobában ki kellett cserélni a zuhanyzó fali csaptelepét. A csempeszelep zárásakot az egész menetes rész kiszakadt a szeleptestből. A sarokszelep cseréhez természetesen meg kellett vésni a csempét. A vége az lett, hogy a vízóra aknától végig kicseréltem a teljes vízvezetéket, mert a falban levő több évtizedes szigeteletlen vascsőben egy percig sem bíztam. A költségek (miután minden "vizes" helyiségben újra kellett csempézni) a csempeszelep cseréhez képest eléggé menőttek. Ezek után mire kellett volna számítanom?
Nem beszéltünk még a járulékos költségekről sem. Mer pl. mosdó, mosogató, bidé csaptelepnél van ugye kér sarokszelep is. Ha azt nem lehet elzárni akkor azt is cserélni kell, ha van ilyen a melósnál akkor azon az áron kell megvenni és azt amit éppen ő mond...
Először tudni kellene mi is a probléma. Ha csak simán csöpög vagy nehezen zárható egy hagyományos csaptelep akkor abban elegendő lehet két betétet cserélni ami 500-1000 forint közötti áron megvehető darabonként. Utána csak egy 17 vagy 19 kulcs kérdése. Peresze egy kicsit érdemes megmunkálni a szelepüléket is.
Ilyen betét van egykaros csaptelepekhez is de az drágább 3500-5000 forint is lehet, de még azokban is gyorsabban ki lehet cserélni mint egy teljes csaptelepet cserélni és a csaptelep jelentősen drágább is...
Vidéken nem tudom mennyi a kiszállás, meg az óradíj, de tippre 20-50kHUF közé mondanám, hogy mennyiért vállalják.
Én egy hőszivattyú hibafeltárásra kaptam 60k+ÁFA ajánlatot és 8000HUF kiszállási díjat... és még nem is javított semmit...
Ez elég tágfogalom, kerülhet annyiba is mint kettőnek a cseréje, de ha időigényes (mert mondjuk a konyhapultból kell hozzáférhetetlen helyről kiszedni), akkor lehet óradíjba számolják. Meg persze az se mindegy, hogy Budára hívod az első kerületbe vagy mucsaröcsögére. Szerintem itt Bp-en ha egyedül jön ki valaki, akkor 20.000-re számolnám. De bármennyi is lehet.
5,5 KW az eszterga motorja ,ami erről üzemel . Persze csak csillagban bírja , de úgy nem lehet megmondani hogy nem 3 fázis . Pici lágyindítás szerűség azért van ,de az jó is . Kontrázni is lehet . A nagyobb kuplungos eszterga motorja 7,5 Kw ,azt azért szenvedés felpörgetni ,de ha bemelegedett a hajtás akkor megy .Amúgy is csak a kis sebességek működnek abban , de ritkán azért használom .
Ha más géped is van és kell a három fázis, akkor a legjobb megoldás a frekvenciaváltón kívül a forgó 3f konverter. Igaz kell legalább egy kicsivel nagyobb motor a meghajtani kívánt motornál. Ezt a nagyobb motort kell elindítani és a kondikkal addig próbálkozni, míg a fázisonkénti feszültség (áram) közelítőleg egyforma. A motor elindul magától és nincs nagyon búgó hangja.
Építkezésről egy 1,5 kw épített kölcsönkapott 3f csörlőt hajtottam meg 1,75 kw motorról így.
Az ötlet innen: https://www.waterfront-woods.com/Articles/phaseconverter.htm
Kilowattonként 70uF. Ez a motor 1HP(lóerő)=746W. Vagyis minimum 50uF-os állandó kondi kell hozzá.
Persze át kell kötni deltába, és nem szabad csodákra várni. Az indító nyomatéka az eredeti kb 30-40%-a, a maximális teljesítménye pedig a névleges 70-80%-a lesz.
A fotón látható villanymotort szeretném átkötni 3 fázisról 1 fázisra. Mekkora kondenzátor szükséges hozzá?
PSoft | 18696
2022-05-08 21:53:05
[48762]
Igen, egy auto iris -is- van benne. Nem ismerem a felépítését, így tovább nem is "bontottam" a képeken láthatónál. A "takaró sapka" viszonylag könnyen lepattintható, no de...hogyan tovább? A sapka alatt, -a kép szerint- egy miniatűr nagy lépésszögű -talán 90°-os- léptecs lehet, ami impulzusra ki-be fordítja a lamellát.
Én is az arduinóra szavaznék RTC-vel, kiegészítve egy szilárdtest relével, és akkor milliók helyett megvan kb 5000 forintból, de ha senkit nem zavar a kattogás, akár még sima mezei relé is mehet az SSR helyett.
Hát igen, nagyon könnyen összeállítható lenne Arduinoval egy vezérlés, ha nem wifi -vel akkor RTC -vel, vagy DCF modullal, akár hőmérséklet figyeléssel. A nagyobb munka az, hogy mindez ne csak "deszkapanelon" működjön, hanem a valóságban is, megbízhatóan, függetlenül az olykor szélsőséges hőmérséklettől, esetlegesen kimaradozó táptól, villámlástól stb. De ezt nyilván Ti is tudjátok
Atomóra pontos lehet egy kínai wifis kütyü az inernet idő alapján. Nem akarok unalmas lenni , de wemos d1 mini ide jó lehet. Mozgatni a motort, programozni a harangozást.... wifi elérés kell. A wifi az idő szinkronhoz kell, de nem folyamatosan.
Ha érdekel Nem kell programot sem írni webe felületén minden összekattingathatö.
Elnézést, nekem nem "jött le" elsőre, hogy ez tényleg egy toronyóra vezérlése. Azt hittem, eredetileg annak készült, de már egész másra használod. Így persze más megoldást kell keresni.
Világvége, az semmi ahhoz képest hogy... Mise után a sok "idős hölgy" biztos jól megpletykálná hogy ez a Misi... No, az lenne az igazi világvége!(Neked)