Erről a dobozkáról van szó Szóval semmit sem állítottam, g-code-ként exportáltam, elkeserítő lett a demómacska sikerélménye után. Holnapi feladat: összekapcsolni a számítógéppel...
... folytatva az előzőt. A demo macskánál valószínűleg be volt állítva az "üres" fejmozgásnál a szálvisszahúzás, esetleg a "Z" emelés is. Mint írtam, ez nem STL függő, hanem a szeletelőben lehet (kell) beállítani. A műszerdoboznál nyilván más paramétereket állítottál (vagy nem állítottál) be, ezért másképp nyomtat. Sajnos ezeknek a paramétereknek a többségére nincs ökölszabály, idővel érezni fogod hogy egy adott tárgy és filament milyen beállításokat igényel. Még olyan is előfordul, hogy nyomtatás közben finomítasz, pl. hőmérsékletek, sebesség, flow stb.
Temészetes, hogy az STL-t nem nyomtatja. Az STL fájl a tárgy 3 dimenziós térmodellje ami háromszögekből áll. A szeletelő program aszerint csinál belőle g-kódot, hogy milyen rétegvastagsággal, sebességgel, alapanyaggal (hőmérsékletek), támasszal vagy anélkül stb. akarod "tárgyiasítani". Az STL fájl erről semmit nem tud és a nyomtató sem fogja kitalálni.
22 gramm PLA. Próbálkozom... Az SD-kártyáról csak a g-code fájlokat ismeri fel. Az STL-t nem. Jó ez így? Elmentettem egy műszer-doboz STL-ét gcode-ba, ezt elkezdte nyomtatni, de olyan, mint a szúnyogháló, és új pozícióba álláskor is nyomja a szálat. A demó-macseknél ilyenkor visszatekerte.
Sziasztok! Találtám ezt a madarat és gondoltam neki ugrok, de valahogy nem találom a hozzá illő beállítást. Most 0.4 nozzle, 0.15 réteg, 40 mm/s a sebesség. A szárny ilyen lett, de megszakítottam. A virág sem akar össze jönni. Valami ötlet mit, hogy kéne beállítani.
Szia! Ma indítottam el a szerkezetet. Előfűtés PLA/ABS - kiválasztva PLA. Szintezés a négy sarkon papírral - elvégezve. Demó-macska nyomatása 3ó32 perc után 61%. Végig kell csinálni, kivárom. Most, hogy fellelkesültem, tanácsot kérek. Morze-billentyű zárófedelét hogyan szerkesszem össze?
Sajnos a Prusa slicerbe nem tudom kikapcsolni a hidat, ezért ilyen esetben két réteget kell nyomtatni, de 0,4mm is könnyen átvágható szikével. Első rétegnél nincs ilyen gond. Én már mindig így csinálom az első réteget, ha sok a luk rajta.
Köszönöm, ez jó ötlet. Pont ez volt a nyűgöm, hogy ezen az ezüst PLA-n elég jól látszik milyen irányba mozgott a fej. Próbáltam a vasaló üzemmódot, de azzal sem lett szebb. A Slic3r-ben van egy "hilbert curve" az szép egyenletes felületet ad, alul felül, de ez valamiért hiányzik a Cura-ból pedig pont az a jó benne, hogy a teljes felületet, egy vonallal körbesatírozza. Igen, 0.1mm réteg a 0.2mm fúvókához az való.
Ha bedugod a kártyát még nem történik semmi. Mert a kártyán nyilván több fájl is lehet, előbb ki kell választanod melyiket szeretnéd kinyomizni. Javaslom, hogy ne a nyomtatás indításával fűtsd fel a fejet/asztalt. Amikor bekapcsolod a gépet a menüben keresd meg a hőfok beállításokat és ott add meg a fej és az asztal hőmérsékletet. A fő ablakban láthatod mikor éri el mindkettő. Ezután indítsd csak a nyomtatást. Így van egy kis ideje a rendszernek stabilizálni a hőfokot. Gyakran előfordul főleg a fejnél, hogy kicsit megszalad a hőmérséklet amikor először felfűti magát.
Lehet, hogy csak nálam van így, de időnként előfordul, hogy bekapcsolás után nem létja az SD kártyát és frissítéssel sem hajlandó észrevenni. De ha ilyenkor (bekapcsolt gépnél) kiveszem/visszarakom akkor már látja.
Köszönöm, rendeltem tőlük egy guriga fekete PLA-t. Aztán, mikor visszaigazolták, szétnéztem, hogy hol mennyi a filament. Nem ők voltak a legdrágábbak, de nem is a legolcsóbbak. Találtam egy olcsóbbat: easy-shop.hu Itt rendeltem egy fekete ABS-t.
Keresni kell egy leírást, hogy hogyan kezdjem el. A filament befűzése kissé aggaszt: a Z tengely orsója melletti továbbítómotor két görgőjébe egy d=3 mm körüli lyukon menne be, a másik oldalon már belenyomul a védőcsőbe. Egy szőkenős-kérdés: ha beledugom az SD-kártyát, elkezd nyomtatni?
Gratulálok, jó néz ki! Hány réteg a betű, 0,1 réteg vastagsággal van?
Egy javaslat, ha a felső réteget luk nélkül nyomtatod, és utólag vágod ki a lyukat, akkor szép egyenletes lesz a felső réteg. Én az előlapot nyomtatom így.
Töltsél le hozzá valami kisebb próbatárgyat. Ha még mindig egy túlméretezett fejű kölyökkutya van az SD kártyán demónak, annál kb. fél magasságban fog elfogyni a filament. A Cura ha nem is túl pontosan, de szeletelés után megbecsüli hány méter szál kell a tárgyhoz. 15-20% ráhagyással nem ér meglepetés.
G91 ;relatív mozgás G1 F1500 E-3 ;retract G1 F600 Z20 E-40 ;Fej felemelés, és filament kifűzés G90 ;abszolút mozgás G1 F1800 X0 y0 ;fej a bal sarokba, hozzám közel M0 ;várakozás gombnyomásig, ilyenkor kézzel kihúzom a filamentet, és ;betolom a fejig az újat, amíg ki nem jön egy kis anyag, nem kell ;pucolni az előző anyagtól a fejet, a rutin megcsinálja magától. G91 ;relatív mozgás üzemmód G1 F300 E40 ;filament betöltés, fej pucolás G1 F1500 E-4 ;retract G90 ;abszolút mozgás G1 F1800 X61.109 Y23.814 ;visszaállás a nyomtatás folytatásának pozíciójára, ide, az első XY koordinátát másolom a beszúrás utánról G1 F600 Z-20 ;Fej leengedés G1 F1500 E4.1 ;Re-retract, anyag nyomtatásra kész állapotban nyomás alatt G90 ;abszolút mozgás G92 E2728.00217 ;visszaállítja az extruder pozíció értékét, ez a szám az utolsó ;E érték amit a beszúrás előtt találunk
Szevasztok! Ma megérkezett, nem 1/4 óra, hanem 2,5 óra alatt raktam össze. Pöcsölős volt, a mellékelt rajzos leírás nem túl részletgazdag. Van egy SD-kártya, ami jobban elmeséli, hogy mit kell csinálni. Adtak vele 2-3 méternyi fehér PLA-t.
Ja és mielőtt valaki megkérdezi, itt van a rutin a manuális szálcseréhez, ezt a G-kódba szúrtam be a megfelelő LAYER elé:
G91 ;relatív mozgás G1 F1500 E-3 ;retract G1 F600 Z20 E-40 ;Fej felemelés, és filament kifűzés G90 ;abszolút mozgás G1 F1800 X0 y0 ;fej a bal sarokba, hozzám közel M0 ;várakozás gombnyomásig, ilyenkor kézzel kihúzom a filamentet, és betolom a fejig az újat, amíg ki nem jön egy kis anyag, nem kell pucolni az előző anyagtól a fejet, a rutin megcsinálja magától. G91 ;relatív mozgás üzemmód G1 F300 E40 ;filament betöltés, fej pucolás G1 F1500 E-4 ;retract G90 ;abszolút mozgás G1 F1800 X61.109 Y23.814 ;visszaállás a nyomtatás folytatásának pozíciójára, ide, az első XY koordinátát másolom a beszúrás utánról G1 F600 Z-20 ;Fej leengedés G1 F1500 E4.1 ;Re-retract, anyag nyomtatásra kész állapotban nyomás alatt G90 ;abszolút mozgás G92 E2728.00217 ;visszaállítja az extruder pozíció értékét, ez a szám az utolsó E érték amit a beszúrás előtt találunk
Ja és érdemes egy érdemes egy kis oszlopot nyomtatni a tábla X0Y0 felé eső sarkába, hogy mindig azzal kezdje a réteget, így az esetleges szálcsere utáni kezdő trutyizást nem a betűkön végzi. De azért rá kell nézni, hol is kezdi, mert ez szeletelő beállítástól is függ.
Ezt csak úgy, mert úgy látom PSoftot kitiltották a kecskés pornó miatt
Előlapot készítettem egy barátomnak. Nagyobb kihívás volt a feliratozás mint elsőre gondoltam.
0.2-es, 205°C-os fúvókával csináltam, mert a 0.4-es túlságosan maszatolt, meg nagy volt az után csepegése ilyen finom alakzathoz, hőmérsékletet meg nem akartam csökkenteni mert azért a rétegtapadásnak is erősnek kell lenni. 195 fokon meg már hajlamosak voltak leesni a betűk kapirgálásra.
Törölt felhasználó
2020-06-24 15:19:53
[27122]
Nekem soha nem volt vele problémám, már három-négy éve használom, amikor 3D nyomtatással kezdtem. Több fajta laptopon és egy asztali komputeren használom, de mind ma már HP, egy kivétellel, az előző asztali az Dell volt. W10 Pro alatt használom, nagyon meg vagyok vele elégedve.
Én a FreeCAD-ot használok mindenre. Nem mindenki szereti, de én nagyon szeretem, mert nagyon profi, mindent lehet csinálni vele segítségével, na meg "ingyen" van ha nem akarsz fizetni érte. Én minden új verzióra szoktam fizetni mert szerintem megéri.
Természetsen a kész tárgyat átfestheted amilyenre csak akarod. Ha eleve különböző színekben akarod nyomtatni akkor két megoldás van, az egyik, hogy valamilyen programmal "színekre szeded" a tárgyat, színenként kinyomtatod és összeragasztod/állítod. A másik, ha elegendő egy vízszintes réteg mentén a színváltás, hogy a g-code-ba a réteg végén beteszel filament cserét, a nyomtatás ott megáll, kicseréled a szálat más színűre és folytatod a nyomtatást. A legbonyolultabb ha több filamentet kezelő nyomtatód van, ami képes több színből kinyomtatni ugyanazt a réteget. Ezt meg lehet oldani színenként egy-egy fejjel vagy egy fejjel de filament cserélő mechanikával. Egyik sem kezdőknek való. Szerintem ráérsz ilyenen gondolkodni ha már elég gyakorlatot szereztél egy színnel is. Nem akarom elvenni a kedved, de a 3D nyomtatás még egyáltalán nem "bolondbiztos", hogy megveszed a gépet és azonnal "eladható" tárgyakat állítasz elő. Nagyon sok beállítás van amire magadtól kell rájönnöd, hogy egy adott tárgynál és alapanyagnál mivel fussál neki.
Köszönöm a választ. Igen csak ezt fogom választani. Ha több színből akarok kinyomtatni valamit az hogy lehetséges? Vagy milyen festékkel lehet festeni?
RJancsi | 5809
2020-06-22 18:34:27
[27113]
Sokkal puritánabb kivitel, de többen ajánlottuk már a Creality Ender3 nyomtatót. Elég egyszerű, megbízható és 80 000 Ft körül itthon is megvásárolható. A munkaterülete pedig nem 15 x 15 hanem 22x22x25 cm ami lényegesen használhatóbb. Ha minden áron többet akarsz költeni rá, ugyanennek a típusnak létezik Ender3 pro és Ender5 típusa is.
Tanácsot szeretnék kérni hogy honnan és milyen nyomtatót ajánlanátok venni? Most ismerkednék a technikával, jobb fajta gépet szeretnék amit évekik tudok használni 100-200 ezer Ft-ot szánnék rá. Esetleg véleményetek a Cube 3D nyomtatóról. https://focuscamera.hu/3d-systems-cube-3-generacios-3d-nyomtato-szurke-p385116
Köszönöm.
keri | 14030
2020-06-22 07:07:26
[27111]
Na de a vezérlőkártyának mi köze a motormeghajtó tápfeszültségéhez? Teljesen független dolog.
Van ez a motormeghajtód. Rákötsz egy tápegységet, amit a motormeghajtó elbír, rákötöd a mozgásvezérlő kártyáról a step/dir jelet, és annyi.
Pontosan miért is kellene egy ilyen motor meghajtó? Milyen soros porti eszközre kellene? Milyen felhasználásra? Felteszem nem 3D nyomtatóhoz kell. Ha nem 3D nyomtatóról van szó akkor inkább a megfelelő helyen kellene folytani...
Külső tápról kapná a delejt, csak nem értem ezek össze függését. Igazából egy soros portos vezérlőkártyát szeretnék lecserélni egy könnyebben kezelhetőre akár egy 3d-s kártyára is, mert akkor mehet sd-ről is.