Ennyi körül szokott lenni, de amúgy 25kilós zsákban is lehet kapni az meg vállalható mennyiség. Az 1000kg-os az kicsit sok lenne, de biztos olcsóbban lehetne hozzájutni. De ha azt nézzük hogy annyival nem is drágább a filament, mint a granulátum, én nem kínlódnék vele, főleg hogy a minőség sem feltétlen a top kategória lesz házi körülmények között, amikor az ezzel foglalkozó cégek is szívtak elég sokat mire sikerült a szükséges pontosságot és anyagminőséget összehozni.
Lehet, hogy ezt az árat olyan mondta, akik ilyet csinálnak?
Ilyenkor szokott kiderülni, hogy dolgoznak vele és veszteséggel adjék el a kész terméket, mert ugye nagy tételben a késuz tekercs PLA kerül ennyibe.
Kb 3-4 éve én felhívtam a Herz-et, ott adtak egy olyan kollegát, aki foglalkozott a terítéssel.
Az volt a lényeg, hogy a saját PLA-juk náluk drágább volt, mint Németből szállítással együtt, de nem tudtam vele zöld ágra vergődni, mert azt mondta vegyem meg ott, ahol olcsóbb.
Ettől a hívástól kezdve nem használom a nyomtatószálaikat, akkor sem, ha viszonylag jó minőség a piacon.
Nekem a kínai PLA is megteszi, mióta tavaly szétalkudtam az agyam a kínaival, azóta nem is használtam mást.
Itt is elment a fórumon közel 400 tekercs, és senkitől nem jött vissza negatív róla, pedig tény, hogy az 1,75 nem 1,75 volt, de mindenki megoldotta ezt a problémát egy kis többlet adagolással.
Nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyet érdemes kiépíteni otthonra. Még egy egyszerűbb megoldás is kellően bonyolult lesz és nem biztos, hogy megéri otthonra...
Sziasztok, valaki körbejárta már a filament házi készítésének a mikéntjét-hogyanját? Úgymond a "filastuder vagy Lyman" gép egyszerű, a műanyag alapanyag a kemény dió, ha van is, csak zsákos kiszerelés.
Ha csak a fej és az asztal hőmérsékletet figyelteted, akkor így megy, de ha bekötsz egy külön érzékelőt a külső hőmérséklet figyelésre és alá megy a hőmérséklet a firmware által beállítottnak, akkor stop van.
A marlinban több érzékelőt tudsz figyeltetni, ha jól tudom a ramps panelon 3 érzékelőnek van hely.
Pusztán csak a külső, vagy környezeti hőmérséklet összefüggéseire lettem volna kíváncsi. Egy példa... Reggel kimész a hideg műhelyedbe, nyomtatni akarsz, 5 fok vagy kevesebb van a gép körül. A Marlin figyelve a két termisztort azt mondja, "hideg van, baxok rád, fűts be, aztán indulhatunk".
Vagy befűtesz, vagy megmelengeted a két termisztort pld. egy hajszárítóval. Öt fok fölé megy a két termisztor mért értéke, indulhatnak is a fűtések, indulhat a nyomtatás is. Utána már nem foglalkozik a Marlin a külső hőmérséklettel, hisz fűt, melegszik a fej, ugyanúgy melegszik az asztal is.
Bár a maxtemp beállítást fotóztam ki, de a mintemp is ugyanígy működik, menet közben leáll a nyomtatás, ha a megfelelő érzékelő alacsonyabbat érzékel mint a beállított érték.
Pontosan mikor is áll meg? Mondjuk nekem csak ultimakerrel van tapasztalatom ott addig nem enged nyomtatni amíg nincs minden megfelelő hőfokon, de olyat nem tapasztaltam, hogy a környezeti hőmérséklettől függően ne nyomtasson. Igaz nem is volt még 5°C-ban a mikor nyomtatni akartam.
Olyat viszont tapasztaltam, hogy a hotendet túlhűtötte a tárgyhűtő és mivel nem tudta tartani a megfelelő hőfokot leállt. A hideg környezetnek itt esetleg hatása mert esetleg tűlhűti a hotendet.
Ok, értem, fűtőköri szakadás, termisztorhiba, stb. De mi állítja meg a külső hőmérséklet 5 fokra esése esetén? A fej/asztal munka közben hőfokon, vagy annak közelében van... A MINTEMP a két fűtést figyeli, de mi figyeli menet közben a külső hőmérsékletet? Vagy csak indítani nem enged a két termisztor öt fok alatt?
A flying extruderesnél a +tengelyen levő teher csapágyazását kellett volna továbbfejleszteni. Nem tetszett , hogy a 8 mm átmérőjű rúdon futó lineáris hüvely (mely csak nyomtatva volt és nem golyós) nyugalmi súrlódása jóval nagyobb volt mint a mozgási. A nagyobb mozgásoknál az extruder motort a bowdenen keresztül kellett cipelni. Tovább kellett volna kísérletezni ,esetleg filc betéttel ,nem zsírozni csak híg olajjal kenni vagy kipróbálni a golyós hüvelyt. A nyomtatásokon nem láttam különös hibát , viszont ki akartam próbálni már régebben a mostani viszonylag rövid bowdenes megoldást . Ezzel még csak a mellékelt képeken látható nyomtatások vannak.
Hogy is van ez a külső hőmérséklet figyelés a nyomigáknál?
Gondolom... A firmware-ben van egy definiált hőmérséklet érték, ami alatt a gép el sem kezd nyomtatni. Ha nyomtatás közben esik a külső hőmérséklet, akkor is megáll a nyomtatás? A hőmérséklet minimumot valamelyik termisztor figyeli? Melyik a kettő közül?
PSoft | 18689
2020-12-05 12:27:49
[28129]
„Nem bírok magammal ,újabb kísérleti elrendezés...”
Látom, most áttértél a majdnem "klasszikus" bovdenes megoldásra. Miért változtattál? A "repülő" extruder nem vált be, nem hozott számottevő minőségi javulást a nyomaton?
Valaki hozzárétő magyarázza már el nekem (lehetőleg egységugrás, tranziens jelenségek és nanotechnológia nélkül), hogy mitől lehet egy léptecs halkabb vagy hangosabb. A csökött agyammal úgy képzelem, hogy adott fordulatszámhoz fix frekvencia tartozik, tehát a hangmagasság ugyanaz mindegyik vezérlőnél. A hangerő (amplitudó) meg az áramerősségtől függ, ami adott motornál megint kb. vezérlő független. Akkor mitől csendesebb egy korszerű vezérlő?
MaDo | 169
2020-12-04 22:34:47
[28124]
Szervusztok ! Nem bírok magammal ,újabb kísérleti elrendezés : álló extruder motor ,(csak z-vel együtt mozog) és az x tengely közép helyzeténél van rögzítve egy U rúdon és rövid bowdennel "támad"jobbra balra vagy balra jobbra. Ja és a kislány aki rácsodálkozik vagy valamire vár. Az Árpád érem nem is tudom hogy keveredett bele. Sajnos ez a fémpor tartalmú magyar filament nincs a helyzet magaslatán ezért kicsi bemázoltam.
Üdv.: Attila
PSoft | 18689
2020-12-04 22:33:14
[28123]
„Szóval minden megszokás kérdése.”
Soha nem zavart a nyomiga hangja... Én az első gravírgépemen még H1-es vezérlővel kezdtem, annak a hangjával is jól elvoltam.
Bohóchajat akartam... Egy hete van benne a fekete anyag, és nem értettem, mi a bánat lett. A CURA4.8 felrakásával közel egy időben történt a csere. Lecseréltem a 4.8-at a 4.6-ra, de elkezdődtek a réteg-szétválások. Ekkor vált gyanússá, ilyet csak az ABS-nél láttam. PLA, PET-G, TPU forever!
Köszönm ismét. Alin is nézegettem, de nem vagyok nagy alimágus valahogy ezt nem találtam meg. 55-ért egész jó ár. Mi az amit érdemes hozzá venni. Néztem hogy szettben van + fúvókákkal, van olyan amelyikhez sátrat adnak. Úgy általában ha ráaggat az ember valami kiegészítőt pl asztalszenzor meg hasonlót vagy alaplapot cserél akkor gondolom kell tudni fw-t feltenni, esetleg belepiszkálni...
RJancsi | 5811
2020-12-04 20:07:26
[28119]
Nekem 2 éve van meg, valószínű az első generációs alaplappal. Rendszerint egy méterre fejmagasságban nyomtat mellettem de egyáltalán nem zavaró a hangja. Biztos lehetne halkabb is, De a Tiétek is halkabb ha be sem kapcsoljátok. Szóval minden megszokás kérdése.
Én a nyár elejét vettem új Ender 3-at és már nem a hangos alaplap van benne. Nem tudom a típusát, de sokkal halkabban mennek a motorok, mint a régi alaplappal. (Videókban lehet hallani a régit, ahhoz tudok viszonyítani. Most két napig vinnyogott a fülembe kb. 1 méterről és egyáltalán nem volt se hangos, se zavaró.)
A saját hülyeségem... Ma reggelre ezt termeltem: Fehér PLA-t cseréltem feketére. Nem néztem meg a dobozt, és ABS-t fűztem be. Egy hete szívok...
roland7 | 632
2020-12-04 19:07:45
[28114]
Megnéztem a 3Dee-n lévő nyomtatókat. 97 ezer az Ender3 PRO náluk... Néhány nyomtatott alkatrészt és saját firmware-t adnak hozzá, ami ezért a felárért egy vicc szerintem.
Aliexpressen cseh raktárból ajándék üveglappal, 5 tartalék nozzle-lel 60.800 Ft jelenleg, két nap és 14 óra múlva 55.500 Ft lesz.
Az árkülönbözetből bőven futja egy SKR mini alaplapra, ha halk nyomtatót szeretnél, alumínium adagoló extruderre és néhány tekercs filamentre is.
Amit a pro verziónál előnyként látok, hogy mágneses asztala van. De ez csak kényelmi kérdés, a sima Ender 3 alu asztalára 4 db iratcsipesszel ugyanolyan jól fel lehet rögzíteni bármilyen lemezt. A nyomtatási időhöz képest a 20 mp-es "csipeszelés" igazán elhanyagolható. Az Y tengely dupla széles alu profilból van a pro verziónál. Kétség kívül merevebb lehet, de én a sima Ender 3-nál sem vettem észre semmi hibát amit a "gyengébb" tengely okozott volna. Állítólag valalmit mókoltak az extruderrel is, hogy kevesebb legyen a dugulás. Erről nem tudok nyilatkozni, párszor nekem is eldugult a fúvóka de kiégetéssel és oldószeres áztatással gyorsan orvosolható a probléma. Különösen, hogy a gyári készletben tartalék fúvóka is van, így dugulásnál azonnal tudod folytatni a munkát a csere fúvókával és amíg nyomtatsz a dugulást is meg tudod szüntetni. Én az EU-s újat választanám, különösen ha még olcsóbb is. EU-ból nem hónapok alatt érkezik és mégiscsak te leszel az első tulajdonosa. Könnyű összeszerelni, a fődarabok (mozgó X híd) gyárilag össze van rakva, nem neked kell legózni vele. Ami megtréfált, hogy az összerakás után maradt egy csomó fel nem használt csavar. Ez nem IKEA termék, nem pont annyi csavart csomagolnak mellé amennyi kell, hanem jó bőven nehogy kevés legyen.
Köszönöm a tanácsokat. Új gép eu raktárból 200$, használt egy év garival (3Deed) meg cirka 15e-el több. Viszont fintom sincs mi tartozik a gariba. Nem tudom vajon megéri-e.
A pro verzió jobb választás a felár ellenére is? A specifikációt elolvastam, de hát mivel nincs tapasztalatom max elhinni tudom.
RJancsi | 5811
2020-12-04 15:35:18
[28111]
Roland7 pontosan leírta a lényeget. Az Ender3 bármelyik verziója jó már gyári állapotban is. Óvatos (nem lényegi) módosításokat érdemes elvégezni rajta, de az alaplaphoz akár hardveresen akár szoftveresen hozzányúlni csak annak kéne aki tényleg ért hozzá. Sajnos elég sok elgányolt gépről hallani. Az enyém gyári Ender3, mióta meg van semmi bajom nem volt vele. Két negatív tapasztalat: a Gembird filament néha 1.75 helyett csak 1.6 mm, így teli felület helyett rácsos lett a nyomat (nem a nyomtató tehet róla), és egy feltehetően Cura hiba miatt az asztal síkja alá "küldött" extruder felszántotta gyári üvegszálas asztallapot. Erről sem a nyomiga tehet. Teszi a dolgát, egyszerű, jól szerelhető, nem sokat kell (nem is lehet) állítani a mechanikán. Új korában kb. kétszer kellett a szíj nyúlása miatt feszítenem, azóta (kb. két éve) nem kellett hozzá nyúlni. Az asztal szintezésére már nem is emlékszem mikor csináltam legutóbb, pedig gyakran nyomtatok rajta nagyobb dolgokat is.