Én a nyár elejét vettem új Ender 3-at és már nem a hangos alaplap van benne. Nem tudom a típusát, de sokkal halkabban mennek a motorok, mint a régi alaplappal. (Videókban lehet hallani a régit, ahhoz tudok viszonyítani. Most két napig vinnyogott a fülembe kb. 1 méterről és egyáltalán nem volt se hangos, se zavaró.)
A saját hülyeségem... Ma reggelre ezt termeltem: Fehér PLA-t cseréltem feketére. Nem néztem meg a dobozt, és ABS-t fűztem be. Egy hete szívok...
roland7 | 632
2020-12-04 19:07:45
[28114]
Megnéztem a 3Dee-n lévő nyomtatókat. 97 ezer az Ender3 PRO náluk... Néhány nyomtatott alkatrészt és saját firmware-t adnak hozzá, ami ezért a felárért egy vicc szerintem.
Aliexpressen cseh raktárból ajándék üveglappal, 5 tartalék nozzle-lel 60.800 Ft jelenleg, két nap és 14 óra múlva 55.500 Ft lesz.
Az árkülönbözetből bőven futja egy SKR mini alaplapra, ha halk nyomtatót szeretnél, alumínium adagoló extruderre és néhány tekercs filamentre is.
Amit a pro verziónál előnyként látok, hogy mágneses asztala van. De ez csak kényelmi kérdés, a sima Ender 3 alu asztalára 4 db iratcsipesszel ugyanolyan jól fel lehet rögzíteni bármilyen lemezt. A nyomtatási időhöz képest a 20 mp-es "csipeszelés" igazán elhanyagolható. Az Y tengely dupla széles alu profilból van a pro verziónál. Kétség kívül merevebb lehet, de én a sima Ender 3-nál sem vettem észre semmi hibát amit a "gyengébb" tengely okozott volna. Állítólag valalmit mókoltak az extruderrel is, hogy kevesebb legyen a dugulás. Erről nem tudok nyilatkozni, párszor nekem is eldugult a fúvóka de kiégetéssel és oldószeres áztatással gyorsan orvosolható a probléma. Különösen, hogy a gyári készletben tartalék fúvóka is van, így dugulásnál azonnal tudod folytatni a munkát a csere fúvókával és amíg nyomtatsz a dugulást is meg tudod szüntetni. Én az EU-s újat választanám, különösen ha még olcsóbb is. EU-ból nem hónapok alatt érkezik és mégiscsak te leszel az első tulajdonosa. Könnyű összeszerelni, a fődarabok (mozgó X híd) gyárilag össze van rakva, nem neked kell legózni vele. Ami megtréfált, hogy az összerakás után maradt egy csomó fel nem használt csavar. Ez nem IKEA termék, nem pont annyi csavart csomagolnak mellé amennyi kell, hanem jó bőven nehogy kevés legyen.
Köszönöm a tanácsokat. Új gép eu raktárból 200$, használt egy év garival (3Deed) meg cirka 15e-el több. Viszont fintom sincs mi tartozik a gariba. Nem tudom vajon megéri-e.
A pro verzió jobb választás a felár ellenére is? A specifikációt elolvastam, de hát mivel nincs tapasztalatom max elhinni tudom.
RJancsi | 5809
2020-12-04 15:35:18
[28111]
Roland7 pontosan leírta a lényeget. Az Ender3 bármelyik verziója jó már gyári állapotban is. Óvatos (nem lényegi) módosításokat érdemes elvégezni rajta, de az alaplaphoz akár hardveresen akár szoftveresen hozzányúlni csak annak kéne aki tényleg ért hozzá. Sajnos elég sok elgányolt gépről hallani. Az enyém gyári Ender3, mióta meg van semmi bajom nem volt vele. Két negatív tapasztalat: a Gembird filament néha 1.75 helyett csak 1.6 mm, így teli felület helyett rácsos lett a nyomat (nem a nyomtató tehet róla), és egy feltehetően Cura hiba miatt az asztal síkja alá "küldött" extruder felszántotta gyári üvegszálas asztallapot. Erről sem a nyomiga tehet. Teszi a dolgát, egyszerű, jól szerelhető, nem sokat kell (nem is lehet) állítani a mechanikán. Új korában kb. kétszer kellett a szíj nyúlása miatt feszítenem, azóta (kb. két éve) nem kellett hozzá nyúlni. Az asztal szintezésére már nem is emlékszem mikor csináltam legutóbb, pedig gyakran nyomtatok rajta nagyobb dolgokat is.
Ender 3 és Ender 3 PRO is jó választás. Írod, hogy használtat vennél. Ez lehet viszont a dolog buktatója. Rengeteg Ender 3 van és a legtöbb user szanaszét tuningolja, alakítja. Aztán örülne, ha képes volna újból azt a minőséget produkálni, mint gyári állapotban. Tapasztalatból írom ezt, én is használt, átalakított Ender 3-at vettem. Majdnem egy év kínlódás után nemrég vettem egy új Ender3 PRO-t. Ebben a "kötelező" dolgok lettek csak cserélve és sokkal szebben nyomtat, mint a régi, szanaszét alakított. Szóval fontos kérdés a használt nyomtatónál, hogy kié, mennyire van széttuningolva és aki átalakította, értett-e hozzá. Illetve az ár és hogy mit ad hozzá pluszban. Filament, stb...
Hirtelen felindulásból erősen elgondolkoztam egy 3D nyomtatón ebben a témában totál kezdőként (Na jó a topikot néha olvasom ).
Mit gondoltok egy használt Ender 3D pro mennyire alkalmas a kezdésre? Mennyire 1.0-ás júzer barát, feltöltöm amit nyomtatnék és örülök, vagy előtte órákat kell(ene) matatni a firmware-ben hogy egy értékelhető valamit kinyomtassak? (Olyasmivel hogy asztalszintezés, szálbefűzés, fejpucolás meg tudok bírkózni.)
RJancsi | 5809
2020-12-01 20:21:18
[28107]
Így néznek ki hason/háton. A Napszívta hátuk szinte ezüst színű, a hasuk még élénk zöld. De mindkettő felülete fényes mintha most nyomtattam volna.
Idén augusztus elején nyomtattam ezeket az IBC "kupakokat", piros kínai PLA-ból. '3D nyomtatás' téma, 27363. hozzászólás Múlt héten szedtem le őket, a téli fagytalanítás okán. Amelyik a képeken van, a nap nagy részében kapta direktben az UV-t egész nyáron. Sokat fakult, -veszített a piros pigmentből- már csak olyan "rózsaszínes", de más szerkezeti elváltozást/öregedést én se tapasztaltam rajta.
Kíváncsi leszek az UV állóságra. Kb. egy éve nyomtattam egy világos zöld békát és egy gyíkot. Az ablakpárkányon "laknak" idebent, így tripla üvegen keresztül éri őket a Nap. Mindkettőnek kifakult háta, de nem krétásodott egyik sem. PLA-ból vannak.
Szia! Én "natur" Gembird PLA-val nyomtattam ilyeneket, nekem bevált. Mivel elég sérülékeny a "kép" és könnyen koszolódik, minden kép köré egy 2 mm vastag fekete keretet rajzolok és úgy nyomtatom ki. A vastagság 4-5 mm szokott lenni 0,1 mm-es réteggel. A fekete szegély miatt a kép körül egy összefüggő keret lesz. Nyomtatás után víztiszta epoxi gyantával töltöm fel a képet a keretig, így nem porosodik és nem sérül.
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni: Lithophane -t milyen anyagból érdemes nyomtatni? sima pla vagy inkább petg a jobb? mennyire kell hogy áttettsző legyen? natural vagy transparent pla-n gondolkodom, de lehet rápróbálok egy petg re az amúgy is eléggé áttetszős alapból is... Kinek mik a tapasztalatai ezen a téren? előre is köszi a szakértést.
Szia! Szivesen, és bocsi (csak utólag jöttem rá), hogy feléd feltett kérdésre válaszoltam, de megörültem, hogy akad itt Scad-használó - és már gépeltem is. Nem profibb az enyém. Mindkét kód jó, tükrözi az írója pillanatnyi célját. A tiéd később is elővehető, gondosan magyarázott, az enyém meg olyan, amit hirtelen lekapartam szemléltetésként, ahogy épp eszembe jutott. Viszont s...be leszünk rúgva, mert teleszemeteljük a topikot. Lehet, itt lenne az ideje kérni a mastertől egy önálló OpenScad-témát.
Szia, én még csak most ismerkedek az openscad el... köszi a kódot, az enyém nem ennyire profi.. most kicsit kommenteltem hátha jobban érthető... Viszont a Tiedben a resize, ahogy nézem elcseszi a betütipus arányait, persze tök jó, hogy megadhatod a befoglaló méretet, de az arányok elmászása lehet zavaró lehet bizonyos esetekben...
amúgy itt az én kódom:
number_colour="red"; //szín just for fun text_height = 10; //betű vastagsága font_size = 180; //betű méret text = "2"; //maga a szám hole_diameter = 5; //furat átmérő countersink_deep = 2; //süllyesztés mélysége countersink_diameter = 10; //süllyesztés átmérő font = "Harrington:style=Regular"; //betűtipus hole1_x = 36; //első furat x coordináta hole1_y = 40; //első furat y coordináta hole2_x = 0; //második furat x coordináta hole2_y = -63; //második furat y coordináta //--------------------------------------- MakeNumber(); //---------------------------------------
Nézz meg pár példát és próbáld végigkövetni! Agybajszerű. Ezzel együtt nélkülözhetetlen rengeteg esetben. A library-k és modulok gyűjtögetésén túl érdemes funkció-gyűjteményt is nevelgetni. A rekurziók nem igazán a ripsz-ropsz összedobom kategória. pl.: vektor(lista) elemeinek összege: function add(v, i = 0, r = 0) = i < len(v) ? add(v, i + 1, r + v) : r; hívás: osszeg=add(v); vagy osszeg=add([ , ,]);
Úgy értem a változó-konstans dolgot, hogy értékadás csak fordítási-időben lehetséges, runtime már nem. (persze vannak varázslatok, pl. funkcióhívás-értékvisszaadás, rekurzív csodákkal a vájtfülűeknek)
Köszi, a programozással elvagyok, '82 körül kezdtem, azóta hol a munkám, hol a hobbim. Igazából az OpenSCAD-ban nincs tapasztalatom. Eddig csak egy szerszámtartót terveztem benne, lásd a félbevágott képet. (A terv jó, a nyomtatás jó, az eredmény nem, mert nem elég rugalmas, cserébe a szerszámokon levő gyűrűnek túl nagy a szórása, úgyhogy másikat kell majd terveznem.)
Azt hogy érted, hogy a változók inkább konstansok? Mondjuk, megnéztem, amit írtam és gyakorlatilag konstansként használom a változókat. A végén a képet azért felezem, hogy lássam a belsejét.
use <C:\Program Files\OpenSCAD\libraries\MCAD\2Dshapes.scad>
$fn = 100;
// Paraméterek
H = 40; // Teljes magasság fullD = 15; // Teljes külső átmérő inD1 = 3.7; // Átmenő furat átmérője toolD = 3.1; // Szerszám átmérő (támasztók belseje)
Jól néz ki, de ez még az űrből is látszik akkora. Spórolhattál volna némi gépidőt ha fele ekkorában nyomtatod. Vagy ennyire rövidlátó nálatok a postás?
Végre valami hasznosat is nyomtattam Posta szólt hogy nincs házszámunk... 20 perc openscad (mert a csavar fejének a sülyesztését most kellett kikisérleteznem) aztán már csak 2x 4,5 óra gépidő egy kis petg és tádám...
PSoft | 18591
2020-11-25 20:37:56
[28079]
Felállítva, de...két menet is volt ám! Egyébként, a vágás pont ott van őnála is, mint ahol lenni szokott más fehérnépeknél. Hogy nem látszik??? Annak...oka van! Be lett gyömöszölve rendesen.
Akkor inkább a Photon ami most még 3 napig 169 dolcsi, ennyiért szerintem jó ár.
De továbbmegyek, csak az vegyen akinek azonnal kell, mert hamarosan elindul a mono verziónak is lefele az ára, amivel a nyomtatási idő jelentősen lerövidül.