Én szerencsére régebben kezdtem, akkor még a Tesa szalag volt a divat mint tapadó bevonat. Nekem is eljátszotta ezt, és kábé akkor is szoktam le erről Pedig van nekem műanyag meg a "sütőajtó" szerű spéci munkaasztalom is eredeti csomagolásába, de még nem volt rá szükségem. PLA iszonyat jól tapad a sima üveghez. Az első 0,1mm-es réteget ezzel nyomtatom, és erre a vékony, jól tapadó PLA rétegre már bármilyen anyaggal nyomtathatok, az rajta fog maradni, kihűlés után meg simán leszedhető. Ha eltörik akkor meg pár száz forintba kerül vágni egy másikat.
Meg fogom nézni ezeket is majd. Jelenleg egy kart nyomok ami a filamentet irányítja kicsit nagyobb ívben, 105%-os flow-al, eddig nem tapasztaltam a csíkok között hiányt.
A Creality slicerben ezt a rectract értéket nem tudom hol keressem, van rá ablak, de szerintem ez nem az. Azt hiszem kipróbálom a Curát is.
Ez valami butított Cura származék. Én azzal kezdem mindig, hogy az "advenced"-re kapcsolok, és bekapcsolom az összes paraméter láthatóságát A Quality beállításoknál van az "Initial layer line width" ez nekem 150%
Fel vehetnéd az "initial layer flow"-t is, de az csak szimplán túl sok anyagot nyom jó beállitások esetén, az általam javasolt viszont méret pontos marad, de ha esetleg távolabb kerül a fúvóka, akkor is tapad az asztalra, csak a vonalak között marad pici rés.
A "Skirt" beállítását is szerintem az "Advenced" beállításoknál mutatja meg. Ezt a brim-et nem szeretem mert bár segíti a tapadást, de utómunkát kíván lefaragni, és néha a vékony réteg miatt pont ez indítja meg a leválást. Ha a tárgy megkívánja akkor az éles sarkoknál (itt válik le először) 10-20mm-es tapadó pöttyöket rakok, amik 2-3 réteg magasak, így van tartásuk, és a pötty miatt megszűnik az éles sarok ami elindíthatná a leválást, de a vékonysága miatt nem visz feszültsége a rendszerbe.
Igen így csináltam "élesben" ahogy írod, csak a videó kedvéért állítottam vissza úgy ahogy a "nagykönyvben" írják. De nem tartom jó megoldásnak a nullás szintet, mert én is féltem ezt a jó kis asztal bevonatot. Az alappozíció sarka így is kapott már... :D
Én kiteszem a napra...mondjuk most az sincs Műkörmös UV csövekből meg egy régi szkennerből csináltam még a NYÁK fotózáshoz. Az vicces, mert volt egy csepp gyanta a kezemen, amikor bekapcsoltam az UV-t olyan gyorsan kötött meg hogy megégetett. De valahogy a napon kint hagyottak jobban megkeményednek, mint amit akár sok időre berakok a levilágítóba. Szóval a levilágítóval inkább csak egy előkezelést szoktam neki adni.
Ja és a gyanta jó a felület simítására, mert nagyon szépen terül. Szóval ha nem mosom le, csak egy mókusecsettel eloszlatom vékonyan, és megvárom amíg elterül, akkor ilyen szép tükrös marad a felület. Persze a por ennek is az ellensége.
Én is kézi "vezérléssel" csináltam... De én még szünetet se nyomtam, menet közben kb. saccra elcsíptem a filamentet az extruder fölött, és kézzel nyomtam be a következőt, amíg el nem vette a kezemből.
Köszönöm. Egy színnel meg csináltam az jó lett. Gondoltam hasonlóan csinálnám mit Te a cápát. Én filament cserét nyomtam , azt hittem avval megy. Szóval, akkor egy nyomtatás szünet és csere. Holnap kipróbálom. Még egyszer köszi.
Nem hát, sose állítottam én ilyet. Csak hát ugye, a...lustaság.
Flying extruder...lehet, hogy nem lesz.
5 mm most a retract, a bovden hosszam ~500 mm körül van. A 7808 nem a LED világításnak van, azok DC12V-ról mennek. Az E3d v6 3012-es hűtőventilátora DC9V-os, annak van a 08. Faca kis venti, 8V-on hangja sincs, de épp eleget fúj. A tárgyhűtők is lényegesen csendesebbek, mint az előzőek voltak.
Gondolom egy filamentes géped van. A script általában beszúr a g-code fájl-ba pár sort. Először az extrudert "parkolóhelyre" küldi majd egy nagy retract-al kihúzza a filamentet az extruder motorig (bovdenes gépnél ez akár 20-30 cm is lehet.) Azután bekapcsolva hagyja a fűtést és kézi beavatkozásra vár. Neked kell filamentet cserélni, az új színt befűzni és kézzel addig nyomni az extruderbe amíg a fúvókán az új szín "tisztán" nem jön ki. Ezután tovább indítod a nyomtatást. Elég macerás, ha minden 6. rétegnél el akarod játszani. Én script nélkül, teljesen kézi vezérléssel csináltam ilyet. Amikor elértem a kívánt magasságot, nyomtam egy szünetet a vezérlőn, kicseréltem a filamentet az előzőekben leírt módon és továbbküldtem a nyomtatást. Ez a kis nyeklő-nyakló cápa lett belőle.
Nos, a napokban volt időm -vagy csak unatkoztam/rászántam magam- "nyugdíjaztam" a direkt extruderemet.
Még az eredeti Geeetech Mk8-as? volt, egy anno' általam kreált E3d v6-tal kombinálva.(ezzel kezdtem az egész nyomigás "őrületet")
Motor, E3d..., ventik, stb. tudtam hogy nehéz, de most leszerelve/mázsára dobva, én is meglepődtem. 566 g-ot cipelt eddig az "X" kocsim!!! Az új fejjel, több mint 400 g-ot sikerült lefaragni, így most alig 160 g a versenysúlya a fejnek.
Még ez is. Levelezés közben asztalfűtés elszált. De menetközbe összegányoltam...
szf | 4419
2020-12-30 17:38:53
[28304]
Sokfélét használok de ezzel mindig bajom van. Kedves ismerősöm ilyet vett az ő kacatját csinálgatom. Hőfok nem számit azt mindig az adott körülményekhez kell beállítani. Petg is használtam ebből az nem volt rossz.
Csak nem Gembird? Mióta 3D nyomim van, szinte csak azt használok. Eddig csak a piros színnel frodult elő, hogy volt benne pár méter 1,6 mm-es, a sötétkék meg hajlamos bedugítani a fúvókát. Mindkettő PLA+. Különben semmi bajom velük. PLA + -nál 200/60°C, PETG-nél 260/80°C hőfokot használok. Mondjuk a hőfokok nem sokat segítenek gubancolódás ügyben.
Nekem van most egy Cube 3 nyomtatóm, ez gyári cartridge-el működik azaz minden új nyomtatószállal új fúvóka is van hozzá. DE mivel már nem lehet kapni hozzá gyári nyomtatószálat ,így ha a fúvóka tönkremegy akkor ,kell hozzá valahogy gyártanom új speciális fúvókát. Így néz ki, azon gondolkodom, hogy Volcano fúvókából lehetne gyártani valami hasonlót..
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Sikerült már a béka is. Chitubox + a photon szeletelője
B.Zoltán | 1720
2020-12-29 18:29:21
[28285]
Nem fogalmaztam elég világosan a visszahúzási sebességgel kapcsolatban. A motion-ban ellenőrizni kell a Vmaxe: hogy 80 legyen, mert ha ez 40 akkor a szeletelő hiába küldi neki nagyobb értékkel nem fogja feljebb engedni a sebességet. Most néztem nekem a Slicer-ben is 80 van. Ez igaz a többi paraméterekre is, pl gyorsítasz központilag a nyomtatón, akkor sem gyorsul a beállított max sebességnél jobban.
Pl. nagyon előnyös, hogy ha a gyorsjárat maximuma 120mm, akkor nyugodtan gyorsíthatok akár 200%-ra, a nyomtatás lesz dupla gyors, de az üresjárat nem növekszik a megadott max érték fölé, így nincs olyan veszély, hogy lépést téveszt ezáltal a nyomtató.
Nekem is van az Ultimaker asztalba 3-4 tized gödör, de üveglappal használom így semmi gond vele.
Egy tanács, ellenőrizd a Motion menübe a Vmax e: értéket, az legyen 70-80. Én a 80-at használom, nekem talán 40 volt, de azzal jó nagy kitüremkedéseket csinált. Neked is szép nagyok. A visszahúzás is legyen 6-7mm. A slicerbe is meg kell nézni, mert az felül írhatja.
valóban gödör van az asztal közepén. Jobb híján állítsd a sarkoknál olyan kicsire a fúvóka alatti hézagot, hogy majdnem érinti az asztalt (hézagmérő nélkül, csak szemre egy elemlámpa segítségével). Így a úűvóka épp nem fog az asztalba szántani, és középen olyan közel lesz amennyire csak lehet.
Na, itt az asztal görbesége. Cirka 4-5 tized attól függően hol mérem, de egy kézzel nem egyszerű csinálni. Az üveg is dettó, gyors ráraktam a tolómérő szárát.
A FILL a tárgy kitöltését jelenti. Mivel "egyszerű" üzemmódban vagy, sok beállítás nincs. A 10 % azt jelenti, hogy a teljesen tömör felületnek csak 10%-a lesz kitöltve. Ha tömör tárgyat szeretnél, akkor ezt állítsd 100%-ra és kész. A nyomtatásnál használt olvadék mennyiségét a Filament menüben vagy a szál vastagságával vagy a "flow" értékkel tudod szabályozni. Ha a flow 100% akkor épp annyi filamentet fog az extruder motorja benyomni, hogy a fúvóka átmérője által meghatározott olvadék henger hossza egyenlő legyen az extruder által megtett úttal. (Remélem érthető). Ha vékonyabb a filament a beállítottnál, akkor kevesebb anyag fog kijönni a fúvókán. Mivel az extruder a számított értékkel elmozdul, a kevesebb olvadék széle nem fog összeérni a korábbi sorokkal. Vagy a filament átmérőjén kell változtatni (nem feltétlen a ténylegesre), vagy a flow értéket kell megnövelni. Az alaprétegnél nem árt, ha kicsit több anyag megy ki, így tuti zárt felületről indul a tárgy. A támasznál én a gyári 45°-ot 60°-ra állítottam, ezzel még egész jól lehet nyomtatni. 90°-ra ne állítsd, mert ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy vízszintesen bárhová elküldheted a fejet támasz nélkül és a levegőben kezdi a nyomtatást.
"A műanyag és a flancos asztaloknak ez a hátránya, hogy ha beleér a fúvóka akkor sérülhet."
Egyszer fordult elő velem, hogy a Cura valamitől az asztal alá "küldte" az extrudert. Előtte korrektül "home"-olt, utána elindult a skirt de már mélyszántással. Mivel előtte soha nem volt baj, nem voltam ott csak elindítottam a nyomtatást. Mire visszaértem már 5 kör skirt volt és a tárgyból is két külső vonal.
Köszönöm, most egyelőre pár apróságot kinyomok, egy két kábel rögzítőt meg filament "irányítót". Jelenleg küzdök a megtámasztással (program szerint fog tenni, kíváncsi leszek...), a mostani nyomatban nem tett támaszt az egyik helyre és a levegőben kezdte. Vagyis valami egészen fura csíkizét húzott előtte, de szerintem az a legelső réteg lett volna ott...
Olyasmiket nem kellene beállítani hogy fizikailag mennyit is adagol, meg hasonlók?
Előre is bocs mindenkitől ha az elkövetkező pár napban teli szemetelem a topikot...
Ez a "Raft" réteg nagyon jó az irtó pocsék asztalokat kiegyenlíteni, de amint látod nem szép az alap
Tehát az asztal síkját kell belőni pár század pontossággal és akkor el lehet hagyni ezt a vastag alapozást. Simán közvetlenül a felületre lehet nyomtatni a tárgyat ha elég pontos az asztal.
Nekem 0.1mm a kezdő réteg, és 150% az alap vonalszélesség, mert így nagy nyomással rápréseli az anyagot és jobb a tapadása, és szebb az alap felület. Persze ehhez tényleg sík asztal kell.
"Skirt" van beállítva "raft" helyett. Ez csak annyit csinál hogy a nyomatás előtt körberajzolja a munkaterületet. Én 3 kört állítottam. Ez alatt felépül a nyomás a fejben, meg látom ha túl közel, vagy távol van a fúvóka az asztaltól.
A műanyag és a flancos asztaloknak ez a hátránya, hogy ha beleér a fúvóka akkor sérülhet. Az ablaküvegnél nem okoz semmi gondot, elcsúszik rajta, és az asztalt tartó rugó ellenében lenyomja. Még az alap is lehet jó mert a nyomás miatt szokott ilyenkor is extrudálni, csak nem lesz olyan elegáns.
Ha az alap csíkos, akkor valószínűleg messze van a fúvóka az asztaltól. De ha nem sík az asztal, akkor nem sokat tudsz tenni ellene. Ha a legmagasabb ponthoz állítod az extrudert akkor a mélyebb részeken csíkozni fog (ez a jobbik eset), ha a mélyhez szintezel, akkor a magasabb helyeken beleszánt az asztalba ami vagy annak vagy a fúvókának fog fájni.
Hiányos nyomtatás akkor szokott lenni, ha: - a filament vékonyabb, mint 1,75 mm. Nem sűrűn, de előfordult, hogy pár méter csak 1,6 mm volt a spulnin. Egyrészt mérd meg (ha van mivel), vagy csak próbáld meg a "flow" értéket megnövelni 110%-ra. (Nyomtatás közben menüből lehet állítani). - nálad még nem valószínű, de ha részlegesen eldugul a fúvóka akkor is előfordul ilyen. - túl nagy a nyomtatási sebesség, csökkentsd le. Akár szeletelésnél, akár nyomtatás közben a menüből írd felül.
Nem bírtam magammal, hisz ez egy igen jó játék, és nyomtattam.
Creality Slicer, 0,2-es rétegvastagság, 200 fokos hotend, 60 fokos asztal (a tapadással nem volt gond). Semmit nem csináltam a géppel (ja, nem igaz az asztalt felfűtöttem 80 fokra, majd hagytam lehűlni).
Az alap platform egyértelműen kukacszerű csíkokból van, nem lapítottból. Utána már jobb a helyzet, gondolom az alatt a pár réteg alatt kiegyenlítődik a szint.
Vannak hiányok, azok jobban "zavarnak" mint a kitüremkedések. Vagyis igazából ez ilyenlett. Mi a meglátás? (Hátha van tapasztalat melyik csavart húzzam meg a százados pontossághoz... .) Nyilván amíg belejövök tökéletes lesz, csak kíváncsi vagyok.
Én a gyári alsó oldalán sárgás üvegszálas felül rücskös fekete műanyag lapot használom. Nem mágneses, papír klipsszel rögzíthető. Annyit javítottam a hőátadáson, hogy az alu asztal aljára felragasztottam egy 3 mm-es parafa lemezt. Nem tudom javított-e az asztal fűtésén, de rontani biztosan nem. Igazából nem az asztal felfűtését akartam javítani vele, hanem a szíjat és a görgőket megvédeni a lefelé sugárzó hőtől.