„összetengelykapcsolnál egy léptetőmotort egy potméterrel”
De hiszen anno' az volt a kiindulási pont. A virtuális "Z" léptecse tekergette a potit.:)
Előzmény: Szalai György, 2018-12-16 10:08:10 [16359]
Szalai György | 9490
2018-12-16 10:21:40
[16362]
Vagy nincsen egyből step/dir vezérlésű digitális potméter?
Előzmény: Szalai György, 2018-12-16 10:08:10 [16359]
elektron | 15859
2018-12-16 10:18:16
[16361]
Mit is kell annak csinálni ? Olyat csináltam már hogy reverse engineering módszerrel a tekercsenkénti unipoláris léptetőmotor számára generált jelből csináltam step-dirt pl.
Én a múltkor Pesten vettem egy olyat, valami munkaruha boltban, ami sárga színű. Valami 500 Ft volt.
Igaz még nem próbáltam, de majd megnézem már, azelőtt meg sárga capton szalaggal vontam be egy simát és azon keresztül a kék nem jött át, amikor égette a fekete anyagot abból is annyi látszott, hogy az égés piros szine jött rajta át csak.
Biztos érdemes. Engem legalábbis szórakoztatna, ha megosztanád a tanulságait.
Más szempontból meg jó, ha van mit elvenni, amire nincsen szükség. Ez lehet az. PIC, meg programozás, időtöltés meg hibalehetőség. (Ha vassal kéne ezt a funkciót megkreálni, összetengelykapcsolnál egy léptetőmotort egy potméterrel.)
Szép Hétvégét! Szerintetek érdemes ezen a vonalon gondolkodni amit ez a kütyü csinál? Step-dir-ből csinál analógot a lézernek. Egy ilyet könnyedén meg tudnék valósítani PIC-el magam is. https://jtechphotonics.com/?product=dacpwm-converter-board
Nincs semmi ellentmondás abban amit írsz, a különbség, hogy a labdánál (és más átlátszatlan tárgynál) olyan színűnek látod amit visszaver (a többit elnyeli), a szemüveg meg átengedi a fényt, olyannak látod amit átenged mert a többit visszaveri vagy elnyeli. A lényeg, hogy az adott frekijű sugarak ne jussanak el a szemedig.
1.-elnyeli a spektrumból a piros fényt, a többit meg visszaveri. 2.-visszaveri a spektrumból a piros fényt, a többit meg elnyeli.
kaqkk007 | 1563
2018-12-15 18:39:59
[16352]
Azt tanultam hogy a piros azért piros mert az összes hullámhosszt elnyeli csak a pirosat veri vissza , úgy látszik ez a védőszemüvegeknél nem így van , még jó hogy van aki jobban ért hozzá elnézést ha hülyeséget írtam , és szerencsére senki sem sérült meg miattam !
Egyetértek, most repültem rá a témára én is. Azért pukkan szét a nem azonos színű lufi, mert elnyeli a fényt és hővé alakítja. A színazonos pedig átengedi, ezért marad sértetlen. Kékhez a piros szemügét ajánlják szem védelem céljából, van a Klavionak is 3 ezerért valamint találtam szupert 13 ezerért, profinak néz ki profiktól, amúgy van 224 Euróért is, azt most nem választottam. Köszönöm még egyszer, Mindenkinek!
A kék lézerhez akkor jó a kék szemüveg, ha jól meg akarod nézni. Egyszerre háromszor. Először, utoljára és soha többet. Épp azért látod kéknek a szemüveget, mert a látható spektrumból csak a kék fényt engedi át, tehát a kék lézerfényt is. A komplementer színű szemüveg ami védelmet ad, kék lézerhez a piros/narancs, a piros lézerhez a kék vagy zöld.
Én, mindhárom szemüveget kipróbáltam(piros, sárga, zöld) Igazából, különbséget nem vettem észre a három között. Meg...én nem is használtam, inkább csak a "vendégeimnek" adtam esetenként nézelődésre, akik nálam jártak.:) Hogy hol vegyél nem tudom, számtalan helyen árulják/hirdetik. Ha "tudományos" akarsz lenni,és magadat is meg szeretnéd nyugtatni, azt vedd meg, amelyiket a kék lézer hullámhosszára ajánlják.
Üdv Mindenkinek! Tanácsot kérek: kék dióda lézerhez milyen szemüveget vegyek, és esetleg hol? Ehhez is jó a sima üveg? Bocsánat ha hüleséget kérdeztem. Köszönöm.
greycat | 153
2018-12-15 08:39:56
[16341]
köszönöm uraim... holnap szétbombázom.. :D
frob | 2276
2018-12-15 08:18:33
[16340]
Az a csodálatos hőmérce ami benne van, valami kínai csoda és ha jól rémlik 10k ntc van benne mérő elemként
amire tippelnék, hogy a forrasztás vagy csavarkötés rossz a hőmérő és a mérőke között, esetleg rázkódástól a panelen lévő csati forrasztása még ami elngedhetett...
egyébként meg itthon is vehető ilyen hőmérce, csirkekeltetőkben használják úgy keresd
üdv urak! nem lézer de mégis.... a co2-nak van egy cw-5200 hűtője. pár napja indításkor egyből 37 fokot mér. a csarnokban 18 fok van. szóval kizárt hogy annyi legyen. izomból dolgozik, hogy kompenzálja nyomorult a hőmérsékletet, és a csőnek sem a legjobb. szóval... ez megoldható sima kalibrálással, vagy thermosztát csere? ha csere... van valakinek egy kapcsrajza vagy robbantott rajza mielőtt szétkapom? neten semmit sem találtam... hálás vagyok minden segítségért... köszönöm!
Törölt felhasználó
2018-12-14 21:25:00
[16336]
Voltak jó forrasok nagy része megszüntek pl laser bible de ezek is jó része gáz lézeres szakirodalom volt nem félvezetős .... Magyar könyv pl
Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek. Hasznosnak bizonyultak és még több fejtörést okoznak. Ugyanis érdekel a dolog és ezért belevágnék egy építésébe. Tudom rengeteg buktató van, de majd csak túljutott rajt. Nehezen szoktam feladni amit elhatároztam és a fejembe vettem. Szóval ha lehet majd még sokat kérdeznék. Addig is magyar nyelvű anyagot hol lehet találni hozzá, mert eddig, csak nagyon keveset leltem a neten.
Érdeklődő vagy építő kötöz nagy a különbség.. 10 éve még ekkora választék sem volt ilyen optikai cuccol csak szinte bontásbol meg optikai gyártóktól megfizethetetlen áron... 10 éve csináltam 1W RGB projektort Romániába de akkor még az alap modulok is 100...500mW alap piros/zöld a kék ritka volt több 100E mozogtak pláne a kék nem volt fix dióda alapon sem elérhető csak kristály osztással elérhető hullámhossz (bibo) ezek voltak az igazi fejlesztések anno !:) De sok pénzt elehet szórni rosszul paraméterezet alkatrészekkel pláne optikai szinten! Hébe hoba bele olvasgatnak szakirodalomba a próbálkozó építők az kevés sajnos de igy idővel megoldódik mert a pénz elfogy a projekt fiókba kerülnek...
Szuperek mind, kérdés a veszteség! Aminek csak annyi a lényege hogy végtelenségig de még csak 20-30db esetén sem biztos hogy az utolsó darabokon keresztülhaladó nyaláb nem okoz gondot nekik.
mondjuk ha a nyalábot kiszélesítjük, akkor az felületre vontakoztatott teljesítmény lecsökken, csak akkor a végén össze is kell szedni, ámbár erre is van kész cucc
de, és itt a lényeg, megint csak ott tartunk hogy ha több ilyen cucc van, a beállítás alapja a hőkompenzált alaplemez, amin rajta van az össze szerelék a maga beállító bizbaszával
Megvan hogy melyik hullámhosszon tudja legjobban visszaverni a fényt, e szerint kell keresni, mert az amit nem tükröz az veszteség lesz és a tükröt fogja melegíteni, nem pedig a gravírozandó anyagot.
sztem két vagy több komplett diódamodult használj, egyszerűbb neked is...
Még egy kicsit értetlenkedek a tükrökről. Mégpedig a fényáteresztés kapcsán, hogy az egyik oldalról átengedni az összes színt a másikról meg, csak visszaveri a megadott színt. Vagy olyant kell keresnem ami mindegyikre jó. Konkrétan a kékhez szeretnék 2 vagy 3 dióda egyesítésére. Ja és még egy! Minden diódának külön vezérlő kellene, vagy lehet sorba is kötni max kettőt. Esetleg valakinek hozzá kapcsolásirajz?
Diódás lézerhez hol tudnék itthon tükröket venni? Kerestem, de nem találtam lehetőséget, vagy nem jól kerestem. Köszönöm
PSoft | 18592
2018-12-11 22:01:42
[16322]
Mára már csak "nosztalgia", de itt láthatsz egy vágástesztet 3 mm-es nyír rétegelt lemezzel. Igaz, hogy csak 2W-os volt a kék lézer, meg nem is kínai összeszerelésű... 'Ezt készítettem a CNC gépemmel' téma, 12860. hozzászólás A csatolt képek azóta már eltűntek a postból, de ha kíváncsi vagy rájuk, ITT megtalálod őket.
értem, kőszőnőm a tanácsokat, igy egy kicsivel tőbb fogalmam van a választásban .
kozo | 1850
2018-12-11 18:18:25
[16319]
A linkelt lézert használom többek között én is . Az eladó is emlékeim szerint Ő volt . Posta hamar ment , korrektnek tűnt az emberke .
A lézer 10w ahogy megszoktuk kb a fele lehet , 12V 5A táp letérdelt vele de 6 Amperessel megy szépen.
Tapasztalataim : -A fókusz állító ( vagy minek hívják ) gyakorlatilag lötyögött a menetben , beállítás után oldható csavarrögzítővel fixáltam . -Pár órás (2-3óra)használat után a ventilátornak érdekes hangja bántotta a fülem , alig akart felpörögni . Kicseréltem , volt a sufniban . -Az elektronika szépen melegszik (vágáskor) de a lézer hűtőborda mindig hideg . Tettem pluszban egy ventilátort ami csak az elektronikát hűti . Biztos ami biztos .
Ezek után jelenleg is szépen működik .
Mire elég a "10W" ...? A fókusz nekem 37mm távolságban sikerült eltalálni . Ahogy írta az eladó 15-50mm között állítható be , nagyjából igaz .
Kb.: 0.1-0.2 mm lehet fókusz pontban a sugár (téglalap) mérete , vágás után méréssel tudtam csak ellenőrizni .
Gravírozni rétegelt lemezbe képet 1600mm/perc sebességen szépen lehet , lehet kicsit talán gyorsabban is .
Rétegelt lemezt vágni ... 4mm-es (mérve 3,7mm) vagdosok vele 200mm/perc sebességen négyszeri vágásra teljesen átvágja , nem kell "törögetni" , kiesik a kivágott elem az anyagból . A vágáshoz 1.5 bar levegőnyomást használok kb 5mm távolságban az anyagtól . Vágás mellett nincs égésnyom .
Korábban használtam 2.5W kék kínai lézert , emlékeim szerint arányaiban volt a tudása a teljesítménnyel , kb:1/4-e a 10Wosnak .
A fókuszpont meghatározása az egyik alapvető dolog , tapasztalatom szerint minimum : +-0.5mm belül el kell találni .
Pénzt keresni nem hiszem hogy ez a legjobb választás de hobby gravírnak vagy vagdosásnak elég lehet ...