Az asztal nem tökéletesen van szintben, ezért is akartam a 3D touch-ot használni a szintezéshez. Az hittem, hogy ezt a ketyerét az ilyen problémák megoldására találták ki. Az egyes leírások szerint ferde asztalra is lehet ezzel nyomtatni.
Gondolom elöszőr az asztalt beállítottad manuálisan Z 0.0 (Papirlappal ami 0.2mm) legalább öt ponton mérve (négy sarok majd középpont) töbször ellenőrizve.
Mit csinálok rosszul? 3D touch szintezést akarom beállítani, de sehogy sem jön össze. Amit csinálok: 1. XYZ Home 2. Szonda Z eltolás beállítása (nekem 1.95 mm, beírva -1.95, elmentve EEPROM-ba) 3. G-kód kezdő sorába beírva G28 G29 4. Nyomtatás betöltése, indítás
A végeredmény, az első réteg valahol messze van az asztaltól, máshol beleszánt az asztalba.
Meglett az UV utókezelő berendezés. Már csak nagyobbítani kell a térfogatát.
Ugyanit körömfestést vállalok.
szaffibetti | 320
2021-01-14 17:11:59
[28551]
Jól sikerült! Én egy ideje azon gondolkodom, hogy mi van ha az üveglap egyik oldalát feláldozom homokszórásra. Utána már az sem lesz teljesen sima, mivel mikró kráterek lesznek rajt és szerintem jobban tapadna. Kvarchomokot kéne vennem valahol. Ilyen lapot hol lehet beszerezni különben?
Vágtam egy darabot belőle és négy bindercsipesszel rácsíptettem az üveglapra. Felfűtöttem az asztalt 60 fokra, az ezüstösen csillogó "rücskös" oldalára nyomtattam PLA-val 210 fokon. Meglepően jól tapad a felületére a PLA, visszahűlés után gond nélkül leválik róla a nyomat. Nekem, a felület is tetszik.
Nekem is volt egy BL-touch az egyik nyomtatómon, de nem tudtam beüzemelni, ezért inkább le is szedtem róla. Viszont a mostani Anycubic Predator nyomtatómon lévő automata szintező tökéletesen teszi a dolgát, igaz nem BL-touch, hanem sima speciális mikrokapcsolós, de ez legalább rendesen működik. A BL-touch meg valahol bent van azóta is a nyomtatós cuccokkal teli fiókban.
Már régóta meg akartam próbálni a nyomtató asztalán...
LCD TV-k LED-es háttér világításából bontott 1,2 mm vastag plexi/polikarbonát lemez. Egyik oldala hosszanti "mikrobordás", a másik oldalán valamilyen ezüstösen csillogó, "rücskös" bevonat.
Lehet hogy meglepő dolgot mondok, de az úgy nem jó
Egyik barátom próbálta, induktív szenzorral. Neki frankón működöt, gyönyörűen lekövette az asztal görbületét is, csak az üveglap miatt nem tudja használni, mert azt már nem érzékeli.
Ebbe az új gépembe beépítettem, de nem igazán értem, hogy működik a 3D touch szintezés. Végigcsinálja a szintezést, de amikor a nyomtatásra kerül a sor, rendesen bele tud szántani az asztalba.
Lehet hogy nekem szar gépem van de minden felfűtésnél mozog, deformálódik az asztal. Nem sokat, amikor egymás után nyomtatok egyforma hőmérsékleteken akkor tartja a beállításokat, de azért néha nem árt kalibrálni hogy az első réteg egyenletes legyen. És ugye én 0.1mm-el indítok, amivel pont dupla annyira érzékeny mint amikor 0.2mm a kezdőréteg.
Nekem pl. ezért kéne ilyen (fiókban van), csak ugye a szokott lustaságom, mert működik nélküle is
A filament kifutás érzékelő engem sem érintett még meg. Látom a spulnin magamtól is hogy elég lesz-e, aztán ha necces akkor inkább cserélek, és kisebb nyomtatásokra használom el az utolsó métereket, vagy betoldom a következő spulnira. Viszont ha egyszer eljutok oda hogy csináljak magamnak szálcserélőt, akkor oda kell...igaz nem a gyári, hanem a szálcserélőbe.
A touch szenzor valamelyik formáját még csak-csak értem hogy jó dolog, -habár egy jó gépnél sok értelmét annak se látom- de a filament szenzorra mi szükség is van? Azon kívül, hogy "divat" lett mostanában beépíteni.
Persze értem én, manapság minél több "csicsa bizbasz", annál jobban viszik a cuccot...
A szettel meg óvatosan. Ez egy klón, ami működik ugyan, de a pontossága messze van az eredetihez képest (már amiket olvasok róla, mivel nekem nincs, nem volt és nem is lesz ilyenem). Az eredeti olyan 10-12E Ft körül mozog, a klónhoz már 3-4E Ft körül hozzá lehet jutni. Nálam alu az asztal, így egy induktív szenzorra bíztam a szintezést. De van még ezen kívül sok más, amivel meg lehet oldani.
Én használom, nagyon kényelmes. Pont azért tettem fel a nyomtatómra, mert a fűtött lapra + üveglapot tettem, és a géphez kapott kék proxi szenzor azt nem érzékelte. Tehát a BL-touch: alaphelyzetben egy belső kis elektromágnes felhúzza a tapintó tüskét. (ezért nem ütközik a nyomtatás közben a tárgyba. A munka megkezdésekor vagy asztal szintezésekor a Z-t felemeli bemérés start pozícióba, majd az icurka-picurka szolenoid leengedi a tapintó tüskét. Lassan közelíti a Z-t az asztal felé, és mikor a tüske felnyomódik néhány milimétert, a belül lévő hall szenzor jelet ad, itt az asztal zéró. Ezt mégegyszer megismétli, és vgezetül felrántja a tüsit nyomtatási pozícióba. röviden ennyi.
... de aki látott már ilyet elmondhatná, hogyan működik! Nyilván az a cél, hogy a fúvóka és az asztall közti távolságot ismerjem. A szenzor "tűje" nyilván lejjebb lóg mint a fúvóka, különben a fúvóka előbb érné el az asztalt. De ha lejjebb van a tű, akkor nyomtatás közben miért nem akad be a tárgyba?
Sziasztok! Az adok-kapokban épp most van egy eladó (Ender 3-hoz vett) touch-szenzor. 'Adok-veszek-cserélek. CSAK ÁRMEGJELÖLÉSSEL!' téma, 133564. hozzászólás Biztos jó dolog, de arra gondoltam, mi van akkor, ha a gyári "Z" mikrokapcsolót (nyilván némi huzal betoldásával) felszerelem az extruderre (előlről nézve a hotend mögé). Ha sikerül eltalálni a magasságát (vagy állíthatóra kell kialakítani), akkor bármilyen vastag fóliát, üveget, lemezt rakok az asztalra, a home-olásnál jó helyre kerül a "Z" magasság. Teljesen elvetemült ötlet?
kiralyc | 71
2021-01-13 16:06:40
[28525]
Ezer köszi... körbenézek akkor gyümölcsaszaló témában
Nekem is ender 3 am van. Szeretem is, jó kis gép... De ha most kéne venni én egy BIQU B1 eset vennék. itt egy videó az összehasonlításról:
Amúgy a biqu nagy előnye, hogy SKR V1.4 es alappal megy... alapból adnak hozzá filament szenzort és a lap miatt könnyen bővíthető dual Z -s re meg akár 2 extruderesre alaplap csere nélkül (ezt enderrel nem tudod megtenni sajna). Alap hozzá a mágneses lap ami enderéknél csak a pro kicsit drágább verzióban van... Szóval kicsit több csak a BIQU, de én ha most vennék azt venném mert több benne a lehetőség (ahogy nézem magyar boltokban kb egy árban van az Anycube al)
Ebbe belekötnék kicsit, csak a pontosság kedvéért. Az átlagos gyakorlatban nincs olyan, hogy tiszta politejsav (vagy bármi más). Nem a bázispolimer a problémás, hanem a segéd-, és adalékanyagok (stbilizáló, rugalmasító, uv-védő, stb...stb), amik jelentős részét teszik ki a technikai műanyag-kompozícióknak. Ezzel együtt sem olyan rettentő a helyzet, nyilván nem kell kimenekülni a nyomtatós helyiségből, de azért érdemes törekedni a minél alacsonyabb expozícióra hosszútávon.
PLA-nál és PETG-nél szinte semmi (teljesen szagtalanok), ABS-nél nem árt a szellőzés. De én nem is erőltetem az ABS-t, eléggé háklis a másik kettőhöz képest.
Köszi szépen a válaszokat. Egyelőre az Anycubic felé hajlok. Még az a kérdés merült fel bennem, hogy a nyomtatásnál mennyire szabadulnak fel káros anyagok. Nem valami jól szellőzik a helyiség amiben használnám.
Elkészült a legutolsó (?) 3D nyomtatóm. Felépítése CoreXY, mérete 200x200x200 (ez nekem elég). Új, még teszt alatt levő saját tervezésű full metál extruder. 3D touch szintezés. Ami új még, a 64 bites RT-kernel.
Műszaki tényeket írok le, nem véleményt. Valószínű én is lusta lennék ellene tenni amíg működik, de ettől még nem lesz jó ez a megoldás, csak roppant olcsó, főleg a gyártónak.