Köszi a tanácsot kipróbáltam de nem sokkal lett jobb. Azt hiszem a gondot az okozza, hogy nálam a fej 0.1 re van az asztaltól. A cura ban az első réteg szintén 0.1 re van beállitva igy az első rétegnél a távolság az asztal és a fej között 0.2 mm, de a cura csak az 0.1 mm nek megfelelő adagot nyom ki. A slicerben ezt kompenzáltam az első réteg 150% os adagolásával, de itt nem találok olyan beállitási lehetőséget. Ebben hogyan lehetne ezt megoldani?
Pl. az Autodesk Meshmixer programmal. Betöltöd a fájlt és tetszésed szerint kijelölhetsz és törölhetsz belőle részleteket. Sok másra is jó, elsőre nem túl felhasználóbarát de érdemes ismerkedni vele.
Sziasztok! Kérdés: van egy stl fájlom, ami egy projekt összes elemét együtt tartalmazza. Mivel együtt nem férnek el a nyomtató ágyon hogyan tudom elemekre bontani és elemenként elmenteni? Előre is köszi.
végyé | 443
2021-01-17 12:18:39
[28596]
Hm, béna vagyok, hogyan kell képet feltölteni? Kiválasztottam amit szeretnék lent a listában szerepel is de nem jelenik meg
Nemrég váltottam slicerről a cura4.6.2 re de nem tudom rendesen használni. Bajom a brimm és a kezdő falréteg beállitásával van. Nem összefüggő szoknyát nyomtat, hanem minden szál külön áll ami gyakorlatilag semmit nem ér a tapadásnál. Az alaprétegben a fal szálai sem érnek össze csak azután hogy a folw menyiségét menetközben felcsavartam 150% ra. Curábana szokny/perem vonalszélességet felemeltem 0.8 ra gondolva hogy szlesebbet nyomtat és akkor összeérnek a vonalak de nem lett jobb. "Kinomban " már a szoknya/perem áramlást beállitottamm 150% ra de amint a képen látható ez az eredmény.
Valami ötelet jó tanás?
Köszi
szf | 4462
2021-01-16 17:45:24
[28594]
Köszönöm a linket, de építeni akarok. Van mindenem hozzá képen látható motormeghajtó, van elfekvő PLC-m meg HMI, forgató mechanika és doboz is. De szerintem te sejted mi hiányzik ezért a link.
Gyanítom azt mindenki sejti, hogy pénzért, van minden... Idehaza a pénznél kezdődik a probléma. Ettől függetlenül amit én készítettem és igény esetén segíteni is tudok benne kb a felébe kerül és ugyan azt tudja.
Lehet, hogy az adok-kapokban kellene hirdetnem, de itt aktuális. Van egy eladó vadonat új (tévedésből vásárolt) Ubbink PL-S 11W-os UV-C csövem ha valaki asztali "szoláriumot" akar építeni. Soha nem volt bekapcsolva, rosszul emlékeztem amikor a megvettem. A vízfertőtlenítőnkbe a 9 W-os való, a 11 W-os fizikailag nem fér bele. Az ára 3000 Ft + posta (kb. fele a boltinak).
PSoft | 18689
2021-01-16 12:19:39
[28589]
Én meg majd, hozzád megyek ha netán kéne egy darabka... Majd a címed, telefonod...kinyomozom, hogy odataláljak.
Pontosan, ahogy mondod! Kezdő 3D nyomis koromban nem tetszett a gyári filament tartó tengely, amin csak csúszott a dob. Nosza, csináltam egy golyóscsapágyas tengelyt. Az első komolyabb húzásnál fel is lazult a spulni és keresztben egymásra szorultak a menetek. Visszatértem a csúszó megoldásra és azóta szinte soha nincs ilyen gondom. Annyit módosítottam, hogy a műanyag tengelyre kétoldalas ragasztóval vékony dekorfilcet ragasztottam, így azon fordul a spulni.
A szigetelés hiányának oka van. Ugyanis ott meleg, és elégne. Tapasztalat, mert én rátoltam.
A filament dob simán csak visszagördül a rúdon amire rá van akasztva. Ez a legjobb megoldás. Amennyire kell visszahúzza saját súlyánál fogva, így nem gubancolódik. Az extrudernek nem kell külső rásegítés. Felesleges bonyolítás lenne, egy extra DC motor, mert a fejben lévő nyomás fenntartásához képest elenyésző energia a filament dob húzása. Általában nem a motor teljesítmény a gyenge, hanem a recés görgő, meg az extruder kialakítás, ha ez mégis gondot jelentene. De akinek extra nyomás kell, annak meg ott vannak az áttételezett extruderek, annál végkép nincs ilyen gond.
Röhögök is mindig amikor ilyen agyon csapágyazott ilyen olyan túlgondolt filament dob tartókat csinálnak az emberek. Nekem a fűtés csövekre van felakasztva egy darab villanydróttal a nyomtató fölé az egyik direkt extruderes nyomtatón A másiknak meg az oldalára egy ugyan ilyen rúdra, de az bowdenes.
Előzmény: Szalai György, 2021-01-16 10:47:37 [28582]
Szalai György | 9544
2021-01-16 10:47:37
[28582]
Két dolog tűnt fel a videóban. Az első 0:21-nél, hogy a szálat tartalmazó dob visszafelé is mozog. Azt elektromosan vezeréleten csinálja, vagy csak a szál mozdítja kicsit vissza a dobot? (Gondolkodtunk tavaly egy hurkaszabályozón, ami a szál utánengedését lett volna hivatott elvégezni, autonóm módon, elektronikusan kapcsolgatott DC motorral, hogy ne a fejnek kelljen cibálnia.)
A második 0:33-nál, hogy a fűtőpatron elektromos kivezetéseinek szigetelése menyire trehányul vannak védőcsövezve. Cső cső hátán, mégis hiányos a nyakánál.
Én kicsit másképpen oldottam meg az utó UV kezelést. Ezt a saját tervezésű modellt szoktam készíteni, ismerősi körökben maximálisan megvannak vele elégedve!
Ha esetleg érdekel valakit, szereld magad építő készlet formában tud rendelni. Érdeklődni privátban!
UV szűrős ablakkal is megoldható.
Digitális időzítő, 20-30-40W UV teljesítmény, 365-400nm hullámhossz, forgató rendszer.
Remélem a kép feltöltése sikerül
PSoft | 18689
2021-01-16 08:54:24
[28579]
Kb. annyi van belőle, amennyit írsz. Én is próbára kaptam... Ha kell, viheted...gyere érte.
Próbálj meg ezen a videón végig menni lépésről lépésre.Talán segít majd. Meg ha piszkálni kell a firmware-t, akkor egy bajjal engedélyezd a "Fade height" funkciót is mert ez meg a "tesója". (eddig erről talán nem esett szó) Ha megfelelően működik a bed levelling, akkor elméletileg akár milyen ferde lehet az asztalod, le fogja tudni követni. Gyakorlatban pedig eléggé fogja a procit és nagyobb sebességnél már hajlamos levágni az íveket, ezért kell törekedni inkább arra, hogy pöpec egyenes legyen az asztal.