Előzmény: Szalai György, 2017-05-15 21:09:51 [14058]
Törölt felhasználó
2017-05-15 21:10:01
[14059]
Ha jól látom ez egy Oldham kuplung. Ez akkor jó ha a két tengely párhuzamos , de nem egy tengelyű. Szögeltérést nem tűri. Nagyon pontos illesztés igényel mert különben zörögni vagy szorulni fog. Kis nyomatékú hajtásikhoz ildomos használni max pár 1000 RPM-ig.
Van ilyen kuplung. A neten nem találok most dokumentációt, de emlékszem, hogy találkoztam már vele. Talán van is ilyenem valahol. A középső része nem gumi, hanem jó siklási tulajdonságú és kopásálló műanyag. Az egy mozgó alkatrész, ami ide-oda csúszkálva egyenlíti ki az egytengelyűtlenség (szép szó) hibát. Szerintem lehet jó is, ha jó anyagból jól van elkészítve. De van célszerűbb, egyszerűen megvehető megoldás léptetőmotorokhoz.
Nyíró erő van a gumibetéten. Ennyi erővel kínai spirál kuplungot is vehetsz. Csinálj két ilyet. Ezek között a gumi kereszt csak nyomásnak van kitéve, a terhelést az alu viseli. Vagy csinálj lemezes kuplungot. Vagy csak simán vegyél a boltban.
Üdv fórum társak! Kérnék egy kis segítséget az alábbi képen látható kuplungot legyártanám ilyen formában jó a megoldásom vagy ez nem járható út? Nema 23 léptetőmotor illetve Tr12*3 orsó tengelykapcsoló lenne. Segítségeteket illetve hasznos építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönöm! Üdv Attila
RJancsi | 5809
2017-04-27 17:15:36
[14055]
Erre nem is gondoltam! Köszi az ötletet, lehet, hogy így oldom meg!
Előzmény: Szalai György, 2017-04-27 16:12:26 [14054]
Szalai György | 9490
2017-04-27 16:12:26
[14054]
A kérdésed csak a sínek elhelyezésére vonatkozott. Ha nem akarsz két orsót, akkor nem teszel két orsót. Attól, hogy az Y sínek az asztal felett kiemelve lennének, az orsó még akár alul-középen is lehetne. A mozgó keret alsó fele abban az esetben csak az előtolásban vesz részt. Így annak mindössze előtolás irányban kell merevnek lennie. A sínek feletti keretfél dolgozik a forgácsolásban, annak már több irányban is szüksége van merevségre. Ott a lényeg, hogy merev is legyen meg könnyű is legyen.
A kiindulási alap az, hogy a meglévő gépem alkatrészeit felhasználva minél kevesebb új dolgot kelljen megvennem. A felült szerelt megoldás kétség kívül a legelőnyösebb, de ehhez kellene még egy ugyanolyan teljes meghajtást (orsót, végeket, anyát, kuplungot, motort, drivert) vadásznom. Elég esélytelen. Egyszerűbb de jóval drágább, ha egyből két teljesen egyforma szet-et veszek, a meglévőt meg megpróbálom eladni. Természetesen használtan töredék áron, mint az újakat. A gép célja alapvetően fa (néha műanyag) gravírozás/marás, nem akarom fémmel fárasztani. Tehát a merevség nem annyira számít, a mozgatott tömeg annál inkább a gyorsítások/lassítások miatt. Főleg, hogy "sima" léptecses megoldás lesz, nem szervós.
Előzmény: Szalai György, 2017-04-27 05:40:19 [14051]
lovas gyula | 1875
2017-04-27 08:09:24
[14052]
A lehető legegyszerübb és leggyengébb megoldás a gép alá betekert Y hajtás. Forgácsolás szempontjából minden egyes tengely hajtásnak a körülményekhez képest a legközelebb kell lennie a maró csúcsának és az adott tengely megvezető elemeinek. Elég egy mérőszalag ezt lemérni a linkelt képen lévő "forgácstörő" és egy a gép alján keresztülvitt hajtásnál. Komoly mozgatott tömeget lehet megtakaritani és ezt a tömeget ésszerűen felhasználni merevitésre rezgéscsillapitásra.
A koszolódás védelem nézőpontja mellett bátorkodnék felemlegetni egy másikszempontot, ami talán befolyásolhat a sínek elhelyezésében. (Bár nem tudom, hogy mi lesz a géped célja.)
A maximális elérhető merevségre törekvés, a meglévő anyagokból. A merevséget minden derékszögű, átlós merevítő nélküli kapcsolat jelentősen csökkenti, a munkadarab és a szerszám között. Egyszerűen a hajlékonysága miatt. Vagyis, ha nem akarsz bumszli merevítőket, de merevséget meg igen, akkor kerülöd a derékszögű kapcsolatokat. Mindet nyilván nem lehet megszüntetni, de ha nem alulra rakod a síneket, hanem oldalra, akkor máris kettővel kevesebb van.
Kibicnek semmi sem drága. Te hajlítanál 50x50es zártszelvényt a marógépeden? 25-ös alucsövet én is íveltem így, de azt csak olyan 3m-es rádiuszra kellett, kézzel áttoltam a szabadonfutó görgők közt.
Ha nem túl gyakran hajlítgatsz, és van marógéped, akkor egy ötlet: Horizontál tengelyre egy görgő, az asztalra két másik, és már hajthatod is a karikákat. :- )
A bal oldali elrendezés is használatos, hátárnya, hogy csak egyik golyósor van terhelve a kocsin. A jobb oldali szerencsésebb mint a terhelés, mint a védelem miatt. De lehet, van aki nem osztja ezt a nézetet.
A felső sík azért sem tetszene, mert ott koszolódna legjobban a sín. A kopás/kotyogás szempontjából érdekelne, hogy mi jobb. Ha az asztal alján van a sín és az oszlopok és a híd híd "lógna" a kocsival együtt (a skiccen jobb oldalt), vagy az asztal oldalán van a sín és az élére állított kocsin van az oszlop ami a hidat tartja (a skiccen bal oldalon).
A helyét ennyi infóból nehéz megmondani, de mindenképp az asztal síkja alá kerüljön, mivel egy terjedelmesebb/lelógó alkatrésznek útjában lenne az asztal szélén.
Sziasztok! lehet, hogy a "Segítség, béna vagyok" topicba kellene írnom, de bízom benne, hogy ezt is olvassátok. Sikerült (itt a fórumon) 40x130 mm-es T-nútos alu zártszelvényeket vennem, és hármat egymás mellé hegesztve elég merev asztalt tudok csinálni belőle. A kérdésem az, hogy az asztal hosszabbik oldalával párhuzamos lineárokat hová érdemes tenni? A trapézorsó az asztal alatt középen lesz és nem az asztal fog mozogni (bár minden relatív) hanem az Y-Z híd. Így a lineárokat tehetem az asztal szélére felül, alul vagy a zártszelvény oldalára. Melyik a legjobb megoldás mechanikai és koszolódási szempontból?
1 vagy 2 éve az egyik fórumtémában elég sokat beszéltünk róla, többen töltöttek fel képeket, leírásokat házi hajlítógépekről. Azóta én is próbáltam visszakeresni, de arra sem jöttem rá, hogy melyik témában volt
Ahány gyár annyi méret. Ha távol teszed könnyebb ívelni, de több lesz a "maradék", ha közel teszed, ennek az ellentéte. Az a legjobb ahol lehet közelíteni egymáshoz az alsó görgőket is, és anyagvastagság függvényében variálod.
Lenne egy olyan kérdésem, hogy csinált már valaki házilag hajlítógépet? Max 50x50 zártszelvény és cső vagy laposvas hajlásához, mert ami van jelenleg az nagyon barkács kategória. Valami méret érdekelne, hogy a tengelyek közötti távolság mennyinek kellene lennie.
SwissAirplane | 45
2017-04-15 13:28:55
[14036]
Teljesen igazad van! Bocsánat... fogyelni fogok ezek használatára!
Amugy hallgatok a bölcsebb tapasztaltabb kollégák javaslatára és valahol 150-175mm közé tervezem a "Z" tengely futását! De realizálom a többit is és valószinüleg a hasznos terület 800x400mm környékére fog csökenni! Ismerkedni tanulni, szerintem elég lesz ez is! Meg ezzel a mérettel talán maradhatok a lakásba nem kell a pincetárolóba sűlyednem!
Viszont igy valőszinűleg teljes porelszívást kell majd kitaláljak!
De előbb a mechanika! És itt szintén felmerűl pár kérdés!
Kivitelbe maradok ezeknél a BlackToe tipusnál!
A fő vágásokat a lapszabászatba tervezem, mert akkor az szinte biztos derékszög és párhuzam, viszont... szerintetek a különböző furatok felfogatási pontok elkészithetőek pontosan "kézi szerszámmal" vagy nagyságrendekkel jobb ha keresek egy kollégát aki cnc-vel munkálja meg a darabokat?
Előzmény: Rabb Ferenc, 2017-04-15 13:01:29 [14035]
Rabb Ferenc | 4361
2017-04-15 13:01:29
[14035]
A hozzászólásaid nagyobb részét "Új hozzászólás"-ként írod. Így nehéz követni, hogy kinek válaszolsz, mire reagálsz.
Igen... hogy őszinte legyek szivem szerint a 150mm irtam volna... csak féltem hogy kapom a savazást! Amugy közbe rájöttem hogy 3 éve elő sem vettem az rc-met! csak repkedek. Oda meg ugyis a habvágo kell! Max kameratartónak vagy ilyeneknek rétegeltlemez vágás.... lézerrel vagy marással! Ez majd pénz kérdése!
Rabb Ferenc | 4361
2017-04-15 11:41:36
[14033]
25 cm, pontosabban 250 mm (mert ez mégsem egy kőműves fórum) elég nagy magasság. Ahhoz már masszív hídszerkezet kell. Nem az a szétszedhető, felfújható-leereszthető fajta.
Több program is alkalmas a 2,5D modell X-Y síkkal párhuzamos szeletelésére. Aztán ragacsot neki! Ha még a szerelést elősegítő pozicionáló furatokat is teszel rá, hajszálpontos lesz a kész darab.
Szerintem max 100-150 mm "Z" mozgás elegendő és egyszerűbben valósítható meg.
Na látom azèrt beindult a fantáziátok! Lenne még 2 kérdésem! Álltalában mi az a munkamagasság amit mayimálisan egy hobbista használni szokott! Én töprengtem sokat... gondolkoztam vajon mit fogok marni stb stb! De szerintem olyan 20-25 centinél nem nagyon megyek magasabbra De az is csak maximum egy egy RC auto kasztni vákumformájához!
A másik... a léptetőmotorokat mi alapján tudom méretezni?
Szalai György | 9490
2017-04-15 08:17:36
[14031]
Ha neked jólesik ilyen hangulatban tölteni az idődet. . . Engem nem zavar.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2017-04-14 09:37:39 [14006]
...vagy felviszi magával az ágyba Nekem volt olyan kedves technikai eszközöm, amit beraktam szépen párnára és takaró rá. Mondtam az asszonynak, sorry, ma a fotelban alszol Azt nem mondom, mi volt a válasza
Az enyém üzemszerűen tudott a plafonon dolgozni :D
Én nem csinálnám szétszerelhetőre... ha csak ritkán is használod, mindig szereléssel kezdeni és befejezni... nem is beszélve a beállítgatásról. Ha rendesen összerakott erős keretet csinálsz neki, simán felakaszthatod a falra... Aluprofil ilyen szempontból jó választás, relatíve könnyű.
Photoshop, hogyan takarjuk ki a háteret 1-es lecke.
keri | 14033
2017-04-14 13:22:19
[14017]
Mert ha kilóg 40centire akkor nem fejeled le? De amúgy persze. Helyzethez kell igazítani melyik a jobb megoldás. Nekem amikor ilyen kicsi pincém volt, túl sok helyet foglalt volna ha befelé fordítom. A sarokban meg elfért a megmunkáló motor. Porvédelemet nem gondolnám fontosnak egy porgyártó gépnél, hacsak nem a környezetet akarod megvédeni.
Én amúgy abban gondolkodok egy nagyméretű gépnél, hogy a falon fog dolgozni is. Nem hajtogatom én.
Én tuti vagy lefejelném, vagy az oldalamat beverném akárhányszor csak elmennék melette. Ha már befelé áll lehetne oldalfala is,az megvédené a szennyezödéstől,és még esztétikusan is nézne ki.
Hmmmm... felfujható... azt hiszem előveszem a gyerek úszógumijait!
De komolyra dorditva a szót... ha havonta meg fogok gravirozni egy plexit... vagy kivagni egy (valamien formát , kameratartot motortartót) rétegelt lemezből akkor már sokat mondok! Ezért gondoltam a levehető hidra. vagy pedig a másik hogy valahogy mehanikusan fixálom mondjuk csavarral hátsó helyzetbe a hidat és felakasztom a falra! Társasház 2x3 méteres pincetárolo.... ezért gondolkodok csak a szétszedhetőségen vagy a felakaszthatóságon...
Innen már csak egy lépés a felfujható változat.. Viccet félretéve ha szétszedhető ..amit meg lehet csinálni..minden használat előtt összerakni,beállítani.. Mostanában sok olyan gépet látni mint az ipari lapszabászgépek..70-80 fokban függőbe állitott asztal és ellensuly..