HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


3D nyomtatás

3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

 

Időrend:
Oldal 380 / 623 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   376  377  378  379  380  381  382  383  384   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

keri | 14085    2016-01-26 16:30:00 [12208]

Nyomtassunk neked?

Előzmény: svejk, 2016-01-26 10:20:00 [12199]


keri | 14085    2016-01-26 16:30:00 [12207]

A DRV 32 mikrolépést tud. vagyis az általános 16 mikrolépéshez képest, pont fele annyit fordul ugyan annyi jelre.
Ezt figyelembe vetted?

Amúgy át lehet jumperolni 16 mikrolépésre ha épp az kell, de direkt extrudernél szerintem minél nagyobb annál jobb.

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-26 11:24:00 [12200]


Vernyul | 1392    2016-01-26 14:52:00 [12206]

Megnéztem a nagy motoros dobozban de nem találtam s2m-et, mxl-az a nagy része.

Misumi Europe- ha itt regisztrálsz akkor Németországból kiszolgálnak. Voltam egy srácnál anno nyomtatót éleszteni és direktben rendelt a misumi-tól jó pár cuccot és kiszolgálták, olcsó nem lesz....

Kérdés akkor már ha mindkét tárcsa kell nem lenne egyszerűbb cserélni az s2m-et valami itthon is beszerezhető(bb) darabra?

Előzmény: svejk, 2016-01-26 12:06:00 [12203]


elektron | 15859    2016-01-26 13:21:00 [12205]

Még ha egy olyan vaskos vasgépet is építenék, meg egy induktív izzítót, lehet utolérnélek félig.

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-26 07:12:00 [12193]


elektron | 15859    2016-01-26 13:19:00 [12204]

Nem véletlen 1/32 -ben van 1/16 helyett ? Persze hogy fele anyag jön ki belőle.

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-26 11:24:00 [12200]

svejk | 33152    2016-01-26 12:06:00 [12203]

Ez megfizethető és mindent pontosan le lehet dekralálni.
Gondolom a minőség is szavatolt.
Csak kérdés, hogy van e kedvük velem foglalkozni.

Előzmény: vjanos, 2016-01-26 11:24:00 [12201]


Kiss Zoltán | 325    2016-01-26 12:03:00 [12202]

Én eddig bontottat használtam (fénymásolókból), próbaképp most cserélek olcsó kínaira, illetve szíj helyett "gatyamadzaggal" próbálkozom majd. Az újabb fénymásolókban is meg volt ez a technológia váltás...

Előzmény: vjanos, 2016-01-26 11:24:00 [12201]


vjanos | 5568    2016-01-26 11:24:00 [12201]

Itt javarészt mindenki az olcsó kínai GT2-t használja... esetleg bontottat.

www.sdp-si.com esetleg?

Előzmény: svejk, 2016-01-26 10:20:00 [12199]


n/a (inaktív)    2016-01-26 11:24:00 [12200]

na igen, közben nyomtattam pár "sima" hidat azt jól vette.

Tőle is meg másoktól is kérdezem.

kicseréltem a gyári stepper drivert a Keritől kapott drv8825 re. azóta szarul nyomtat. kb fele anyagot ad. Nem kattog hanem szépen folyamatosan megy, csak fele annyi anyag jön ki.áramerősséget hogy nézzek?

Előzmény: keri, 2016-01-26 10:14:00 [12198]


svejk | 33152    2016-01-26 10:20:00 [12199]

Nyomtató Mesterek!

S2M szíjtárcsára van bevált beszerzési forrásotok?
A beváltat a szíjhoz való illeszkedés tekintetében kérdezem.

Egy finom 1:4-es áttételhez kellene 15 és 60 fogú, feltéve ha létezik.


keri | 14085    2016-01-26 10:14:00 [12198]

Na közben sikerült nekem is produkálni azt a "híd" nyomtatási hibát amivel te is szenvedtél.
Nálam az volt a gond Curával, hogy 0,1mm-es rétegben, 0.4-es fúvókával egész egyszerűen nem adagolt elég anyagot a kicsi rétegvastagság miatt ahhoz, hogy szálat húzzon. Pont olyan lett mint amit te is felraktál képet.

Illetve szerintem ott volt a gond, hogy nem híd volt gyakorlatilag, mert amúgy jól szokta kezelni, hanem csak fedő réteg, de nagyon alacsony kitöltésre húzta rá, amit már nem bírt így áthidalni.

Esetleg hűtéssel és alacsonyabb sebességen lehet hogy ment volna.

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-24 20:46:00 [12183]


kenikol | 325    2016-01-26 09:32:00 [12197]

Hali küldtem mailt. Köszi

Előzmény: elektron, 2016-01-25 23:53:00 [12191]


Kiss Zoltán | 325    2016-01-26 09:10:00 [12196]

Valóban érdekes az asztal emelése - még nem láttam hasonlót, így elnézve én befele fordítottam volna valahogy a csuklós részt, bár akkor ütköznének a szélek, de kisebb emelő magassággal és a szélek 45 fokos "lecsípésével" még használható pontosságot adott volna.
Így nagy a helyfoglalása.

Előzmény: Vernyul, 2016-01-25 18:24:00 [12187]


keri | 14085    2016-01-26 08:49:00 [12195]

Ügyes, sok jó ötlete van benne.

Erről eszembe jutott, hogy lehetne jobb mikro motort is használni.
Pl. egy ilyet.
Nagyon kicsi, és komoly teljesítményű vasmag nélküli motor.

Előzmény: Vernyul, 2016-01-25 18:24:00 [12187]


keri | 14085    2016-01-26 08:46:00 [12194]

Itt linkelhetsz.
Legfeljebb szóvá tesszük, hogy ez már volt

Előzmény: KBalázs, 2016-01-25 18:35:00 [12188]

n/a (inaktív)    2016-01-26 07:12:00 [12193]

Frankó lett!
Nagyon benne vagy már a gép építésben.

Előzmény: elektron, 2016-01-26 02:09:00 [12192]


elektron | 15859    2016-01-26 02:09:00 [12192]

Megteszteltem az új gépemet, egy felirat készítéssel.

Videó


elektron | 15859    2016-01-25 23:53:00 [12191]

Szia , a tárgy milyen küldd át az stl-jét megnézem.

Előzmény: kenikol, 2016-01-25 23:12:00 [12190]


kenikol | 325    2016-01-25 23:12:00 [12190]

Helló Srácok,

van valakinek átlátszó filamate?
Esetleg kitudna nekem nyomtatni egy 80mm átm. és 12mm magas alkatrészt? (persze nem ingyen)
Ha esetleg 1.75mm-es akkor szívesen venék belőle kb. 20m szálat.

Köszi a segítséget


vjanos | 5568    2016-01-25 20:40:00 [12189]

Szent őrült

Mellesleg azt is irigylem, akinek van ideje végignézni ezt az órás videót )

Előzmény: Vernyul, 2016-01-25 18:24:00 [12187]


KBalázs | 1502    2016-01-25 18:35:00 [12188]

Ja ezt én is láttam, csak nem akartam linkelni mert olvastam valakit hogy unja már az új linkeket, de lehet másik fórumon olvastam csak ide hivatkozott...szerintem is ötletes ez a Z megoldás.

Előzmény: Vernyul, 2016-01-25 18:24:00 [12187]


Vernyul | 1392    2016-01-25 18:24:00 [12187]

Kedvenc Ausztrál elektronikai blog-os emberkém asszisztensének egyetemi projektben épített nyomatója:
EEVblog #843 - David's rPrint 3D Printer Design
Érdekes mechanikával és pillekönnyű direkt extruderrel. De ami lényeg az az elektronika és a FW hozzá, brutálisan erős CPU-val, enkóderekkel figyelve a motorokat és a száltovábbító csapágyát is. Vette a fáradságot és megírta az egész FW-t hozzá az alapoktól ami brutális számítási és léptetési frekvenciát tud.


3dnyomtatoshoppe | 171    2016-01-25 07:19:00 [12186]

Sok helyen írják és nekem is ez vált be: Fructis Garnier 5-ös: http://kremmania.hu/kremek/garnier-fructis-mega-strong-hajlakk-bambusz-kivonattal. Egyébként valóban nem jó mindegyik hajlakk, valahol olvastam, hogy bizonyos vegyületnek kell (vagy nem kell) lennie benne, egyszóval van olyan, amelyik tényleg nem sokat javít a tapadás.


ivanovp | 219    2016-01-25 07:11:00 [12185]

A hajlakkot jó vastagon kell fújni az üvegre, nem kell vele spórolni. Nekem egyébként egy Aldi márkás ultra erős vált be.

Előzmény: elektron, 2016-01-23 13:26:00 [12159]


elektron | 15859    2016-01-25 00:34:00 [12184]

Nagy gépem első tesz nyomata, jó lesz ez úgy látom.

n/a (inaktív)    2016-01-24 20:46:00 [12183]

123d. ingyenes. Elsőre rettenetes és fura, de ha megérted a logikáját?? akkor már egyszerű

Előzmény: csewe, 2016-01-24 12:06:00 [12178]


Devecz Miklós | 2662    2016-01-24 16:18:00 [12182]

Marlinban a 33-as kódot kell beállítani (extruder, fan, bed)
Curában kell engedélyezni a ventilátort (Advanced, cool, enable cooling fan-t kipipálni)

Előzmény: harima, 2016-01-24 15:57:00 [12181]


harima | 151    2016-01-24 15:57:00 [12181]

Sziasztok!
Ha bekötöm a D9-re a tárgyhűtő ventilátort, akkor azt a Marlin-ban is engedélyezni kell?
Az m106 kódot hiába írom be a Cura start g kódba nem indul el a ventilátor.


elektron | 15859    2016-01-24 15:06:00 [12180]

No, közben kitaláltam, hogy a RAMPS panelnél tudok úgy nagyobb tápot adni, hogy a belseje nem kap semmit, a GND pontra kell az egyik ágat, a másikat meg a fűtőszálra csatlakoztatni, a fűtőszál másik vége megy az eredeti helyére a csokiba a FET drainre. Most a teszt idejére ez elég lesz, hogy tudjam tesztelni a gépet.

Így nem terhelődik jobban az 5V stab IC se az ARDUINO panelen.

Előzmény: elektron, 2016-01-23 23:57:00 [12170]


vjanos | 5568    2016-01-24 13:51:00 [12179]

Én Sketchup, openscad, Fusion360

Előzmény: csewe, 2016-01-24 12:06:00 [12178]


csewe | 2578    2016-01-24 12:06:00 [12178]

Sziasztok.
Melyik programot használjátok leginkább a modellek megrajzolásához?


keri | 14085    2016-01-24 11:09:00 [12177]

Előzmény: 3dnyomtatoshoppe, 2016-01-24 10:59:00 [12176]


3dnyomtatoshoppe | 171    2016-01-24 10:59:00 [12176]

Esetleg hasznos lehet másnak is:
Távoli nyomtatás és felügyelet: az OctoPrint telepítése és használata - 3D nyomtatás blog


n/a (inaktív)    2016-01-24 10:21:00 [12175]

Én a menet árokba a Loctite 55 teflon zsinórt javaslom,tökéletes. Teflon szalagot már nagyon régóta nem használok, nekem nem vált be.

Előzmény: R.Zoli, 2016-01-24 09:38:00 [12172]


keri | 14085    2016-01-24 09:59:00 [12174]

Viszont amit megtehetsz a tökéletesség érdekében, bár nem lét kérdés ez sem, sokáig ilyen nélkül használtam.

Én vettem ilyen ilyen kerámia gyapot szigetelőt és beburkoltam vele a fűtőblokkot. Elég szűkre szabták, de pont elég egy normál E3D blokkhoz.
Jelentősen gyorsabban reagál a fej (jóval alacsonyabb PID értékek elegendőek), és teljesen megszüntette a külső légáramlás változás hatását a fej hőmérsékletre.

Alapból az is sokat javít ha csak 2-3 rétegben kaptonnal becsomagolod, de azért ez nagyságrendekkel hatásosabb.

Előzmény: R.Zoli, 2016-01-24 09:38:00 [12172]

keri | 14085    2016-01-24 09:50:00 [12173]

Felesleges. ELég a csavarral beszorítani a patront. Elég jó a hőátadása magától is, illetve a PID majd kompenzálja.

Előzmény: R.Zoli, 2016-01-24 09:38:00 [12172]


R.Zoli | 25    2016-01-24 09:38:00 [12172]

Köszönöm mindenkinek a segítséget és tanácsokat, ma nekiesek a takarításnak és összeszerelésnek
Esetleg hővezető paszta? (amit a processzor és a hűtőborda közé szoktak rakni)

elektron: ha még szükséged van rá akkor keress meg, van pár 40w-os új fűtőpatronom.


keri | 14085    2016-01-24 08:48:00 [12171]

LEhet hogy nem szerencsés de működik.
Még a 160BAR-os hidraulikát is egészen jól letömítette
A szál útjába nem szabad behúzni a teflont, de a meneten senkit nem zavar, ellenben tömít.

Előzmény: vjanos, 2016-01-23 21:09:00 [12169]


elektron | 15859    2016-01-23 23:57:00 [12170]

E3D V6 fejbe való 12V-os fűtőpatronja nincs véletlen valakinek, amitől meg is szabadulna némi apó pénzért ?

Előzmény: keri, 2016-01-23 20:53:00 [12168]


vjanos | 5568    2016-01-23 21:09:00 [12169]

Itt van akkor már a videjó is hozzá

A teflon szigetelő, nem szerencsés a blokkon belül a fúvókát betekerni, még ha nem is ezen múlik a dolog...

Előzmény: keri, 2016-01-23 20:53:00 [12168]


keri | 14085    2016-01-23 20:53:00 [12168]

Az előttem szólókkal egyetértek.
Én eleinte teflonszalaggal tömítettem a menetet, de alapvetően ha rendesen összehúzod a menetesszárat és fúvókát az is tökéletesen tömít.
És fontos amit Miklós mond, a sorrendről, hogy előbb a menetes szárat tekerd be, mert a vékonyított résznél könnyen eltörik.

Tisztításra én felmelegítem 80-100 fokra, és letörlöm papírtörlővel, de a menetet nagyon nem kell tisztogatni. Úgy is csak melegen lehet összerakni, szétszedni.

Előzmény: R.Zoli, 2016-01-23 15:32:00 [12163]


Hunka Tibor | 8036    2016-01-23 20:50:00 [12167]

Nyomtatható kerámia !!


Devecz Miklós | 2662    2016-01-23 20:28:00 [12166]

A tisztításra az elöttem szóló jó ötletet adott.
A teflon szalagot hanyagolnám, nem lesz tökéletes a tömités.


Devecz Miklós | 2662    2016-01-23 20:26:00 [12165]

Erre csak egyetlen megoldás létezik, ami használható.
Betekered a menetes szárat az alublokba, kézzel.
Ezután betekered a fuvókát is, kézzel.
Addig kell játszani, hogy amikor a menetes szár és a fuvóka ütközik, akkor a fuvóka kb 0,2-0,3 mm-t lógjon ki az alublokból. Ekkor az alublokkot megfogva (nem a menetes szárat), kulcssal erőteljesen meghuzod a fuvókát. a fuvóka vége egy kicsit elkenődik a menetes száron, ez lesz a tökéletes tömités.
Persze az egészet érzéssel kell csinálni, különben kuka.
Ha jól csinálod, akkor soha nem fog folyatni.

Előzmény: R.Zoli, 2016-01-23 15:32:00 [12163]


ivanovp | 219    2016-01-23 17:49:00 [12164]

Gázláng felett vagy gázlámpával ki tudod égetni a műanyagot. Én a helyedben vékony teflon szalagot tekernék a menetes részre és úgy tekerném be óvatosan. De ez csak egy ötlet. Már tettem tönkre alu blokkot, mert ferdén hajtottam be az anyát.

Előzmény: R.Zoli, 2016-01-23 15:32:00 [12163]

R.Zoli | 25    2016-01-23 15:32:00 [12163]

Sziasztok

Olyan problémám lenne, hogy a hotend-m kicsit ereszt.( E3d V6 volcano )
Elkezdek nyomtatni és 1-2 óra múlva fekete éget (fehér anyaggal nyomtattam) műanyag kezd el csepegni először nozzle felől majd felül is a heatbreak-nél is elkezd ereszteni. (belecsepeg a nyomatba és fehéren eléggé meglátszódik)
Mi lehet az oka és hogyan lehetne megakadályozni, hogy ne forduljon elő a későbbiekben?
Hogyan tudom megtakarítani a fúvókának és a heatbreak-nek a külső menetes részét és a heat block belsejében lévő mentett? Ultrahangos tisztítóm nincs sajnos és PLA anyag égett bele.
Képek:https://www.dropbox.com/sh/46km9nmahwsn2j2/AAC1znNBu6drYk2snSWC7zwra?dl=0

Előre is köszönöm a segítséget.


Kiss Zoltán | 325    2016-01-23 14:52:00 [12162]

Aranyos a kicsike, ezzel acélt is marhatsz, ahogy elnézem

Előzmény: n/a (inaktív), 2016-01-23 10:04:00 [12152]


Kiss Zoltán | 325    2016-01-23 14:46:00 [12161]

Lényeges még, hogy az üveglap teteje kb 10 fokkal hidegebb nálam, mint az alja, ahol a fűtőszál van. Ezért 10 fokkal feljebb állítottam a nyomtatást az első rétegnél (70 fok). Erre is érdemes figyelni.


Kiss Zoltán | 325    2016-01-23 14:42:00 [12160]

Én ecettel (törlőpapír) letisztítom nyomtatás előtt (PLA) az üveget, és úgy rátapad, hogy mostanában ki kell vennem a végén az üveglapot, és kitenni a garázsba lehűlni (pár fokra), különben nem tudnám leszedni róla. Így viszont szinte leesik, amikor 20 fok alá lement az üveglap. Sokszor csak lerakom a járólapra az egyik ajtó közelében, ahol nincs padlófűtés. Ha bent marad az üveglap a nyomtatóban, nagyon lassan hűl (van alatta pár centi szigetelés), úgy kell neki 1-2 óra, így 5-10 perc.

Ami még fontos lehet az első réteg nyomtatási sebessége - lassan nyomtatom, 15-30 mm/s szokott lenni, most épp 30-ra van állítva !

Az ABS-t most próbálgatom én is, kevesebb sikerrel... ott még a rétegeim sem tapadnak igazán jól össze, nemhogy a kaptonra, és meg is görbül a nyomat...
Most acetonban oldom az ABS-t, talán beválik rákenve az üvegre...


elektron | 15859    2016-01-23 13:26:00 [12159]

Nekem nem vált be a hajlakk, lehet kisebb tárgyakra jó volt, de nagyobbnál már kevésnek bizonyult a tapadása, bár van sokféle hajlakk, lehet nem jót vettem.

Előzmény: ivanovp, 2016-01-23 12:53:00 [12158]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 380 / 623 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   376  377  378  379  380  381  382  383  384   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 1.3883 ]