Mint Pál leírta a relé a 17-es lábon van. Viszont így az lesz a jelenség, hogy ez a bizonyos relé a teljes program betöltésig többször ki be fog kapcsolni...tapasztalat. Vigyázz mert ez egyrész baromi idegesítő, másrész balesetveszélyes is lehet. Én a nyák buherálásával ezt átkötöttem máshova.. Az lehetséges viszont, hogy ez a jelenség nem minden PC esetében áll, csak ott ahol a bios lefuttatja azt a régi LPT protokolt, még a nyomtatós időből.
Ez a képen pl 1.5mm-es a huzal..biztos hogy az áramerősség midegy? Egy szabályozható toroid transzformátor nem lenne elegendő? Természetesen egyenirányitva.
Ez a topik tűnt a legjobb helynek a kérdésemhez. Titán anodizáláshoz keresnék labortáp szerűséget.A lényeg, hogy egyenáramot tudjon 0-120V tartományban, finom állíthatósággal.Amper értéke nem fontos hozzá, minél kisebb legyen. Elsősorban boltban vehető, rendelhető megoldás érdekelne, árban olyan 40000 Ft a plafon
Létezik valami hasonló? Elektronikához nem értek egyáltalán, most egy ívhegesztőre kötött egyenirányítóval csinálom a titánszínezést, de a finom állítási lehetőség egyáltalán nincs, ez a legnagyobb bajom.
Legyél szíves lekapni azt a két M4-es anyát és leemelni a kapocsdekli alsó felét majd a telefonodon megtörölni az optikát és készíteni egy normális képet az adattábláról ! Mert ha a motorból kijön a füst az roppant nehéz és drága visszaszuszakolni újra bele !
Ahogy látom ez egy zsír új frekvenciaváltó így alapban az analóg bemenet áram állásban van. Az S1-es DIP kapcsolót át kell kapcsolni I-ről V-re ! És a S3-as dip kapcsolót is nézd meg hogy Sink állásban legyen.
Ha motor paramétereket is tudnék akkor a beállítást is meg lehetne oldani.
De újra megismétlem: "Ha meg nem 50HZ-es a főorsó akkor alap beállításokkal még véletlenül se indítsad el !!!"
Elővettem egy ilyen kártyát és megnéztem. Rosszul emlékeztem az 1-es LPT pin a PWM a 17-es pedig a relé és a B tengely DIR kimenetével van együtt. A relét a frekvenciaváltó S1 SC sorkapcsaiba kell kötni és 2 vezetékesre programozni. A PWM GND sorkapcsa a frekvenciaváltó AC sorkapcsába, a PWM 0-10Volt sorkapcsa a frekvenciaváltó A1 sorkapcsába kell kötni.
Az IO kártyának ne felejts el 12-24 voltot adni mert különben sem a PWM sem a bemenetek nem működnek !!!
Kicsit beteg az az IO kártya ebből a szempontból , mert vagy PWM vagy relé kimenetnek használod a LPT 17-es lábát. nem ártana mindkettő a hülyebiztosság érdekében. Mert a relé adná az engedélyező jelet a PWM meg a sebességet.
Üdv mindenkinek. Segítség kellene főorsó bekötésben. Mach3-ból vezérelném az indítását. Ez a szettem van.
jani300 | 12298
2017-07-09 09:53:53
[34170]
Köszi ! Igazán a feszültség adatok érdekeltek . Olyan 5-7 volt körül lehet a szekunder fesz . Nincs időm semmire mostanában . Van egy 2000 Va es szünetmentesem , abban 12 volt körül vannak a trafók szekunderei , lehet azokkal megpróbálom . Nem kell feltétlenül mikrotrafó . A későbbi verziói a srácnak már 3 mikrótrafóval mentek . Tegnap egy hét után eljutottam odáig hogy tovább betonozzam picit a készülő műhelyt . A nyomi piros betonkeverőnek első keverésre letört az üstje . Ok hajrá kézzel (Egyedül , majdnem 60 évesen). Az a pici azért megvan végre amit előkészítettem , ha megköt lehet tovább forgatni a lomokat
Csak egy ötlet: ... modjuk egy Hetra kis hordozható trafó adatai is megtennék, vagy egy az egyben maga a trafó, ha arra gondolok, hogy egy átmérő 2...2,5 mm pálca első közelítésben hogy oda tud ragadni. A bekapcsoláshoz ott is kellene egy combos relé meg egy időzítő. A lakatos ettől káromkodik egy cifrát, a karosszériás meg örül.Nem vagyunk egyformák
spotter házilag Érdeklődtem régebben spotter teljesítmény ,feszültség viszonyai iránt . Találtam ! Pedig régóta nézegetem a srác videóit , de ezt csak most vettem észre .
Csikarc | 5045
2017-07-08 15:35:24
[34167]
Pontosabban fogalmazva - ez "gyárilag" levegőhöz használták de fogalmam sincs , hogy sűrített levegőnél és adott hőfokoknál mekkora teljesítmény átvitelére képes . De mint írtam max. 600W és valószínű gyakran ennek csak pár tíz százaléka . Valószínű a hűtő működése több problémát fog okozni . No de majd meglátom mert legalább egy hónap míg elkészül ill. míg megérkezik a cucc Kínából .
Szerintem meg nem vízre tervezték bár a vizes kazán hőcserélők is pont így néznek ki csak jóval nagyobb csatlakozó csonkkal . Anyaga rozsdamentes acél .Nekem kb. 600W-ot kell tudnia mivel a hűtőegységnél is kb. ennyit tervezek (hat darab 100 W-os peltier elem ... de valójában ez sem teljesen mérvadó ).
Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2017-07-08 14:43:45 [34165]
ANTAL GÁBOR | 4685
2017-07-08 14:43:45
[34165]
Csak beleugatok ( mert most nincs időm mindent visszaolvasni ) Szerintem a fotón egy víz- víz hőcserélő van. Egy 20-30kWos hőcserélő csonkjai min 1/2 collosak ( inkább 3/4") Ez sokkal kisebb csonkkal rendelkezik . Saccolom hogy víznél tudná a 5-6 kW ot. Szerintem nem levegőre tervezték ....
Hőcserélőm van is - épp most találtam meg a sok lom között bár ez sem nagy teljesítményű de a lényeg , hogy valamennyire működjön és már akkor nyertem vele . A plazmavágó igényli a száraz és szűrt levegőt ezért annak kiszolgálására tervezem . A száraz levegő puffer tartálynak egy kitakarított PB gázpalackot tervezek és ez a kis hűtő-hőcserélő és szűrő egység is a plazmavágó mellett lenne távol a kompresszortól .A tápon és a peltier elemek vezérlésén még nem gondolkodtam , az még ráér mert még meg sem rendeltem őket . Még egy kérdés : a fényképen látható hőcserélővel találkozott e már valaki ill. valami adat kellene róla mert nincs rajta semmi jelölés de persze majd még én is túrom ez ügyben is a netet .
Én csak hőcserélnek használnám azt az alu házat amibe belenyomni egy szinterbronz szűrőt annak a belsejébe egy hengertestet amivel rákényszerítve, hogy csak a szűrön áthaladva tudjon menni a levegő. Alatta meg egy szigetelt kondenztartály amiből a viz eltávolítható egy szelepen keresztül. A másik megoldás meg egy alu tömböt telefurkálni a furatokba alu lemezt hosszában megtekerve belehúzni ami megforgatja a levegőt hogy átadja a hőkülönbséget A tömb alját és tetejét meg úgy kimunkálni amik a furatokat sorba kötik. Tehát egy csöves hőcserélőt építeni tömör anyagból.
Gondolkodom ill. rágódom még ezen amit írtál egy két napot .Én is érzem , hogy elég halovány méretű egy felület de valami megoldás kell a préslevegő hűtésre és hűtőkompresszoros-gázos verziót meg bonyolultnak tartottam .A pneumatika henger azért tetszett meg mert a külső felülete sík viszont a kialakítása miatt nyomás hatására sem deformálódik erősen így alkalmas a peltier elem felrögzítésére is .
Pedig valami fémszivacs pontosabban szinterbronz szűrő nem ártana bele ami érintkezik a belső palásttal amin így áthaladva a levegő átadná a hőt. Mert ennek a kis alu darabkának a felülete édeskevés lesz lehűteni a kellő mennyiségű gázt.
A hűtő hengerbe már valamennyire hűtött levegőnek kell érkeznie - 3,6 m hosszú 10 mm-es rézcső feladata a levegő előhűtése ill. újbóli felmelegítése .
Előzmény: Rabb Ferenc, 2017-07-07 21:29:58 [34150]
Csikarc | 5045
2017-07-07 23:26:23
[34159]
A kondenzvíznek természetesen külön tartálya lesz és külön ellenáramoltatásos hővisszanyerőt építek elé-mögé is . A fő problémám , hogy ekkora felület mekkora teljesítmény tud leadni azaz nem akarom feleslegesen telepakolni a külső felületét peltier elemekkel . A fémszivacsot kerülném - én műanyag és alumínium harangot helyezek bele ami arra készteti az átáramló préslevegőt , hogy csak a belső hengerpalást mentén áramoljon mert ugye máshol úgy sem lenne hőleadás .Mivel sajnos adott ez a hengerméret itt nem is tudom figyelembe venni az átáramló levegő mennyiségét másik nagyobb pneumatika hengert meg nem akartam elbaxni ilyen célra mivel még tervem van vele .A delta T-t pedig egy kicsit fölé lőttem be biztonság miatt .
Igen elméletben kizártam a kotyogást,vagy is a motor nem kotyog. Összejeloléssel az a baj hogy nagyon kicsi kb 0.01 körüli lehet a pontatlanság,nem látnám. Viszont ötletet adtál egy réz lapot ha megérintek vele akkor világit egy led,aztan jaratom ide oda és visszakuldöm 0 pontra,ha nem éri el és nincs fény akkor feljebb van,ha kicsit nyomot hagy akkor lejjebb. Holnap kipróbálom
Kicsit elszámoltam magam ha a vizet vessük példának. A viz fajhője 4181,3 J/kg ennek a felmelegítésére 1°C-al 1.161 wattóra kell. Ezt úgy kapjuk meg hogy elosztjuk 3600 másodpercel, Tehát akkor a levegő 1012 J/kg /3600 = 0,281 wattóra kell 1°C való megemelésére. Elméletileg, de a tévedés joga fenntartva!
Levegő (szobahőmérsékleten) azaz gáz halmazállapotban 1,012 kJ/kg fajhője. Tehát ez azt jelenti, hogy 1kg levegő 1 fokkal való felmelegítésére 1 óra alatt 1,012 Watt kell. 1 m3 levegő légköri nyomáson 1.2kg-al számolható Viszont a lehűtéshez tudomásom szerint 3x annyi energia szükségeltetik mint a felmelegítéshez. A Peltier elem hatásfoka állítólag megközelíti a kompresszoros hűtést, hogy ebből mi igaz ezt passzolom. Tehát ezekkel az értékekkel számolhatsz. Az aluminium csődarabot meg telepakolnám valami rozsdamentes fémgyapottal a jobb hőátadás érdekében. A kondenzvíz elvezetésről se feledkezz meg !
Jelöld össze a Z orsóját a csapágyházhoz filctollal a munka pozícióban és figyeld árgus szemekkel munka közben. (a marómotor tengelyének axiális kottyanását gondolom kizártad már)
Köszi mindenkinek a válaszokat,igazából meghuzkodtam az összes csavart,és így már nem érzem hogy kottyanna,viszont valamivel baj van az tény,még nem jöttem rá mivel. A gravírt egyenlőre megoldottam,0.4 mm stepoverrel szépen dolgozik,mivel nem érnek össze a vonalak igy a hiba sem látszik szabad szemmel. Teljesen jó,szeretem ha látszik hogy vonalakból áll a minta,látszik mivel készült. Mindenesetre át kell néznem a gépet mert azzal lesz valami. Lehet éppen a Z nem pozícionál pontosan és amég folyamatosan megy addig jó,ha megemeli nem tud pont ugyanoda pozicionálni és vagy mélyebb vagy kissebb lesz a mart vonal és azt látom. Mindenesetre köszönöm az eddigi segítséget és szivesen fogadom az ötleteket hogy pl hogy lehetne tesztelni hogy mi nem oké.
Béna vagyok .. fogalmam sincs . Készítek a kompresszoromra egy levegőszárítót hőcserélővel de sajnos az anyag adott azaz ami van itthon - a hűtőrész egy Festo 63x150 mm-es pneumatikus henger van kijelölve - bár jobb lenne egy kétszer ekkora méretű de hát ez van . Peltier elemekkel akarom hűteni kívülről de fogalmam sincs mekkora teljesítményt képes átadni a kb. 296,7 cm2-es alu belső palástfelület delta T 50 fokot feltételezve ( + 4 fok lenne az ideális hűtött levegő hőmérséklet és persze készül hozzá még a hőcserélő is ). Kérdés : kb. mekkora teljesítmény átadására képes ez a felület azaz nem akarom nagyon túlméretezni az elemek vásárlását .Ha valaki egyszerűsített számítással meg tudná mondani kábé milyen teljesítménnyel számoljak annak nagyon örülnék ill. megköszönném .
happisusu | 257
2017-07-07 17:09:19
[34146]
igen okozhat csikozódást, ha radiális a lógás akkor a gravírtü aláköszörülése nem érvényesül, és rossz a forgácskiszóródás, ( kenödik az anyag) ha axiális holtjátéka van akkor minden egyes Z irányú mozdulatkor inerciális mozgás generálódik, és pontatlan a Z pozicionálása. csere előtt megnézném az utánállítási lehetöséget.
Ami kottyan az nem jó! Ha kézzel érezhető, akkor azt bizony meg kell javítani. Vagy így hagyod, és ha jól emlékszem MACH3 belül valahol lehet állítani a kottyanás mértékét. Csak arra nem emlékszem hogy csak is az X-Y -ont vagy a főorsót is lehet?!
Nem akarom védeni a kínai gravírtűket, de ez nem tű hiba, hanem a géped hibája valószinűleg. Méghozzá valamelyik tengely kicsit "kottyanik"...esetleg bizonyos helyen szorul is és emiatt pontatlan a beállás ..lebeg. A gravírtűk alja mindíg olyan ferde kicsit, ha a felezés felöl nézed a lapolást.ITT egy rajz róla Amikor lemegy és fogást vesz akkor ugyan egy kis mikroméretű kúpot is létre hoz a hegynél, de amikor elindul X vagy Y irányba akkor rögtön síkot mar.....gondold át. Különben a tű hibája az egész munkadarabon mindenhol megjelenik szinte egyenletesen.
Hali. Ma eszre vettem hogy a főorsó motor tengelye kicsit kottyanik,gondolom ez elég is a csikozashoz es ezert csinálja mindkét tengelyen. Szerinted elég hozzá,mert akkor cserés.
Mindegy melyik iranyban melyik tengely csinalja. Ezért is gondolom hogy nem a gép,mivel mindíg ugyanott van ahol elhagyja és visszatér. Szerintem is működnie kellett volna,most arra gondolok hogy a gravirtűvel nem oké valami. Van amit Kínából rendeltem az csak lapolt,meg van amit a cncpart.hu oldalról rendeltem de mintha nem lenne vizszintes az alja.