Gyorsan rajzoltam egyet. Mellékelt ábrára magyarázat ! Felső : ahogy eredetileg be volt kötve ! Középső : ahogy be kellene kötnöd ! Áthúzott: ahogy bekötötted és így nem működik, sőt elrettentő példa !
Van egy FANUC Wire Cut W1 típusú huzalszikra gép aminek tönkremenőben a crt monitora. Szeretnék rá egy lcd monitort rakni. Már vettem egy ilyen áramkört: RGBS-CGA-EGA-YUV -ról VGA-ra átalakító Viszont az eredeti helyett egy fabrikált és nem gyárilag belevaló Panasonic TX 1450 AB típus van benne. Valaki tud segíteni kapcsolási rajz, vagy bekötés terén? Elég sok leírás van a neten FANUC CNC átalakításokról CRT-ről LCD-re. Csinált már valaki ilyent? Elektronikai műszerész lennék, de még ilyent nem csináltam ezért előbb informálódnék a tapasztaltabaktól. Előre is köszi.
picur | 1769
2017-08-05 16:42:55
[34604]
Érdekes a trafó jelölése, a betápnál miért nem 0V-ot ír?
Igen a PE a föld,(erre figyelek hiszen ez nagyon fontos) ez egy próbakábel (földelt)villás dugóval a végén és pont úgy dugtam be,hogy a kéken jött ki a fázis ezért kötöttem azt a kapocsba. A másik gondolatom pedig az volt,hogy a Hetra trafó is úgy volt 380-as,hogy két fázissal ment,gondoltam ez is két fázissal 380-as, kérdeztem is,hogy ez hogyan 380-as. Az hogy nullát nem kötöttem az meg abból ered,hiszen egy háromfázisú motor is csak 3 fázist kap meg egy földet és ennyi gondoltam ez kap egy fázist meg egy földet azt ennyi. Nekem eddig csak hagyományos gépeim voltak nem vagyok műszerész sem villanyszerelő, ezért is kértem itt a segítséget mert ha az lennék lehet már megcsináltam volna, de mivel érdekel és szeretném megcsinálni így gondoltam megkérdezek hozzáértőket akik elmagyarázzák mit-mivel és miért kössek össze ennyi.
Jól van, csoda hogy még élsz ! A PE az a védőföldelés és nem a betáp nulla ! A 230 voltot a 380/380 közé kössed, azaz egyik 380 jelöléses sorkapocs a hálózati Nulla a másik 380-as a Fázis.
Ha ajánlhatom szerintem ne erőltesd ezt amíg agyon nem vágatod magad. Remélem a zöld/sárga kábel valóban a földelésre volt kötve. Csak akkor mit keresett itt a 230 volt ha a kék a nulla ?
Mellékelek képeket, az első a rákötött feszültség PE-re földet kötöttem mellé a 380-ra a fázist és ezt áthidaltam a következő 380-ra is. A következő mérés a PE és 140 között kb.210, a következő mérés 0 és 140 között 0.
Akkor marad az Indramat de beépíthetem talán ennek a helyére. A trafót bekötöttem 230-ra a 380 helyett és a 140 helyett 210-et ad. Ilyen trafót még nem is láttam a tekercsek között légüres rész van.
Ha jól látom az egy 1300VA-es 400/230 voltos biztonsági trafó plusz egy 75 VA-es 330 voltos kijárata van. Valamire biztos jó, például a mágneskapcsolók behúzótekercseinek meghajtására. Általában ez van ha megalomán mértekben gondolkodik az ember. Igen nehéz megtalálni az arany középutat a költségvetés és az igények között.
A képeken csak a lényeg nem látszik, de nagy a valószínűsége ez nem egy szervó jellegű motor. Permanens mágneses az állórésze a motornak vagy tekercs van venne ? Utóbbinál nem igazán lesz jó a számodra.
Jut eszembe ezen a marógépen szerintem egy dc motor van ami az előtolásokat adja fokozatmentesen és a kezelőről vezérlem egy potméterrel. Nézz rá a képre szerinted ez így jó is lehet a Z tengelyem mozgatására,(tudok erre vezérlőt és enkódert csatlakoztatni) jelenleg minden tengelyt ez visz akár egyszerre ha akarom.A végén van egy tacho. az adja vissza a műszernek a sebességet és így látom az mozgási sebességet.Akkor nem is foglalkozok tovább az Indramattal mert az X, Y irányokra pedig léptetőmotor kerülne talán így egyszerűbb az egész.
Youtubon találtam több videót is erről a főorsó motoros megoldásról és ott is benne volt az átkötés miközben működött. Tehát hibás maga az elektronika vagy a motor esetleg maga a potméter. Találkoztam már olyannal miközben felszuszakolták a potméterre a működtető gombot azzal a lendülettel tönkre is tették és a csúszóérintkezője többet nem igazán akart hozzáérni a szénréteghez. A motort egy kis 12 voltos adapterre kötve ki tudod próbálni. A többihez meg nem árt egy multiméter és minimális elektronikai ismert. A műszert ellenállás mérés állásba kell tenni és a potméter sorkapcsán a középső és a szélső érintkezők között kell mérni. Két végkitérésnél megközelítőleg 0 értéket kell mutatni a középső és az egyik szélső csatlakozás között, majd másik végkitérésre tekerve a másik szélső csatlakozási ponton is. Ha ez is a leírtak szerint van akkor az elektronika lehet a hibás.
Igen,a vezérlő stimmel,és a kapcsoló bekötés is át van kötve.220 ra kötve,a led világit,bizti jó,poti csatlakoztatva,de a motor kimenetnél semmi.A meló a nyakamon,az idő kevés ujjat rendelni,3-4 hét.Tudnom kellene mia baj és ittholról pótolni.Egyébként mikro eszterga meghajtásnak szántam,és ennyi hiányzik.0,5-5 átmérők faragásához,bőven elég lenne.Természetesen külön főorsó,csökkentő áttétel,stb.
Érdemes a 0.5mm2 vezetéket használni a kis feszültség miatt, hogy ne legyen nagy a veszteség ha nagyobb hosszról van szó. Amúgy is a 4x0.5 LIYCY kábel köpenyátmérője csak 6.2mm Tehát nem egy páncélszigetelésű földkábel
Mielőtt sokat költenél erre próbáld ki egy motorral egy vezérlővel, hogy egyáltalán elég lesz az a 35 Amper csúcsáram a gépet mozgatni. A trafót meg hagy úgy ahogy van csak a 400/400 bemenet helyére 230 voltot köss azaz 1 fázist és egy nullát. Multiméterre utána tudsz már mérni mégis mekkora lesz az üresjárati feszültséged. Ökölszabály AC/DC számításra AC x 1.41 = DC Esetedbe ennyi is elég egyenirányításra.
Oké. Így lesz megtekertetem már beszéltem a tekerő emberrel és mondta semmi akadálya mondjam mekkora feszt kérek és tekeri is, mekkora A-ert kérjek? Első lépésnek ez így megfelelne? Utána kell ha jól sejtem a vezérlő. A vezérlőnek egyenfeszültség kell? Mivel egyenirányítsam?
A kapcsolási rajzon is jól látni, hogy az egy fázisú trafó. Fázis fázis között van 400 volt, az ennek ellenére csak egy fázisú marad mivel másképpen nem tudod 400 voltal meghajtani. A szekunder oldala meg bifilárisan van tekerve középleágazással. Ezért is a reagálási ideje csak a fele amit okostóni mérnök barátunk nem tudott megérteni. azaz 1 fázis esetén 50/másodperc Esetleg ezt a trafót 230 voltal táplálnád meg akkor a 80 volt AC ami egyenirányítva pufferelve 112 volt körüli DC feszültség lenne.
A fékező ellenállások megvannak, ill. a fojtók is szerintem de a képeken látható dolgokból lehet még csemegézni. A trafót áttekertetni kell? Mennyi lenne a jó kb. 100V, a motor 200V de annak nem számít ha kevesebbet kap max. lassabban forog nem? Közben fektiforgtól kaptam rajzot.
A harmadik, remélem az utolsó, gépemet építem, a léptetőmotorok számára vinném az áramot 4 eres árnyékolt vezetéken. Találtam is a Kláviónál 0.25- és 0.5 négyzat-mm-eset. A 0.25-re írják, hogy 4 a,pert bír, no itt vagyok meglőve. Tekintve, hogy a nyolcadik X-et taposom, kicsit sokallom. Nem tudom a 4 vezetékre összesen gondolják, vagy erenként. Próbáltam Őket drótpostán, de nem válaszoltak. Itt biztos akad hozzá-értő: a 3.25 A-es stepper motort hajhatom-e ilyen vezetékkel? A3.25 A nem biztos, hogy kell. Köszönöm a tanácsokat.
fektiforg | 426
2017-08-04 09:49:14
[34570]
Nem olvastam... közben képet szerettem volna feltölteni de nem megy..
A linkelt vezérlő eredeti trafóval nem jó, mert azt egyenirányítva majdnem 200 volt, a DGS4S 16035 pedig 160 voltig ajánlják ... és még kellene motoronként enkoder , mert mostani állapotban tacho generátor van ráépítve, a beillesztett képen B1, B2, B3.
Erős kompromisszumokkal meg lehet próbálni, de a meglévő trafó feszültsége túl magas és ezek a vezérlők mellé egy fékáramkör sem ártana. Például egy ilyen http://www.cncdrive.hu/shop/index.php?productID=400 Mellesleg ebben a motorokban benne van az enkóder is vagy csak a tahogenerátor ? Mert ha külön volt vagy mérőléchez vezérelt akkor a motorra még egy enkódert is fel kell operálni.
A kérdésem Pálnak is szól! Ha veszek ilyen vezérlőt (http://www.cncdrive.hu/shop/index.php?productID=459) ez egyszerűsíti a dolgot? Ebből mennyi kell, motoronként kell vezérlő? A trafó amit lentebb képpel felraktam az tuti,hogy a motorokat hajtotta, ehhez kell még fojtó is? Abból 3db van? A fojtótrafók mellett van 3db kis rúdszerű valami az a fojtó?
Lehetni lehet , de ez nem brushless hanem kefés dc motor. A dc szervó motorok nem legnemesebb családjába tartozik. Ajtónyitókban,mozgató hajtóművekben használják inkább.Neten fellelhető ezzel épitett marógép,meghajtani pedig a teljesitményéhez illő dc szervó vezérlővel,van pár fajta ebay,de itthon is. Encoder felbontása is kevés ,meggondolandó a felhasználása.Ha már dc szervó hozzá lehet jutni direkt erre a célra gyártott tipusokhoz :Sanyodenki..stb
Van egy ilyen hajtással lévő gépem. Vezérlője agyhalott lett, muszájból kellett step-dires -re alakítanom... Mi kell még a motorokon és a hajtáson kivül ? Megfelelő teljesítményű 2x140 voltos transzformátor (mert kétpulzusú hajtás, 100 pulzus/sec) Minden tengelyre egy előírt fojtó tekercs, a motorok és a hajtás közé ( ha bontottad, benne volt a trafó és a fojtó is ). Tengelyenként egy step-dir -> analóg átalakító. A 3TRM2 hatás vezérlő jele +- 10 volt. Összehangolás az már más tészta... ( hajtásban is van PID )
Ez most kérdés vagy hogyan értelmezzem ? Mivel ez és a legtöbb régi iparban használt cucc analóg vezérlő, így plusz külső egység nélkül ilyen megoldás NINCS amivel egyből összehozható PC-vel ! Linux alatt is kell egy MESA kártya. Windows és Mach-nál meg analóg step dir átalakító kell, tengelyenként 1-1 azaz 3 darab. Ez nem az a vezérlő ami egyből hadra fogható és a végeredmény a lomha reagálása miatt is kétséges. Nem akarlak elkeseríteni, de ez a cucc iszonyat régi.
Mondtam már neki, de ott is hasonló átalakításban lenne része mert ott is a vezérlő adta meg magát ami a drive-ot vezérelte. Csak ott nehezítő tényezőként az AC szervókat is valaki akkurátusan kivégezte. Tehát hasonló módon szinte 0-ról kell összehozni a gépet. Egyenlőre azon múlik, hogy javítható vagy sem az eredeti drive.