Acél lézervágáshoz milyen lézer, hány W a minimum , ha 0.5mm lesz a vágandó vastagság ?
PSoft | 18592
2019-09-08 22:42:40
[17364]
A vektoros része, egész jó lett. Ha jól számolom, kb. 3 mm körüli a betűk magassága. A raszteres részen, azért...lehetne feketébb a fekete. Jobbra fent a "pötty" engem nem zavar, hisz a kereten kívül esik.
Xabi fórumtársnak készítettem ezt a próba skálát 0.8 mm esüst/fekete 0.8 mm műanyag lemezre Robsy lézervezérlővel, 2 W kék lézerrel. Keret méret: 9.8*97.8 mm.
Valaki tud adatot, hogy acél vágáshoz kék lézerrel mennyi energiasűrűség kell, hogy tudja vágni, adott vastagságra, pl. 0.3mm lemezt ?
Egy kék lézerrel ami olyan 6W-os kimenő teljesítményű, bemenetként eszik 15-20W-ot persze, nem nagyon látszik meg egy 0.4-es lemezen a nyoma, felmelegszik az adott helyen, de kevésnek tűnik nagyon.
Sziasztok! Nemrég belefogtam egy CO lézer építésébe. A vezérlő kiválasztásánál kicsit megtorpantam. A Ruida kicsit borsós, ezért egyenlőre Aurduino és grbl-ben gondolkodom, viszont sohasem foglalkoztam még arduinoval. Mit ajánlanátok? A válaszokat előre is köszönöm.
robokacsa | 1500
2019-08-26 12:50:12
[17346]
1.5 misi plusz áfáért van forgalmazó fiber laserre.
Sziasztok! Lézer gravírozót keresek 30 Watt körüli Szilárdtest Lézerrel.
Köszönöm.
elektron | 15859
2019-08-24 14:39:52
[17344]
Érdekes, de most hirtelen arra gondoltam, hogy lehetne csinálni egy dióda mérőt, ami detektálná, ha bármi módon rákerült valami nagyobb feszültség, mint amit a dióda kibír, így ha ilyen okból halna meg bárkié, akkor az rögtön kiderülne, hogy honnan került rá, az már más kérdés, az mindenkinél lehet egyedi ok is.
Persze vannak ilyen védelmek is, amit ezekre rá lehjet szerelni akkor elvileg sose hal meg ilyentől pár forintokért, nem ingyen árulják az ilyesmit sem, gondolom én.
Visszaverheti a fényt a diódába a rugó. Nekem viszont levált egy valami réteg a tokozás belső feléről, nem tudom mi az benne. Sötétzöld és kemény valami. Néha elé csúszott a nyílás elé és nem fért ki a fény . Kipiszkáltam a lyukon darabokban, nem is volt többé jó a dióda :D. Nem szakadtak meg pedig belül a szálak.
Nem tudom ebből a képből megállapítani, mit tud ez (első ránézésre elég egyszerű, ha a panel mások oldalán nincs semmi), én saját Robsy vezérlőmmel dolgozom évek óta, abszolut nem érdekelnek ezek a kínai csodák, mivel szinte 100 %-uk digitális bemenetű.
Javaslok egy olyan tesztet, hogy a bemenetére kössél egy 1 K-s potméterrel leosztott laposelemet (vagy 5 V tápot). Amikor tekergeted potit, és folyamatosan változik a lézerfény erőssége, akkor analóg jellel is működőképes. Ha csak két állapota (max/min) van, akkor a mezei "butuskább" digitális meghajtó esetéről beszélhetünk. Ezzel a módszerrel tehát kiderítheted, milyen bemnetei módon működik a vezérlőd, és már előrébb vagy egy fontos információval.
Van itt még egy fontos kérdés, még pedig a lézerdióda meghajtód típusa. Vannak a primitívebbek, amelyek egy digitális kapu IC-vel kezdődnek, és nem képesek analóg jelet fogadni, Aztán vannak azok amelyek 0-5 V analóg jellel is képesek dolgozni. Az utóbbiak sokkal jobban kímélik a lézer diódát, hiszen nem csak a két véglet (maximum áram / minimum áram) között hajtják a lézerdiódát. Az ilyen analóg bemenetű meghajtók ráaádásul a bemenetüknél egy mezei potméterrel állíthatók (akár gravírozás közben is!), és elég csak egy ki-be jellel vezérelni őket, elmaradhat a PWM jel.
Volt már erről szó. A "hebo87 féle" lézer szetteket használom évek óta. Az 1,6W-nál cseréltem fetet, más hiba nem volt, a nagyobb gond nélkül megy. Precízen be van állítva az áramgenerátor, nem kell piszkálni./így kaptam meg/ "PSoft" fórumtárs megosztott tapasztalatait el kell olvasni, lehet tanulni belőle.
Hétvégén lesz egy tesztem nagy sebeséggű SiO2 lézerrel gránit alapra majd teszek fel fotókat mi lett belőle...
juhasz | 244
2019-08-23 20:21:40
[17333]
Én használtam Hebo féle 5,5W-ost, sokat ment nekem is, de egyszercsak megadta magát a dióda. Arra jutottunk, hogy valószínűleg mert tettem egy rugót a dióda és a lencsetartó közé. Előtte volt 1,6W-os, azt hamar tönkre tettem. Nem lehet, hogy nincs ezeknek a "gyári" készleteknek alap árama? Az 1,6-osnak sem volt, a kódban kellett S40 paranccsal tartani. A Hebósnak korrektül volt.
Kb. két évig használtam egy hebo87 féle 2W-os kék szettet.(dióda+áramgenerátor) Akik akkortájt is olvasták a fórumot, tudhatják, hogy igen sok üzemórát tettem én abba a diódába. Nem ötöt-tízet, hanem inkább sok-sok százat a két év alatt. Kb. egy év után döglött meg az első diódám, de az az én balfaxságomnak volt köszönhető. Az új diódával is kb. még egy évet használtam hasonló intenzitással. Nagyon sokszor volt, hogy napi szinten több órát is ment a gép. Két éve körül adtam el, az új tulaj -habár nem olyan intenzitással mint én- de azóta is használja a gépet...ugyanazzal a diódával.
Írhatna tapasztalatokat más is, aki a Hebo87-féle dióda/áramgenerátor összeállítást használja, használta.
Nézzél körül ezen az oldalon alaposan és ha kérdésed, van nyugodtan tedd fel Georgnak. Kimerítő válaszokat ad mindenre. Tapasztaltam. Szerintem, vagy 50 mailt váltottunk eddig és még biztos, hogy fogunk. Egy ilyen miatt. Most kint van náluk tovább gondolásra.
Bundy | 65
2019-08-23 16:42:50
[17327]
Ja ja.
Külön táp meg van. A ttl bemenet meg csak simán össze van kötve. Lehet, hogy ez a baja?
Hogyan tudom izolálni?
Vagy Rakok rá egy motorféket, ami megakadályozza kikapcsolt állapotban a mozgást.
2w kékemet szintén elkültem van egy sejtésem mi okozta vezérlő táprol viszajöt pár tüske a motorok jovoltábol amire LD nagyon érzékeny! Szigoru külön táp lézernek a ttlre bemenetnek is izolácios elválasztás ez van...
Nem teljesen értem a kérdést, hogy a tudásához képest... 1,6...2,5W körüli diódákat használtam. Kb hetente 2x1 órás fotógravírozást csináltam zömében. És 3 hónap után legyengültek. Az kb 24 órát világítottak. Legyen 30.
Nem tudom hogyan lehet a gyári áramgenerátor+dióda kombót túlhajtani.
Amit én legóztam össze áramgenerátort és japcsi diódát, az is kb ugyan addig bírta, de ott ugye saját magamnak tekergettem a potikat, nem pedig előre beállított párost vettem. Ezért is lett gyanús, amikor a klavios is legyengült.
Sajnos nem jövök rá, mi okozhatja.
Ami érdekes, hogy egyik dióda sem melegedett. Még csak langyos sem volt. Általában 80% fényerővel égettem velük, majd ezt növelni kellett 100-ra, utána pedig levenni a tempót. És végül már az sem segít, mert a halvány vonalakat kis tempónál sem tudja már bele égetni.
Mindegyik halkan ciripelt egyébként, amikor kis fényerőn mentek.
Valami kóboráram, rázkódás, léptető motor mágneses tere... Már minden megfordult a fejemben.
És igen, biztosan nem véletlenül mennek tönkre, csak nem tudom mit rontok el.
Össz hány órát ment és mennyi teljesítménnyel, a tudásához képest ? Hány fokra melegedett fel a munka közben, biztosw, hogy annyi telejesítményű volt, mint amit rámondott az eladó ?
Van itt sok kérdés, nem véletlenül mennek azok tönkre.
Túlmelegedés, túlfeszültség, túlhajtás. Ilyesmi okok lehetnek legfőképp.
De ha pc nélkül akarsz nyomtatni sd kártyás megoldás is van glbl alá.... kinai modulok ilyenek de lehet építeni is hosszabb élete lesz tudod mit raksz bele visszább már leírtam párszor mi kell hozzá akit érdekel vissza olvas...
Azt hiszem, ugyan ezt linkeltem én is, csak máshonnan. Valahogy elkezdtek fogyni a diódáim. Egyik pillanatról a másikra legyengülnek. Utána még mondjuk ezer évig égetget, de nem úgy, ahogy kellene. Cseréltem áramgenerátort, diódát, tápot... Pár 1-2 hónap használat (max 1 órás munkák) és legyengül. Amcsi, kínai, Klavio... Mind fogy.
Gondoltam kicserélem a vezérlőt, hátha onnan kap valami nem odaillőt. (bár onnan csak a PWM-et kapja a dióda)