Ez egy kisteherautó, ugyan nem különálló az alváz, de vastag erősített lemezelésű, semmi rozsda, talán az előző tulaj rendesen alvázvédte. A motorban csak 140 ezer km van, ez egymilliót is elmenne, de a felső része már megindult.
Mielőtt elkezded az optikai tuningot, nézz rá az első-hátsó futómű felfüggesztési, rögzítési pontjaira, lengéscsillapítók, stabilizátorok bekötési helyeire, stb. Ezeket kocogtasd végig kis kalapáccsal. Ha ott is elvékonyodott a lemez, akkor ne kockáztasd a biztonságodat.
Kösz mindenkinek a választ a kasznifoltozáshoz. A cillitet kipróbálom, szerintem biztos valami citromsavas izé mert az oldja a rozsdát. Az alváztömítős felragasztást nem ismerem.(remrendesnek) Az a gondom a kittes kikenéssel, hogy amikor majd nekikezdek a rozsda eltávolításának, akkor be fogok lyukadni, és ugye a lyukra nem tudok glettelni. Belülről nem fogok hozzáférni, meg amúgy sem tudom miképpen lehetne befoltozni leszámítva a hagyományos karosszériás megoldást...amit ugye kerülni szeretnék anyagi okok miatt. Már arra is gondoltam, hogy teljesen letolom, kivágom a rozsdás részt, és a jó anyagrész széleit beónozom és valami 0.5 mm vastag ónozott vagy horganyzott lemezt ráforrasztok kivülről, amit majd glettelek csiszolok festek. Ez persze kis púpként fog jelentkezni Voltam egy profi autórestaurátornál aki garantáltan megfoltozná jól, de nem ér annyit.
ezek a szerszámcserélős adapterek hogyan is működnek? A ráadott nyomás hatására nyitja vagy jobban mondva elengedi az ISO10-es patron felfogótüskéjét? A videón látható manométer működéséből ezt tudom elképzelni. Tehát szerszámcserekor nyomás ráad, erre kiejti az éppen bent lévő patront, majd rááll a következő szerszámot tartalmazó patronra és akkor elengedi a levegőt, hogy rögzítse azt?
Mondjuk vlószínűnek tartom hogy vlamai méh telepen szedte össze azt hitte jó lesz az majd.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-02-16 15:28:57 [36983]
elektron | 15859
2018-02-16 16:12:37
[36984]
Ha megpörgetem e tengelyt, akkor maga a motor megy, csak indítani nem lehet a segédfázissal van valami, szakadást mutat műszerrel is, meg ha kondit teszek oda akkor is semmi változás. Úgy néz ki azon a lábon keresztül nem megy a vezeték sehova, ha leszedem az anyát róla, hog ynincs annyira elrozsdálva hogy emiatt nem megy át az áram meg a fesz, de nem úgy néz ki mintha meg lenne rozsdálva, mert a vezekét végére is tettem a mérő kábal végét és úgy is szakadást mutat a többi fele, mind fele.
Lehet leégették a kapcoslójával vagy ki tudja. egy haverom hozta ide hogy nézzem már meg mi a baja lehet.
Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-02-16 15:28:57 [36983]
Rabb Ferenc | 4360
2018-02-16 15:28:57
[36983]
Akkor lehet, hogy a relé nem kapcsolt ki és ezért leégett a segédfázis
A a fő és a segéd fázis tekercsekből is 2-2 van a 110/220V miatt, jelen esetben soros (nem Soros) kapcsolásban. Mindenütt szakadás van?
Köszi, ki is próbáltam, úgy néz ki a fő tekercse megy, ha megforgatom elindul, de a segédfázis nemigen működik olyan mint ha meg lenne szakadva, mert akár kapcyolóval megnyomom, akár kondit teszek oda semmi változás , nem indul el csak búg.
Lamellas koronggal femtisztara kell takaritani, a drotkorong nem jo. Valami rozsdagatlo alapozoval lekenni, aztan alvaztomitovel felragaszthatsz ra egy lemezt. Alvazvedovel lekened, akkor utana mar nem igen latszik.
szerintem belülről akar kijönni ahol a sár betapadt, meg ami a legsiralmasabb ,, a szélvédő alatt, szinte átlyukadva. A fehér alap szin miatt a rozsdaszar lecsorgás baromi csúnya tud lenni.
A kérdés, hogy kívülről vagy belülről szeretne-e átlyukadni? Mert ha belülről (és nem hozzáférhető helyen) az eléggé megnehezíti a dolgot. Mindenesetre a hólyagos részeket homokszórással (drótkoronggal, csiszolótárcsával) fémtisztára kéne pucolni majd valami rozsdaátalakítóval/passziválóval kezelni. Ezután kétkomponensű karosszériás kittel lekenni, csiszolni, festeni és kész.
Majd megint jól megszólnak Eporapiddal ,még lukas tanktot is javítottunk . Az autót félrebillentve hogy ne legyen a lyuknál benzin . A megtisztított folt szélit megkenve ragasztóval , rá az ominózus ujságpapír , az még egyszer átkenve ragasztóval . Egészen jól bírta . Ment volna a hegesztés is ,de az tökölős A kasznira is jó alapnak a flexel megtisztított felületre . Nehezebb csiszolni mint a rendes kittet ,de tovább tart .
Nincs véletlenül valakinek valami megváltó ötlete arra, hogy öreg autó 822 éves japán Micsu..) kasznijának kezdődő átlyukadásait hogyan lehetne megállítani legalább 3..5 évre. Pontosabban valami glettelésszerű technika---és nem hegesztős --- kellene ami a diónyi...almányi rozsdafolt tovaterjedését megakadályozná, passziválná a felületet és ezekután egy glettelést tenne lehetővé, ami csak inkább esztétikai jellegű lenne. Valamikor apámnak volt egy Toyota Tercelje ilyen amin voltak babafejnyi átlyukadások és vizsgára volt hivatalos. A sógora (nagybácsikám aki szobafestő volt) vállalta a reparálást. A tátongó lyukakat újsággal betömködte, majd szakszerűen legipszelte...csiszolta....kézzel festette, ... majd a munkáért járó 2 liter bort torkán leöntötte. Meglepő de ez a "szakszerű" beavatkozás 2..3 évig is működött, és a kocsi megfelelő esztétikai élményt tudott nyújtani az arra járó gyanútlan bámészkodóknak. Na én valami hasonlóra gondolnék, nem gipsszel, hanem valami szakemberek körében is járatosabb technológiával. Hátha van ilyen, csak én nem ismerem.
Törölt felhasználó
2018-02-16 08:33:47
[36963]
A számításod jó, viszont nem célszerű ilyen elmozdulást (50 mm) választani 1 motor fordulatra. Ugyanis nem tudsz tized mm-es, vagy 5 százados valós pozíció raszterben gondolkozni, ez pedig elég zavaró is tud lenni a gyakorlatban.
Mivel motor, ezért biztos, hogy "forgatóhoz" adják. Az lehet bordás kerék, trapéz- vagy golyós orsó, vagy a Te példádban egy tokmány vagy más forgatni való dolog.