HobbyCNC fórum
FTP tárhely: http://cnctar.hobbycnc.hu v0.9.6 Régi HobbyCNC oldal: http://archiv.hobbycnc.hu

Új regisztráció / Átregisztráció a régi fórumról
    
   


3D nyomtatás

3 dimenziós nyomtatómegoldások hobby szinten

 

Időrend:
Oldal 306 / 623 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   302  303  304  305  306  307  308  309  310   Következő ►  Utolsó ►|

  Fórum főoldal  |  A lap aljára

ManóBá | 152    2017-03-07 09:56:44 [15912]

Kösz az infót, akkor nem rohanok el tükörcsempét venni...

Előzmény: keri, 2017-03-06 10:43:51 [15898]


Zopl | 29    2017-03-07 09:05:11 [15911]

Épp ide vág:
MK2


Zopl | 29    2017-03-07 08:55:57 [15910]

Én másfél éve használok egy Original Prusa I3 MK1-et.
Csak ajánlani tudom, gyakorlatilag semmi problémám nem volt vele. Költöztem, így egy darabig nem nyomtattam, de elhasználtam vele kb 10-15 kiló anyagot. Amit átépítettem rajta, az csak bővítés volt (doboz, hűtés).

A támogatás kiváló. Az alaplapon (Mini Rambo) gyárilag fordítva volt beforrasztva egy kondi, írtam nekik, pár nap múlva kaptam egy új alaplapot. Ilyen a kínainál szerintem nincs. Rendszeresen frissítik a firmware-t is. Tipp-topp az egész.

Az MK2 pedig csak jobb lett, gondolkodok, hogy lecserélem a régit - csak van egy halom 3mm-es anyagom. Gondoltam építek valami mást a régiből.

Viszont az ára húzós. Gyakorlatlag 2 másik gép simán kijön belőle. Viszont minőségi alkatrészeket használnak - ez mellette szól. Ja és előrendelés van, 3-4 hét (hónap?) volt amikor legutóbb néztem. Viszont gyorsan megjön - futár hozza Prágából.

Szóval én erősen ajánlom, itt a fórumon olvasott problémák java részét nem tapasztaltam meg soha. Kezdő gépnek kiváló.


Tapti | 136    2017-03-07 06:00:35 [15909]

Szervusztok!

Már sokan feltették a kérdést, de én is gondban vagyok a 3d printer választással kapcsolatban. Használható, precíz gépet keresnék, lehetőség szerint minél nagyobb nyomtatási méret mellett fontos lenne a precizitás és ár érték. Sokat nézegettem a China gépeket, de mindegyiknél van valami buktató, kicsi, nagy. Most jelenleg az eredeti Prusa I3 MK2 felé kacsingatok. Prusa Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Előre is köszönöm a válaszokat!


ManóBá | 152    2017-03-06 21:37:13 [15908]

Megnyugodtam, ezek szerint ez ennél a verziónál, windows alatt "teljesen normális".
A hygy által linkelt változat tényleg stabilabbnak tűnik, remélem ez végleg megoldja a problémát...

Előzmény: keri, 2017-03-06 10:35:48 [15897]

ManóBá | 152    2017-03-06 21:16:27 [15907]

Eddig még nem, de most letöltöttem, és nyúztam egy kicsit.
Egyelőre stabilnak tűnik,de időnként mintha lassúbb lenne, mint a hivatalos 1.2.9 verzió.
Persze valamit, valamiért...
Kösz a tippet, ez tényleg jónak tűnik!

Előzmény: hygy, 2017-03-06 10:28:15 [15895]


Hunka Tibor | 8036    2017-03-06 17:21:23 [15906]

Nem semmi nyomtatás .


keri | 14084    2017-03-06 11:06:16 [15905]

Én is kipróbáltam mindent, de az új üveg egy csapásra megoldotta, szóval nem a beállításokkal van a gond.
Ráadásul kínomban már felragasztottam a kék ragasztó szallagból is, ráadásul direkt 3D nyomtatós boltból vásároltat, ami tesztelve volt. Azzal tudtam csak nyomtatni, de az meg sérülékeny, meg macerás.

Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-03-06 11:00:07 [15902]


keri | 14084    2017-03-06 11:02:02 [15904]

Nekem a home-ra lejjebb engedi a Z-t kicsit, megkeresi XY-t és utána a Z-t.
Sajnos Marlinban nem találtam hol lehet a Z-t lejjebb küldeni Home előtt, de a Z és XY sorrendet ott is be lehet állítani.

Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-03-06 10:52:24 [15899]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 11:01:25 [15903]

Igen.

Előzmény: keri, 2017-03-06 10:55:56 [15901]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 11:00:07 [15902]

Ilyen velem is előfordult már, hogy "elfelejtett" tapadni.

És még nem jöttem rá én sem, hogy pontosan miért is.

Aztán amikor bevetek mindent, helyrejön. De akkorra már annyi mindent megpróbálok, hogy nem tudom mitől jön helyre (ecet, csiszákolás, hőmérséklet, sebesség).

Azért az első réteg lassú nyomtatása ott szokott lenni a megoldásban.

Előzmény: keri, 2017-03-06 10:43:51 [15898]


keri | 14084    2017-03-06 10:55:56 [15901]

Szeletelőkben pedig elég lenne, hogy a külső kontúr vonalat kevesebb anyaggal nyomja, vagy ha kicsit bonyolítani akarják akkor legyen egy beállítható offszet az alaprétegnél a külső héjra.

Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-03-06 10:31:49 [15896]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 10:53:21 [15900]

zarvédett -> zavarvédett

Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-03-06 10:52:24 [15899]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 10:52:24 [15899]

Én a Repetier hostba integrált Slic3rt használtam eddig (három szeletelő van beintegrálva, A Slic3r, Cura meg a Skeinforge).

Eddig nem tapasztaltam fagyást. Igaz, nálam a Repetier szeletelés után a gcodot menti a Raspberri PI-re és utána a PC-t le is kapcsolom... így nehéz lenne lefagynia.

A raspi mondjuk már dobta le a láncot, a hőmérséklet szokott nyomtatás közben lenullázódni (pl, ha lányom elindítja a hajszárítót a fürdőben, nyomtatás alatt), erre a gugli azt mondja a Raspi tápegységet cseréljem egy jobbra... (ami szünetmentesen van, zarvédett, és mégis)

Most éjszaka nyomtattam (ezt megelőzendő):

Ezzel csak az volt a baj, hogy majdnem sikerült lenulláznom a gépet, mivel az utolsó parancs a home pozicióba küldés volt (ezt én raktam be külön), amit a sliccer egyenként csinált, azaz elsőre X home, aztán Y home, aztán Z home. A Cura megy egyszerre mozgatta a három tengelyt. Miközben a darab ott volt középen. Egy darabot le is szántot belőle, amíg elértem a főkapcsolót. Aztán persze belenyúltam ebbe a parancssorba, több ilyen nem lesz...

https://drive.google.com/file/d/1y2v7Rf1uCMcwfev-12cyMyq2Xw00j3NjkQ/view?usp=sharing

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 10:22:26 [15894]


keri | 14084    2017-03-06 10:43:51 [15898]

Dehogy. Pont, olyan mint az ablaküveg, csak ez volt könnyen hozzáférhető. A helyi üvegesnek már kipakoltam a hulladék tárolóját

Elvileg a fém réteg segít eloszlatni a hőt, bár én nem tapasztaltam különbséget. Illetve jól néz ki a tükör, valamint látom a réteg alját hogy tapadt meg.

4-es csomagban van, ebből már a másodikat használom. Előző nem eltört, hanem valamiért nem akar tapadni. Igaz a vízüveges próbálkozásom maradványát nem tudtam tökéletesen eltávolítani, de sokáig tapadt ezzel együtt is, de most mintha lemoshatatlan zsír lenne rajta, pedig próbálkoztam szilikon lemosóval, meg minden oldószerrel amihez hozzáfértem.

Azt gyanítom a hajszálvékony és alig látható karcolódás nem segíti a tisztíthatóságot és így a tapadást.

Ablaküveg amúgy azért is jó mert azt meg lehet fordítani, ha csak felületi a sérülés.

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 09:39:36 [15888]

keri | 14084    2017-03-06 10:35:48 [15897]

Ha ez megnyugtat, nálam is csinálja, több gépen, több verzióval is.

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 10:22:26 [15894]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 10:31:49 [15896]

Szintén ecet.

Én is rádiuszt tervezek alulra ha tehetem, sajnos a szeletelőkben nem láttam hasonló opciót, ami ezt megoldaná, így marad a kézimunka.

Üveget én régi A3-as fénymásolóból hasznosítottam újra, eddig nem kellett cserélni.

75 fok az első réteg, és 70 a többi, de ez nincs hitelesítve, könynen előfordulhat, hogy amit az üveg alján mérek 75-nek az felül 55 és az számít.

Más:

A mostani nyomtatásom előtt fél évig állt a nyomtatóm a pincében, befűzött PLA-val. Felhoztuk (2 emberes 60*60*50 cm), bedugtam, nyomtattam. Nem volt semmi gond vele. A PLA nem "rozsdásodott" be, még szintezni sem kellett. Másik egy éve nyitott dobozos PLA-val is nyomtattam, azzal sem volt probléma.

Előzmény: hygy, 2017-03-06 10:15:54 [15893]


hygy | 80    2017-03-06 10:28:15 [15895]

Ezt már próbáltad?

https://github.com/prusa3d/Slic3r/releases

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 10:22:26 [15894]


ManóBá | 152    2017-03-06 10:22:26 [15894]

Ezek szerint Te Slic3r-el dolgozol?

Akkor talán tudsz nekem segíteni...

Én az 1.2.9 verziót használom Windows alatt, és az a problémám vele, hogy időnként teljesen váratlanul feldobja a pacskert. A jelenség Win7, és az azóta eltakarított Win10 alatt is ugyanúgy előfordult, mind a 32 bites, mind a 64 bites változattal. Egyébként a gép egy HP Pavilion G6-os laptop 8GB rammal, gyári windows-al. Más programoknál gyakorlatilag semmilyen probléma nincs a géppel.
Kérdésem az lenne, hogy Nálad volt-e hasonló gond a programmal, és találtál-e rá megoldást?

Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-03-06 09:28:20 [15887]


hygy | 80    2017-03-06 10:15:54 [15893]

én is ecettel nyomom. keri utoljára használta az ikeás tükröt, de tudtommal nem bírja tovább mint a sima 3-as üveg, csak egyszerűen ezt volt egyszerűbb vennie akkor.

a 3-as üveg ilyen 20x20-as méretben eléggé olcsó, nekem is tépett már ki belőle darabot a PLA mikor szedtem le az anyagot. (Ez főként akkor történt ha nem volt jó a kezdő szint és az első 0.1-es rétegnél nem 0.1 volt hanem 0 a kezdő réteg, ettől annyira oda tapad, hogy nagyon nagy küzdelem árán lehet csak levenni.

A rádiusz nagyon jó ötlet!!!

Nekem 55C-on már nagyon megtapad a PLA. Ha le akarom venni, akkor meg kell várni még lehül olyan 23C körülre, 30C körül már kezdődik valami, ott el lehet kezdeni feszegetni (de nem érdemes).

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 09:39:36 [15888]


sastas | 1222    2017-03-06 10:10:36 [15892]

Szerintem ha a padlót tekintjük 0 foknak, azzal párhuzamosan, tehát 0 fokon, de ez szerintem ízlés kérdése.

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 09:52:52 [15890]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 10:06:10 [15891]

Van aki forrón szereti!

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 09:52:52 [15890]


ManóBá | 152    2017-03-06 09:52:52 [15890]

55 fokon?

Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-03-06 09:40:26 [15889]


Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 09:40:26 [15889]

Ha hozzám feljönne a Sarka, én is kipróbálnám!

Előzmény: hygy, 2017-03-06 07:47:48 [15882]


ManóBá | 152    2017-03-06 09:39:36 [15888]

Az attól függ...

- Alapvetően a tükrös felület igénye, és a talpasodás elkerülése két egymásnak ellentmondó követelmény. Ahhoz, hogy a kezdőréteg tökéletesen tükrös legyen mindig kell egy kis plusz anyag, ami talpasodást okoz. A talpasodás másik oka, hogy az első réteg(ek) még képlékeny(ek) amikor a következők nyomtatása történik. Ugyanakkor a jelenség elviselhető mértékűre csökkenthető néhány trükkel.
- Nyomtatási hőmérséklet csökkentése amíg lehet...
- A második rétegtől az asztal hőmérséklet csökkentése. Ha már egyszer az anyag odaragadt az asztalhoz, a tapadás fenntartásához elég az alacsonyabb hőfok is. Nálam PLA-üveg kombinációnál a 70/50°C bevált.
- PLA-nál segít az intenzív tárgyhűtés használata a 3-4. rétegtől.
- Ha én tervezem a tárgyat, és nem felejtem el, akkor az alsó kontúrt 0.8-1mm-es rádiusszal le szoktam kerekíteni persze megfelel az 1x1mm-es letörés is. Ez elég jól elfedi a nyomat talpát.
- Ha mindez nem elég akkor marad a vakargatás reszelgetés csiszolgatás.

Egyébként az üveg nálam is fogyóeszköz. Eltörni még ugyan egyet sem sikerült, de van már vagy egy tucat üveglapom, amit azért nem használok mert vagy elvetemedett, vagy vagy a felületéből kitépett a PLA egy (esetleg több) kagylós darabot.
Az a gyanúm, hogy a probléma (mármint a felületi erózió) legfőbb oka az ecetes zsírtalanításnak a felfűtött üvegen való ismételt alkalmazása. (A makacsabb szutykok általában melegen könnyebben lejönnek, mint hidegen.) Persze valószínűleg a nyomtatás közbeni hősokk is előbb-utóbb tönkreteszi a felületet.

Úgy tudom, hogy talán keri kolléga valami IKEA-s tükörcsempére szokott nyomtatni, lehet, hogy az jobban bírja, mint a sima 3mm-es ablaküveg.

Előzmény: hygy, 2017-03-06 08:47:09 [15886]

Kiss Zoltán | 325    2017-03-06 09:28:20 [15887]

Eddig hanyagoltam a Curát, de nemrég volt egy nyomtatásom, amivel nem bírt a sliccer (az alátámasztással volt gond, mert nyomtatás közben eldőlt, illetve ha sikerült mégis kinyomtatni, nem akart leválni, inkább maga a darab tört).
Két nap kínlódás után elővettem a curát, és elsőre bíztató volt, másodjára sikerült is...
(molekulát kelett nyomtatni, szinte minden a levegőben típus)

    

Előzmény: hygy, 2017-03-05 11:07:32 [15880]


hygy | 80    2017-03-06 08:47:09 [15886]

Hát nagy küzdelem nem volt. Elolvastam a leírásod és 3 paramétert átírtam.

Szerintem nyugodtan írd be a többi ötleted is Mindig tanulságosak ezek az írások.

Kipróbáltam sima line infillel, azzal is jó. Az asztal hőmérsékletet vissza emeltem 55C-ra most a sarka sem jött fel.

Ilyenkor viszont kicsit talpasodik az alsó réteg, ezzel mit szoktál? Lehúzod késsel a felesleget?

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 08:17:17 [15884]


ManóBá | 152    2017-03-06 08:18:55 [15885]

Az előző hozzászólás helyesen:

"Gratulálok, de ne nekem köszönd,"

Előzmény: ManóBá, 2017-03-06 08:17:17 [15884]


ManóBá | 152    2017-03-06 08:17:17 [15884]

Gratulálok, de nekem köszönd, Te küzdöttél meg érte!

Egyébként, meg nagy kár, hogy ilyen hamar megoldottad, lett volna még néhány príma ötletem.

Előzmény: hygy, 2017-03-06 07:47:48 [15882]


Hunka Tibor | 8036    2017-03-06 08:01:28 [15883]

Előzmény: hygy, 2017-03-06 07:47:48 [15882]


hygy | 80    2017-03-06 07:47:48 [15882]

Köszönöm a részletes leírást, sikerült tükrös felületet nyomtatnom!

A sarka kicsit feljött, de az azért mert 45C-ra raktam az üveget 55C helyett. Gondoltam azt is kipróbálom. De úgy néz ki az már kevés neki.

Amiken változtattam slic3r-be:
- default extrusion width 0.4 -> 0.48
- first layer 210%-> 220%
- infill -> hilbert curve (de mindjárt kipróbálok másik infillt is)

köszi szépen még egyszer,
HyGy

  

Előzmény: ManóBá, 2017-03-03 10:28:14 [15864]


B.Zoltán | 1722    2017-03-06 01:30:48 [15881]

Kösz az infót.

Előzmény: hygy, 2017-03-05 06:51:51 [15878]


hygy | 80    2017-03-05 11:07:32 [15880]

Linux alól az a régebbi cura, nagyon szarokat nyomtatott nekem. Ez az új ez kb hasonló minőséget tud mint a slic3r.

Úgy tudom a 2.4.0 már stable és nem béta.

Előzmény: keri, 2017-03-05 07:26:27 [15879]


keri | 14084    2017-03-05 07:26:27 [15879]

Ez nem a béta változat?
Most már értem miért szereted a Slicert :D
Én a 15.04.06-os Cura-t használom. Ez volt az utolsó ami jól működik nekem.

Előzmény: hygy, 2017-03-05 06:51:51 [15878]


hygy | 80    2017-03-05 06:51:51 [15878]

Be.

  

Előzmény: B.Zoltán, 2017-03-04 20:24:34 [15877]

B.Zoltán | 1722    2017-03-04 20:24:34 [15877]

Kösz!
Az 5-ös pontba leírt sebesség beállításokat a cura 2.4.0-ba már betudod állítani, vagy csak a slic3r-ba?

Előzmény: hygy, 2017-03-04 19:47:54 [15876]


hygy | 80    2017-03-04 19:47:54 [15876]

Hol a slic3r-t hol a cura-t (2.4.0). (slic3r-ből nem rég frissítettem a 1.33.8-ra amit a prusa fejleszt monstanság) ja és ubuntu.

Előzmény: B.Zoltán, 2017-03-04 16:55:24 [15873]


Hunka Tibor | 8036    2017-03-04 17:35:46 [15875]

Élö közvetités .


Hunka Tibor | 8036    2017-03-04 17:32:02 [15874]

Jó ötlet .


B.Zoltán | 1722    2017-03-04 16:55:24 [15873]

Melyik szeletelőt használod?

Előzmény: hygy, 2017-03-04 07:19:54 [15872]


hygy | 80    2017-03-04 07:19:54 [15872]

ManóBá: Köszönöm. Ez egy részletes és korrekt leírás. Nincs itt valami howto rész? Teljesen oda kívánkozik.

Ami szerintem jó nálam:
-----------------------

1. fúvókám: 0.4

2. réteg vastagságilag 0.1, 0.2, 0.25, 0.3-at szoktam alkalmazni

4. asztal szintezes szerintem jó, hézagmérővel szoktam ellenőrizni, de auto bedleveling is van és ott is kiírja az érzékelő adatait, 1-2 századon belül szokott lenni az eltérés

5. kezdő rétegem 30mm/sec, kontur 30mm/sec, infill 80mm/sec, tömör kitöltés 20mm/sec, felső réteg kitöltés 15mm/sec

6. azt figyeltem meg, hogy PLA-ban nagyon függ a gyártótól a hőfok a devildesignes PLA-t 205C-on nyomtatom. 200C-al még elmegy, az alatt sír a fej. Herz- olyan 10-15C-al kevesebbet szeret.

7. az asztal pedig 55C majd 50C, a hűtés a 3. rétegtől szokott menni


Ami talán nem:
-------------

3. a vonal vastagsag 0.4-re van rakva, úgy tudtam, hogy az a jó, ha pont akkora mint a fej, de akkor kipróbálom nagyobbal. Cura-ban látok ilyen beállítást.

Slic3r-ben ez a default extrusion width? (az 0 azaz auto, a first layert allitottam at 200%-ra, es az infill/permiters overlap 30%


---------

Szerintem túl távol nincs, ha közelebb rakom, akkor látszik, hogy már szorul az egész. És annyira oda tapad az üveghez, hogy többször volt már olyan, hogy kitört 1 darab az üvegből, ahogy próbáltam lefeszegetni a PLA-t kihült állapotban.
A túl távolnál milyen léptéket kell érteni? század mm?

A kicsit kevés az anyagban lehet, hogy igazad van. Tolómérővel mértem az átmérőt, és a tekercs elején 1.75 helyett ilyen 1.68-at mértem. Akkor 1.7-re állítottam, szebb lett tőle a nyomtatás. Most is megmértem a tekercs vége felé most 1.75.

A leírásod alapján az anyag szélességgel próbálok meg játszani. És akkor kipróbálom a 0.4*1.2 vonal vastagságot.

Előzmény: ManóBá, 2017-03-03 10:28:14 [15864]


svager | 1388    2017-03-03 19:07:46 [15871]

Sajnos ezekből a sikersztorikból,valahogy mindig kimaradnak az alapozás vagy éppen a födém elkészítésének munkafázisai.
Még sosem említették,pl. az egyéb befejező munkálatok,időigényét sem.
Lehet nem véletlenül...


RJancsi | 5811    2017-03-03 18:43:00 [15870]

Egy másik orosz háznyomtató...

Előzmény: vjanos, 2017-03-03 14:52:56 [15867]


Franczy | 6133    2017-03-03 18:37:55 [15869]

Sima felületet nem nehéz elérni, belül gipszkartonnal, kívül meg nikecell szigeteléssel, mondjuk normális hőszigetelő kívül, már nem 1 nap! Ha csak gyorsan valami gyorsan kötő epoxival le glettelték a reklám kedvéért, de szerintem arra a hőszigetelő réteg, kívül nélkülözhetetlen...

Előzmény: Hunka Tibor, 2017-03-03 16:27:02 [15868]


Hunka Tibor | 8036    2017-03-03 16:27:02 [15868]

Szép sima felületek , na arra kíváncsi lennék menyi időt fordítottak rá .

Előzmény: vjanos, 2017-03-03 14:52:56 [15867]

vjanos | 5568    2017-03-03 14:52:56 [15867]

Háznyomtató

Kicsit marketing szagú a videó, de a gép érdekes, lenne is otthon hozzá szinte minden... :D


vjanos | 5568    2017-03-03 10:52:25 [15866]

Megoldódott, az adott tengely DRV vezérlője patkolt el...

Előzmény: vjanos, 2017-02-22 21:27:11 [15773]


xmas75 | 105    2017-03-03 10:48:06 [15865]

Ezt de szépen leírtad! Grat!

Előzmény: ManóBá, 2017-03-03 10:28:14 [15864]


ManóBá | 152    2017-03-03 10:28:14 [15864]

Kiindulásként néhány ökölszabály, amit érdemes betartani:

1. Fúvóka mérete, d legyen 0.25 és 0.5 mm között.
A kisebb fúvókák esetén a gyakoribb dugulások mellett gondot okozhat, hogy erősebben kihozza a mechanika és a száltovábbítás esetleges hibáit.
A nagyobb fúvóka esetén előfordulhat, hogy a hotend vagy az extrúder nem győzi a szükséges anyagmennyiséget megolvasztani, vagy a szükséges nyomást biztosítani. A 0.35-0.4 mm-es tartomány egy jó kompromisszum.

2. A rétegvastagság legyen 0.25 x d - 0.8 x d tartományban.
Vagyis egy d = 0.4mm-es fúvókánál célszerűen 0.1 - 0.32 mm között.

3. A vonalszélesség legyen 1.2 x d - 2.0 x d tartományban. A fúvóka ármérőjénél vékonyabb vonal nyomtatása nyilván nem lehetséges, a túl széles vonalnál pedig a szélek tapadása, illetve a kontúrok egyenessége bizonytalan lehet.

4. Az asztal szintezés rendkívül fontos. Ha egyszer sikerült egy működő módszert találni, lehetőleg ragaszkodjunk ahhoz.

Ahogy én csinálom:
- Megfelelő világítás mellett, még hideg állapotban ellenőrzöm az üveg tisztaságát, és épségét, és szükség estén cserélem, letakarítom stb. (Ne próbáld róla lefújni a port mert a nyálcseppek rontják a tapadást!)
- Az első nyomtatás előtt legalább 15-20 perccel, a használni kívánt hőmérsékletet beállítom, és hagyom a nyomtatót "bemelegedni".
- Nyomok egy "home"-ot a gépnek.
- A z-t +0.1mm-re állítom. Ez fontos, mert ez a 0.1mm a kezdő réteg vastagságához (nálam többnyire 0.25-0.3mm) képest nem elhanyagolható.
- Az általam kifejlesztett "precíziós mérőeszközzel" ellenőrzöm a az asztal több pontján a fej és az üveglap távolságát. Az eltéréseket az asztal állítócsavarjaival korrigálom. A "precíziós mérőeszköz" úgy készült, hogy egy bambusz evőpálcika behasított végébe beragasztottam egy 4x1cm-es méretű, alumínium sörös-doboz oldalából kivágott, 0.1mm vastag lemezcsíkot.

5. Kiindulásként célszerű konzervatív sebesség beállításokat használni.
Ami nálam bevált: kezdő réteg: 15-20-25mm/sec; kontúr:40-45mm/sec; külső kontúrok: 35-40mm/sec; kitöltés: 50-55mm/sec; tömör kitöltés: 35-45mm/sec. A sebességi világcsúcsok hajszolása nem javít a nyomat minőségén.

6. A nyomtatási hőmérsékletet lehetőség szerint addig kell csökkenteni amíg a nyomat szilárdsága (réteg szétválás) illetve az asztal és a nyomat közötti tapadás nem kezd el jelentősen csökkenni. A túl meleg anyag általában "csúnyább" nyomatot eredményez. (PLA-nál a 3.- 4. rétegtől bekapcsolt tárgy-hűtés csodákra képes.). Az első rétegnél, a tapadás javítására, szükség esetén 5-10 fokkal emelhető a nyomtatási hőmérséklet.(Nálam PLA-nál kezdő réteg 200-205°C; többi réteg: 190-195°C; 4. rétegtől állandó hűtés)

7. Az asztal hőmérsékletét a nyomtatandó anyaghoz, illetve asztal anyagához kell választani. Itt is célszerű addig csökkenteni a hőmérsékletet, amíg a tapadás szempontjából még elfogadható. Nálam PLA-nál, csupasz üvegre bevált a -kezdőréteg: 70°C; többi réteg: 50°C - beállítás.

A fényképek alapján úgy tűnik, hogy vagy túl távol van a fej az üvegtől, vagy egy kicsit kevés az anyag.

Előzmény: hygy, 2017-03-03 08:18:12 [15862]


hygy | 80    2017-03-03 08:18:41 [15863]

200%

Előzmény: ivanovp, 2017-03-03 08:13:09 [15861]


  Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 306 / 623 Ugrás ide:
Sorok:
|◄ Első  ◄ Előző   302  303  304  305  306  307  308  309  310   Következő ►  Utolsó ►|


 ◊ 
[ 1.5488 ]