Csillagászoknak jó tükröket bevonni akkor ilyen kis vackorra miért ne lenne jó ? Az oxidáció meg különben is azonali amit levegőt kap mert az alumínium igen aktív elem. Mennyi idő alatt mattul be az más kérdés. Mellesleg lehet használni aranyat vagy ezüstöt is, de az nem olyan barát árú
Képzeld igen, magamnak ! (erre vannak a barátok, hogy kölcsönösen kisegítsük egymást) Sőt nekem is volt ! (de most egy másik barátomnál van, neki jobban kellet) Pont a héten szerzek egy másikat és bérbe fogok 3d-s cuccokat alumíniumozni 5 literes befőttes üvegben ! Arról meg nem tehetek, hogy másoknak nincsenek ilyen barátaik ! Vákuum szelepek, csatlakozók, nyomásmérők már megvannak. (szintén barter-ba) Még kell méznem egy pár gyújtógyertyát meg egy szilikon lemez darabot tömítésnek. Párologtatásra is akad trafó, 3 volt 500 Amper. Még valami ?
Gondoltam, hogy bele fogsz kötni ezért direkt a hibás videót tettem fel. Ez is a kicsinyességedet, rosszindulatodat mutatja, úgy is mondhatnám ez ilyen Shit Test volt ! (Bejött !) Csak neked akkor ugyan az a berendezés, csak megvárta míg a szivattyú lehuza rendesen a BEFŐTTES üvegben a légkört ! És nem kell várni napokat a száradással, csiszolgatni és a részletek sem tűnnek el !
De hogy a témánál maradjunk ! Biztos más is egyszerű akkor mert befőttes üveget használ. Ez csak a te lelki szegénységedet mutatja, hogy ilyet egyáltalán feltételezel másról!
3d nyomtatott cuccot még nem próbáltam de fém tárgyakat igen. Sima rézgálic oldat (mezőgazdasági boltból) bele lógattam az elektromosan vezető valamit, és nagyon kicsi árammal otthagytam egy éjszakára. Minél kisebb az áram, annál stabilabb a kialakult réteg. Utána óvatosan átkeféltem és ilyen lett.
Legutóbb az öreg made in csepel bringám elkopott csapágyát hizlaltam vissza rézzel. Némi járatás után a felületi sérüléseket feltöltötte a réz és újra tűrhetően futott. Igazából még tartósabb is lett mint gyárilag de azóta már kidobtam persze...japán bringa csapágyainak nyomába sem ért soha.
GALVANIZÁLÁS Próbálta ezt valaki , engem érdekelne a téma .
Kiss Zoltán | 325
2017-05-28 09:52:29
[16750]
Ha belegondolok, hány régi A3-as fénymásolót és annak szkennerét szedtem szét, hogy 3d printert csináljak belőle, mikor a futószalag ott volt benne készen, vezérléssel mindennel. Ahogy kell. Profi módon összerakva.
Talán a fejek számát is lehet így tetszőlegesen növelni (nem gondoltam még végig teljesen), azaz egy hosszabb darabnál a rétegeket külön 45 fokos szánokra egymás után rakva a termelékenység is tetszőlegesen növelhető.
Igazából, én azt nézem hogy ezzel a futószalagos asztallal lényegében végtelen hosszú tárgyat lehet nyomtatni, az asztal hosszának tényleges megnövelése nélkül. Az asztal mozgásterének csak akkorának kell lennie, amekkora a nyomtatandó tárgy magassága, plusz még némi alátámasztás.
Hátránya annyi, hogy az első és hátsó oldalának a felületi minősége nem lesz optimális, plusz a szoftverrel is biztos kell trükközni.
Szóval nem hülye ötlet, de nyilván célfeladatra lett kitalálva.
Viszont ez a futószalagos megoldás nagyon tetszik. Kéne szerezni ilyen karbon szalagot, mert sorozatgyártásnál praktikus....nem mintha lenne ilyen munkám
Az asztalod a Z, az XY pedig a keret. Gyakorlatilag amilyen hosszú "asztalt" aláraksz annyira tudsz nyomtatni, a 45 fok meg azért jó, mert így egy hosszabb tárgynál kevesebbet kell mozognia a fejnek, bár biztosan van olyan darab, amit nagyobb szívás így nyomtatni. Az asztal hossza meg bármennyi lehet, amennyit tudsz megfelelő feszítéssel üzemeltetni, gyakorlatilag ameddig van benne szál, sorozatot tudnak vele gyártani.
Amíg írtam, javítottál, pedig belekötöttem. Ha már leírtam, elküldöm: Ez a SSR a net szerint triakos. Sem tönkremenni, sem fázist hasítani nem fog. Nullátmenetnél kapcsol be a belső szerkezete miatt, és nullátmenetnél kapcsol ki a triak tulajdonságai miatt. Maximum komplett félhullámok "lophatóak" el vele. Worst-case esetben előfordulhat tán, hogy PWM-mel nem kapcsol be egyáltalán, a nullátmenet-logikájától függ - nem valószínű. Próbáld ki, használd bátran! Jó lesz az.
Nekem is szilikon fűtött asztalom van SSR kapcsolgatja. Pár másodpercre bekapcsol és utána ki 10-20 mp-ig. Igy volt eredetileg a nyomtató nem írtam át benne semmit, de lehet hogy a Kinaiak már erre írták a programot be.
Mielőtt belekötne valaki helyesbíteném, hogy a fázishasítós megoldáshoz csak a nullátmenet érzékelő nélküli SSR jó. Valahogy így néz ki amit a 230 volttal művel.
Nem nyírja ki az SSR-t maximum részben fázishasítóként fog működni. Illetve a PWM szaporasága miatt a null átmenet után rögtön ki is fog kapcsolni, tehát csak töredéke teljesítmény fog átmenni rajta. Az SSR-t fázishasítós teljesítményszabályzóként is használják de ahhoz nem árt tudni a vezérlésnek a szinusz nullátmeneteket.
Akár jó is lehet ha nem PWM-el hajtod a SSR-t. Mivel nincs a hálózatról visszacsatolás az 50HZ szinuszhullám aktuális pozíciójáról így teljesítmény szabályzóként nem tudod használni. Maximum ki be kapcsolgatni. Bekapcsolni mindig nullámeneteknél fog.
Egy kis segítség kellene, nem vagyok biztos a dolgomban.
A képen szerintem látszik minden, így jól kötöm e be ?
650 W 230 V szilikon fűtött asztalom van, adott ez a szilárdtest relé ( ha így hívják ), az MKS V 1.3 kártya illetve egy sima pc tápkábel.
xmas75 | 103
2017-05-26 09:11:56
[16734]
Tegnap a nyomtatóm úgy gondolta hogy időnként kikapcsol. (pont a nyomtatás vége előtt kezdte )
1-2. kép: Megnéztem a tápot és két alkatrész jól ki volt melegedve. Ha van valakinek SP-320-24 (13A,24V) tápegysége meg tudná nézni melyen értékűek ezek: D10, R43 Kicserélném őket.
3. kép: Aztán észrevettem, hogy a D3 egyik lába be sem volt forrasztva . Talán ez okozta a másik kettő túlterhelését. de ehhez már nem értek.
keri | 14033
2017-05-26 08:08:04
[16733]
A SpaceX Falcon már egy ideje hasznos terhet is szállít az ISS-re. Mikori cikk ez?
Azta . . . ! Most hallottam a hírekbe, hogy fellőtték a világűrbe az első 3D nyomtatóval készült űrrakétát. 2 évi felkészülés után. A jövőben műholdak űrbejuttatására szeretnék használni az így készülő rakétákat.
keri | 14033
2017-05-25 19:48:34
[16731]
Akkor vedd meg a szoftvert Okosított szoftvernél kézzel kell beállítani a nyomtató paramétereit. Nem nagy téma amúgy.
Én többnyire a Cura-t használom. Egyszerűbb a kezelése de itt is kézzel kell beállítani.
Használ itt valaki Simplify 3D softwaret? Olyan gondom lenne vele, hogy nem tudom a configuration assistantban a nyomtatót kiválasztani mert üres a legördülő menü. A google barátom talált egy hasonló esetet ott az újratelepítés megoldott a de nálam nem, próbáltam 3.0 és 3.1-es verziókat.(nem vettem meg, loaderrel)
Tudtok ajánlani valami hasonlóan jó programot? Anet A8 és Hypercube nyomtatóhoz használnám.