Nagyon köszi az infót! Ezt a vázat szeretném nagyjából , az összefogatást másképp oldanám meg mint itt van. Azt esetleg nem tudod, hogy 20x20 as profilba mekkora csavar menne be? (M4?) Ennél a felépítésnél, úgy látom a 20x20 a jellemző méret.
Én pár hónapja csináltam végig ezt a tortúrát... Egy akril vázas Geeetech prusa-t építettem át bosch profilokkal. A profilokat innen rendeltem: http://www.alu-profilok.hu/30x30-Bosch-kompatibilis-aluminium-profil-termek-15.html Hajszál pontos méretre vágással, postaköltséggel, összesen 2,2m profilért fizettem 10e HUF-ot. Egyeztetést követően még az előreutalás napján postára adták, másnap a kezemben volt. Ebbe a profilba tökéletesen illik az M6-os serrated, galléros, vagy peremes anya, ennél olcsóbbat tutira nem fogsz találni. Kötőelemként még M6-os domború fejű belső kulcsnyílásos csavarokat használtam. Ugyan talán egy picit drágábban, de innen tudtam beszerezni az összeset: https://www.hestore.hu/prod_10023130.html https://www.hestore.hu/search.php?q=m+6+dbkny A műanyag elemeket ehhez a profilhoz terveztem, mindegyik 2mm-t beleül a 8mm horonyba. A nehezen megközelíthető helyekre ellendarabot terveztem, egy sínecske, az anyákat belepattintva könnyedén a horonyba csúsztatható, pozicionálható.
Igen, kb. így megy ez. Azt használjuk amit olcsóbban megkapunk. Item profilok szoktak használtan lenni, úgy azért elég kedvező tud lenni. Hátránya egyiknek sincs, jó rendszer mindkettő. Csavarokat nem tudom.
Szeretném átépíteni a 3d nyomtatómat, alumínium profil vázasra. Itt a fórumon olvastam hogy többen az Item kompatibilis profilokat használták. Van valamilyen előnye a bosch profillal szemben? Azt látom, hogy pl itt bolt a bosch jóval olcsóbb. Másik kérdés, hogy az aliexpressen árult horonyanya pl ez kompatibilis-e vajon a bosch profillal. (Az Itemes profilhoz nem találtam olcsón összekötő elemeket stb, azt meg kicsit horrornak tartom hogy az összekötő elemek duplázzák a váz árát)
gaspa | 230
2017-08-19 19:55:02
[17111]
Amikor még fröccsszerszámokat csináltam,volt alkalmam megnézni hogyan gyártják a kerámia csapok lapkáját.Újabban nagynyomású hidraulikus préssel szárazon préselik a formába a kerámia port,ez igen gyors művelet,itt ez nyilván nem használható.Viszont régebben egy szinte sima csigás fröccsgéppel nyomták a hideg formába a viasz/kerámia por keveréket nem túl magas hőfokon,a kiégetésig megtartotta a formáját.Ezt lassúnak találták,ezért váltottak technológiát,különben jól működött.
Mi a kerámia nyomtatás titka? Összekevertem a kerámiaport vízzel, ezt nyomtattam ki paszta extruder-rel, sikerült beállítani, a nyomtatás is szép lett csak egy magasság után szétesett a tárgy mert az alsó rész nem bírta el a fenti rétegek súlyát; valahogyan meg kellen e oldani hogy amikor kikerül a paszta akkor félig megszilárduljon de hogyan? Lehet alkohol vízzel kéne összekeverni a kerámiát, vagy UV re kötő gyantával?
vjanos | 5568
2017-08-16 17:40:28
[17106]
kovacsnoro | 79
2017-08-15 21:21:05
[17105]
Sziasztok! Esetleg valakinek elfekvőbe nincsen mk8 extruderje??
mrzed | 45
2017-08-15 09:21:00
[17104]
Na igen... a tapasztalatok alapján a végtelenségig lehet ezt optimalizálni.
Azért egy kör, vagy minimum 150mm skirt-et én is csinálok. Igazából a gyerekeim miatt ragasztom az asztalra a felesleges filamentet, még ha dzsuvázza is a fúvók külsejét. 5 nyomtatásból négy kezdésénél tuti, hogy akad valami problémájuk, mire vissza tudok nézni, már valószínű, hogy az első rétegbe belepaszírozta a felesleges anyagot.
ja és nem 0.4mm magasan, hanem 30mm Z magasságban tolom ki az anyagot , így jó eséllyel nem a fúvókára ég rá az anyag, csak egy bogját csinál, amit utána ugye letörlök.
Nálam a következő a "start" procedúra. Felfűtés Referencák felvétele Asztal sarka 35mm extrudálás (END procedúránál 30mm-t vissza húzok, hogy ne kössön a fejbe) Átlósan mozgatva megérinti az asztal szélét, hogy letörölje a fejre ragadt trutyit 10mm-ert még húzza ugyan abba az irányba az asztal szélén. Ez után indul a nyomtatás. És mindig használok szoknyát, mivel míg a saroktól odaér a fej a munkadaraboz, is van egy kis anyag csepegés és a szoknya közel van, így mire a munkadarabnak neki lát, beáll a jó nyomásviszony, meg látom ha nem jó a rétegvastagság vagy a tapadás.
END procedúránál 35mmet visszahúzom, miközben megemelem 10mm-re a fejet, fűtést kikapcsolom, hűtőventillátorokat maximálisra pörgetem, amíg az asztal le nem hűl 30 fokra, ekkor mindenkit elküldök alaphelyzetbe és lekapcsolom.
És igen, ha új szálat fűzök be, akkor 30mm-ert extrudál belőle ami pont elég a fej kitisztítására az előző anyagtól.
Én mostanában azt csinálom, hogy a gcode elején, a fűtés megkezdése előtt elviszem a fejet az asztal bal első sarkára: G1 X10 Y10 Z0.4 Felfűtés után G1 E20 Ez ugye extrudál 2cm filamentet, ami egyben feltölti a fejet, és a felesleges anyag golyócska formájában az asztal sarkán ragad. Így nem teszi a fej a felesleges skirt köröket, és nem kell a fúvókából lógó szálmaradék elkapásával babrálni.
Sziasztok, tudnátok segíteni, hogy mi a neve angolul (és hol lehet beállítani) a 3d nyomtatásnál tárgy köré lerakott kontúroknak simlify-nél. A fej még nem telt megy műanyaggal és úgy kezdi el a nyomtatást, a nyomat alja így hibás lesz.
Lehet, hogy igazad van... Klónom van, geeetech 3D Touch. Bár lehet, az is közrejátszik, hogy én az elején teljesen felhúztam a tüskét, hogy a lehető legkisebb legyen a Z offset. Nagyobb tárgyak nyomtatása esetén folyton bele akart akadni az üveget tartó csipeszekbe. Kipróbálom lejjebb eresztve, nagyobb offset-tel lehet így nem tud majd zajongani. Ebben a felállásban nincs hova beakadni, még az asztalt tartó süllyesztett csavarokra is tudok nyomtatni.
Ha lesz időd próbáld ki... Kíváncsi vagyok a véleményedre. Nekem nincs tapasztalatom más ABS-el. Az biztos, hogy ennek a rétegeit nem tudom megbontani kézzel.
Más: Még az elején telepítettem egy bl touch asztalszintezőt. Hosszas kísérletezés után már használhatónak tartom. Míg 12V-on ment a nyomtató, nem is volt vele különösebb gondom. Ha gyorsan, apró mozdulatokkal nyomtatott, akkor csörgött kissé a touch tüskéje. Gondolom, ezzel nincs mit tenni, ha nem mozogna könnyen, nem tudná le/fel húzni. Viszont 24V-on bizonyos irányoknál olyan frekvencia generálódik, aminél az előbb említett tüske fülsértően rezonál, pl ha csak X tengelyen mozog a fej. Ilyenkor ha egy csipesszel hozzáérek a tüskéhez, azonnal elhallgat, tehát biztos, hogy ez a hang forrása. Tudok ez ellen valami tenni? Vagy, hogy már nem használok üveglapot, inkább építsem át proximity szenzorra?
Én is vettem egy tekerccsel, de még nem próbáltam ki. Gondolom kevertek bele egy kis PLA-t. Amúgy ABS-t lehet nyomtatni trükközés nélkül. Még hűtés nélkül is jó, csak a rétegtapadása jóval gyengébb.
Passz... Az oldalon ennyi plusz infó van róla: "A Devil Design ABS+ csökkentett feldolgozási zsugorodással, javított kötés-rétegekkel és hatszor nagyobb áramlási aránnyal bír" Igazából petg miatt volt szűkítve erre a gyártóra, mert azt pla áron lehet tőlük venni. ABS-t azzal az "ürüggyel" tettem a kosárba, hogy a mosogatógép tányértartójának egyik műanyag rögzítő pöcke eltörött. Oda meg a 75 fokos program miatt még a petg is kevés.
Ismeritek, próbáltátok már a DevilDesign ABS+ anyagát? 230 fokon, 100 fokos kaptonszalagos alu asztallal, temperált kamra nélkül tökéletesen lehet nyomtatni. Még hűlés után sem könnyű leszedni. A rétegek tökéletesen összeállnak, mint PLA és PET-G esetén. Az asztalt izopropil alkohollal zsírtalanítom, leszedéskor kap egy fújást az előbb említett spay-ből, így bármelyik anyag viszonylag könnyen lepattintható.
Igazából már pár hónapja, hogy vettem ezt a tekercset, de ezidáig a vérszegény asztalfűtésemmel nem mertem kipróbálni.
Tölts le először az Arduino programot, (kezd a legutolsó változattal, ha hibaüzenetet ad a feltöltésnél, menj vissza egy régebbi verzióra, és kezd elölről).
Sziasztok! Szeretnék építeni egy nyomtatót és egyenlőre ezeket néztem ki hozzá: -mega 2560 -ramps 1.4 -lcd 2004 -mk8 extruder (kompletten szerelt) -mk2b fűtőlap -nema 17 motor -termistor
A kérdésem a következő lenne: Milyen alkatrészek szükségesek még hozzá? (a vázhoz már minden meg van illetve a hajtáshoz is, motor rögzítők feszítők stb stb)
keri | 14086
2017-08-08 14:29:18
[17076]
Fúvóka cserélgetés megviselte. De így is csak egyet használtam el.
Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-08-08 13:22:49 [17075]
Lehet csökkentették a minőséget. Én még az elején vettem egy 10-es csomagot. Idáig csak olyanok miatt dobtam ki, hogy letört a kivezetés a sok hajtogatástól.
Köszönöm a tippeket... Annyira azért nem rossz a helyzet, mindössze egy tized mm az eltérés. 20*6-os patron kell, amit vettem 5,91mm az átmérője. Sajnos blokkot készíteni nem fogok, se tudásom, se pedig szerszámaim, gépeim nincsenek hozzá. Van itthon egy tartalék blokkom, majd belepróbálom abba is. Két darab hernyócsavar fogja a patront, kiesni biztos, hogy nem fog. Lefuttattam a pid autotune-t, így is felezett értékeket javasolt a gyári ulimakeré helyett.
szf | 4462
2017-08-06 12:25:44
[17072]
Akkor lehet, hogy rossz szériát fogtam ki. Máshova is használom ezt a fűtőbetétet ugyan így arduino+NTC+fűtőbetét felállásba.
90 db-ból 17 db tönkrement, azok ahol nagy volt a furat és lötyögött a betét.
Ha már lötyög akkor régen rossz. Csinálj helyette egy másik alumíniumot. Ez a hővezető paszta nem a lötyögős dolgokra van kitalálva, megrövidíti a fűtőbetét élettartalmát.
Á, nincs gond igazán a hőcsatolással, de szokott az alján lenni egy hernyócsavar amivel rögzítheted a patront. Vagy ha nincs ilyen, akkor kis alufólia hernyót mellédugsz annyit, hogy kellően beleszoruljon, mert elég kellemetlen ha kicsúszik nyomtatás közben.