Az tényleg elég lötyögős, de ha elfordítod kissé az anyát úgy, hogy pont passzos legyen, még lehet úgy is jó lenne, úgyse sokat mozog az ott, 2050-ig nem fog kikopni.
Megjött a nyomázomhoz a trapéz orsó ám kétségeim vannak a rajta lévő anya minőségével. az orsó nagyon jó minőségű ez látszik rajta az anya viszont majdnem 1 mm-ert mozog. Szerintem ez egy kicsit sok Trapéz Orsó
Nekem még egy esetben ejti le, vagy kezeli rosszul a tüskét: Ha a tetejéről állítható hernyócsavar túlzottan be van tekerve. A touch tetejétől 0,3-0,5 mm-re szabad csak betekerni.
Ha már bltouch, én is beszereztem egyet (valami másolat), meg is jött egy ideje. Végre kész fejet is találtam hozzá amivel fel lehet rakni a prusára (rework 1.5) (az előző fej nem volt túl merev, szóval amúgy is akartam cserélni).
Szóval kinyomtattam ABS-ből a fejet. Felraktam a bltouch szenzort. Beállítottam mindent. Sima bltouch senzorként furán működött. Időnként elengedte idő előtt a tüskét. Olvastam, hogy ezeket a klónókat sima szervónak kell beállítani ezért átraktam arra.
Kb jók is a dolgok, viszont azt csinálja, hogy mind ABL, mind Z home esetén mikor emeli még fel a fejet és nem érte el a maximális magasságot, már menet közben kiengedi a tüskét, ami koppan az üvegen, ahogy a videón látható:
https://goo.gl/photos/xYX3fEhckWt5Bnvk6
Tudja valaki, hogy melyik paramétert kell állítani ennek a megszüntetésére? Már, hogy várjon még teljesen felér a próba helyére a fej függőlegesen? Vagy vissza se engedje eleve mozgás közben, ha bltouchnak állítom akkor így működik, viszont akkor szintezés közben véletlenszerűen ejtegeti le a fejet miután 1-1 pontot megtalált, az pedig ez a videjó: https://goo.gl/photos/7WbwhUejWLatBxp86
(mk4 duo (marlin kimbra 4.3.2) firmwaret használok)
mrzed | 45
2017-09-04 19:10:08
[17199]
Korábban már panaszkodtam Nektek, hogy csörög, zörög, rezonál a bltocuh. Megpróbáltam már mindent, de nem tudtam elnémítani. Mérgemben rendeltem egy három dolláros PNP távolság érzékelő szenzort. Mivel már nem használok üveget, az alu asztalon szerintem még pontosabb is lesz, mint az elődje. A szenzor 6-36V feszültségtartományra tervezték. Próbáltam 5V-al, amit a ZMIN endstop-ról kapna, de bizonytalan volt a működése, a led is nagyon haloványan világítot. Így jobbnak látom magasabb feszültségről megtáplálni. Van egy szabad nem szabályozható ventilátor helyem, gondolom nem fog megsértődni a board, ha onnan leszipkázok +12V 300mA-t. Vagy marad a betáp 24V-ja... Na most egy leírás alapján, egyelőre csak az asztalon 12V-al tesztelgetem a szenzort, a Zmin-re menő vezetékbe tettem egy 10K-s ellenállást, ezt belekötöttem a gnd-be egy 20K-s ellenállással, így a visszatérő feszültség 3,5V körül van. Elég ennyi a boardnak? Bevallom őszintén, hogy egy led előtét ellenállást még ki tudok számolni, de ez már meghaladja a tudásomat.
És annak is van jókora rugalmassága :D Annyira azért nem probléma ez a motor cipelés. Persze deltánál érdemes megjátszani hogy egy merev rövid csövön tolja az anyagot, de XYnál egy jó szíj többet segít.
Ebbe a "nem rángatott extruder motor" témakörbe beletartozik még egy találat: A Dremel (és társaihoz hasonlóan, amikek tartozékként van az a flexibilis száruk), itt is egy bowden viszi át az erôt, ezáltal a motor lehet bármekkora, az nem a fejjel van cipelve.
Első körbe Ilyen Extruderen gondolkodtam. A nagyok szerint használhatóak ezek?
KBalázs | 1507
2017-09-03 15:28:55
[17191]
Hasonló elképzelésem nekem is volt már, hogy félmerev csôvel, gömbcsukló szerûen mozgó extruder adagolna, csak hát felfelé hatalmas helyigénye lenne. Egy másik érdekes ötletet is találtam, érdemes elgondolkodni rajta:(kép) Az extruder motor áll, az extruder viszont mozog, egy négyzetes tengelyen csúszkál a "motor tengelyére szánt" fogaskerék.
Dakota25 | 627
2017-09-03 15:01:56
[17190]
..ühüm! Nem igazán terjedt el, nem is értem miért. Jóval több problémát old meg, mint amit felvet. Gyáriban még nem is láttam.
Hogyne. Pofonegyszerű. Az extruder a hotend fölött van elhelyezve, rugalmasan, de csillapítva. A hotenddel csak pár centis bowdenház kapcsolja össze (<10cm), így alig tárolódik rugalmas energia, elég pontos a száladagolás. A gyors, kis mozgások során a fej külön mozog az extrudertől, nagy mozgások esetén követi az extruder. Deltán már rég csak ezt használom, bevált. XY konstrukciónál kell egy plusz tengely-csapágy-kombó, ami csak az extrudert tartja. Ezt kell hiszterézissel csatolni a fejet vezető tengelyhez. Így a "fejtengely" elmozdulhat mondjuk +-2cm-t x és y irányba, csak utána vonszolja arrébb az "extrudertengelyt". ... érthetőre sikerült?
A fejjel együtt utazó extruder tehetetlen tömege a gyorsan változó irányú nyomtatási fázisoknál okoz hibát. Ilyen pl. a két közeli fal közti kitöltés nyomtatása. Ronda rezonáns dolgok tudnak kialakulni belőle. Szintén gondot okoz a nagy sebességű, éles fordulókban. Végülis pályakövetési hibákat okoz. A bowdenes megoldás ezt a problémát kivégzi, de cserébe ad másikat: A hosszú bowdencsőbe bepasszírozott szálban komoly rugalmas energia tárolódik. (gyakorlatilag sok "s" alakú hullámban feszül bele a szál a csőbe) Belátható, hogy mielőtt kinyomná a fúvókán át az olvadékot, bele kell hajtogatnia a szálat a csőbe. Ez visszafelé is igaz. Mielőtt leállna az olvadék adagolása, meg kell szüntetni a felgyűlt feszültséget. Végeredményképp egy kevéssé dinamikus, pontatlan olvadékadagolás alakul ki. A két megoldás előnyös tulajdonságait egyesíti, hibáikat minimalizálja némi plusz alkatrész beépítésével a flytruder.
Sziasztok elkezdtem tervezgetni és közbe építeni is a kis masinámat.
nem tudom mi lenne a jó extruder és fej résznél, azaz lenne a kérdésem hogy melyik a jobb illetve miért rosszabb ha a szálat adagoló léptető motor együtt utazik az X tengelyen a fejjel vagy ha külön a vázra rögzítve adagolja egy csövön a szálat.
Elkészült a nyomtatóm! Bár néha vannak kisebb nagyobb bajok főleg a tapadással.Köszönet Sastas és Pixel66 fórumtársnak a kezdeti beállításokért!Most is megy a nyomtatás!
B.Zoltán | 1722
2017-09-02 16:07:06
[17175]
Lehet, hogy emiatt húzza ezeket a vékony szálakat, szöszöket is. Hát én próbálgattam más beállítást,de nem nagy eredménnyel. Azt nyomtatok vele amit lehet, végül is nem rossz anyag.
Nem értettem félre. Én Csak látom benne a lehetőséget, hogy ferdén legyen az asztal (legalábbis amíg nem ér bele valamibe a szerkezetből) Ha döntöd az asztalt pl később kell valamihez támasztékot rakni. Persze az egésznek nincs annyi haszna mint amennyi meló megcsinálni.
A mxl szíj már nem megy be rendesen a szöszök miatt a helyére. De ezen kívül ami még rosszabb, hogy a fejen körös-körül rajta marad a Petg és ez nyomtatási hibát okoz.
A nagyobb xl tárcsánál már nem zavarók a szöszök, de a felgyülemlett anyag a fúvókán ott is okoz kihagyásokat. Elképzelhető, hogy jobb beállítással lehetne javítani a precízebb dolgok nyomtatásán is.
És miért baj ha teli van szöszökkel? Nem sok vizet zavarnak. Ha esztétikailag zavar, akkor fogod a gáz pákát és lepörzsölöd egy laza mozdulattal róla. Még szépen ki is fényesedik.
ABS-ből soha semmi értelmeset nem tudtam nyomtatni. Persze, tesztbéka szép, de hót gyenge. Hőállóságról annyit, hogy a láncfűrészemben még mindig működik a PLA racsni
Szerintem félre értetted a működését. Ugyan úgy delta printer ez, nem igényel extra szoftvert, csak a fej helyett az asztal mozog, hogy a durván nehéz műanyag pelet extrudernek ne kelljen.
1 modulos fogaskerekeket és nagyobb méretűeket már és is csak nyomtatom, ahogy írod nagyon beváltak nekem is. Ez a mxl bordás kereket azért nem egyszerű volt kinyomtatni főleg 0,4 fúvókával, de azért összejött. Kicsit trükközni kellett vele.
Ilyen nagy terhelésre nem nyomtattam még, az átmérő és a modul adatait, ha tudod írd már le. Milyen fordulaton megy a fogaskerék?