Ezekböl a léptecs meghajtokbol ki melyiket használja és milyen verzios pcb kiadást? TMC2130 TMC2208 TMC2100....
Szalai György | 9543
2017-11-11 16:36:57
[17512]
Számolgatok itten. Jól, vagy kevésbé. . . Miből lehet a gyári hotbed? (12V 120W 200x200mm)
Normálnak mondható 35 mikrométer vastag réz rétegű nyáklemezen kialakított 5mm széles és 10m hosszú vezetősáv kb. 1,2 Ohm ellenállású. Vagyis 12V-on kb. 120W teljesítményű. 2mm széles sávból ehhez már csak 3,8m-t kell felrakni.
De ha a 18 mikrométer vastag réz rétegű nyáklemezből készül, akkor az 5mm széles sávból is csak 5m hosszú kell. 2mm-es sávval meg csak 2m hosszú.
Pl. 1,45 fajlagos ellenállású, 0,2mm2 keresztmetszetű és 12m hosszú kantálból lesz neked 88,16 Ohm ellenállású fűtőszálad. Azon 230V feszültségen folyik majd 2,6A áram és az úgy kb. 600W teljesítmény. Nagyjából 13A/mm2 áramsűrűséget jelent. Szerintem jó meleg lesz.
Más anyagból vagy más keresztmetszetből is kihozható a 88 Ohm környéke ellenállás, amin a 230V feszültség szintén 2,6A áramot hajt át, és az is 600W teljesítmény. De más áramsűrűség, ezért más hőmérséklet.
Előzmény: Szalai György, 2017-11-11 10:35:27 [17507]
keri | 14085
2017-11-11 13:49:57
[17509]
200*200-as panel 144W, de 200W felett felesleges hajtani, pillanatok alatt felmelegszik a szükséges hőmérsékletre. Én ehhez a felület/teljesítmény arányhoz építenék. Azért közelítőleg nem árt ha jó az energiasűrűség, mert ha túl nagy a teljesítmény, akkor nagy a hőingadozás. Viszonylag lassan kapcsol a termosztát.
Előzmény: Szalai György, 2017-11-11 10:35:27 [17507]
Első körben mindegy, hogy egyen vagy váltó. Valószínűleg úgyis vezérelni fogod, akkor majd lehet finomítani az átfolyó áram értékén.
Ez az eregyenlőrószorellperá képlet csak a huzalod ellenállását fogja megadni, nem a hőmérsékletét. Majd ebből tovább számolva kapod a teljesítményt és az áramsűrűséget, abból tovább egyszer majd a közelítő hőmérsékletet. Hosszú út, mert a közelítő hőmérsékletet már a kubatúra és a környezet egymásra hatása befolyásolja.
Az egyszerűség kedvéért nem tudnád inkább alapul venni egy gyári bevált megoldás értékeit?
A szükséges teljesítményt arányítva a hőleadó felülethez és jól felülméretezve, majd leszabályozva, szinte nem is nyúlhatnál mellé.
Sziasztok! Egyedi fűtőpanel készítésén agyalok és szeretném tudni, hogy mekkora legyen a húzal hossza. Ennek számolásához kellene valami képlet. Tudom, több képlet kell hozzá mire a végére érek, csak kíváncsi vagyok, hogy jót használtam e. Vagyis ezt:R=RhoxL/A. Ez jó egyen és váltóáramhoz is vagy csak az egyik hez. 600w-ban és 230V-ban gondoltam elsősorban.
Törölt felhasználó
2017-11-10 16:21:57
[17505]
A 1.4 verziójában valamiért az asztalfűtés FET-et cserélték. Meg a panelt is kicsit átrendezték.
Ebben már normális kapcsolóüzemű DC-DC konverter van az 5 voltnak és nem áteresztős stabilizátor. Egyedül az SMD FET-ek látszanak az Achilles sarkának.
Letöltöttem az sd kártyára a nanodlp-t, úgy néz ki elindul csak nem tudok vele kapcsolatba kerülni a hálózaton, a nanodlp-network.txt próbáltam beállítani a hálózathoz de pingelni sem tudtam, próbáltam dhcp-vel: iface eth0 inet dhcp de a sztatikus ip cím beállítással sem ment az otthoni hálózathoz: iface eth0 inet static address 192.168.0.4 netmask 255.255.255.0 #gateway 192.168.0.1
bocs az elírásért igen 650 W. most írom a szakdogát és kicsit már rottyon van a kobakom. A laptop egerét betettem a fagyasztóba a csirke helyett, na hova került a csirke ? ....
Igen csak annyi hogy hamarabb éri el a hőfokot, illetve mikor kerestem ebben a méretben csak ez az egy volt elérhető,így nem volt választás
600V 650W? Nem olvassza el azt a vékony alumíniumlapot? Nekem csak hagyományos 3mm alu lap van, abba van 100W-os melegítő de az is nagyon forró lesz, bár gondolom tied sokkal gyorsabban mert nekem kb 5 percet kell várni amíg eléri 80 fokot.
Pl Amarinál lehet venni kétoldalon fóliázott, gyárilag síkmart 5mm lapot. Nemtom van-e vékonyabb. Én a multkor olyanból csináltam egy 500x500-ast, ott nem volt gond ezzel.
Jó pár hónapja én is gondolkodtam egy szilikonos fűtőlap megvásárlásán, de végül is elvetettem és egy ilyet vettem: https://www.aliexpress.com/item/3D-heated-table-PCB-MKS-MK3-220-optimized-heat-bed-MK2B-Aluminum-220-220-3mm-110C/32792030736.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.SY5id9 A 200W az 200W, bármekkora feszültségről is van táplálva, max 12/24V-on kicsivel több a veszteség, és vastagabb tápkábel kell. Ez a teljesítmény arra elég, hogy kikapcsolás nélkül max 130-140 fokon tudja tartani a hőmérsékletet, nem hiszem, hogy a túlmelegedéstől tűzveszélyes lenne. Azért nem vettem szilikonost, mert ahhoz is kellett volna alulap, így pedig legalább +200gr ment volna az Y tengelyre. Viszont már ezt is SSR-DC-vel vezérlem.
PR | 119
2017-11-07 14:35:18
[17477]
Szia! Az 5mm-es alu lapod amit tárgyasztalnak használsz, az nem vetemedik, hasasodik? Én sajnos csúnyán megjártam ezzel és most keresem rá a megoldást, de lehet, hogy az lesz, hogy újakat készíttetnék belőlük. Ha a tiédnél nincs ilyen probléma, akkor elárulod, hogy honnan szerezted be?
Van olyan open source szoftver pl raspberry pi -re amivel egy gyantás SLA LCD megvilágításos printert tudnék készíteni?
Törölt felhasználó
2017-11-07 10:20:37
[17473]
bolyler..kazánok pont ezért vanak tulbisztositva egy plusz hökioldo szerkezetel(manuálisan vissza kapcsolható csak) ha bekrepálna a höfok szabályzás...
hali konkréten nekem ez... inkább képen mutatom, egy 350-350 mmes 600 v. 650 W lap egy 5 mm alulapra van felragasztva. közvetlen nyomtathatsz az alulapra is, de nekem van rá vágva edzett üveg is kaptonszalaggal. tesztek alapján jól muzsikál
Szia! Mi az előnye alumínium + üveggel szemben? Összehasonlítottad azokat? Vigyázz mert az SSR ha elromlik zárva szokott romolni... 230V, 200W az nagyon gyorsan túlforrósodik és még tüzet is okozhat.
Annyira nem elvetemült egy delta sem. Előny, hogy 3 db teljesen egyforma "Z" tengelyt kell csinálni míg egy hagyományos xyz gépnél minden tengely más és más, meg kell oldani a tengelyekkel együtt mozgó motorok kábelezését, kottyanásmentes anyákat stb. A corexy és egyéb ötletes de bonyolult szerkezetek nem nyerték el a tetszésemet, bár vannak előnyeik. Egy delta egyszerűbbnek tűnik, bár nem tudom mennyire pontos. Míg egy derékszögű rendszernél viszonylag könnyű kiszámolni az egységnyi motorlépéshez tartozó lineáris elmozdulást, a deltánál elég macerás trigonometriai függvények írják le a térbeli mozgást.
Az a helyzet, hogy itthon van menetszár is, ezért gondoltam, hogy ha már itt van akkor felhasználnám. A szilikonos spéci cuccról sem hallottam eddig, elég érdekes, gondolom kell hozzá valami ki-be kapcsoló relléy.
Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-11-06 19:03:29 [17464]
Armandoe | 3
2017-11-06 19:39:51
[17467]
Bocsi, igazad van, nem voltam elég világos. "Rendes" 3D nyomtatón gondolkodtam. De most, hogy mondod talán egyszer a Deltára is sor kerül. Először legyen meg ez, ennek egyszerűbb az elkészítése.
A trapéz orsó is önzáró , ekkora tömeget biztosan megtart , a golyós orsó az már tényleg leszalad fékezés nélkül ,a régi cnc-m trapézorsókkal műanyag anyákkal készült kézzel csak nehezen tudtam megmozdítani az asztalt kikapcsolt áramtalanított állapotban ..
Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-11-06 19:03:29 [17464]
RJancsi | 5811
2017-11-06 19:07:01
[17465]
Valóban igazad van, a Z tengelynél simán elmehet a metrikus orsó, akár M6-is. Hacsak nem delta nyomtatóról van szó, mert ott 3 db "z" tengely van.
Előzmény: Kiss Zoltán, 2017-11-06 19:03:29 [17464]
Kiss Zoltán | 325
2017-11-06 19:03:29
[17464]
A Z-TENGELY esetében a menetes szárnak még anyi előnye van a trapézzal szemben, hogy a kis menetemelkedés miatt önzáró, azaz nem kell a motortartás, ami melegedésre és a tápegységre kedvezően hat. (ha az asztalt 230 V-os szilikonos csodával fűtöd a tápegységnél elég 1/3-al kisebbet beépíteni, mert jellemzően amig az x-y motor mozog a z áll, és fordítva, amíg z mozog x-y áll. Kivéver ha vázanyomtaás üzemmódban akarsz nyomtatni, akkor mindhárom motor mozog...)
Tehát ha nagyon szűkös a költségvetés, lehet létjogosultsága.