Köszi. Valami más okozhatta mert a komplett ramps -ot mindenféle kábelváltoztatás nélkül rányomtam egy másik Mega-ra és ment. De a cserét mindenképpen megpróbálom, köszönöm.
Az Arduino is döglött volt azért nem volt jó. Mondjuk azt nem értem a PC miért ismerte fel.
ivanovp | 219
2017-11-30 12:11:08
[17656]
Hmm, érdekes. Mi a régi jó verzió és mi az új verzió? Egyébként tegnap nekem is volt furcsa leállásom. v1.1.5-ös Marlinnal jött elő, amit már szeptember óta használok. A fej hőmérséklete egyszer csak elkezdett esni, majd jött a PRINTER HALTED hibaüzenet. Következő futtatáskor minden rendben volt, kb. 2,5 órás volt a nyomtatás.
Sziasztok. Sok kihagyás után megint akadt némi időm. A ramps cserés volt a nyomtatóm ki is cseréltem. Valami árulás van mert hiába adok rá tápot az LCD panel be se kapcsol ha USB tápot adok neki a Mega- ról a panel bekapcsol a rampson is villog szépen a lámpa. Csatlakozon megvan a 12V vannak kötve rá ventik azok mennek. Valakinek ötlete? Több ramps is ugyanezt csinálja magyarul semmit. Köszönöm
PR | 119
2017-11-30 11:20:23
[17652]
Köszönöm a tippet, végig is fogom nézni a gépeket, de pont a többes szám miatt nem gondolom, hogy ilyen bajról lenne szó, mivel több gépnél jelentkezik a probléma. Az első épített gépemen is és az újonnan épülő, hasonló felépítésű, gépeknél is. Az újonnan épülő gépeknél már az új Marlinnak kezdtem el dolgozni és azoknál rögtön ki is jött ez a hiba. A régi gépem pedig addig amíg a régi Marlin volt rajta, addig soha nem állt le Thermal Heat Runaway problémával. Ahogy rákerült az új Marlin, az is elkezdte ezt a hibát produkálni.
Nem hiszem, hogy maga a Marlin lenne a rossz, csak sztem lesz vmi olyan felépítésbeli probléma a gépeknél amire az új Marlin érzékenyebb mint a régi, ahogy ezt Pál is mondta. Csak sajnos a kondis megoldás nem hozott javulást (ha egyáltalán jól csináltam).
Arra kellene rájönnöm, hogy mi az a hiba, ami ilyen jelenséget tud produkálni. Milyen kábel zavarhat milyen kábelt stb.
A régi és az új gépek asztalfűtésének felépítése is különbözik. A régi sima PCB fűtőlapos SSR néllkül, Az újak pedig szilikon fűtőlaposak SSR-el vezérelve.
Szia! A mozgással kapcsolatos összefüggés miatt szerintem itt valami kontakt hibáról van szó: megtört vezeték, levált forrasztás, kilazult sorkapocs. Ha a termisztorod érvéghüvellyel van a vezetékhez rögzítve nézd meg, nem tud-e csúszkálni benne. Nekem is volt egy ilyen hibám: egy sorkapocsból kijött egy tüske, ami be volt forrasztva a panelba. A sorkapocs teste és a tüske néha nem érintkezett, általában a gyors mozgásoknál. Magyarul selejtes volt a sorkapocs (valami leértékelt Lomex-es darab). Üdv, Péter
Nos, kipróbáltam a javasolt kondis dolgot és sajnos a hibát nem szüntette meg. Viszont töredelmesen be kell, hogy valljam, azt hiszem tegnap benéztem, és nem a fej hőmérséklete játszott velem, hanem az asztalé. Nem tudom mennyit számít, hogy melyik adja a fals értékeket a hibakeresés szempontjából, de amikor ma teszteltem a kondis dolgot, akkor döbbentem rá, hogy a bed hőmérséklete az ami ugrál. Azért rakok fel egy képet arról, hogy hogyan is applikáltam be a kondit a csatlakozókhoz (végül már raktam a bed és a fej termisztor csatijához is). Ha félreértettem és nem jól csináltam, akkor ne tartsátok magatokban! (1.kép)
Lefotóztam azt is, hogy a Simplify grafikonja hogyan mutatja ezeket a kiugró fals értékeket. (2. és 3.kép)
Illetve ha épp olyan résznél tart a nyomtatás, ahol simább, hosszabb egyenes vonalú mozgások vannak, mint pl alsó kitöltés, akkor egész sokáig tud fals érték nélkül menni. Erről is csatolok egy képet, amin viszont látszik, hogy a fej hőmérséklete is stabilan pár fokkal a beállított érték alatt van. (4.kép) Ezt sem értem miért lehet...
Szóval ha valakinek még van valami ötlete és tanácsa, akkor azt kérem ossza meg!
Szereztem gyorsan ilyen kondit. Este tudom kipróbálni, addig is köszönöm a segítséget, remélem ez lesz a probléma és ez meg is oldja. Ha így van, akkor ez egy végleges megoldásnak meg is felel?
Ha arduino ide beforditota a hex akor azt xloader is feltöltheted mégára... az uj arduino ide már kényes feltötéskor ha a saját terminálja is nyitot a kezelendö mcu nál...
Ilyen kondit beszúrsz a termisztor bemenetek csatlakozójába felülről a Ramps panelnál párhuzamosan. Ha megjavul ettől, akkor az ecsetelt probléma áll fenn !
A Thermal Protection értékeit toltam kijjebb, és ez az új gépeken annyit eredményezett, hogy nem jut el a hibáig, de a jelenség ugyebár ugyan úgy megmarad, csak nem dobja a hibát a kitolt értékek miatt. Ez a régi gépemnél nem működött (ugyan azzal a paraméter kitolással), mert ott sokkal több és sűrűbb a fals adat...gyakorlatilag több mint a jó.
Az SD kártyáról való nyomtatást természetesen próbáltam...sőt ha nem gépbeállítok vagy ilyesmi, akkor mindig arról megy a nyomtatás. És a hiba ekkor is jelentkezik...laptopról nyomtatni és úgy figyelni az értékeket csak akkor kezdtem el mikor a hiba jött az SD-ről való nyomtatás során.
Pont azért szeretném az új Marlint használni, mert sokkal több benne fícsör és sztem sokat javítottak rajta.
A régi valószínűleg az új Arduino IDE miatt nem megye fel, de a franc tudja már, hogy a régi Marlin feltöltéséhez milyen verziót használtam. Talán a régi gépemen meglesz, ezt du megnézem. De ha tényleg vmi árnyékolási probléma van, akkor a hibát ez sem oldja meg, hanem csak elfedi...ráadásul megint egy régi ócska Marlinom lesz
Én is nagyon gyanakszom valami árnyékolási zavarra, és amit írtál a két marlin az adatfeldolgozásban különbözhet. Ez lehet megoldás, csak én nem értek ennyire az elektronikához. Kerámia kondenzátorom meg aztán végképp nincs. Az én földi halandó nyelvemen el tudod mondani, vagy tudsz arra javaslatot tenni, hogy minek a vezetékétől kellene elszeparálni vagy árnyékolni a thermisztor kábelét? Vagy mi zavarhat mit ami ilyen jelenséget okoz? Illetve ilyen árnyékolást hogyan lehet csinálni egyszerű eszközökkel?
Próbáltad változtatni a Thermal Protection paramétereket a Configuration_adv.h fájlban?
Mi történik ha nem használod az USB-t hanem SD kártyán keresztül vezérled? Próbáltad ki ha, lehet hogy úgy jobban működik mert akkor nem kell a sok adatod küldeni és kezelni.
Lehet hogy igazad van, talán az új Marlin kényesebb, de szerintem jobban működik. Nekem legalább is ez az érzésem.
A be és kikapcsoló fűlap nagy árama okozhat zavart a mérőkörben amit az új szoftver gyorsabb jelfeldolgozása vehet hibának. A mérőkörben lévő 10μF a nagyfrekvenciás zavart nem tudja kiszűrni, be kellene szúrni próbaképen egy 100nF kerámia kondenzátort is a hőmérő bemenet tüskékhez. (GND/INPUT közé)
Azért gyanakszom a Marlinra, mert ez a mostani eset a régebbi gépemmel történt és mint mondtam az előző Marlinnal (egy régi verzió) jó volt, de ugyan ez a jelenség, csak kicsit kevesebb (de ugyan ilyen mértékű) fals hőmérséklet infóval az újonnan épülő gépeimnél (több gépről beszélünk) is jelentkeztek. A régi és az új gépeim nagyon hasonlítanak egymáshoz, de a vezérlés és minden elektromos alkatrész teljesen más beszerzési forrásból származnak. Az újabb gépeknél ideiglenesen megoldotta a problémát az, hogy a Thermal_Runaway résznél kitoltuk kicsit az értékeket és nem fut hibára, de a régi gépemnél nem volt elég ez, mert kb több a fals infó mint a jó infó. A hiba talán összefügg bizonyos eseményekkel, ránézésre pl sűrűbbek a fals infók a gyors apró mozgásoknál, illetve ha nem nyomtatás közben jön a hiba, hanem gépbeállítás közben, akkor home-olásnál is jön a rossz infó. De ezek nekem úgy tűnnek, mint ha nem mechanikai vagy kontakt hibára utalnának, hanem inkább azzal lenne összefüggésben, hogy amikor nagyobb az "adatforgalom" vagy esemény, vagy az arduinonak több infót kell feldolgoznia gyorsan, akkor jön a hiba inkább. Ettől még lehet, hogy nincs igazam és elektromos vagy mechanikai hibáról van szó, de az nekem fura, hogy régi Marlinnal jó volt, illetve több különböző gépnél jelentkezik a hiba.
Ilyen problémát soha nem láttam... Nem lehet hogy valami rövidzárlat/megszakadás van a mérő bemeneten vagy a valami hasonló érintkezési hiba amit a mozgás okozhatja? Minden más működik jól?
Gondolom a Marlin az jó, de legalább is nekem működik és ilyen hibáról soha nem hallottam. Szerintem elektromos hiba.
Miért nem tudod a korábbi firmware-t visszatölteni? Lehet hogy előző Arduino kell hozzá, attól függ melyik verzió a Marlin.
Sziasztok! Az új Marlinokkal járt már úgy valaki, hogy a fej folyamatosan hibás hőmérséklet értékeket küld felváltva a jó értékekkel és mikor a THERMAL_RUNAWAY résznél beírt határértékeket túllépi, akkor THERMAL HEAT RUNAWAY hibával megáll a nyomtató? Ez nagyjából úgy néz ki, hogy az LCD-n a hőmérséklet elég stabilnak tűnik, de egy idő után pár fokkal elkezd süllyedni és...egyszer csak hiba... VISZONT! Ha USB-ről megy a nyomtatás és figyelem a Simplify-al a hőfokokat diagramon ill. parancssorban, akkor ott látszik, hogy brutális fals értékek jönnek nagyjából -10000 és +10000 fok között (igen, tízezer!). Azért kezdtem úgy, hogy az új Marlinok, mert eddig egy nagyon régi Marlin volt a gépen és azzal tök jól ment, de most már nem is tudom visszatölteni vmiért a régit. Arduino Mega 2560 + Ramps 1.4 a vezérlés. Help Please!
keri | 14085
2017-11-28 20:10:20
[17635]
Így történt, komplett drónt nyomtattam egyszerre, ez csak az oldalfala.
Na elég sokáig hideg maradt a nyomtatóm mostanában, és most újra bele kellet rázódnom. Elrontottam jó pár darabot mire sikerült.
Viszont akkor már egyből a Cura3.0.4-est is kipróbáltam. Van még mit fejleszteni, mert pl az paraméter mezők átírása meghaladja az i7-es 16Gigás gépem teljesítményét A nyomtatás minősége, optimalizálás viszont nagyon jó. Kicsit játszottam a mélyebb paraméterekkel, és azt kell mondanom, elérte a régebbi Simplify minőségét, de sokkal egyszerűbb a kezelése.
De ezzel még nem tudom mit lehetne kezdeni. Vékony egymás mellet lévő oszlopokon hogy lehetne javítani? Mechanikám elég stabil és pontos. 0.2mm es rétegek 0.4mm-es fúvókával, 50-60-as sebesség. Ez is fura, ha csökkentem a sebességet rosszabb lesz a felület bár az a léptető motor rezonancia miatt lesz kissé recés.
vjanos | 5568
2017-11-22 08:54:14
[17632]
SYMLY | 395
2017-11-22 05:08:23
[17631]
Sziasztok. Tudom hogy ez itt nem adok veszek de így célzott a dolog, kecskeméten szeretnék személyesen áltvenni pár méter 1.75 ös PLA t
Tisztelt Fórum. Rákattantam egy 3d nyomtatóra, de annyi mindent hallani, hogy teljesen elbizonytalanodtam a választás előtt. Kérlek benneteket akinek van tapasztalata milyen márkát, tipust válasszak, ossza meg velem.
Üdvözlettel Mészáros Jenő 06209758051
Fbandi | 105
2017-11-21 16:10:52
[17628]
Köszi szépen, most már én is belejöttem a keresgélésbe.
Megnéztem, jól kötöttem be: ha lehúzom a végálláskapcsolóról a vezetéket, akkor el sem indul Z irányban. Valószínűleg arról van szó, hogy mostanában sokszor cseréltem fejet, amik eltérő magasságúak és a Z kapcsolómat sokszor toltam fel-le a köracélon és kilazult a rögzítőcsavar. Home-oláskor meg eltolta. Rakok rá valami csavarbiztosítást. Köszi a tippeket.
Csak ha rosszul állítottam be, de akkor nem időnként csinálta hanem folyamatosan, szóval inkább kapcsoló, illetve bekötési hibára tippelnék. Úgy kell bekötni hogy amikor megnyomod, akkor megszakítsa az ENDSTOP rövidzárlatot, mert ha lecsúszik a csatlakozó az alaplapról akkor el sem indul abba az irányba.
Történt már valakivel olyan, hogy a home-oláskor a végálláskapcsoló kattanását hallotta, de a Marlin FW tekerte tovább a motort? Mostanában többször is előfordult velem. Ez HW vagy SW gond lehet?
Léptetőmotorból nekem van itthon 3 db 1,5 Amperes 0,56Nm nyomatékkal. Az alkalmas lehet nyomtatónál a tengelyekhez vagy ennél inkább nagyobb áramú és nyomatékú kéne?
Ilyesmi motorra gondoltam. "Kívülről" úgy néz ki mint a hagyományos driver/stepper, csak step/dir jel kell neki. A lépés végrehajtását a driver "figyeli" és megismétli ha lépésvesztés van. Ezt a terelőlapátos videót láttam korábban, nem győzött meg a hasznosságáról. Érdekes megoldás a csavarással történő "szál" megszakítás. Érdekes lehet programozni... Akkor már inkább egy szektorzár, amit simán ki/be lehet kapcsolni egy váltókapcsolóval (relével). Ha az adagoló motor megy, a zár nyitva van, ha a motor áll, a zár is becsuk. Ha minden igaz az angliai Loughborough Egyetem csinált ilyet. Ott egy kis pneumatika henger nyitotta/zárta a fúvókát.
Szerintem is feljtsd el a deltát betonyominak, neked inkább alapterület kell abban pedig sokkal jobb a hagyományos mechanika. Mehet szíjjhajtással az xy a T5 bőven jó neki. Z nek raknék neki egy orsós actuátort amit szoktak itt is a fórumon árúlni. Meghajtani nema23-as mocik occó de jó dm556-os driverrel. Agya lehet arduino, de Mach3 is teljesen rendben van egy lpt-s kártyával, a legjobb egy uc400 ethernet lenne neki az kiszolgálna zárt hurkú léptecseket is ha komolyabbat akarsz.
Nem tudom volt-e már de ez a fej nekem nagyon tetszik a kis terelőlapokkal:
Kínában már évek óta nyomtatnak "lakóházat". Rondák és rosszul szigeteltek. De. Nem városi luxus apartmannak szánják. Feléjük elég gyakori a földrengés, sárlavina, hegyomlás. Amikor hirtelen pár ezer (tízezer) ember marad fedél nélkül, egy ronda nyomtatott betonház sokkal jobb megoldás mint éveket sátorban tölteni.
A modernnek nevezett építőanyagok egyike sem felel meg a hőszigetelési előírásoknak. Tök mindegy, hogy üreges vázkerámia téglából, Ytongból vagy tömör betonból van a fal, külső hőszigetelés nélkül nem felel meg. Legfeljebb a szigetelés vastagsága meg a páraszellőzés a kérdés. Belül szigetelni meg csak kényszerhelyzetben szabad. Az ember elveszíti a falak hőtároló képességét és a páralecsapódás a falon belül a hőszigetelésben lesz. Magyarul penészedni fog a fal. Ha meg leáll a fűtés, rövid időn belül kifagysz a házból.