Nálam még nem sikerült végleges! Az ember mindig többet és többet akar! (legalábbis Én!) A legújabb építményem 40x40 aluprofil. 600x600x700 kocka. :D 16mm lineárisok és ahol lehet ott 20mm sín. Viszont már most a következőn jár az agyam! (pedig még ez sincs kész!)
A home parancsra elindul a végállások felé. X, Y rendben megáll (mikrokapcsoló), de a Z-irányban nem áll le. A kapcsolásban az (S) és a (-) között 5V-ot mérek fém érzékelésnél, de nem hajlandó leállni. Lehet, hogy csak beállítási probléma, de már minden variációt kipróbáltam.
Igen, amit én csinálok az 1204 golyós csapágyas rudakkal lesz, 30x30, 30x60 és 15x120 alumíniumprofilból meg természetesen MGN12 és MGN9 (2x minden tengelyen)...
Igen, ezeket sokáig lehet "javítani" de soha sem lesz teljesen jó a sok plexiüveg miatt, de nekem ez így elég mert csak ideiglenesnek kell amíg az saját építésű elkészül. De ezt a néhány órás munkát megérte nekem.
Nem tudom ez érdekel titeket, de tavaly ősszel vettem egy 3D printert, Geeetech Acrylic Reprap Prusa I3 Pro B kittet. A cél csak tanulás volt mivel építeni terveztem saját terveim szerint egyet, de ezt vettem hogy addig használhassam és gyakoroljak vele. Tudtam hogy át kell alakítanom hogy megelégedjek vele, több tervem volt átépíteni a gyenge oldalakon. Már elkészült és csináltam egy videót róla, nem tudom hogy ha valakit érdekli vagy nem, de itt van látható:
A módosítások a következők:
1. Átalakítottam a Z hajtást. Ma már csak egy Z motorral hajtom mind a két Z csavart. Az originálon két motor volt párhuzamoson kötve ami egy NAGYON rossz megoldás volt. Léptető motorokat nem szabad párhuzamoson kötni, minden motornak saját driver kell hogy legyen. Én úgy döntötten hogy inkább egy motort használok. Ezzel több problémát is megoldottam, például ha egyszer beállítottam a Z magasságát és az asztalhoz nulláztam akkor az örökké marad minden hol az asztalon és csak egyszer kell nullázni induláskor.
2. Csapágyakat raktam a Z csavarok mindkét oldalára, és nem a Z motorokat terheli a Z/X tengelyek.
3. Kicseréltem a 12V tápegységet egy nagy minőségű 24V-ra.
4. Kicseréltem az LCD displayét.
5. Kicseréltem a nyomtató asztalt alumíniumra.
...na meg négy mást is átalakítottam rajta. Az eredmény nagyon jó lett, úgy megy mint a villám, nagyon gyorsan, egyenletesen megy és jól nyomtat. Meg vagyok elégedve vele, de ennek ellenére már megkezdtem új printert építeni ami sokkal jobb lesz, teljesen alumíniumból nagyon robusztusra készül. Majd arról is írok ha van érdeklődés rá. Ha az kész lesz akkor ezt vagy eladom vagy elajándékozom valakinek, vagy pedig elcserélem valami másra mert kettő 3D printer nem kell.
hunber | 21
2018-01-30 22:10:21
[17902]
Sziasztok!
Sikerült az induktiv érzékelővel az Autohome, meg a Z offset értéket is sikerült meghatároznom.
Viszont nyomtatáskor úgy tűnik, hogy a firmware-ben megadott értékekkel elcsúszott az X és Y nullpontom: define X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER 37 define Y_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER 50
A próba ábrát az asztalon kívül kezdi nyomtatni. : o ) Mit rontottam el, miért csinálja? Azt hittem, hogy a fenti értékek csak arra vonatkoznak, hogy a szenzor asztal feletti poz. legyen ne a levegőben próbáljon meg asztalt keresni. Cura Start gcode ban ez van : G28 X0 Y0 ;move X/Y to min endstops G28 Z0
Köszi előre is.
Dakota25 | 627
2018-01-30 21:58:02
[17901]
... persze most nem találok itthon egy 7805-öt, hiába túrok. Úgy emlékszem, a kimenete és a test közt 5kohm körül van. Az nem húzza "0"-ba a bemenetet. Úgy sejtem ez a hiba.
Nem vagyok egész biztos benne, hogy jól értem, amit írtál, de azért megpróbálom értelmezni:
A Marlin a végállásokat (főként zavarvédelmi okokból) NC kontaktokkal figyeli. Vagyis alapesetben zárt érintkezők = "0" = 0V = testre húzott bemenetek. Amikor rászalad a végállásra, akkor bontja a kapcsolókat az ütköző. Eredmény: "1" = 5V = táp -ra húzott (az ATmega belső felhúzóival) bemenetek.
Home parancs kiadásakor, ha magas szintet érez (vagyis Home-on van), megpróbál lejönni a Home-kapcsolókról kb. 10 mm-t. Ha ettől az elmozdulástól nem válik alacsonnyá a (XYZ) bemenet, azt gondolja, valami nem stimmel és leáll.
Szép estét! Felszereltem a nyomtatóra egy 3DTouch érzékelőt. Sikerült beállítanom, működik rendesen. Azt szeretném kérdezni, hogy a G29 kódot csak be kell írnom a start g-kódba, akkor minden nyomtatás előtt elvégzi az asztal letapogatását?
Azért ez túlzás. Az érzékelő már működik, de a Marlin 1.1.8 még nem. Ha feltöltöm, és adok neki egy home parancsot, akkor minden irányban kb. 10 mm-t tesz meg, aztán leáll a rendszer. Ezt még próbálgatnom kell.
Ok, akkor tudjuk, hogy PNP és NO. Kösd be a stab IC-t a következő képpen. 1-es láb fekete, 2-es láb kék A 3-as és a kék között mérj feszt amikor érzekel.
Rátettem egy másik szenzort, ezzel tökéletesen műxik!
Rossz volt az előző induktív érzékelő.
Devecz Miklós | 2662
2018-01-30 20:05:05
[17891]
Kipróbáltam.
12V direktben rákötve a (+) (-) vezetékekre, fémes felülethez közelítve felvillan a visszajelző dióda, tehát így működik. A jelvezeték és a (-) közt 12V-ot mérek a dióda felvillanásakor.
Nekem nem ilyen szenzorom van, de ha közelítek, akkor megjelenik a feketén a tápfesz, ha eltávolítok tőle, akkor meg lekapcsol. Itt amikor van tápfesz a feketén, a stab IC akkor ad 5V-ot a bemenetre. (gondolom, a bemenet ezt várja, úgy van konfigurálva))
Első közelítésben összeállítottam a kapcsolást, de gyakorlatilag nem történik semmi. A 12V rákapcsolásánál kigyullad a visszajelző lámpa a szenzoron, és hiába közelítek feléje bármit, nem reagál.
Holnap megmérem a reakcióit, de szerintem maga a kapcsolási rajz nem stimmel.
Köszönöm! Így már kezdem érteni. Na akkor visszarakom az induktív érzékelős firmwaret. Most csináltam neki egy optocsatolós leválasztást, mert az ellenállás osztós megoldás nem nyerte meg a tetszésemet. Már bánom, hogy nem figyeltem oda, hogy 5V-os legyen és ne 6-36V... Kedves Miklós te milyen típust használsz ? Ha rám hallgattok akkor optocsatolóval oldjátok meg. Minden egyéb megoldás (ellenállásokkal) nem megbízható és nem iparos. : o )
Egy optocsatoló kell hozzá pl 4N35 1K ellenállás egy 10K ellenállás és kész.
Opto egyes lába 1K ellenállással tápra (12V pl) Opto 2. lába induktiv érzékelő Sens vezeték. Opto kimenete 3. láb 10K ellenállásal 5V--ra. Illetve kártya bemenetre. 4. láb meg 5V föld.
...lemaradt: A RAMPS-on az a sor láb, ahova a piros vonal csatlakozik: 5V tápfesz Ahová a kék, az test. (az egész sor) A fekete vonal csatlakozik a bemenetekre, ezekre kötendő rendre a szenzorok kimenete.
Az a fesszabályzós izé csak akkor kell, ha a szenzor kimenő feszültsége magasabb 5v-nál. A 7805 nem enged 5V-nál többet a RAMPS bemenetére. Az ellenállásosnál meg mintha egy relével invertálná a Normally Open jelet NC-vé. Ha Normally Close szenzorod van,5V kimenettel - szerintem bekötheted direktben.
Nem a színekkel van gondom, hanem mit hová kössek. Találtam olyan bekötési rajzot, ahol ellenállásokkal játszik, van ahol feszültségszabályozóval, van ahol közvetlenül köti be. Ezen belül keveri a PNP bekötést az NPN bekötéssel. Nem egyértelmű a ... Z/BX és a ...Z/BY bekötés sem.
Induktiv Z-végállás kapcsolót akarok bekötni, de nem egyértelműek a weben fellelhető bekötési rajzok. Induktiv érzékelő típusa: LJ12A3-4-Z/BY (sárga végű).
Hogyan lehet ezt bekötni a Ramp 1.4-be?
mrzed | 45
2018-01-28 18:37:10
[17868]
Nálam -1,63mm a Z offset, az-az 1.63mm-re van a fúvóka hegye az asztaltól, amikor a szonda érzékel. Auto home után 11,63mm magasra áll be a Z tengely. Mindenképpen érdemes az érzékelőt úgy felszerelni, hogy legyen offset, véletlenül se szántsa végig az asztalt a fúvóka. A kijelzőhibára nem tudok mit mondani, lehet, hogy semmi köze az automata szintezéshez. Lehet akár kontakthiba, vagy akár hibás marlin beállítás is.
Ez azt jelenti, hogy Z:10-re áll be ha sikeres volt az Autohome ? Tehát nem marad lent mint a kapcsolóval.
Miért lehet, hogy általában utána a kijelzőt "összeszemeteli" karakterek összekeverednek ? Utána ha középső gombot nyomok akkor előjön normálisan, de a fúvóka, asztal ikonok utána nem állnak helyre.
Reggel visszatöltöttem az induktiv érzékelő nélküli MArlin firmwaret és visszadugtam a mechanikus kapcsolót, de akkor lehet újra visszarakom, ha ezek szerint ez normális működés.
Sikerült beállítanom az asztalt. Igy mar sikerült Brim-el is nyomtatnom.
Viszont most felraktam egy Induktív érzékelőt a motor mellé a Z endstop helyett, ki akarom bróbálni vele az Auto Bed levelinget. De kicsit elakadtam.
Marlin 1.1.8-as firmware-el. Hát nem annyira egyszerű mint előre gondoltam, de szerintem sikerült beállítgatnom mindent fordítás előtt, ami kell nekem. Viszont ami nem jól működik most, hogy a amikor Auto Home parancs van akkor a Z tengelynél beállított induktiv érzékelő amikor gyorsabb sebességgel közelíti az asztalt felvillan, utána visszamegy felfele és lassan megint jön lefele amíg ismét felvillan.
És nem marad lent mint a korábbi Mechanikus végállással, hanem vagy még megpróbálkozik egy ismételt ciklussal, vagy felmegy Z:10 poz ba és megáll. Már újra fordítottam a firmwaret lasabb Z home sebességgel, és akkor is ugyan ez van. Arra gondolok, hogy nem egyezik a két Z koordináta amikor gyorsan és lassan ráfut és feladja. Mit lehet ilyenkor tenni, vagy lehet, hogy más miatt történik....
Az első réteg vastagságát (távolságát az asztaltól), az:Initial layer height -tal tudod beállítani. Az alapértelmezés 0.3mm. Próbáld meg kisebbel hátha jó lesz. Nekem akkor szokott feljönni, ha elállítódik az asztal, de beállítás után álltalában megjavul. Én is a 70°C-os asztalt prferálom. Én üveglapon nyomtatok, közvetlen nyomtatás előtt szintelen lakkal lefújom(leködölöm) az üveglapot, ez nekem bevált, egyedül a nagyobb méretű ABS sarkai szoktak felpöndörödni, de ez szerintem másnál is így van.