Tuti hogy a ramps a ludas, elő vettem az MKS GEN L V1.0 evvel van tartó fesz de ezzel nem működik a lcd kijezőm.
elektron | 15859
2018-02-07 22:05:40
[17962]
Olyan is lehet egyrészt tényleg valami érintkezési gond másrészt a panelokat tartó tüskesor aljzat is kigyengülhet úgy, hgoy nem érintkezik rendesen stb. bár ha mind az 5 szar benen, akkor valami közös oka lehet. mozgass meg mindent, nekem is volt már iylen dolog, hogy valami érintkezés miatt pl a z LPT porti valamelyik láb nem érintkezett és a Z tengelyem a gépemen néha megaakadt meg hülyeséget cisnált.
Ha drága a laptop én még most is aggódnék. Sima arduinoban nincs opto csatolás, ha iylesmit hajtasz közvetlen, akkor rákerülhet szerencsétlen esetben a motortáp, az meg nem egszségels a laptopnak, persze ha nagyon okosok, belettek valami védelmet, akkor csak az USB kimenet megy tönkre.
Vlami meg van ott szaladva, ha jól be van állítva az áram, meg a mechanika se szorul, nem kéne annak ettől rossznak lenni, ha kap ha nem tartófeszt szerintem.
Nem, legfeljebb lezár az alacsonyabb feszültségű. Mondjuk ez a baj, hogy analóg a stabilizátor, és tud 100mA-ert talán. Egy kapcsoló üzemű hasonló méretben 3 ampert...soha nem szállna el
Ez hogyan is van? A 12/24V-os tápról van egy stab IC-s 5V. Ha USB-t bedugod, akkor onnan is van 5V. A kettő nem veszik össze? Jó, elvileg max. 1-2 tized V különbség lehet, de ez nem okoz balhét?
Rajta vagyok , csak most problémám akadt a ramps 1.4-el nincs tartó feszültsége egyik motornak se, lehet az oka hogy a MEGA 2560 5Voltos stab ic-je elszát? Ezt is most vettem észre, USB kábelt használok ezért nem tűnt fel a stab ic halála hamarabb.
Csak egy ölet lehet hülyeség, a kétmotoros extruderhez, mi volna ha fordított elven működne nem a rugó feszítené a kart a filamentre hanem a motor, igy kissebb erő is elég és a motornak nem kellene egyszerre lenyomni pl nyégy erős rugót csak az adott adagoló karját.
Egy apró kérdés, a harmadik szín extruder motor step, dir ,enable pinjeit hova és hogy tudom definiálni?
hunber | 21
2018-02-04 13:26:01
[17940]
Sziasztok!
Közben teljes elkeseredésemben előröl kezdtem egy "szűz" config.h -val. És soronként állítottam be a dolgokat. Lefordítottam és tádám. X:110 és Y:110 nél is a fizikálisan 110mm-nél van.
Nem tudom előtte miért nem állt be oda egész délelőtt szívtam vele mindig 76mm volt az X:110 poz. Mindig kikapcsoltam feltöltés után stb.
Ja és ezek lettek a jó beállítások így a szenzor van az asztal közepén auto home-nál. Remélem így a jó. #define X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER -28 // X offset: -left +right [of the nozzle] #define Y_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER -42 // Y offset: -front +behind [the nozzle]
Azért jó tanács, ha végképp nem mennek a dolgok kezd 0-ról újra....
Akkor lehet én eddig teljesen félreértettem ezt az X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER és az Y társát.
Viszont most kipróbáltam, és teljesen mindegy, hogy
X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER +28 vagy +10 ez csak az Auto Home pozíciót tolja el. Eddig stimt.
Viszont azt most már végképpen nem értem, hogy X:110 poz. miért van a 220mm széles asztal szélétől 76mm-re ? X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER értékétől teljesen függetlenül.
Nem találok a Marlinben más offsetértékbeállítási lehetőséget, és ha a X_PROBE_OFFSET_FROM_EXTRUDER tényleg csak a szenzor home poz. miatt van akkor miért X110 nem 110 hanem 75mm ?
Lassan beleőrülök ebbe a firmware-be. Köszönöm előre is.
Bizonyos részletgazdagság felett szükséges. Pl finomabb fogaskerekeket nem tudnék mással kinyomtatni, de tény hogy nagyon érzékeny. 0,4 szerintem is az optimális. Esetleg 0,3
"A fej hűtésével már az elején bajom volt ezért le is cseréltem a ventilátort rajta egy izmosabbra, a képen láthatóra, de a fuvókára nem gondoltam"
Nem tudum hogy nézett ki az eredeti, de én ilyent soha nem láttam, Szerintem ha egy "normális" ventilátor nem elég akkor más a probléma. Milyen hőmérsékleteket használsz és milyen anyagot? Biztos hogy a gép jól van beállítva?
Én egy új fúvókát vennék, kitisztítanám a hűtőt vagy azt is kicserélném. Szerintem 0,2mm fúvóka az túl kicsi ha 0,2mm-es rétegeket akarsz használni. Én is 0,1, 0,15 és 0,2 rétegekkel nyomtatok, de a fúvókám 0,4mm-es.
Én szerintem a fűtést firmwaren keresztül kell megoldani, nem a Repetieren keresztül. PID paramétereket be kell állítani újra, pláne ha ventilátort cseréltél. Manuálisan nagyon ritkán szoktam átállítani a gépemet.
"Esetleg a visszahúzási sebességet ha feljebb húzom az segíthet még?"
Szerintem nem, szerintem nem az a probléma hanem hogy a fúvókád nagyon kicsi vagy el van dugulva. Próbáld kitisztítani.
keri, köszönöm a segitséget mostmár szuper, a fejet 0,4-re cseréltem, és emeltem a szál visszahúzás értékét, egy pici videó a hang minőségért elnézést kérek, kicsit hangos a venti a fejen de cserébe lefagyasztja az egész gépet.
Nem ismerem a repetiert A szeletelő programokban, ami kezel több szálat, van rutin a szálcserére, ott meg lehet oldani automatizálva is, de még csak egyszer próbáltam két színt nyomtatni, kézi cserével, én kézzel csináltam mindent. Nekem nem kellet visszahűteni, de nem is ilyen vékony fúvókát használtam.
A fej hűtésével már az elején bajom volt ezért le is cseréltem a ventillátort rajta egy izmosabbra, a képen láthatóra, de a fuvókára nem gondoltam, a fej vissza hűtését manuálisan kell megtennem vagy be tudom valahol állitani a Repetier-Host ba? Esetleg a visszahúzási sebességet ha fejebb húzom az segithet még?
Ezek az offset értékek nincsenek hatással a tárgy tényleges elhelyezkedésére. Az értékeid alapján jobbra, hátulra van a szonda felszerelve. Ezen értékek hibás beállítása az asztalszintezésnél okozhatnak fennakadásokat, esetleg a meghatározott mérési pont valamelyike kívül eshet a fej által elérhető tartományon. Korábban már említettem, hogy nagyon ritkán, de előfordul, hogy megbolondulnak, elmásznak az offset értékek, ilyenkor a restore failsafe - reset -load settings segít csak.
Ez 0.2mm elég problémás. Túl nagy a fejben a nyomás, miközben lassú az anyagfogyás, ezért tud visszaolvadni a szál. Alacsonyabb fejhőmérséklet, lassabb nyomtatás, jobb fej konstrukció, jobb hűtés.
Esetleg visszahűtöd a fejet ~70fokra, de a pontos hőfokot ki kell kísérletezni. Ilyenkor már nem folyik a PLA, csak rugalmas, és ha úgy húzod vissza a szálat. Ilyenkor elnyújtja a szál meleg részét, így nem lesz bumszli.
Fejné azt vettem észre hogy ha a réz fúvóka nincs szorosan ráhúzva az alura, akkor már ott elkezd visszahűlni, és ezért kell magasabb hőmérsékletet használni, de a fejben meg már túl forró az anyag. Ez 0.2mm-nél különösen érzékenyítő tényező.
Hogy én se maradjak ki a sorbol, én épp a két szinű nyomtatással vagyok bajba mégpedig, az első réteget szépen kinyomtatja a gépem, de a következőnél már nem tud színt váltani mert a filament végén keletkezik egy bumszli és ezért nem tudja visszatolni a fejbe,hogy lehet ezt kiküszöbölni? ipszilon osztót használnék V6-hoz szín cserénél 150mm kell viszahúznia, a fej 0,2-es
hunber | 21
2018-02-02 17:10:21
[17926]
Sziasztok!
Bocs hogy ismét írok, de nem találom a megoldást a köv. problémára. Induktív érzékelő miatt a marlin firmware ban a következő változásokat is bele kellet tennem:
Így az érzékelő az asztal felett van és a auto home jól végrehajtja.
Viszont azt vettem észre, hogy a nyomtatott tesztábrát amit asztal kalibráláshoz ajánlanak az asztalon kívül kezdi nyomtatni, illetve mintha a fenti X és Y offset-el az egész nullpontom (Xés Y) elment volna. Ergo a tárgyakat nem közére nyomtatja az asztalra mint eddig.
Nem értem, ez nem csak az érzékelőre vonatkozik ? Ezek szerint az induktív érzékelő felrakása után ennyivel csökken a nyomtatási terület? Csak nem ?
Köszönöm előre is a válaszokat. by Hunber
Törölt felhasználó
2018-01-31 19:39:33
[17925]
Ezt lehet láttad már? kis összefoglaló szenzorokrol elönyök/hátrányok...
Akkor mégiscsak jól csináltál mindent és ez a lényeg. Mi is tanultunk, az arduino is ember, néha leül és nem csinálja a dolgát (biztos tele volt már a töke, vagy a memóriája)
Két óra pihentetés után (semmihez sem nyúltam), elindítom a gépet, és láss csodát, gyönyörűen megkereste a home pozíciót. Fogalmam sincs, mi változott.
Most már egy hozzáértő kellene, aki járatos az auto beding beállításában, mert az még nem jött össze.
Elnézést kérek mindenkitől, akiket ráugrasztottam a problémámra.
Na, közben hazaértem , de látom még függőben a dolog. Pixel lehet dolgozik még, Ő azt tanácsolta, hogy:
-a végállás kapcsolóknak ugye van 3 pin. A szélső a S(ignal) a középső a test és a belső a +5V
Ha rajta van az IC és nem zárt a jeladó, akkor a +5V és a S pin között is 5V-nak kell lenni. (tehát a két szélső tüskén)
Ha ettől eltér, akkor az S és a test Pin, vagyis az IC két madzagja közé tegyél egy 1K-s ellenállást. Ezután mérve S és +5 pinek közt 5V-ot mérsz. ha mégsem, akkor egy 470 ohmossal próbáld lehúzni S-t a testre.
Sajna nincsen boardom most kéznél, különben már összeraktam volna, mert engem is érdekel ez a dolog.
Szerintem a O volt itt nem azt jelenti,hogy a bemenetre rákapcsolod a negatívot hanem nagy impedancia vagyis szakadást mérsz. A bemenetre tegyél egy lehúzó ellenállást (470-1K). Utána a +5V és a bemenet között nézd meg,hogy meg van e a -5V ha nincs jelen a fém.